התחבר

View Full Version : עשן לבן מהאגזוז


23-12-06, 10:19
לרפי לין שלום!
פיאט 1000 סמק הזרקה 1994,
פרקתי את סעפת היניקה לאחר שהיה צורך בהחלפת פקקי המים,נקיתי והרכבתי בחזרה והנעתי את המנוע ופתאום התחיל המנוע לעשן ,ובדיקה שניה שערכתי פתחתי גם את מכסה מילוי השמן וגם משם יש לי עשן של שמן.
האם יש נשם באיזה מקום ויכול להיות שהוא סתום ? או שהמנוע מתחיל לאכול שמן ומתחיל להגמר.
אודה לך.

23-12-06, 13:32
אני כבר לא זוכר, אך נדמה לי שלאחר שאתה מסיר את כל הית מסנן האויר בתוך צנור הגומי העבה
המתחבר אל בית מסנן האויר יש רשתית הנקראת "מלכודת אש" ויתכן שהיא סתומה במשקעי שמן ולכלוך. הוצא את הרשתית ונקה אותה והחזר אותה לתוך הצנור.
בברכה - רפי לין :)

23-12-06, 15:02
בדוק מים במערכת הקירור, יתכן והפקקי מים שהחלפת באם הם ממוקמים בין הסעפת היניקה
לבלוק, לא התישבו טוב ומחדירים מים לסעפת היניקה ומכאן העשן!
כשאתה פותח מכסה מלוי שמן במנוע עובד, מה אתה מצפה שיצא משם דולרים?!
בדוק מפלס מים במערכת הקירור מיד.
וחזור לעדכן, הלוואי טאני טועה!
בברכה
צביקה

23-12-06, 15:18
כשאתה פותח מכסה מלוי שמן במנוע עובד, מה אתה מצפה שיצא משם דולרים?!


LOL
:lol:

קרעת אותי צביקה :)

23-12-06, 18:21
צביקה שלום.
הפקקים שהחלפתי ממוקמים על צידו של הבלוק מתחת לראש מנוע , מתחת לסעפת היניקה ולעניות דעתי הם שייכים למעבר מים לצילנדרים ,ואני לא מבין מה הקשר בניהם לבין מעבר מים
בתוך ראש .
סיבת ההחלפה היתה בגלל דליפה של מים מהפקקים שהיו ממתכת והחלידו והחדשים מנחושת.
כנראה שרפי אולי צודק אבל את זה אבדוק באור יום ואדווח לך.
תודה על כל פנים,


נ.ב.
לגבי הדולרים שהזכרת ,אם היו יוצאים ממכסה מילוי השמן ,זה לא היה רע בכלל.
שבוע טוב.

24-12-06, 01:04
שרון שלום רב!
אני מאמין גדול בהצטרפות מקרים\ ולא בצרוף מקרים, לכן תגובתי באה מכך שהחלפת םקקי מים
בבלוק המנוע מתחת לראש לא אמור לגרום לפליטת עשן לבן באופן פתאומי, אלא אם גרמת ללא כוונה תחילה כמובן, לנזילה עקיפה וחדירה לתא השריםה של מים בכמות קטנה אומנם, אבל חדירה קיימת, במקרה כזה נעילה הדרוסטטית לא תתקיים, אך המים שחודרים לתא השריפה אם בכלל, יגרמו לעשן היתר, לכן =המלצתי שתבדוק מפלס מים במערכת הקרןר, וחזור לעדכן.
אין לפתוח מכסה מלוי שמן במנוע עובד בשום מקרה, גם לא למטרת חיפוש שקלים.
בברכה
צביקה

25-12-06, 22:06
צביקה ערב טוב!
ראשית תודה על ההתיחסות בטלפון.
שנית אני ממשיך באיתור תקלות ,וגליתי מאיפה המנוע מאבד מים,ובזמן התחלת העבודה רציתי להוריד את ראש המנוע וגליתי נזילה ממשאבת המים,פרקתי אותה ,ולא האמנתי איך היא היתה טחונה ומלאה קרוזיה ,ואיך בכלל היא עבדה ,החלפתי אותה ,ואני מאמין שאם המשאבה שפורקה כמו גבינה שוויצרית ,אזי כנראה גם ראש המנוע ,ואני ינסה למשוך עוד קצת בתקווה שלא יהיה לי נזק מצטבר.לענין העשן הלבן שיוצא מהאגזוז כנראה זה קשור לחדירת מים לצילנדר ואני מקווה שגם את זה אפתור.
בנתיים אני נהנה לפרק את הרכב ולהרכיבו.

התוכן מכוון גם לידיעתו של רפי לין.

26-12-06, 09:07
רפי שלום.

בכוונתי להוריד את ראש המנוע ולשלוח אותו לשיפוץ ,האם אתה יודע באיזה מידה אני אמור לסגור את הברגים של ראש המנוע ,כנראה שאני ישיג מכשיר סגירה ,או לחלופין שאשתמש בסגירה לפי הרגש.
יש לי עדיין בריחה של מיים ואני כמעט בטוח שהראש כנראה כמו גבינה שוויצרית (אני מסתמך על משאבת המים שההחלפתי והיא הייתה כזאת).
אודה לך.

26-12-06, 10:13
אל תסגור לפי הרגש. את סדר הסגירה והמומנט (ואח"כ הזווית) אני ארשום לך כשאגיע הבייתה.

אם תסגור לפי הרגש, הראש גם ייפתח לפי הרגש.

26-12-06, 18:53
ארילו ערב טוב !

תקן אותי במידה ואני טועה בסגירת הראש.

9 - 6 - 1 - 5 - 7

10 - 4 - 2 - 3 - 8

לא הצלחתי להשיג ידית שעון אבל אני מקווה שאסתדר בסגירה .

