View Full Version : גם הפונטו שלי התחיל לקרטע..
שלום לכולם
בימים האחרונים התחילה אצלי בעיה בפונטו. מדובר בספייס יאנג 60 כ"ס 2003 ידנית.
כשאני לוחץ על דוושת הגז בעדינות המנוע מגיב בצורה ליניארית ויפה. כשאני לוחץ בבת אחת ובחוזקה (או בזינוק קשה בעליה) המנוע מגמגם לכמה שניות ואז מגיב. (כשהוא מגמגם נשמע מין רעש "פט פט פט פט":confused: ואז הוא מגיב).
לפעים הבעיה לא צצה והאוטו נוסע כרגיל.
בוצע ניקוי בית מצערת שלא פתר את הבעיה.
תודה
שלוש גורמים יש לבעיה הנ"ל.
כמו בשיר, "שלוש תמיד היו אהבותי, שלוש הם לא יותר מידי"... (חווה אלברשטיין). :)
1. חיישן קרנק.
2. חיישן טמפ' כניסת אוויר.
3. חיישן חום מנוע.
תתחיל לבדוק את חיישן הקרנק. ניקוי משבבים מתכתיים, ובדיקת התנגדות לפי הקישור המצורף.
1240 אום.
מאחר שהבעיה צצה לפעמים והאוטו נוסע כרגיל, נראה כבעית מגעים.
נקה את הקונקטורים של שלושת החיישנים.
בהצלחה דוד.
תודה דוד.
אשמח אם תסביר לי היכן החיישן קרנק נמצא ואיך מגיעים אליו.
חפש בהודעות של רענן מהשבועיים האחרונים.
אם אני זוכר נכון יש שם גם תמונה והסבר.
דוד.
שלוש גורמים יש לבעיה הנ"ל.
כמו בשיר, "שלוש תמיד היו אהבותי, שלוש הם לא יותר מידי"... (חווה אלברשטיין). :)
1. חיישן קרנק.
2. חיישן טמפ' כניסת אוויר.
3. חיישן חום מנוע.
תתחיל לבדוק את חיישן הקרנק. ניקוי משבבים מתכתיים, ובדיקת התנגדות לפי הקישור המצורף.
1240 אום.
מאחר שהבעיה צצה לפעמים והאוטו נוסע כרגיל, נראה כבעית מגעים.
נקה את הקונקטורים של שלושת החיישנים.
בהצלחה דוד.
לא הסברתי את עצמי טוב. לאחר השניה שבה האוטו מגמגם אז המנוע מתחיל להגיב טוב והאוטו נוסע כרגיל. הבעיה היא רק בהתחלה כשלוחצים על הגז..
נקיתי את החיישן קראנק והבעיה לא נפתרה, אמדוד התנגדות בהמשך...
היום בבוקר האוטו לא הניע סופית. אני אגרור למוסך ואאעדכן..
טוב אז חזרתי מהמוסך והנה העדכון:
הרכב לא הניע בגלל חיישן קראנק תקול (דוד צדקת).
ובעניין הגמגום הוחלפו חוטי הצתה ופלגים והרכב מגיב הרבה יותר טוב. למרות שאם אני ממש "בועט" בגז אז יש איזשהו גמגום אבל זה רק אם ממש לוחצים מהר ובבת אחת על כל הדוושה. יכול להיות שזה בגלל שמערכת הפליטה לא הכי תקינה?
בקיצור הלטתי שאני אחיה עם זה.
טוב בעיה אחת נפתרה.
חיישן הקרנק שהוחלף גרם לחלק מהבעיה, גסס עד שמת.
הגמגום הקטן בתאוצה פתאומית, הוא לא בגלל שמערכת הפליטה לא תקינה.
כמו שכתבתי יש לבדוק את החיישנים . חיישן טמפ' כניסת אוויר. חיישן חום מנוע.
אם אתה יודע לבדוק אדריך אותך. אם לא לפחות נקה את הקונקטורים שלהם.
אפשרות שלישית תחיה עם זה. לא חייבים לתת גז בבת אחת. :)
דוד.
אשמח אם תדריך אותי איך לבדוק והיכן נמצאים החיישנים הללו
האם הגמגום מופיע במנוע חם וקר ?.
האם יש ברשותך וולטמטר דיגיטלי ?.
דוד.
הגמגום מופיע כשלוחצים חזק על דוושת הגז ולא משנה אם במנוע חם או קר.
אני יכול להשיג רב מודד (פלוק) .
תתחיל בבדיקת חיישן טמפ' (ECT).
נתק את הקונקטור שלו ובדוק.
ב- 20 מעלות 2000 אום.
ב- 80 מעלות 300 אום.
דוד.
לבדוק עם הרכב מונע או שמספיק סוויץ פתוח?
כדי להיות בטוח האם זה הקונקטור של החיישן טמפ?
זהוא תקע של חיישן חמצן ורצוי שישב בתוך הפלסטיק השחור ליידו אחרת מחום המנוע עלול להיות נזק
האם נעשה ריסט למחשב בכדי שיקרא את השינוי
האם נעשה ריסט למחשב בכדי שיקרא את השינוי
איזה שינוי?
היכן נמצא החיישן טמפ?
תודה
ראה בסמלונים שצירפתי.
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.