View Full Version : רכב מתחמם בעמידה
שלום ברשותי פונטו 2006 ידנית.לפני שנה חוויתי בעיה של התחממות בזמן עמידה עם הרכב-מחוג היה עולה עד מעל ל3/4 חום.בבדיקה במוסך החליפו טרמוסטט והבעיה הסתדרה.לאחר מס' שבועות יצאו מים מהרדיאטור והרכב התחמם-החלפתי רדיאטור והכל היה בסדר למשך שנה.בשבועות האחרונים שוב החלה בעית ההתחממות בזמן עצירה ופניתי למוסך-שם מסרו לי כי יתכן וישנה תקלה ביוניט מאחר והרכב לא באמת מתחמם.אמרתי להם כי בפעם הקודמת החליפו טרמוסטט והכל הסתדר.המוסכניק החליף לי שוב טרמוסטט גם הפעם אך הבעיה לא נפתרה.אמר לי לשוב יום לאחר מכן לביצוע בדיקות וגם אמר כי שתי הונטות עובדות ולכן נראה כי יש תקבלה ביוניט.יצאתי מהמוסך ולאחר נסיעה של מס' דקות עצרתי ואז הבחנתי כי שוב יש נזילה מהפקק של הרדיאטור(מים ירוקים) והרכב חם.עצרתי את הרכב מיד והזמנתי גרר.
השאלה שלי היא-האם יתכן כי הטרמוסטט החדש גרם לבעיה נוספת?האם יתכן כי לאחר שנה שוב יש צורך להחליף רדיאטור?האם סביר כי התקלה חוזרת על עצמה בתדירות כל כך גבוהה (שלא נדבר על ההוצאות הרבות בכל תיקון).ממה יכולה לנבוע התקבלה אם החלפתי רדיאטור,טרמוסטט בשנה האחרונה ומשאבת מים לפני שנתיים??? אודה לעצה טובה.
המוסך אמר לך ייתכן וישנה תקלה ביוניט מאחר והרכב לא מתחמם.
אז למה החליפו טרמוסטט ?.
יש לי תחושת בטן שהמוסך הינו אותו המוסך שחברת הפורום ניצן, לא נאותה לגלות לנו את שמו.
גם כאן התנהלות המוסך תמוהה. ואתם מאותו אזור.
נא עדכן בממצאים לכשיהיו.
דוד.
לגבי המוסך-לא מדובר במוסך מורשה של פיאט אלא של רנו ניסאן אבל בעל המוסך הוא אדם שאני מכירה ולכן טיפלתי שם ברכב.האם יש תקלה ידועה בפיאט לענין הזה שיתכן שבעל מוסך של רכב אחר לא "יעלה" עליה? אודה גם לתשובה לענין הבעיה הטכנית תודה.
מה שוב בחורה שנכנסת לבד למוסך ?. :)
"האם יש תקלה ידועה שיתכן שבעל מוסך של רכב אחר לא "יעלה" עליה? אודה גם לתשובה לענין הבעיה הטכנית".
כן יש מצב כזה אבל מעט מאוד. במקרה הנ"ל התקלה לא יחודית לפיאט.
לעניין הטכני, ייתכן שהמהירות הנמוכה לא עובדת.
דוד.
כן שוב בחורה שהולכת לבד למוסך...
(לא שעליכם לא עובדים..:)
עד כמה שראיתי/שמעתי ושאלתי שני המאווררים עובדים
יכול להיות שראש מנוע בדרך למרות שתיקנתי אותו לפני שנתיים וחצי??
אני מדבר על מהירות ואת מתייחסת למס'.
האם יש לך קפיצות סל"ד רגעיות ?.
דוד.
אין לי מושג איך בודקים את זה
אני יודעת שהמוסכניק אמר ששתי המהירויות עובדות
אבל אולי תוכל לומר לי מה כדאי לשאול אותו
מעבר לזה לא ענית לי לגבי ראש מנוע,האם יתכן?למרות שתיקנתי לפני שנתיים וחצי?
שמעתי גם שיש איזושהיא בעיה ידועה בפיאט שקשורה לכניסת אוויר למערכת.האם קשור?
תודה
וואו נראה שאת מבינה לא רע בעסק.
