PDA

View Full Version : בורר מהירות המאוורר לא מתפקד ( חימומם / קירור תא נוסעים )


22-12-06, 11:43
בורר מהירות המאוורר לא מתפקד ( חימומם / קירור תא נוסעים )
מדובר בטמפרה (דגם אנלוגי)
מאז שקניתי את הרכב, המזגן עבד רק במהירות מקסימאלית - 4
לפני כמה ימים גם במהירות זו הוא לא עובד.
מישהו יודע איפה נמצאים נגדים של פיקוד מנוע זה?
או שמשהו אחר יכול לגרום בתקלה.
תודה מראש

22-12-06, 14:34
איזה שנת ייצור הטמפרה?.
מכיון שאתה כותב שהפעלת המאורר הפנימי הנה ידנית אז משער שמותקן ברכב מזגן ישראלי של חב' אוטו קור. מקורית, נגד המהירויות נמצא ליד מנוע המאורר הפנימי הנמצא מתחת לדשבורד מצד ימין. בחלק מהמזגנים הישראליים שונה כל בית המע' ובוטל הנגד המקורי והותקן נגד מהירויות תחליפי הנמצא מאחורי תא הכפפות הימני שבדשבורד ולצורך הגעה יש לפרק את תא הכפפות מהדשבורד. בגלל שהמאורר אינו פועל גם במהירות המהירה (4) אז בדוק ראשית שהנתיך (פיוז) של המאורר הפנימי תקין ואח"כ אם אין קצה חוט שרוף במחבר 2 החוטים המתחבר אל מנוע המאורר הפנימי.
בברכה - רפי לין :)

23-12-06, 18:03
רפי, הטמפרה 94. אנלוגית
איך אני מגיע למנוע הזה? מה צריך לפרק?
תודה

23-12-06, 20:23
אם מותקן מזגן ישראלי במכוניתך אז מתחת לדשבורד מצד ימין הותקן גם מגש פלסטיק לפנוי מי המזגן ואותו יש להסיר. אח"כ מלמטה תראה את מנוע המאורר הפנימי שמתחבר אליו מחבר חשמלי עם 2 חוטים ובהתקנת מזגן ישראלי משנים את צורת חבורו כך שיש לפרק ברגים קטנים כדי להוציאו החוצה.
קבל עצת זהב בחינם - גש לבעל מקצוע מכיון שהוא גם ידע מה לבדוק ואיך.
בברכה - רפי לין :)

23-12-06, 22:38
כרגע אני מעדיף לסדר את זה לבד, ואני אסמך מאוד להסבר מפורט

24-12-06, 16:26
לצערי הרב זה קצת קשה ללמד ולהדריך במפורט ובמדויק, דרך המסך והמקלדת, הן על מיקום החלקים ודרכי הגישה אליהם והן את תורת החשמל וכיצד לבצע הבדיקות החשמליות.
מהיכן אתה בארץ?.
בברכה - רפי לין :)

25-12-06, 18:59
רפי, אני מקריות
ויש לי ידע בחשמל, ואני יודע לבדוק את הרכיבים בעזרת רב מודד.
כל מה שאני צריך, זה להגיע למנוע ולנגדים.
תודה מראש

28-12-06, 14:40
כרגע סדרתי חלקית את הביעה.
הפיוז היה שרוף (נמס ליתר דיוק)
המאוורר כרגע פועל אך ורק במהירות מקסימאלית -4
ואני צריך להחליף את הנגד מהירויות.
אם מישהו יוכל להסביר לי איך הוא נראה, אני אסמך.
תודה מראש.
[/quote][/code][/list][/list]

28-12-06, 21:21
באונו הנגד נראה כך:

http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=20653&d=1101220213

http://www.carsforum.co.il/vb/attachment.php?attachmentid=20655&d=1101220213

לפני כשנתיים פתחתי את השרשור הבא ב-CF:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=49982

רפי, האם יש דמיון ברכיב ובאופן התיקון (עקיפת דיודה)?

28-12-06, 22:48
אם יש בנגד את הרכיב זה, אז כן ניתן לעוקפו כפי שכתבתי לפני שנתיים בקארספורום.
בברכה - רפי לין :)

29-12-06, 02:07
גם בנגד של טמפרה יש את "הדיודה"
ניתן לקצר? או שהרכיב שונה משל אונו?

29-12-06, 10:02
ניתן לקצר. אז אני מבין שלבסוף מצאת אותו.
בברכה - רפי לין :)

29-12-06, 10:03
ניתן לקצר. אז אני מבין שלבסוף מצאת אותו.
אם גם הנתיך (פיוז) נשרף אז יתכן ומנוע המאורר הפנימי תפוס ופועל קצת קשה ולכן הנגד נשרף וגם הנתיך.
בברכה - רפי לין :)

29-12-06, 10:40
הוצאתי את הנגד, לעין הוא לא נירא שרוף/פגום.
מחירו כחדש בפיאט עכו 230 ₪ (לא כולל מע"מ ועבודה)
ככל הנראה זו לא דיודה אלא נתיך תרמי שמגן על הנגדים.
אני יקצר אותו ויבדוק אם זה יפטור את הבעיה.
GILGIL – תודה על הלינק! ובמשך שנתיים הגישור לא גרם לבעיות אחרות?
[/img]

29-12-06, 16:01
ובמשך שנתיים הגישור לא גרם לבעיות אחרות?


במשך שנתיים המאוורר עובד תקין ולא נוצרו בעיות חדשות כתוצאה מהגישור.

לגבי המחיר, כדאי לברר אולי במ.י.ר או בסודאי, אם תתקרב לאזור המרכז או בפרוקייה... ללא ספק, רפי חסך לי הרבה כסף ואני מודה לו על כך שוב :) .