View Full Version : הרכבת המנוע והנעתו.
צהריים טובים
לאחר מחשבה מרובה הגעתי להחלטה שאני מרכיב לבד את הראש מנוע ומכלוליו.
קניתי נייר שיוף 0 לשייף את הבלוק משאריות הגומיות אטם, וכמו כן ספריי לחץ אוויר דחוס גבוה ע״מ לנקות כמו שצריך לאחר השיוף.
אעלה תמונות לאחר סיום הפעולה, העזרה היחידה שאני חושב שאצטרך זה כיוון של רצועת הטיימינג.
אעדכן בהמשך
אלי.
קח סרגל מתכת אורך ושים אותו על צידו הדק, על פני ראש המנוע בכמה נקודות לאורכו ולרוחבו והבט מול האור אם משטח ראש המנוע (שאליו מתחבר אטם הראש) ישר.
בהבה מקרים ראש המנוע התעקם עקב חום וכו' ואז יש צורך לשלולחו למכון ראשי מנוע ליישורו ע"י השחזה מבוקרת שלא לרדת מתחת למידת עובי, יותר מדי.
בברכה - רפי לין
רפי, הראש שלו משופץ.ניקוי בחומר, בדיקת לחץ, ישור, השחזת שסתומים וזיצים, כיוון שסתומים, גומיות ובדיקת ווקום לשסתומים.
לא זכור לי שנתקלתי בראש עקום לאחר שיפוץ.
אלי, ניר זכוכית 0 לא יבצע את העבודה. יש להיזהר לא להכניס שבבים לחור השמן.
גרד עם שפכטל או סכין, והעיף עד כמה שאפשר את השאריות לכיוון החוצה.
נקה את קדחי ההברגה עם אוויר, לפני שתניח את הראש על הבלוק.
דוד.
קח סרגל מתכת אורך ושים אותו על צידו הדק, על פני ראש המנוע בכמה נקודות לאורכו ולרוחבו והבט מול האור אם משטח ראש המנוע (שאליו מתחבר אטם הראש) ישר.
בהבה מקרים ראש המנוע התעקם עקב חום וכו' ואז יש צורך לשלולחו למכון ראשי מנוע ליישורו ע"י השחזה מבוקרת שלא לרדת מתחת למידת עובי, יותר מדי.
בברכה - רפי לין
רפי שלום.
זהו ראש מנוע חדש, עשיתי את הבדיקה בכל אופן והוא אכן ישר.
אלי
אלי מה אתה עושה ליד המחשב ?. קדימה לעבודה. :)
דוד.
***ח אני עם הפלאפון משרשר... עובד לאט לאט עפ״י הוראותכם :)
זהו הראש מורכב.
עכשיו צריך את עזרתכם עם הרכבת רצועת הטיימינג.
על הרצועה החדשה ישנם 2 סימונים + חצים.
איך מרכיבים וכמה מותחים את הרצועה ?
תודה מראש
אלי
כפי שהבטחתי, התמונות.
ניקוי בלוק מנוע:
http://up352.siz.co.il/img1/wwtmdm0xenhz.jpg (http://www.siz.co.il/my/wwtmdm0xenhz.jpg)
הרכבת ראש המנוע:
http://up352.siz.co.il/img2/jnlndmi2ngko.jpg (http://www.siz.co.il/my/jnlndmi2ngko.jpg)
הרכבת סעפות יניקה + פליטה:
http://up352.siz.co.il/img1/d5joemrzwykm.jpg (http://www.siz.co.il/my/d5joemrzwykm.jpg)
הרכבת מכסה שסתומים:
http://up352.siz.co.il/img1/jmdjnhidymnd.jpg (http://www.siz.co.il/my/jmdjnhidymnd.jpg)
נתקלתי בבעיונת בזמן הרכבת רצועת הטיימינג, שאני מקווה שאתגבר עליה.
הבורג שעליו יושב המותחן לא ניתן לחזק בגלל שהבורג הולך על ריק.
יש למישהו הצעות לפיתרון ?
תודה מראש
אלי.
מצטער שהייתי עסוק מאז שדיברנו בטלפון.
איך להרכיב הסברתי לך. כמה למתוח אסביר.
