התחבר

View Full Version : בעיות מזגן פונטו S60 שנת 2000


s_heny
01-08-11, 02:09
שלום לכולם,

אתחיל בהתנצלות על אורך ההודעה, בכוונה לא חסכתי בפרטים על מנת לקבל חוות דעת שלכם,

ברשותי כ4 שנים פיאט פונטו S60 שנת 2000,

מאז שרכשתי את הרכב אני חווה תקלות עם המזגן (יוצא אויר חם ולא מקרר)

מפאת אכזבה מבעלי המקצוע אליהם פניתי העדפתי לפנות לבעלי מקצוע אחרים.

בפעם הראשונה פניתי למוסך השלושה בבש בייעוץ עם המכונאי שהיה מטפל לי ברכב.
הם ייעצו לי למלא גז בלבד ולא לבצע בדיקה בגלל נושא העלות.
בוצע מילוי גז מבלון בעלות 150 שח והמזגן חזר לקרר עד לקיץ הבא.

בפעם השניה פניתי למוסך מורשה (של מיצובישי בב"ש) היות והכרתי מישהו שעבד בו ומסר כי ידאג שיבצעו לי בדיקה כמו שצריך בעלות סבירה, כך היה, בוצע ואקום שמן חומר זרחני וגז והמזגן חזר לקרר, בעלות 200 שח. כשהגעתי לביקורת לאחר כשבועיים לא נראתה דליפה. ולא ידעו לענות מהיכן הדליפה. לא באתי בטענות היות והרגשתי שלא מכירים כל כך את הרכב, (כמה גז להכניס מה אמור להיות הלחץ וכו) הטעות היתה שלי שפניתי אליהם כך שלא באתי בטענות המזגן החזיק לאורך הקיץ.

בפעם השלישית פניתי לחנות ליד העבודה בה ממלאים גז בעלות 100 שח מבלון (לא מכונה). המזגן החזיק לאורך הקיץ.

בפעם הרביעית חזרתי לאותו הדוכן ושוב מסרו לי שחסר גז, מילא גז בעלות 100 שח, והמזגן חזר לקרר. כששאלתי מדוע הגז בורח בכל שנה ומה עושים על מנת למנוע, מסר לי שזו תקלה ידועה, ואין מה לעשות בנידון ועדיף כבר להחליף רכב. (האוטו במצב מצויין מלבד הגז) שוב התאכזבתי מהתשובה והעדפתי שלא לחזור אליו יותר כי הרגשתי שנח לו שאגיע אליו כל שנה למילוי גז.
הגז החזיק כחודש ושוב המזגן הפסיק לקרר.

בפעם האחרונה בשבוע שעבר פניתי לחשמל ג'קי בב"ש לאחר המלצה מחבר.
המוסך עמוס מאוד והרגשתי שאם כולם מגיעים אליו סביר למדי שיש סיבה.
הסברתי בפניו את הבעיה, הוא ישר חיבר מדחס כמו של מקרר או מזגן ביתי עם שעונים וקבע שאין לי כלל גז במערכת. ומסר שהוא יעלה את הלחץ ויחפש דליפה, הוא מסר כי הלחץ נשאר יציב במשך כמה דקות ולא נראה לו שימצא דליפה. הוא ביצע ואקום ושמן, חומר זרחני וגז והמזגן חזר לקרר.
הוא ביצע בדיקה נוספת וסחט ספוג עם סבון על המחברים וחיפש דליפה אך לא מצא.
אך קבע שהמאוורר שלי אמור לעבוד על 2 מהירויות: רגילה וגבוהה, והוא עובד רק על גבוהה.
ובעקבות כך נוצר לחץ במערכת ויתכן שלכן הגז בורח. אגב המאוורר הוחלף מפירוק לפני כחודשיים בעלות 270 שח כולל עבודה. הוא בדק ולא מצא מדוע המאוורר לא נכנס לעבודה במהירות הנמוכה, ומסר שעדיף לעקוף זאת בהתקנת רילי ליוניט של המזגן על מנת שהמאוורר יכנס לפעולה בהדלקת המזגן. קיבלתי הצעתי מחיר של 441 שח, מתוכן 185 רק עבור הרילי. היה לי קצת תמוהה המחיר הגבוה, אבל רציתי לסיים עם זה והרילי הותקן והמאוורר נכנס לעבודה עם הדלקת המזגן. בנוסף ביקש שאגש לשטיפת המנוע על מנת שיוכל לחפש את מקור הדליפה בקלות יותר ואחזור כשבוע לאחר מכן.
לאחר פחות משעה המזגן כבר לא קירר והרחתי ריח שרוף. (לא הספקתי לקחת את הרכב לשטיפה)
חזרתי אליו הוא ניסה לתרץ את זה שכנראה בשטיפה קרה משהו, למרות שרואים בבירור שהמנוע באותו המצב, כשהסברתי שלא הספקתי בכלל להגיע אליהם, הוא בדק ומצא שהמדחס לא נכנס לעבודה, מצא שיש מספיק גז במערכת. קיצר 2 חוטים שמובילים ליוניט מזגן, והמזגן חזר לקרר.
החליף יוניט הסיר את הקצר והמזגן חזר לקרר. הייתי בטוח שיקח אחריות ויבצע את התיקון במסגרת אחריות לעבודה, אך הוא דרש 250 שח נוספים לאחר העבודה ל440 וקבע שלא נגע ביוניט ולכן לא יקח אחריות על כך. לאחר דין ודברים סוכם על 200 שח נוספים, והתאכזבתי מאוד מהשירות וההתנערות שגילה. העדפתי שלא לקחת את הרכב לשטיפה על מנת שבמידה ויתגלו תקלות נוספות ולא יוכל להפיל את האשמה על מישהו אחר.
לצערי באמת כך הדבר לאחר כמה ימים ניסיתי להפעיל את המגבים הקדמיים או האחורי והם כלל לא עובדים.

