PDA

View Full Version : פונטו 97 מתחממת


Mozes
21-08-11, 20:09
שלום לכולם
שבוע שעבר קניתי פיאט פונטו שנת 1997, דגם HSD 75 כ"ס, כמעט 210 אלף ק"מ.

בנסיעה הראשונה הביתה האוטו התחיל להתחמם, מד החום הגיע ל3\4 וכאשר הגעתי לעלייה הוא נשק לקו האדום, עצרתי, נתתי לו להתקרר ובקושי רב הגעתי הביתה.
למחרת שמתי את הרכב במוסך, שם בישרו לי שהבעיה בראש מנוע והאוטו נשאר במוסך לשיפוץ ראש מנוע.
היום קיבלתי את הרכב עם ראש מנוע משופץ ולאחר זמן קצר מאוד האוטו הראה שלא חל שינוי מבחינת ההתחממות. כאשר המוסכניק שמע את זה, שלח אותי לבדוק את הרדיאטור.
לאחר שטיפה ותיקון של הרדיאטור (ומילוי נוזל קירור ירוק), נראה שיפור קל.
בניוטרל מד החום עומד על:1\4
בנסיעה במישור מד החום נע בין החצי ל3\4
אחרי עליה\עמידה במקום עם מזגן המחוג עובר קצת את ה3\4 ובתחילת נסיעה וכיבוי המזגן המחוג יורד.

במוסך אמרו לי שרמות חום אלו טבעיות לפיאט, אבל לי נראה שעדיין יש בעיה שגורמת להתחממות.
מה דעתכם?

davidmzr
21-08-11, 20:27
חבר יקר, לצערי ההתנהלות שלך מול המוסך תרושש אותך בהמשך.
רמות חום אלו לא טבעיות לפיאט. ואם המוסך חושב כך, מדוע שיפץ את הראש אם בכלל.
נראה שהבעיה לא הייתה בראש.
האם ראית שהראש מפורק מהמנוע ?.
לפי מה קבעו שהבעיה בראש ?.
האם בדקו תחילה את משאבת המים, הטרמוסטט והוונטה ?.

דוד.

Mozes
21-08-11, 21:09
לדעתי (שאינה מקצועית כלל, אני חובבן מצוי) השיפוץ ראש מנוע היה נדרש.
כאשר נסעתי והמנוע התחמם, הרדיאטור (או יותר נכון המיכל עיבוי) התחיל להשפריץ מים בטירוף.
משיחה שלי עם בעל הרכב הקודם, הוא ציין שהוא רגיל לזה שהמנוע מתחמם עד ל3/4 ואז מתחיל לרדת.
אני בחיים לא הייתי נותן למצב כזה לקרות והייתי מתקן את זה ישר, אבל הוא לא עשה את זה אז סביר להניח (שוב, במוחי הקט וההגיון הפשוט שלו) שהנזק לראש מנוע כבר נעשה.

את הוונטה בדקו, ראיתי ראש מפורק, ובנוסף אני זוכר איך המנוע נראה לפני התיקון, והיום הוא נראה חדש. תמיד ישנה האפשרות שהוא פשוט ניקה את הבלוק, אז אני לא חושב שזה מה שהוא עשה משתי סיבות עיקריות:
1. הוא נראה חדש מידי. אני לא יודע להגיד אם שטיפת מנוע יכולה להביא מנוע לכזאת רמה של ניקיון.
2. מדובר במוסך שמטפל במשפחתי בערך 20 שנה. יש קשר בינו ובינינו מעבר למוסכניק ובעל רכב. לא סביר להניח שהוא יעשה עליי תרגיל.

חשוב לי לציין 2 דברים.

1. אחרי הראש מנוע, האוטו המשיך להתחמם והגיע עד הקו האדום, כאשר קצת לפני זה כבר עצרתי בצד וכיביתי את המנוע. באוטו הזה אין קו אדום רחב מידי כמו קו אדום במד סל"ד. זה פשוט 5 קווים, תחתון, רבע, חצי, שלושה רבעים ועליון, כאשר העליון אדום. ברגע שראיתי שהמחוג מתחיל להתקרב יתר על המידה לקו האדום, עצרתי בצד וכיביתי מנוע. אחרי הניקוי רדיאטור, המנוע המשיך להתחמם, ואפילו הגיע עד קו השלושה רבעים ואפילו טיפה'לה מעבר לו, אבל שם הוא נעצר ומשם רק יורד. בכל מקרה הוא לא יורד מתחת לחצי.