כן יש בעיה של חדירת אוויר למערכת הקירור. אבל לא רק בפיאט.
אין קשר לזמן בו עשית שיפוץ ראש לבין תקלה.
תקלה בראש יכולה להיות גם יום לאחר השיפוץ, במידה שהרכב התחמם או בעיה בטיימינג.
בכל מקרה במקום "לשבור את הראש" מבצעים בדיקת לחץ למערכת הקירור.
דוד.
נ.ב. את יכולה לבדוק לבד אם שתי המהירויות עובדות.
כאשר הרכב קר, לפתוח מכסה מנוע להניע ולהביט אם לאחר כמה דקות יש שינוי במהירות.
השינוי הוא קיצוני וניתן לשמוע ולהרגיש אותו.
ביחס לקפיצות סל"ד, כאשר הוונטה תתחיל לעבוד ראי אם המנוע רועד מעבר למצב הרגיל.
אני כבר לצערי פיתחתי חוש שמיעה די טוב לשתי המהירויות
בכל מקרה המוסכניק התקשר ואמר שבנוסף לטרמוסטט שהחליף ביום שישי החליף עכשיו גם יוניט וזה אמור לעזור.האם זה נכון?
רציתי גם לשאול-ביום שישי האחרון יצאו לי מים מהרדיאטור ולכן עצרתי.האם החלפה של היוניט היא לא החלפה טכנית בלבד?כלומר אומר שהיוניט מזייף או משהו כזה?זה קשור בכלל לזה שהרדיאטור התחמם ואמור לפתור את זה?
(רדיאטור כאמור הוחלף לפני שנה)
כן החלפת היונית עלולה לעזור. אבל אני לא אוהב את השיטה של להחליף חלקים עד שתיפתר הבעיה.
את מתכוונת ליונית שעון חום או לחיישן טמפ' ?.
"יצאו לי מים מהרדיאטור" נראה שבקרוב אם עדיין הראש לא נדפק, הוא בדרך.
כדאי לעצור ולבצע בדיקות כמו שצריך. ולא לבדוק בנסיעה.
דוד.
תודה לך על הסבלנות.
אני מניחה שיוניט של חיישן טמפרטורה.זה עולה 600 ש"ח זה בטח החיישן לא?
שאלתי את המוסכניק דוקא אם זה אומר שהראש בדרך והוא אומר שלא אבל כבר לא מאמינה למוסכניקים.
איזה בדיקות אתה ממליץ לבצע והאם אפשר בכלל למנוע איכשהו בכלל מהראש שילך לעולמו?
מהקל לכבד.
א, החלפת פקק מים רדיאטור לחדש העלות אפסית.
ב. לפתוח מכסה רדיאטור או מיכל עיבוי, לראות אם אין בועות אוויר
ג. בדיקת לחץ במערכת הקירור.
ד. בדיקת משאבת המים.
ה. אני לא משוכנע ששתי מהירויות הוונטה עובדות.
לפי הממצאים מתקדמים הלאה.
דוד.
אוקיי רשמתי לפניי אני אבקש שיבדקו
הם אמורים לדעת לבדוק את שתי המירויות של הונטות כן?
גם את יכולה בקלות לבדוק את המהירות.
נראה שקראת את ההודעה שלי לפני שערכתי אותה וכתבתי את זה. ולא חזרת לקרוא אותה שוב. נכון ?.
דוד.
אמרתי למוסכניק את כל רשימת הבדיקות שהצעת
הוא ענה לי ששתי המהירויות שלי עובדות,ובדקו לחץ במערכת הקירור וגם שהפקק של הרדיאטור בסדר גמור.בנוסף הוא טוען שיתכן ויגרם נזק לראש מנוע אך מתוך הבדיקות שערכו לא ניתן לראות זאת ושרק תוך כדי נסיעה בשבועיים הקרובים אני אצטרך לבדוק מים ברדיאטור כל יום ולראות אם מים לא הולכים לאיבוד.
האם נכון לעשות ככה?
כבר כתבתי זאת כמה פעמים.
בפיאט פונטו, מדגם 2001 והלאה יש רק יוניט חום אחד המשדר נתוניו אל מחשב ניהול המנוע והמחשב המרכזי ברכב שמעביר את הנתונים גם לניהול המנוע וגם להפעלת שעון חום המנוע ומאורר הרדיאטור.