רציתי לקבל חוות דעת על המחיר, טענתו בנוגע למאוורר, והיוניט ומה יכולה להיות הסיבה שהוושרים לא עובדים. כמה לחץ תקין אמור להיות?(וגז לפי הבנתי ממנו צריך להיות 550 גרם).

מצטער על ההודעה הארוכה, אני באמת אובד עיצות.

שי.

davidmzr
01-08-11, 09:58
קראתי את ההודעה פעמיים, אין לי אלא להצטער על בעלי המקצוע שגורמים זילות למקצוע.
כתבת, "המוסך עמוס מאוד והרגשתי שאם כולם מגיעים אליו סביר למדי שיש סיבה."
נכון יש סיבה, הסיבה היא "התכנסות העדר". אינה קשורה כלל למקצועניות המוסך.
מכל הסיפור המכאיב שלך, אני יכול לקבוע כמעט בוודאות שיש לנו כאן שתי בעיות.
א. דליפת גז מהמאייד שקשה לגלות אותה עם סבון או חומר זרחני.
דליפת גז מהמאייד מצריכה פירוק דשבורט, דבר יקר שרוב בעל רכב לא מתקנים בגלל עלות גבוהה.
שלא לדבר על נזק למערכות חשמליות שניזקות, ורעשים בנסיעה לאחר סיום ההרכבה.
אבל יש לזה פתרון בצורת החדרת חומר מיוחד שמונע את הדליפה.(לא חומר זרחני)
ב. המהירות הנמוכה של הוונטה לא עובדת.
קטן עלי להתייחס לחשמלאי המומלץ שהוסיף לך ממסר, כדי שהמהירות הנמוכה תעבוד.
תגיד לו שלא יבלבל לך המוח. הדליפה אינה בגלל לחץ מוגבר שיש במערכת.
כאשר נוצר לחץ מוגבר, הטרינר מנתק את המדחס.
הבעיה היא בגלל שהנגד שרוף או בחוטים המחוברים אליו.
כאשר המהירות הנמוכה לא עובדת, זה גורם גם לבעיות קצרות בסל"ד.
ולא ארחיב על כך הפעם.
דוד.

s_heny
01-08-11, 16:43
היי דוד,

ראשית תודה על התגובה,

אני הולך לבדוק מה קורה בתיבת הפיוזים בנוגע לווישרים, במידה ולא מדובר בפיוז שרוף
אגש אליו מחר חזרה, לצערי לא נראה לי שילך בנועם ואאלץ לפנות לערכות משפטיות.
(אני אולי תמים אבל לא מוותר בקלות)
האם תוכל למסור לי את שם החומר עליו אתה ממליץ להשתמש בנוגע לדליפה?

והאם אתה מאזור באר שבע, או מכיר מישהו שאוכל לפנות אליו לחוות דעת?

אגב מצחיק שהזכרת בעיות סל"ד אולי לא הבנתי אותך ואני סתם מקשר דברים, אך תופעה חדשה מהחודשיים האחרונים לאחר החלפת משאבת מים, היא עלייה בסלד במצב סרק. בדרך כלל היה עומד על 1000 כיום נע יותר לכיוון 1500 אולי קצת פחות....

s_heny
01-08-11, 17:12
החלפת פיוז צהוב 20A וחזרו לעבוד,

מקווה שלא ישרף שוב.

בכל השנים שיש לי את הרכב הזה נראה לי שפעם ראשונה שאני מחליף פיוז שרוף...

שאלה יהיו הבעיות של הרכב...