לאחר שהרכבת את הרצועה ומתחת אותה, כופף/סובב את הרצועה ב-90 מעלות כלפי חוץ.
את הכיפוף יש לבצע מחלקה הרחב. ז,א אומרת לא בצד המותחן.
אם הרצועה לא מגיעה ל-90 מעלות היא מתוחה מידי וההיפך.
בקשר לבורג שעליו יושב המותחן. החליף אותו. זה למעשה בורג בעל שתי הברגות בקצותיו.
הברגה אחת נכנסת לבלוק, והשנייה נועלת את המותחן.
לחץ על הבורג פלייר פטנט וסובב. את החדש תכניס כאשר שני אומים מחוזקים עליו.
בהצלחה דוד.
מצטער שהייתי עסוק מאז שדיברנו בטלפון.
איך להרכיב הסברתי לך. כמה למתוח אסביר.
לאחר שהרכבת את הרצועה ומתחת אותה, כופף/סובב את הרצועה ב-90 מעלות כלפי חוץ.
את הכיפוף יש לבצע מחלקה הרחב. ז,א אומרת לא בצד המותחן.
אם הרצועה לא מגיעה ל-90 מעלות היא מתוחה מידי וההיפך.
בקשר לבורג שעליו יושב המותחן. החליף אותו. זה למעשה בורג בעל שתי הברגות בקצותיו.
הברגה אחת נכנסת לבלוק, והשנייה נועלת את המותחן.
לחץ על הבורג פלייר פטנט וסובב. את החדש תכניס כאשר שני אומים מחוזקים עליו.
בהצלחה דוד.
דוד ערב טוב
ראשית רציתי להודות לך על הכל, ניסיתי למתוח את הרצועה כ4 פעמים, אני כבר לא יודע מה המצב של הבוכנות, האם אני אכן אצטרך לפתוח את הראש מנוע שוב בשביל לכוון את הבוכנות שיהיו למעלה 2 הצדדיות (השמאלית והימנית ביותר שיהיו כלפי מעלה) או שישנה עוד דרך לדעת שאכן הבוכנות במקום הרצוי ?
לגבי הבורג, אני מקווה שההברגה בראש עצמו לא הלכה.
שוב תודה
אלי
לא לפתוח שוב את הראש. אם פותחים שוב צריך להחליף אטם ראש אפילו אם לא הנעת.
על הגיר יש חלונית שמכוסה בגומי (לפעמים היא אינה) יש לסובב את המנוע עד שתופיע לך הסיפרה 0 מול החץ. או לשים את הסימון של גלגל השיניים התחתון כפי שהסברתי לך בטל'.
אבל זה מצריך לפרק את הפולי כדי לראות את הסימון.
שני מצבים אלה מביאים את הבוכנות למקום הנכון.
דוד.
חשוב לציין שכל פעם שהרצועה הורכבה על הסימונים לאחר סיבוב מלא של המנוע ידנית הרצועה קפצה בכ5-7 שיניים, כנראה לא מתחתי מספיק.
אלי
נכון, כנראה לא מתחת מספיק.
את הסיבוב הידני של המנוע רצוי לעשות ללא הפלגים.
להבא אל תסובב את המנוע לפני שבדקת שהרצועה מתוחה כראוי.
ועוד דבר קטן, אל תצטט הודעה מעליך.
דוד.
אוקיי, אמשיך מחר כמובן, ראשית כל אוציא את הפלאגים ולאחר מיכן אסובב את המנוע מהגלגל התחתון עד שאמצא את הסימון עליו מדובר בגיר, לא צריך להיות עם הילוך משולב נכון ? הסימון הזה בולט לעין או לא ממש ?
שוב תודה ומקווה לסיים כבר מחר עם האוטו
אלי
לא חייבים לפרק את הפלגים אם כבר הרכבת אותם, אבל יותר קל לסובב בלעדיהם.
אם אתה מרים גלגל ומשלב הילוך שלישי למשל, יהיה לך קל לסובב את המנוע ע"י סיבוב הגלגל.
דוד.
אז צריך לשלב הילוך בשביל למצוא את הסימון שעליו דיברנו ?
כן, לשלב הילוך כדי שהגלגל יסובב את המנוע.
