התחבר

View Full Version : סוגיית שמן מנוע


TOMERZHR
31-08-11, 12:09
שלום לעוזרים,
ברשותי פיאט פונטו s75 שנת 95 עכשיו כרגע יש לי שמן
15w40 ששמו לי לאחר ראש מנוע לפני 4 חודשים יש לומר שהאוטו נוסע היטב וסוחב ברוך ה
אך לפעמים כאשר המנוע פועל ואני פותח מדיד שמן עפות טיפות שמן מרפרוף בפורום הבנתי שבורח לחץ או משהו כזה וגם הרכב אוכל שמן אבל לא בכמות גדולה ( לא יודע להעריך כמה אבל לא הרבה) וראיתי פה בפורום תגובה של יאיר שאחרי ראש בדרך כלל מופעל יותר לחץ על הרינגים ומומלץ לעבור לשמן 20w50 ורציתי לדעת אם זה יפתור את בעיית אכילת השמן ואת הבעיית לחץ?
או לחזור ולשים מה שהיה פעם ברכב וזה שמן 10w40 או להישאר עם הנוכחי!

davidmzr
31-08-11, 12:19
הישאר עם השמן שיש לך. ובהחלפה הבאה החליף ל- 20W50.
אם הרינגים שחוקים לא יעזור לך דבר.
דוד.

TOMERZHR
31-08-11, 12:44
הישאר עם השמן שיש לך. ובהחלפה הבאה החליף ל- 20W50.
אם הרינגים שחוקים לא יעזור לך דבר.
דוד.

מצב הרינגים סביר אבל חשוב כמה שיותר למזער נזק!

davidmzr
31-08-11, 13:08
אני מוכן ללמוד, אם ברצונך ללמד אותי. :)
אם עפים טיפות שמן מהמדיד והנשם לא סתום הרינגים שחוקים.
דוד.

TOMERZHR
31-08-11, 23:58
עוד עצות מהמומחים?

yair068
01-09-11, 10:43
אין הרבה מה לעשות וגם אם תחליף את הרינגים עלול להיות הצילינדר אובלי
לכן הטיפול הטוב היותר חריטה של הצילינדרים והרכבת רינגים אוברסייז
העניין שקופצים טיפות עדיין לא רציני אז אוכל לך שמן קצת
הוראות יצרן אומרות שצריך לאכול בערך 0.7 ק"ג ל-1000 ק"מ
בדוק אם יוצאים גם גזים וכמות השמן כמה שיותר יוצא כך מראה על בעייה של הרינגים והצלינדרים

davidmzr
01-09-11, 10:55
יאיר שלום.
חריטה של הצילינדרים עם רינגים אוברסייז לא יעזור. יהיה צורך בהחלפת בוכנות.
ליטוש הצילינדרים (ההונינג) פלוס רינגים אוברסייז יעזור לכ-20-30 אלף ק"מ, ולאחר מכן יוכל שמן ויעשן. בדוק.
דוד.

yair068
01-09-11, 11:30
ברור שצריך להחליף בוכנות
אתה אומר שצריך לעשות הונינג כמה זה מוריד אם בכלל מהקוטר ורינגים צריכים להיות בהתאמה יעני עבודת גובלן ?
מדוע אחרי טיפול כזה 20K ק"מ גם יוכל שמן אם אני בודק שאין דליפה
האם אחרי חריטת צילינדרים יחזיק יותר ק"מ

davidmzr
01-09-11, 12:29
יוכל שמן משום שכאשר אתה בודק דליפה, ז.א בדיקת לחץ או בדיקה בסולר הבוכנות עומדות בנקודה מסויימת (באמצע). אז אין לך אינדיקציה לכול האורך של הצילינדר.
בבדיקת לחץ הבוכנה חייבת להיות בנ.מ.ע. וזה נותן אידיקציה לחלק העליון של הצילינדר.
כאשר המנוע עובד והבוכנה נמצאת בסוף נ.מ.ת. ומתחילה פעולת הפליטה או הדחיסה, הקרנק נמצא כלפי מטה ומתחיל לעלות כאשר הוא מוטה כלפי דופן הבלוק, אז הוא דוחף את הטלטל והבוכנה לא בצורה אנכית למרכז הצילינר. זה יוצר לחץ לצד שבמשך הזמן גורם לצילינר להיות אובלי.
אם תיקח רינג חדש ותכניס אותו לחלק העליון של הצילינדר , ולאחר מכן תדחף אותו למטה, תראה שלמטה יש יותר רווח בין הרינג לצילינדר.
ההונינג לא חורט את הצילינדר למצב עגול, אלא מחליק מעט את השטח.
למכשיר ההונינג יש קפיצים שדוחפים ומרפים את האבנים לפי מצב האובליות. זאת בהבדל ממחרטה שהסכין קבועה "ואוכלת" בהתחלה את החלק הצר יותר של הקדח.
יש מצבים שסכין המחרטה כדי לחרוט את כל הצילינדר שווה, "אוכלת" יותר ממידה אחת ויש צורך לחרוט שוב ולשים בוכנות בשתי מידות יותר גדולות.
כן לאחר חריטה ובוכנות חדשות המנוע יחזיק הרבה יותר ק"מ.
דוד.

yair068
01-09-11, 14:49
מדוע הבוכנה לא עולה בצורה אנכית למרכז הצילינדר (בעיית מיסבי קרנק)
האם למכשיר ההונינג יש קיבוע של קוטר או שהוא חופשי
תודה דוד אני משכיל עד שאהיה פרופסור

davidmzr
02-09-11, 08:36
לא אמרתי שהבוכנה לא עולה בצורה אנכית.
אמרתי שהלחץ הראשוני על הבוכנה כאשר היא מתחילה לעלות מנ.מ.ת. הוא לכיוון דופן הצילינדר.
ז.א. שהקרנק (קצה הטלטל, המסב) לא נמצא בזווית של 180 מעלות ביחס למרכז הצילינדר.
החופש שיש בין הטלטל לפין הבוכנה מפצה מעט על המצב.
מכשיר ההונינג (האבנים)לא מקובע, במשך הליטוש הוא נע קדימה אחורה בהתאם לאובליות.

דוד.
נ.ב. יאיר, חשבתי על דוגמה שתסביר בדיוק למה הכוונה שהקרנק לא נמצא בזווית של 180 מעלות ביחס לצילינדר.
במשאבה ידנית של אופניים. היד המפמפמת (שמשולה לקרנק) נעה למעלה ולמטה אנכית ותמיד נשארת בזווית של 180 מעלות ביחס למרכז הצילינדר. לכן הבוכנה מקבלת את הלחץ במרכזה ולא נדחפת לדופן.