אשמח לשמוע האם יש טעם בשטיפת מנוע על מנת לאתר דליפת גז...

davidmzr
01-08-11, 17:13
חפש בהודעות שלי. העלתי תמונה של החומר עם מכשיר ההטענה.
על מה אתה צריך חוות דעת, משפטית ?.
בעיית בסל"ד במצב סרק אינה קשורה לתקלה במזגן. יש לבדוק את חיישן טמפ'.
לשטוף מנוע כדי לאתר דליפת גז. קישקוש בלבוש.
אני מרחובות.
דוד.

Lexxxa
01-08-11, 23:53
ממליץ לך לעשות את הדרך לרחובות ולגשת לדוד (הבחור שהגיב לך מקודם).
למרות שהדרך לא קצרה אך שווה את הנסיעה.

s_heny
03-08-11, 14:36
היי דוד,

בהמשך לתגובה על החומר שהמלצת להשתמש בו תוכל לומר איך נראה וכמה אמור
פחות או יותר טיפול כזה?

ושאלה נוספת ואחרונה עברתי על מספר הודעות בנוגע לאיתור דליפה, וראיתי שבחלקן משתמשים במעין סורק על מנת למצוא דליפות... האם שווה לבקש בדיקה כזו?

davidmzr
03-08-11, 14:49
כן, החומר ומכשיר ההטענה נראה כך:
הכמות הקטנה בראש המיכל היא הכמות הדרושה (מסומן בכחול) ל- 4 צילינדר.
ל-6 צילינדר ממלאים עד הסוף. במכוניות 6 צילינדר נפח מערכת הקירור יותר גדול.
צריך לעשות ווקום ולהחדיר למערכת גם שמן, משום שהווקום מושך שמן החוצה מהמערכת.
שים לב שעל מכשיר ההטענה מסומנים שני קווים. אחד לחומר והשני לשמן.
דוד.

s_heny
20-06-12, 20:18
אז ככה, אני מעדכן את ההודעה מהקיץ שעבר בהתפתחויות,

הקיץ הגיע ושוב המזגן לא קירר כלל (לא הפתיע אותי כלל - עוד כשהייתי אצלו הרגשתי שהמוסכניך מכר לי סיפור)

לא נבכה על חלב שנשפך... או על גז שברח :-)

היות ודי איבדתי תקווה בחלופות שיש למגזניסטים בב"ש להציע

החלטתי למצות את הרעיון והעזרה מdavidmzr

יצרתי עימו קשר ונפגשנו אתמול,

מהשיחה הראשונה קלטתי שדוד בחור אמין ונעים, ובמהלך כל התיקון הסביר לי כל דבר שמבצע ממש בסבלנות (אין לי כמעט ידע כלל במערכות מיזוג רכב)

סבלתי נסיעה של שעה וקצת עד רחובות מב"ש בלי מזגן אבל אני מאמין שהיה שווה.

אחרי שנתנו לרכב להתקרר מהנסיעה, הפעלנו את המזגן דוד חיבר מד טמפרטורה לפתח יציאת האוויר לשם השוואה לאחר הטיפול, לא היה ספק המזגן לא קירר כלל והשעון הראה 37 מעלות!

כמו שהיה בפעמים הקודמות כשמלאתי גז היה גז ולחץ במערכת אך לא מספיק על מנת להפעיל את המדחס.

הוספנו קצת גז והמדחס נכנס לפעולה והתחיל לקרר אך השעון לא ירד מ10-11 מעלות.

דוד החליט ששוה לבצע ואקום והחדרת שמן ומילוי גז מחדש.

וכך עשינו רוקנו את כל השמן והחומר הזרחני מהמערכת, ווידאנו שהמד לחץ מורה על 27-
למשך כמה דקות טובות.

החדרנו גז והמזגן קירר מצויין ירד ל5-6 מעלות תוך זמן קצר מאוד.

הוצאנו קצת גז על מנת לפנות מקום לשמן ולחומר נגד דליפות החדרנו את החומר ווידאנו שהטמפרטורה נשארת קבועה.

ולפני שהלכתי דוד הציע ללא תוספת תשלום לבצע שטיפה לרדיאטור מזגן בלחץ עם ממיס שומנים.

מאז המזגן עובד נהדר כולי תקווה (אני אופטימי) שגם בקיץ הבא יקרר.

בהזדמנות זו אשמח להעלות שאלה אם חברים נוספים עם פונטו כמו שלי שומעים רעשים של מעיין יניקה אחת לכמה דקות בעת פעולת המזגן. (לא יצא לי לשמוע את זה באף רכב אחר):confused:

ושאלה נוספת על הדרך כשפתחתנו את המכסה של הונטיל יניקה של המזגן הרגשתי שיצא קצת גז שהצטבר, מתחת למכסה. וגם לפני שסגרנו הרגשתי שעדיין יוצא מעט אני יודע שיש מכסה עם גומיה אך האם זה תקין או ששוה להחליף את הונטיל? דעתו של דוד שהכל בסדר אבל היות והמקרה נמשך כל כך הרבה מעדיף למנוע עצבים גם בקיץ הבא...