בגיר אוטומט לא ניתן לעשות את זה.
דוד.
בוקר טוב
במידה והגלגל שיניים כן נראה לעין עדיין צריך לעשות את כל הפעולה עם השילוב הילוך או שאני יכול להסתמך על הסימונים של הטיימינג ?
שוב תודה
אלי
השילוב הילוך לא קשור לעצם הכיוון, הוא נעשה רק כדי שיהיה קל לסובב.
דוד.
השאלה אם ניתן להרכיב את הרצועה עפ״י הסימונים בגלגלי שיניים למרות שאני לא יודע מה מצב הבוכנות ?
אלי
למה אתה לא יודע מה מצב הבוכנות ?. הרי הסברתי לך.
ברגע שהסימון בגלגל התחתון במקום, הבוכנות במקום.
דוד.
אתמול הרכבתי את הרצועה ידעתי אבל אחרי שהיא קפצה לי כמה פעמים אני כבר לא יודע מה המצב של הבוכנות.
לעשות את הפעולה עם הסימון בגיר ?
איך אני יודע אם הסימון במקום הנכון ?
תודה
אלי
איי אלי, לצערי אתה שבויי עדיין בפחד מהטיימינג, צא מיזה :)
לא הבנתי למה אתה מתקשה למרות כל ההסברים.
כן, אפשר עם הסימון בגיר, או עם הסימון בגלגל התחתון כאשר הפולי בחוץ.
ואפשר גם להוציא את הפלג הראשון להכניס מברג ארוך במקום הפלג, לסובב בעדינות מנוע עד שהבוכנה תעלה ותהיה בנ.מ.ע (להיזהר שבזמן סיבוב המנוע שהמברג לא יתפס). כך עשיתי ברובר 216 כאשר לא מצאתי סימונים.
דוד.
חח אני חושב שזה פחד טיבעי של אדם לא מנוסה כמוני, חבל לי על הכסף והעבודה שעשיתי על האוטו, אני מאוד רוצה להצליח, לא רוצה לזרוק את הכסף לפח רוצה להניע וליסוע :)
שוב תודה
אלי
שאלה אחרונה לפני שאני מלביש את הרצועה.
על הרצועה החדשה יש סימון ולידו חצים לכיוון סיבוב המנוע ויש עוד סימון ללא החצים, השאלה היא על איזה גלגל יש להשים את הסימון עם החצים של כיוון הסיבוב של המנוע ?
שוב תודה וסליחה על הבורות
אלי
מה שחשוב זה הסימון/החץ לכיוון סיבוב המנוע. השאר לא הכרחי.
דוד.
אוקיי הבנתי, עכשיו מה שנשאר זה רק לחכות לבורג החדש ולהרכיב :)
אעדכן בהמשך ואם הכל ילך חלק אני יעלה סירטון של המנוע עובד.
תודה
אלי
נכנעתי :\ שוב מתחתי ושוב קפץ ב6 שיניים.
מה לעשות אני כבר לא יודע...
האם שמת את הכיוון של גלגל השיניים התחתון לפי הקו ?.
ראה את הקו הצילום המצורף.
דוד.
כן לפי הקו לא לפי הנקודה, ובעליון עם החריטה בצד הגלגל.
קופצות 6 שיניים ממש ממש מפתיע.
טוב תוריד את הרצועה ובדוק כל חלק לחוד.
א. האם הקמשפט מסתובב ?.
ב. האם המנוע מסתובב ?.
ג. האם כאשר הרצועה מורכת, סובבת את המנוע דרך הקמשפט ?.
דוד.
א. כן.
ב. כן.
ג. כן, רק דרך הקמשפט.
איך זה יכול להיות אני גם לא מבין...
אסור לסובב דרך הקמשפט,בפרט שהפלגים מורכבים.
יש מצב שזאת הסיבה שקופצות שיניים.
הרכיב שוב וסובב את המנוע שני סיבובים ובדוק שוב אם חזר לסימונים.
הרים גלגל ושלב להילוך שלישי וסובב גלגל.
את הגלגל לסובב קדימה ולא אחורה.
דוד.
אז למעשה לפרק את הפלאגים להרכיב את הרצועה ורק אז לנסות ולסובב ?
