התחבר

View Full Version : פונטו מתכבה בהאטה מוחלטת על ראשון או בעצירה.


roeematza
07-09-11, 00:56
שלום חברי הפורום היקרים,

בעיה חדשה ומוזרה יש לי בפונטו ספייס 2003 ידני.

כאשר אני נוסע ברכב, הרכב כביכול מתפקד טוב,טורים טובים, אין רעידות, ובאמת שהכל בסדר.
אבל...
אחת לשבוע/שבועיים לערך, כשאני באמצע נסיעה בהאטה כמעט לקראת עצירה על ראשון או כשהרכב עומד ברמזור, ושוב לא תמיד אלא אחת לשבוע שבועיים, פתאום נכבה לי הרכב .
כשאני מנסה להתניע שוב, אני לא מצליח. אני צריך לחכות 10/15 דקות בערך בלי לנסות להתניע ורק אז אני מצליח להתניע את הרכב ונדלקת מנורת בקרת מנוע צהובה. לאחר נסיעה של איזה שעה שעתיים גם המנורת בקרת מנוע נכבת וכביכול התקלה מתאפסת ונראה שהכל תקין, אבל זאת עד לפעם הבאה.

יש לציין שלפני כחודשיים /שלוש החלפתי קלאץ' .
ולפני כחודש היתה לי בעיה זו בתדירות גבוהה יותר שבכל נסיעה זה היה קורה לי ולכן עשיתי ניקוי בית מצערת ולאחר שזה לא עזר הלכתי למוסך מורשה של פיאט ומחשב רכב הראה על תקלה במחשב ההצתה ולכן נאלצתי להחליף את מחשב ההצתה(3500 ש"ח לערך).
לאחר שהחליפו , התדירות הפכה להיות של פעם בשבוע שבועיים לערך שזו הבעיה שלי היום.
בפעם הראשונה שבאתי עם האוטו לאותו מוסך מורשה לאחר שכבר החליפו את מחשב ההצתה, השארתי את הרכב לחמישה ימים שבהם הפכו את הרכב ולא ראו דבר(גם המחשב רכב הראה שהכל תקין) ולא הצליחו לאתר את הבעיה.

אני כבר אובד עצות.
למי שהיה מקרה דומה או שיש מושג מה הגורמים לכך ומה כבר ניתן לעשות, אשמח לקבל עזרה והכוונה.

תודה ,רועי

davidmzr
07-09-11, 12:00
בוא נתחיל בזה, אם שילמת סכום עתק לתקלה שלא נפתרה במוסך. בקש את הכסף חזרה.
שהמוסך יחזיר לרכב את מחשב ההצתה שהיה שלך.
אתה לא אשם שהם לא מצאו את התקלה.
הבעיה שלך היא בחיישן (IAC) או בקניסטר.
אם אתה יודע לבדוק ויש לך גישה למכונאות, אדריך אותך כיצד לבדוק.
לפעמים קורה שאת מה שלא מגלה מחשב, מגלים בבדיקה ידנית.
דוד.

roeematza
22-10-11, 22:23
דוד ,

קודם כל תודה רבה על תגובתך.
הכנסתי את הרכב שוב ושוב למוסך ורק לאחר שהמכונאי נתקע עם הרכב, הוא עלה על הבעיה.
מדובר במחשב הצתה ( כנראה לא עשו את העבודה טוב בפעם הראשונה ).
נכון לעכשיו האוטו בסדר גמור.

ניתן לנעול.

davidmzr
23-10-11, 11:03
יאיר לחפור ?. :)
roeematza, לא הגיוני מה שאמרו לך. משום שהחליפו לך את מחשב הצתה והבעיה לא תמה.
"( כנראה לא עשו את העבודה טוב בפעם הראשונה )" מה יש כאן שלא עשו טוב. מה זה אוברהול
מנוע ?.
יאיר בקשר לפונטו שדיברנו אתמול, הבחור הראה לי חשבונית מלפני חודש ממוסך מורשה בנ"צ, על החלפת קלצ' + עבודה 1800 ש"ח. נעצרה לי הנשימה, החלטתי לעצור לו את הנשימה. :)
סיפרתי לו שקלצ' מקורי קומפלט עלה לך 350 ש"ח כולל מע"מ. כמובן שהמוסך מזדקה על המע"מ לכן הקלצ' עולה לו 300 ש"ח. הבחור התחיל לגמגם. :)
הצעתי לו להרשם באתר פונטו, זה יחסוך לו כסף רב.
דוד.