מצטער על החפירה...

davidmzr
20-06-12, 21:46
מהשיחה הראשונית קלטת גם שאני יותר צעיר. כך לפחות אמרת. אל תדאג גם זמנך יגיע.... :)
בכול מזגן תקין, אם תפתח את המכסה של הווינטיל תרגיש שיצא מעט גז שהצטבר.
תפקיד המכסה הוא למנוע כניסת אבק לצינור ולמנוע דליפה מזערית. לפני שסגרנו את המכסה תלשתי חתיכה צרה מעיתון, והראתי לך שאין דליפת שמצריכה החלפת ווינטיל. אבל לשקט הנפשי שלך, אין לי בעיה להחליף לך את הווינטיל. בהזדמנות שתהיה באיזור, כנס אלי ונבדוק שוב את המכסה עם הסקנר.
"שומעים רעשים של מעיין יניקה אחת לכמה דקות" חבל שלא דיברת על זה.
לדעתי הרעש לא מהמזגן, זה רעש שבד"כ נוצר ממערכת החימום, או צירצור מהמפוח.
דוד.

s_heny
20-06-12, 22:14
*** כשהייתי אצלך שכחתי שזה היה קורה (עברה שנה)
שלא תבין אותי לא נכון אני מרוצה מהטיפול ומהיחס

סתם עניין אותי לדעת זה רעש כמו שאנחנו שותים תה חם רק בלי הרעש של הנוזלים... ***

davidmzr
21-06-12, 00:11
זה לא משנה מה אני אבין. חשווב יותר שהמזגן "יבין"... :)
דוד.

yair068
21-06-12, 00:38
פעם ראשונה שאני קורא את הסיפור שבאמת מרתק.
דוד בחור ישר ואמין אמרתי את זה מזמן אבל זה לא מספיק צריך מקצועיות ואין את זה להרבה אנשים.
הבחור נסע מב"ש לרחובות לא כל אחד היה עושה את זה
כנראה שצריך לאכול הרבה בוסר כדי להינות מהדבש .
עם החומר שגם סותם נזילות לדעתי יהיה לו קצת שקט
בדוק מיידי פעם את הוונטיל עם קצת אמה אם תמצא נזילה שים פקק לדעתי לא תמצא שום נזילה

mechtech
22-06-12, 02:34
סתם עניין אותי לדעת זה רעש כמו שאנחנו שותים תה חם רק בלי הרעש של הנוזלים...

חשבתי בדיוק על תיאור דומה, אבל כמו שעירקי שותה תה חם מכוס מרופדת בתיונים.
או כמו רעש של קוברה נושפת למס' שניות :o (למי שביקר בהודו).
הרעש מגיע מהדשבורד יותר לצד הנוסע בגלל חוסר גז.
בפונטו הקודמת, הייתה לי דליפה של גז מגומיות ה- O-Ring של שסתום ההתפשטות, בסמוך למאייד שנמצא בתוך הדשבורד.

s_heny
22-06-12, 17:02
היי mechtech חדשות לא מעודדות במיוחד בפיך :-)

באמת עשית את כל התהליך של לפרק את הדשבורד?? אשריך!

בגלל שאני בטוח שיש דליפה קטנה דוד החדיר למערכת גז מונע דליפות על מנת שהגז לא יברח.

אני מודה לך על התגובה והשיתוף אבל מקווה שאצלי זה לא המקרה..

איך בדקת את מקור הדליפה? הרי אי אפשר לראות את המאייד שקבור שם...

mechtech
22-06-12, 17:42
פירקתי דשבורד פעמיים, פעם להחלפת גומיות במאייד, לאחר שלא נמצאה דליפה של גז משום מקום אחר.

פעם נוספת הייתה ברכב הנוכחי, להחלפת הרדיאטור של יחידת החימום הפנימית.
עשיתי את זה במכון רדיאטורים באשקלון (חבר של חבר) בעלות של 700 זוזים כולל רדיאטור חליפי ומילוי גז למזגן.
שניהם עבדו שם חצי יום והתבאסו רצח מקבלת העבודה (כנראה הראשונה, לא יודע). הוספתי להם טיפ של 200 ג'ובות כדי שיהיו מרוצים.

יש לציין שהם ביצעו בדיקה של הכל טרם סגירת הדשבורד והתניעו כאשר מחבר כרית האוויר היה מנותק והייתי צריך לקפוץ לחשמלאי שליד ע"מ לאפס את הקוד.