סובב עם הפלגים או בלי, העיקר לא מהקמשפט.
דוד.
נראה שאתה לא מרוכז. כבר כתבתי הילוך שלישי.
תניח לרגע את המחשבות על הבחורות. :)
דוד.
טוב שילבתי להילוך שלישי, המנוע לא זז, או שלא השתלב ההילוך או שאני לא יודע מה קורה פה...
סובבת את הגלגל קדימה ?. אני מתכוון לצמיג.
דוד.
כן.... יכול להיות ששכחתי משהו ?
תאר בדיוק מה עשית ומה המצב כרגע ?.
מה קורה שאתה מסובב את הגלגל ?. אם הוא מסתובב חופשי אז ההילוך לא משולב.
דוד.
אז ככה, ניקיתי את הבלוק מנוע כפי שהסברת לי, הרכבתי את ראש המנוע + הסעפות + מכסה השסתומים, אח"כ חיברתי את הדיסטרבוטור {(אני חושב שככה קורים לזה)הקופסא שממנה יוצאים חוטי ההצטה}, הרכבתי את רצועת הטיימינג + רצועת המנוע.
שילבתי להילוך שלישי והגלגל מסתובב חופשי.
ניסיתי לשלב לסרק ולאחר מיכן שוב לשלישי ועדיין לא השתלב.
אני כולי שרוף מהשמש, האוטו הזה גמר אותי חח
אלי
כמה צמיגים נמצאים עכשיו באוויר ?.
דוד.
אלי אלי שלא יגמר לעולם החול והים... (חנה סנש) :)
אמרתי לך להרים גלגל ולא גלגלים. זאת הסיבה שהמנוע לא זז.
הרים רק את הגלגל ליד הטיימינג, את זה שמולו תניח על הקרקע.
דוד.
אוי אני מרגיש כזה אידיוט...
צא מזה. רוצים לשמוע את המנוע עובד היום.
דוד.
יש לי הרגשה כשהחלפתה ראש מנוע פולי עליון שונה
שהשמש תרד, אני כבר כוויות בפנים ובידיים חח
אלי
את הפולי העליון לקח מהראש הישן שלו.
דוד.
יש לי הרגשה כשהחלפתה ראש מנוע פולי עליון שונה
מקווה מאוד שלא. למרות שלא נראה לי כי הפולי פורק מהראש הקודם ובנוסף גם דוד ראה, ככה שלא נראה לי.
אעדכן בהמשך
אלי
אלי מה נהיה ?.
אתה לא זוכר שפירקתי את הפולי עם פטיש אוויר מהראש הקודם, ולשם כך מילאתי אוויר בקומפרסור?.
אתה אחזת אותו שלא יסתובב.
נראה לי שאתה זקוק למנוחה. :)
דוד.
טוב אז ככה, הרכבתי שוב את הרצועה, סיבבתי את המנוע ע"י סיבוב הגלגל בשילוב להילוך שלישי.
שוב הרצועה קפצה ב6 שיניים.
אני לא יודע מה עוד יכול להיות.
אלי
לא הגיוני.
האם הרגשת התנגדות כשסובבת את המנוע ?.
האם רצועת הטיימינג הישנה נמצאת אצלך ?.
דוד.
הייתה התנגדות אבל לא חזקה.
כן הרצועה הישנה אצלי אבל ללא סימונים.
אלי
הפוך את הרצועות שהשיניים יהיו כלפי חוץ. סמן שן אחת עם טוש, וספור שיניים בשניהם.
דוד.
שניהם זהות, 108 שיניים.
אלי
משוך את גלגל השיניים התחתון החוצה, הפוך אותו וראה אם הקייל לא גזור.
בעיגול האדום.
דוד.
השאלה באיזה קונטרה אני ישתמש בשביל להוציא את הגלגל שיניים ככה שלא יסתובבו הבוכנות ?
אלי
עזוב את הבוכנות משוך אותו החוצה.
דוד.
לא הצלחתי, כנראה אף פעם לא פתחו אותו...
אפילו הצלחתי לעקם 10 אגורות לא חשבתי שזה כזה חזק...
לא הבנתי את עניין 10 האגורות.
האם פתחת את הבורג ?.