27-12-06, 13:46
השאלתי ידית מומנט אחת לעמית מהפורום. אם אתה מעוניין, אני אבקש אותה בחזרה ואשאיל אותה לך...

27-12-06, 18:33
ארילו ערב טוב!
ראשית תודה על הענות ,אני כבר הסתדרתי ,השאלתי ידית מאחד המוסכים,
יש לי שאלה ואולי לך תהיה את התשובה ,היה לי רעידה במנוע בהילוך סרק וגם פתאום הטורים היו
יורדים כשהגעתי לעצירה ,ואחרי מספר שניות הם היו עולים בחזרה,וגם שהמאוורר נכנס לפעולה,
הורדתי את ראש המנוע ושפצתי אותו היה לי בריחה של מיים והוחלפה גם המשאבה,שניהם נראו כמו גבינה שוויצרית.
כמו הוחלפו החלקים הבאים:
מכסה מפלג +רוטור
חיישן חום על סעפת היניקה
חיישן למדה על האגזוז
מצערת+מנוע צעדים,
ועדיין יש לי רעידה!
הדבר היחיד שלא הוחלף זה הכבלים למצתים ,אולי משם מגיע הבעייה?
אודה לך.

28-12-06, 08:24
הרבה דברים יכולים לגרום לירידה בסל"ד - החל ממצערת לא תקינה, וכלה בבריחת וואקום. גם חוטי הצתה אם הם ישנים ובלויים יכולים לגרום לזה...

28-12-06, 22:32
ארילו שלום !
האם אני חייב לעשות חיזוק ראש לאחר 500 ק"מ ?
ואם כן אני אצטרך להשתמש בידית שעון וברשותך אקח את זה מעמית מפרדסיה מהפורום.
מחכה לתשובה תודה .
שרון.

29-12-06, 20:23
לגבי חיזוק ראש....

אני השתמשתי בסט ברגי ראש חדש לגמרי, הראש עצמו שופץ למידות המקוריות שלו, וכמובן שסט האטמים היה חדש.

בספרות של היינס, ובתוכנה של אוטודאטה אין שום אזכור לזה שצריך לבצע חיזוק ראש - אז אני לא ביצעתי כזה דבר, והאוטו עדיין תקין לחלוטין ואף בורג לא השתחרר.

עם זאת, קיימים לא מעט מכונאים שטוענים שצריך לבצע חיזוק ראש מנוע אחרי שיפוץ.

את ההחלטה תקבל בעצמך.

האם השתמשת בברגי ראש חדשים?

אם אתה מתכוון לשאול את ידית המומנט שלי (זו לא ידית שעון, זו ידית שמקליקה כשמגיעים למומנט הנדרש) תעשו טובה ורק תרימו אלי טלפון לפני זה. בכל זאת אני רוצה לדעת אצל מי היא כל פעם.

הטלפון שלי הוא 050-5917832

אביעד.

30-12-06, 08:00
ארילו שלום.

יש לי בעייה שאני לא מצליח להתגבר עליה,אחרי כל מה שהחלפתי עדיין יש לי פתאום ירידה בטורים,בהילוך סרק או לחלופין כשאני מגיע כמעט לעצירה ,ואני שם לב שגם אני מדליק את האורות יש עדיין ירידה ,
אולי יש לך איזה קו מחשבה או כיוון מסוים .או שיש איזה ממסר חשמלי שאמור לווסת את העומס.
אני מזכיר הרכב הוא 1000 סמ"ק הזרקת דלק נקודתית.
שרון.

30-12-06, 14:19
רק בשביל לוודא, זה קורה כשהמנוע חם או קר? (או בשני המצבים?)

30-12-06, 16:56
ארילו שלום .,
הירידה בטורים קורים רק שהמנוע חם ובהילוך סרק,ובנוסף בזמן הדלקת האורות ושהמאוורר נכנס לפעולה.
נראה לי משהו חשמלי.
אולי פיקוד מהמחשב.

30-12-06, 18:32
שרון אתה אומר אחרי כל מה שהחלפתי ... אולי תנדב יותר פרטים מה החלפת ומה קורה אם אתה לא מפעיל צרכני חשמל כמו פנסים ומאוורר. האם גם אז יש ירידה חזקה בסל"ד?
אם ירידה בסל"ד היא לא חזקה מאד ורק שמפעילים צרכני חשמל יתכן גם שהמצבר לא במצב הכי טוב , או שיש בעיה בטעינה אלטרנטור או ווסת , אבל שוב צריך יותר פרטים.

30-12-06, 19:38
איתן שלום.
האונו שאני מחזיק הוא רכב שני וחבל על הזמן ,נדירה ביותר גם מבחינה חיצונית יפיפייה ,
לעיניינו ,הטורים יורדים גם במצב שאני לא מפעיל את האורות,המצבר חדש ,אולם על הווסת לא חשבתי ,ולשאר החלקים הראש היה כמו גבינה שוויצרית.
אודה שרון .

30-12-06, 19:47
שלום שרון.
עברתי שוב על השירשור ואני מבין לליבך . לעניין הירידה בסל"ד אני לא חושב שזה קשור לווסת טעינה , מפני שאם היתה בעיה המצבר היה מתרוקן...או מתקלקל בטעינת יתר. ואם אתה אומר שיש ירידת סל"ד גם בלי אורות אז כנראה הבעיה לא קשורה בטעינה בכלל . יתכן שצביקה יוכל לתת לך המלצה עניינית , בכל אופן שיהיה בהצלחה.

30-12-06, 22:46
איתן תודה על כל פנים ,אולם צביקה לא מתעסק בהזרקת דלק.אלה רק בקרבורטורים.
שרון.