בכל מקרה, היה שווה את הנסיעה, במרכזי רצו 2400 כינים :shock:.

s_heny
28-02-13, 10:51
לבקשתו של דוד אני מעדכן,

החורף נתן לנו במתנה כמה ימים נעימים והחלטתי לנסות את תקינות המזגן לקראת הקיץ,
לצערי שוב המזגן לא מקרר בכלל.

הזמנתי מכשיר לגילוי דליפות גז מאיביי, אבל היות והמזגן כבר לא מקרר אני לא יודע אם הוא יגלה משהו.

כבר שפכתי 1700 שקל על המזגן זה כבר מייאש.

אני שוקל כבר לחפש לקנות בלון קטן או מיכל קטן עם גז ולמלא ממנו עצמאית...

chesh
28-02-13, 11:46
יש לך דליפה מאיפהשהוא ולא יעזור כל פעם תמלא ועוד פעם ידלוף לך.
אצלי בפונטו הייתה לי דליפה מהמאייד שנמצא מאחורי הדשבורד כמו שאמרו, בזמנו סיבנו אותי וגם את המדחס החלפתי על הדרך לחדש.
אם כבר אתה פותח דשבורד אבל, עדיף גם להחליף את הרדיאטור חימום על הדרך, אצלי כשפתחו החליפו רק את המאייד של המזגן ואחרי כשנה החל לדלוף הרדיאטור חימום לצערי.
מאז 2007 עד היום המזגן מקפיא ולא מילאתי גז אפילו פעם אחת.

וכן כשהמזגן בתפוקה מלאה אתה יכול לשמוע רק יניקה כזה כשאתה מעביר הילוכים, זה תקין.
עד שלא תחליף את החלק הדולף, אתה יכול כל שנה למלא גז ו"להנות" באותו קיץ. השאלה כמה זמן אתה מתכנן להחזיק את הרכב.

davidmzr
28-02-13, 13:53
לבקשתו של דוד אני מעדכן,

החורף נתן לנו במתנה כמה ימים נעימים והחלטתי לנסות את תקינות המזגן לקראת הקיץ,
לצערי שוב המזגן לא מקרר בכלל.

הזמנתי מכשיר לגילוי דליפות גז מאיביי, אבל היות והמזגן כבר לא מקרר אני לא יודע אם הוא יגלה משהו.

כבר שפכתי 1700 שקל על המזגן זה כבר מייאש.

אני שוקל כבר לחפש לקנות בלון קטן או מיכל קטן עם גז ולמלא ממנו עצמאית...
טוב שעידכנת.
איזה סוג מכשיר הזמנת מאייבי ?. האם זה סקנר כמו שיש לי (בתמונה) ?.
כשיגיע המכשיר, אתה מוזמן לבוא אלי ניבדוק יחד, ונראה כיצד ניתן לעזור לך.
נמלא גז מהבלון שלי חינם. אם בנוסף תחליט שהינך רוצה לקנות בלון גז, בדוק מחירים. אני יכול להשיג לך זול יותר.
דוד.

s_heny
04-03-13, 01:57
דוד אתה נשמה טובה, למרות שאמרת מראש שאין אחריות על התיקון אתה ממשיך להציע את עזרתך, ולכן לא משנה התוצאה אני מודה לך.

המכשיר שהזמנתי האמת די קטן מצורפת תמונה, מפאת עומס עם הלימודים ו2 עבודות בקושי מוצא זמן להפעיל אותו ולהתחיל לחפש דליפה.

דוד אני אשמח לקפוץ אליך בהזדמנות (לא לחוץ לי כרגע, פשוט צריך למצוא זמן).

מבטיח לעדכן בקרוב.

davidmzr
04-03-13, 10:25
מאחר שאתה גר בבאר שבע (רחוק) עדכן אותי יום יומיים לפני שתבוא.
דוד.

matansab
05-03-13, 03:26
דוד אני רואה שיש ביקוש מצד הבאר שבעים לשירות שלך.
אולי כדאי שתפתח פה סניף :lol:

התיקון הבא שאני עושה חייב להיות אצלך.;-)

s_heny
09-05-13, 00:51
אני ממשיך לעדכן את הפוסט :-)
יצרתי קשר אמש עם דוד ובהתראה די קצרה קבענו להיום בבוקר,

בבדיקה המדחס לא נכנס לפעולה (אם אני זוכר נכון) המזגן לא קירר בכלל,
בדיקת לחץ עם השעון הראתה שיש גז אבל לא מספיק,
ניקוז מעט גז והכנסת גז חדש עד לטמפרטורה הנכונה והמזגן חזר לקרר מצוין.
בבדיקה עם סורק דליפות לא אותרה דליפה.