dodihob
23-10-11, 14:02
בזמנו בדקתי הצעת מחיר להחלפת קלאץ בפונטו שלי elx 16v במוסך מורשה פיאט.
יש לציין שאמרו לי שהחלפה בדגם של ה-16 שסתומים עולה יותר מה-8 (מה שיש לבחור פה).
במוסך מורשה פיאט נתנו לי הצעה יותר נמוכה מ-1800 ש"ח (סביבות ה-1400-1500) אם אני זוכר נכון...(לא שאני מצדיק גם את המחיר הזה)..
אז לדגם שאמור להיות החלפת קלאץ יותר זולה בו, במוסך לא מורשה פיאט, שיעלה יותר מההצעה שניתנה לי...פשוט גנבה.

dor
23-10-11, 17:53
את אותה הבעיה הייתה גם לפיאט שלי וחיפשו את הבעיה ימים שלמים ולא מצאו שום דבר עד שנאלצתי למכור את הרכב...
גם לי אמרו לנקות את בית המעצרת וזה לא עזר אבל לא הרשתי לעצמי להשקע 3500+ על התיקון של זה "בתקווה שזאת הבעייה"

אבל בכל מקרה אני מסכים עם מה שדוד אמר לגבי החזרת הכסף מהמוסך מורשה!


שיהיה בהצלחה :D

davidmzr
23-10-11, 18:44
דור אם אני לא טועה, זה אתה שהיית אצלי לפני שמכרת את הרכב.
לא זוכר מה עשינו, אולי ברקסים ?.
בכל אופן לא סיפרת אז שהייתה לך בעיה דומה. :)
דוד.

yulian1986
23-10-11, 22:24
מה זה חיישן IAC?

yanooshi
23-10-11, 22:27
היי לכולם שמי יניב יש ברשותי פונטו ספייס 2001 אוטו ELX, מהיום בבוקר היא נכבת לי בעצירה
וקצת מגמגמת כאשר לוחצים על הגז בסרק הטורים קצת נמוכים והאוטו מתקשה לא להתכבה בסרק אני לוחץ קצת על הגז והוא מתעורר וחוזר חלילה, האוטו עבר טיפול עשר מקיף - פלאגים פילטר אויר שמן ניקוי רדיאטור והחלפה של צינור מחזיר אדי שמן(נראה לי קוראים לזה ככה), לפני חודשיים בערך החליפו לי קוייל ודפקו לי מחיר של 400 שח שקמת עצבן אותי כי אישתי החליטה ללכת למוסך מבלי לומר לי אני לא יודע אם שמו קויל חדש או משומש.....השאלה שלי היא האם מישהו יודע מה הבעיה לפי מה שתיארתי ?

תודה רבה

davidmzr
23-10-11, 22:32
IAC זה לא חיישן, אלא מנוע צעדים.
דוד.

dor
25-10-11, 00:43
דוד... כן זה אני :)
הייתה לי את הבעיה הזאת משקניתי את הרכב אבל זה היה לי בתדירות נמוכה ולפני שמכרתי אז זמן קצר לפני התחלתי לברר על הבעיה

roeematza
06-11-11, 19:31
אז חשבתי שהבעיה תמה... אז חשבתי.
נסעתי עם הרכב איזה שבוע והוא לא נכבה לי ברמזורים יותר,עד שלפני שבוע...
נסעתי עם הרכב, החנתי ואחרי חצי שעה שבאתי לאוטו,לא הצלחתי להתניע, אלא רק אחרי שעה ,חזרתי והצלחתי להתניע.
לקחתי שוב למוסך ובמוסך שמו לי חשב רכב חדש,פלאגים מקוריים(לפחות זה מה שהם אומרים) ולקחתי את הרכב שוב ביום חמישי האחרון.
ביום שישי,נסעתי איתו איזה שעה בעיר ואז שהחנתי וחזרתי אחרי חצי שעה חאוטו, שוב...לא מתניע.
נסתי אחרי שעה ולא הצלחתי להתניע,שוב במוצ"ש ולא הצלחתי להתניע ור היום בצהרים הצלחתי להתניע והכנסתי אותו למוסך ישר.
אוףףף,אני מת למכור את האוטו.
דוד,אשמח לשמוע ממך ביותר פירוט מה זה חיישן IAC או קניסטר והדרכה כיצד לבדוק.
אומנם אין לי גישה למכונאות,אבל אסביר לאבא שלי איך לבדוק.