2. אינני מקצוען. אני חובבן רכב, הידע שלי נרחב יחסית לאזרח הממוצע אך הרבה מתחת לכל מכונאי/מוסכניק. אני מבין מושגים ואינני זר לעולם הרכב. אך שוב, אינני מקצוען ואין לי כל הכשרה.

אני דיי עצבני על כל הסיפור אבל לעשות דברים בלחץ ובעצבים לא יובילו אותי לאף מקום.
על כן אני פה בפורום מבקש עזרה.

והכי חשוב - תודה לכל מי שיענה, ובפרט לדוד שכבר התחיל לעזור.

davidmzr
21-08-11, 21:41
טוב נדלג על הקטע שאולי היה צריך שיפוץ ראש. אני אשאר בספק.
אני רק יכול לומר לך בוודאות, השפריץ מים ממיכל עיבוי, הוא אינו האידקציה האחת והיחידה שבגללה ראש נדפק. ולא ארחיב הפעם.
תתחיל לבדוק טרמוסטט, משאבת מים ושתי מהירויות וונטה.
דוד.

yair068
21-08-11, 22:58
תאמין לי שחבר המועדון בן דוד היה עושה עבודה יותר מקצועית ובן לפני צבא
תבוא אליי אוציא לך את המנוע חדש מהחברה .
בושה למוסכניק ועוד אחד שאתה מכיר אומר לך ש-3/4 חום זה תקין
אם תמשיך לנסוע כך הראש ילך לך פעם שנייה השאלה אם הייתה פעם ראשונה
לדעתי אם מתחמם לך אחרי כמה דקות נסיעה אז הטרמוסטט תקול
מעבר לזה יוניט חום או רדיאטור וכמו שכותב לך דוד התותח

ארילו
22-08-11, 18:32
החום הפונטו לא צריך לעבור את החצי. אם הוא עובר את החצי (ועוד במהלך נסיעה) אז משהו לא תקין.

כמו שאמרו לך לפני - תוודא שהוונטה עובדת בשתי המהירויות שלה, תחליף טרמוסטט ואם צריך אז גם משאבת מים.
(וזה בהנחה שהרדיאטור תקין לחלוטין).

האם הרכב מאבד מים?

Mozes
24-08-11, 00:32
האוטו היה מאבד מים, לאחר שנעשה ראש מנוע הוא הפסיק.
הרדיאטור לאחר תיקון ושטיפה.
לפני יומיים אח שלי הגדול (למה המילה א-ח-י מצונזרת...?) (שהוא מכונאי מוסמך) החליף את המגעים של היוניט של המדחום.
מאז המצב נראה יותר טוב, המחוג לא עובר את החצי אלא אם כן המזגן פועל, ואז הוא מגיע ל3\4.
איך אני יכול לוודא שיש לי שתי מהירויות וונטה? ואיך אני בודק אם שתיהן פועלות?

תודה רבה לכל העוזרים.

davidmzr
24-08-11, 09:21
את הוונטה בדקו, מדובר במוסך שמטפל במשפחתי בערך 20 שנה. יש קשר בינו ובינינו מעבר למוסכניק ובעל רכב. לא סביר להניח שהוא יעשה עליי תרגיל.
אחרי הראש מנוע, האוטו המשיך להתחמם והגיע עד הקו האדום,
אני פה בפורום מבקש עזרה.



האוטו היה מאבד מים, לאחר שנעשה ראש מנוע הוא הפסיק.
לפני יומיים אח שלי הגדול (שהוא מכונאי מוסמך) החליף את המגעים של היוניט של המדחום.
איך אני יכול לוודא שיש לי שתי מהירויות וונטה? ואיך אני בודק אם שתיהן פועלות?


א. לא כתבת מההתחלה שהאוטו היה מאבד מים.
ב. כתבת שבמוסך בדקו את הוונטה.
ג. האח הגדול שלך מכונאי מוסמך.
ד. לאחר כל זאת, אתה שואל, "איך אני יכול לוודא שיש לי שתי מהירויות וונטה?.
אכתוב לך בצער שכול הסיפור שלך נשמע מוזר, בעיקר התנהלות המוסך שעליו אתה מנסה להגן.
מוזר לי שאתה לא מחזיר את האוטו למוסך. הרי לאחר התיקון לא השתנה דבר.
דוד.