על הדרך פניתי לדוד עם בעיה קטנה אך מציקה עם הפנס האחורי השמאלי.
בעת לחיצה על הבלם ואיתות שמאלה, מתגבר קצב ההבהוב לתקתוק מעצבן.

פתחנו את הפנס גילנו המון קורוזיה וחלודה, ניקוי עם ספרי שמן, שיוף הנורות ובית הנורות,
החלפת נורת וינקר שהייתה כבר עייפה, בנוסף עדיין הייתה בעיית מינוס,

בוצע לא מזמן ניסיון לתקן את הבעיה ע"י חיבור מינוס מהגוף לחוט השחור בקונקטור של הפנס,
אך המגע בין החוט לגוף לא היה מספיק טוב, שיוף אזור המגע לבורג פתרה את התקלה.

אני אמשיך לעקוב במהלך הקיץ ונחנוך את הסורק דליפות שקניתי.
בכל מקרה הגז בורח בעיקר בתקופת החורף, בייעוץ מול דוד סוכם שאפעיל את המזגן על קירור מספר פעמים גם בחורף לצורך שימון המערכת.

ברצוני להודות לך דוד,

גם על האדיבות, המקצועיות והרצון לעזור למרות שאינך חייב, וגם על הלימונים :-)
היה כיף לקבל ממך שירות וללמוד עוד כמה דברים.

davidmzr
09-05-13, 10:13
שי, בעיה קטנה בפנס האחורי כתבת ?. זכור שהבעיה בחשמל לקחה יותר זמן מהטיפול במזגן. :)
דוד.

ofirdori
18-05-13, 13:28
האם מדובר על "מחלה" בפונטו שכאלו? יש לי שני רכבים פונטו 2003. בישן יותר (כבר חמש שנים אצלי) גם יש את אותה הבעיה שמוצגת בפוסט. גם אני ממלא כל שנה גז כי העלות של לפתוח דשבורד מאוד יקרה.
ברכב ה"חדש" שגם הוא מ-2003 גם מצאתי את הבעיה הזו (קניתי את הרכב לפני חצי שנה בחורף) ורק עכשיו בקיץ גיליתי שגם לו יש בעיה כזו (כולל רעשי "התה המרוקאי").

האם זו מחלה ובאמת אין מה לעשות עם זה מלבד לפרק/לשים גז מחדש כל שנה/להחליף אוטו?!?!

באמת מבאס עיניין המזגן.

uno1.4
18-05-13, 21:49
גם אני בעל פיאט פונטו כמו שלך.. כשקניתי אותו בעל הרכב (מכונאי) הבטיח לסדר לי את המזגן בעקבות
בריחת גז במכה אחת, קבל כמה עצות לבדיקה:
המהירות הגבוהה חייבת לפעול ועדיף שהיא תעבוד מהנמוכה בשביל למנוע לחץ במערכת גז.

ועכשיו אני יפתור לך את הבעיה ואני בטוח שזה כמו אצלי:
בפונטו בשסתום ונטיל מחובר חלק חשמלי שבודק אם יש מספיק לחץ גז בשביל להפעיל את המזגן,
כשמוציאים אותו הגז נשמר אבל המזגן לא יכנס לפעולה, וכששמים אותו אז החלק החשמלי דולף באיטיות (בגלל זה אתה לא מוצא את הדליפה כי אתה מוציא אותו בשביל לבדוק ואז השסתום תקין.)
אם לא הבנת לאיזה חלק אני מתכוון אני מחר יצלם ויעלה.

dsela
22-05-13, 15:20
אני מתעלק על השרשור במקום לפתוח אחד חדש..

כאשר קניתי את הרכב (פונטו 2001 SX) המכונאי מילא גז. לאחר שנה בקיץ, היה צריך למלא גז שוב פעם כי המזגן לא קירר.
השנה הגיע הקיץ, והלכתי שוב למילוי גז בלבד במחשבה שהוא יחזיק כל הקיץ כרגיל.
כבר באותו יום הרגשתי שהמזגן לא מקרר כמו בפעמים הקודמות שמילאתי, אבל חשבתי שזו רק הרגשה.
כשבועיים אחרי מילוי הגז המזגן כבר אינו מקרר כלל.
לא הסתדר לי שכל הגז הספיק לברוח בשבועיים כאשר בשנים קודמות הוא החזיק לפחות 4 חודשים, אז התחלתי לחפש אשמים אחרים.
שמתי לב שמד הטמפ' מורה על טמפ' נמוכה לעיתים, לוקח לרכב המון זמן להתחמם, ואני בקושי שומע את המאוורר עובד לעומת פעם, וכל זה לאחר החלפת טרמוסטט לא מקורי לפני כשנה וחצי.
הנחתי שהבעיה היא שהמאורר בקושי נכנס לפעולה משום שהרכב לא מתחמם מספיק כי הטרמוסטט נתקע במצב פתוח.
החלפתי היום טרמוסטט (מקורי הפעם), ואכן הרכב מתחמם הרבה יותר מהר.
כמו כן שטפתי (חיצונית) את מעבה המזגן, והחלפתי פילטר מזגן (למרות שלא אמור ליהיות קשור..אבל לא הוחלף כבר המון זמן).
לצערי המזגן עדיין לא מקרר, אולי הורגש שיפור קטן, לא בטוח..