לא הצלחתי לפתוח את הבורג בגלל שצריך קונטרה שהגלגל שיניים לא יזוז.
ניסיתי לתת קונטרה עם 10 אגורות הגלגל לא זז ברגע שהפעלתי כוח מסיבי ה10 אג׳ פשוט נעקם.
יש איזה שיטה לפתוח את הבורג הזה ?
אלי
יש כמה שיטות לפתוח את הבורג הזה.
פטיש אוויר כמו שפתחנו את הגלגל בראש הישן.
פטיש חשמלי כמו בתמונה. היכן שאין קומפרסור.
עוד שיטה שמצריכה שני אנשים.
מכניסים בוקסה עם ידית ארוכה על הבורג, מכוונים את קצה הידית לגובה כ- 20 ס"מ מהמדרכה.
נותנים סטרטר קצר. כאשר הידית פוגעת במדרכה היא נעצרת, אבל הקרנק ממשיך להסתובב, והבורג נפתח. מעט קשה לעשות את זה למי שלא מנוסה.
דוד.
כנראה שאתה לא משלים את הסיבוב בפועל.
אתן דוגמה, הרכבת את הטיימינג לפי הנקודות (כמו בתמונה הימנית), הכל טוב ויפה, התחלת לסובב, סימון א (בטיימינג) מתחיל לזחול דרך משאבת מים לכיוון הפולי התחתון. ברגע שהסמן א מגיע לנקודה בפולי התחתון, אתה כנראה עוצר ומתחיל לבדוק (כמו בתמונה השמאלית). בפועל צריך לסובב סיבוב מלא (שסימון א, זה שהיה על פולי עליון יעשה את כל הסיבוב דרך משאבת מים ופולי תחתון ויחזור לפולי עליון, כנ"ל סימון ב יעשה את כל הסיבוב דרך פולי עליון ומשאבה ויחזור לפולי תחתון), ורק אז לבדוק האם יש קפיצות.
יכול להיות שאני טועה ואתה מבצע סיבוב מלא, אך לפי ההודעות זה נראה כך.
ערב טוב,
זהו סיימתי עם הראש והטיימינג, המנוע הניע בנגיעה, וכל זאת בזכות חבר טוב במקצועו מכונאי.
מס' פערים:
א. על הרדיאטור יש חיישן חום, נכון לעכשיו הוא מחובר בצורה פיראטית ללא מחבר יעודי. היכן ניתן למצוא אחד כזה ?
ב. ישנם בפונטו 3 רצועות: טיימינג, אלטרנטור ומנוע. נראה לי שהיא מתוחה מידיי ובגלל זה היא שורקת. איך משחררים אותה ?
ג. מכסה הטיימינג נתפס לי על בורג אחד (התחתון ההוא שמעל הפולי התחתון), אני פוחד שהמכסה יגע בצורה כל שהיא ברצועה וכתוצאה מיכך הרצועה תיפגע/תקפוץ. מה ניתן לעשות בנידון ?
נ.ב
סירטון יעלה בהקדם, כמו שאתם רואים אני רק עכשיו סיימתי עם האוטו ואני גמור.
שוב תודה על הכל
לילה טוב
אלי
מזל טוב.
אבל רק רציתי לדעת מה היה הסיפור הלא הגיוני של קפיצת 6 שיניים, בכל סיבוב של המנוע ?.
הסיפור הנ"ל לקח אותנו לבדיקות מיותרות. האם הסיפור היה נכון ?.
אלי, דבר חשוב שלא נעשה, שיכול "לדפוק" את כל העבודה במשך הזמן הוא חיזוק הראש.
אתה חייב לסגור למידה ולא כפי שעשית.
יאיר, למה אתה לא מעדכן אותי, האם קנית את הפונטו ?.
דוד.
אתמול היה אצלי חבר שהוא מכונאי, הוא עבר על כל מה שעשיתי.
הוא הרכיב אתמול את הרצועה ומרוב שלא היה לי כוח השארתי אותו לבד.
הוא עבר על ברגי הראש מנוע ואמר שסגרתי מספיק ועוד 1000 ק״מ לעשות חיזוק.
ישנם כמה דברים שצריך לעשות ציינתי בהודעה הקודמת.
אלי
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.