בברכה - רפי לין
לא, לא נכון לעשות כך.
מוסך אחראי עושה סיבוב לאחר התיקון ומוודא שסוף לבעיה.
למרות שהתלונה שלך הייתה: " שהרכב מתחמם בעמידה".
הוא טוען שייתכן ויגרם נזק לראש מנוע אך מתוך הבדיקות שערכו לא ניתן לראות זאת ושרק תוך כדי נסיעה.
לא הבנתי מה זה "ייתכן שיגרם נזק לראש המנוע" הרי את זה בדיוק אנחנו רוצים למנוע.
קשה לי להגיב על מה שאמר לך המוסך. משום שכתבת שאת מכירה אותו אישית.
אכתוב רק במילים עדינות אני בספק גדול לגבי אם נעשו הבדיקות.
אין מצב שמתוך הבדיקות לא ניתן לראות /לאבחן את הבעיה.
אז נקווה לטוב.
דוד.
רק לי לא ברור איך הלך ראש מנוע בפונטו 2006 לפני שנתיים וחצי? האם נוזל הקירור אצלך באוטו מהול 50/50? (פאראפלו ומים). כמה קילומטרים האוטו עבר?
אני גם אצטרף לחגיגה, ואלו שני השקל שלי:
1. יש חיישן חום אחד בספייס. החיישן הזה גם אחראי על תצוגת הטמפרטורה בשעון, וגם על הפעלת המאווררים. זאת אומרת שאם שעון החום מראה על טמפ' גבוהה, המאווררים אמורים לעבוד על טמפרטורה גבוהה
2. אם שתי המהירויות עובדות אז אין מה להמשיך בכיוון הזה.
3. צריך לבדוק באמצעות לחץ האם יש דליפות ממערכת הקירור
4. צריך לבדוק האם יש דליפות מחלל הצילינדרים למערכת הקירור
5. האם האוטו מאבד מים?
בהצלחה :)
האוטו עבר 115 אלף קילומטר.הראש מנוע הלך לפני שנתיים וחצי כי אבא שלי ניסה להיות נחמד ולמלא לי מים לפני נסיעה לצפון ולא סגר טוב את הפקק-במהלך נסיעה המים עפו בשניות והראש הלך.טעות אנוש.
לגבי איבוד מים-יצאתי אתמול מהמוסך אחרי שהחליפו יוניט וכרגע האוטו לא מראה התחממות ואני אמורה לבדוק מים כל יום במשך שבועיים ולראות שאין איבוד.לטענת המוסכניק (שאלתי 4 פעמים לפחות) בדיקת לחץ לא הראתה שיש בעיה בראש מנוע אבל "אין לדעת מה יהיה". אם למישהו יש רעיונות טובים יותר אשמח לשמוע.
אז החליפו יוניט ותרצןסטט והאוטו נסע בסדר שלושה שבועות.בדקתי מים כל יום ולא נראה שירדו(למרות שקשה לראות).בכל מקרה היום לאחר נסיעה קצרה מאוד המד חום לא עלה אבל האוטו היה חם והיה גם קצת ריח.תגובות???ראש מנוע??? מה לעשות???
מה לעשות ?.
לעשות את מה שכתבתי לך ומה שכתב אריאלו.
לא נראה שאכן בדקו. ביחס לפקק מים, המלצתי לך להחליף את הפקק, העלות אפסית לעומת הסיכון.
אבל את העדפת לשמוע לדברי המוסך שהפקק בסדר ובדקו הכול.
איך בדיוק קבע המוסך שהפקק בסדר ?.
חבל שאת לא היית ליד הרכב כאשר "בדקו" הכול. אפילו אם לא מבינים מה המוסך עושה, לפחות רואים ואז אפשר להתייעץ כאן ביתר קלות.
אולי מה שכתבתי לא נעים לשמוע, אבל זה בסה"כ לטובתך.
דוד.
דוד אני מבינה אני אבקש מהם תודה.
רציתי רק לדעת האם זה סביר שהרכב יהיה חם אחרי נסיעה קצרה למרות שמד החום לא עולה
מסיבות שונות, כן זה סביר שהרכב יהיה חם אחרי נסיעה קצרה למרות שמד החום לא עולה.
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.