מה יכולה להיות הבעיה לדעתכם? האם סביר שהגז ברח תוך שבועיים בניגוד לשנים קודמות בהם הוא החזיק כל הקיץ?
אין לי אפשרות להוציא עכשיו כמה אלפים אצל מוסך שלא בטוח שיעזור לי..

תודה!

yair791
23-05-13, 12:54
גז לא אמור לברוח תוך שבועיים יש לך בריחה מאוד רצינית במערכת צריך למלא גז עם חומר זרחני ולבדוק עם מנורת אולטרה או עם סקאנר יש הרבה שיטות לבדוק נזילות

dsela
23-05-13, 13:58
אני לא בטוח שהגז ברח..הוא לא ברח כ"כ מהר בעבר, לא נשמע לי סביר שבין שנה לשנה הדברים השתנו בצורה כזאת דראסטית.
האם יש סיבה לגז לברוח מהר ממקום שהיה בורח לאט קודם? קראתי דברים על זה שאם הקירור של המעבה לא מספיק טוב גז יכול לברוח עקב לחץ גז גבוהה מדיי, משהו כזה. יש משהו בזה?
כי אני חושד שבאמת הייתה בעייה בפעולת המאוורר

yair791
23-05-13, 14:31
הגז יברח מהנקודה החלשה ביותר שיש אם יש בריחה מהירה מאוד אז הנזילה גדלה אם מדובר באטם או חור שהיתרחב או שיש בריחה מהמדחס עצמו

dsela
23-05-13, 15:24
יש סיכוי שהמזגניסט לא סגר טוב את השסתומים לאחר המילוי? או שזו לא אופציה סבירה?

בכל מקרה, דוד מרחובות, האם אוכל להגיע אלייך לבדיקה?

s_heny
05-07-13, 22:30
היום באמצע הנסיעה המזגן הפסיק לקרר בכלל, אוויר חם לגמרי.
פתחתי את המכסה מנוע ראיתי שיירים של שמן + חומר זרחני על היוניט פרוסטט,
(אני די עוקב לגבי הרכב, והסימנים חדשים)
היות וכבר קניתי מכשיר לגילוי דליפות החלטתי שזה זמן טוב לבדוק אותו,
כמובן שבקירוב שלו ליוניט התחיל התריע שיש דליפת גז.

היוניט כבר הוחלפה לפני שנתיים שלוש, השאלה היא כזו,

לא ידעתי שיש מאיפה לדלוף ביוניט, האם החלפה שלה, מילוי גז "אמור" לסגור את הסיפור?

בפעם הקודמת עקצו אותי 250 שח עבור היוניט
(אפילו לא מילאו את הגז שברח בזמן שבין הפירוק להרכבה, אגב בניסוח עדין: חשמל ג'קי בבש לא מומלץ)
אני מהמר שהמחיר שלה לא מגיע ל50 שח.

מישהו מכיר מקום לקנות אותה וכמה אמורה לעלות בארץ, עדיפות לב"ש

http://www.aliexpress.com/item/R134A-Pressostato-Fiat-Palio-Fire-Uno-Fire-5-vias-PIN-pressure-switch/886771762.html

הקישור באדיבות אחד מחברי הפורום ששיתף לפני כמה הודעות. לא טעיתי בהימור

davidmzr
08-07-13, 12:20
היוניט כבר הוחלפה לפני שנתיים שלוש, השאלה היא כזו,

לא ידעתי שיש מאיפה לדלוף ביוניט, האם החלפה שלה, מילוי גז "אמור" לסגור את הסיפור?