תודה

davidmzr
06-11-11, 20:02
מה זה "חשב" ? אתה רוצה אולי לומר ששמו לך מחשב רכב חדש ?.
אני לא מאמין עד להיכן מגיע הטימטום.(לא שלך). האם שילמת עבורו ?.
דוד

mgoldst
06-11-11, 23:36
יכול להיות לחץ בצילינדרים בחום?
צריך לשחרר קצת את הפלגים?
דוד אם אתה יכול תתאר לו את השיטה.

davidmzr
07-11-11, 06:44
mgoldst, לא שמעתי על תקלה כזאת, וממילא לא על שיטה של שיחרור הפלגים לפתרון.
אנא הסבר.
דוד.

roeematza
07-11-11, 07:31
ברגע שאני אמצא את התקלה, אני אדרוש החזר על מה ששילמתי והתברר כלא נכון (מחשב הצתה המשופץ).

davidmzr
07-11-11, 07:43
דוד,אשמח לשמוע ממך ביותר פירוט מה זה חיישן IAC או קניסטר והדרכה כיצד לבדוק.
אומנם אין לי גישה למכונאות,אבל אסביר לאבא שלי איך לבדוק.

תודה
מה הטעם לבדוק לבד כאשר הרכב מטופל במוסך ?.
דוד.

agent5
07-11-11, 11:21
אצלי הייתה בעיה דומה ובסופו של דבר התגלה שזה פשוט הכבלים מהמצבר שהתיישנו אחרי 10 שנים ולכן כבר לא העבירו מתח יציב. במידה ולא יפתרו את הבעיה אז שווה לבדוק את מצב הכבלים.

mgoldst
07-11-11, 23:39
mgoldst, לא שמעתי על תקלה כזאת, וממילא לא על שיטה של שיחרור הפלגים לפתרון.
אנא הסבר.
דוד.

http://www.fiatclub.co.il/forum/showpost.php?p=32683&postcount=2

בנוסף היה כתוב פעם על שחרור או הוספת שייבה לפלגים - לא יודע איפה ראיתי את זה

roeematza
08-11-11, 00:37
אני לא מאמין שבמוסך יצליחו לפתור את הבעיה.
אני בטוח ,שהרכב יחזור מהמוסך ושוב התקלה תחזור לאחר כמה ימים .
ברגע שאני אבדוק, אם אכן הבעיה תהיה בIAC או קניסטר ,אדרוש את כספי חזרה.

davidmzr
08-11-11, 08:10
יכול להיות לחץ בצילינדרים בחום?
צריך לשחרר קצת את הפלגים?
דוד אם אתה יכול תתאר לו את השיטה.
הלחץ בצילינר בחום או בקור הוא לחץ זניח. אפשר להוסיף שייבות לפלגים, או להרכיב אטם ראש יותר עבה. בזמנו הייתי מזמין אצל בעל מקצוע ז"ל בת"א, שהיה מייצר אטמי ראש עבים לפי דוגמה.
הבעיה של חוסר הנעה (כלומר כאשר הסטרטר עצל או לא מסתובב במצב שהמנוע חם), אינה נובעת מהבעיה עליה כתב משורר הפורום, אלא מבוקסות סטרטר שחוקות.
הסטרטר מתחמם הבוקסות מתרחבות והעוגן משפשף בשדות.
הסיפור שלו בקשר "להרכיב סטרטר יותר חזק" לא רלוונטי, משום שכאשר יש לחץ גבוה בצילינדרים כתוצאה של ראש נמוך או כמות פייח רצינית, המנוע יצלצל ולא יסחב בצורה חריגה וזה לא יפתור את בעיית הנסיעה.
כאשר הראש עבר הרבה השחזות והוא נמוך, צריך להחליף אותו או לבצע עליו מילוי על כל השטח.
דבר יקר שברוב המקרים לא עושים.
בכל מקרה אין לזה קשר עם הבעיה ברכב של roeematza.
דוד.