בפעם הקודמת עקצו אותי 250 שח עבור היוניט



אם החלפת היונית כוללת וקום וגז, אז לא עקצו אותך.
כן ההחלפה שלה פלוס מילוי גז, "אמור" לסגור את הסיפור, במידה שאין דליפה ממקום נוסף.
יש ברשותי כמה יוניות, אם מתאים לך בוא אלי וקבל אחת חינם.
דוד.

uno1.4
08-07-13, 14:42
אם היית קורא את התגובה שלי הייתה פותר לך את הבעיה ממש מזמן!!
חבל שלא מקשיבים לעצות!!

brus22
08-07-13, 15:03
תנסה את "אור וקור" בבאר שבע ליד השוק יש שם אב ובן, הבן בחור מאוד מקצועי ויודע את העבודה.

davidmzr
08-07-13, 18:46
אם היית קורא את התגובה שלי הייתה פותר לך את הבעיה ממש מזמן!!
חבל שלא מקשיבים לעצות!!
לא בטוח שכאשר כתבת את התגובה, הייתה בעיה ביונית.
המזגן נבדק אז אצל שלוש מסגניסטים בב"ש, וגם אני בדקתי עם סקנר. לא הייתה דליפה מהיונית.
גילנו שהייתה דליפה מהמאייד.
אגב, הקרבורטור לאונו שקנית ממני עוד עובד ?. :)
דוד.

s_heny
10-07-13, 17:39
ההחלפה של היוניט אז הייתה לאחר תשלום בגין מילוי גז וואקום והתקנת ממסר למאוורר ב450 שקל
שעה לאחר התיקון בגלל זה התאכזבתי.

דוד כשהייתי אצלך הייתה דליפה פשוט לא מצאנו אותה, אחרת לא היה בורח הגז כל שנה מחדש.
האמן לי שאם היינו מגלים דליפה בסורק לא הייתי מזניח, או שהייתי מתקן או שהייתי מוכר את הרכב.

בכל מקרה אני אחפש יוניט שבוע הבא ואעדכן

davidmzr
10-07-13, 17:54
אם אני זוכר נכון, הסקנר שלי כן ציפצף ונדלקו מנורות, כאשר בדקנו מפתח יציאת האיוור בתוך האוטו.
לכן גם הכנסנו חומר, שמן וגז. בדקנו את כל החיבורים של הצנרת כולל המייבש ולא הייתה דליפה.
באת אלי לאחר שהחליפו לך יונית בב"ש.
דוד.

s_heny
10-07-13, 19:58
אהלן דוד,

אני אתקן קצת, הגעתי אליך פעמיים בהפרש של שנה בערך,
בפעם הראשונה הכנסנו את החומר נגד דליפות שלא פתר,
ובפעם השנייה מילאנו גז וסידרנו בעיית מינוס ומגעים בפנס האחורי.
הסקנר שלך לא הראה סימנים של איתור דליפה.
כנראה שהוא לא מספיק רגיש לגודל הדליפה...
קיימת ברכב הזה בריחת גז מאז שקניתי אותו - הבעיה היא שעד עכשיו לא ידוע מאיפה :-(

האמת כבר די התייאשתי מלנסות גם למצוא פתרון לבעיה הזו, הזמן בחיפושים וטרטורים שלא לדבר על הכסף שהלך לפח...
יש באיביי מיכלי מילוי מוכנים מוכרים כנלווה גם צנרת קטנה מתפרקת ושעון לחץ בסביבות 150 כל הקיט.
מספיקים לשניים שלושה מילויים בערך - הגז אצלי לא בורח לגמרי רק חסר קצת (100 גרם בערך) בכל שנה.

http://www.ebay.com/itm/Automotive-R134A-REFRIGERANT-12-oz-Can-for-Mobile-A-C-Systems-/271229601448?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f268b46a8&vxp=mtr

המשלוח לארץ די יקר, מכירים אם אפשר לקנות בארץ?

yair791
10-07-13, 20:03
אהלן דוד,

אני אתקן קצת, הגעתי אליך פעמיים בהפרש של שנה בערך,
בפעם הראשונה הכנסנו את החומר נגד דליפות שלא פתר,
ובפעם השנייה מילאנו גז וסידרנו בעיית מינוס ומגעים בפנס האחורי.
הסקנר שלך לא הראה סימנים של איתור דליפה.
כנראה שהוא לא מספיק רגיש לגודל הדליפה...
קיימת ברכב הזה בריחת גז מאז שקניתי אותו - הבעיה היא שעד עכשיו לא ידוע מאיפה :-(

האמת כבר די התייאשתי מלנסות גם למצוא פתרון לבעיה הזו, הזמן בחיפושים וטרטורים שלא לדבר על הכסף שהלך לפח...
יש באיביי מיכלי מילוי מוכנים מוכרים כנלווה גם צנרת קטנה מתפרקת ושעון לחץ בסביבות 150 כל הקיט.
מספיקים לשניים שלושה מילויים בערך - הגז אצלי לא בורח לגמרי רק חסר קצת (100 גרם בערך) בכל שנה.

http://www.ebay.com/itm/Automotive-R134A-REFRIGERANT-12-oz-Can-for-Mobile-A-C-Systems-/271229601448?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f268b46a8&vxp=mtr

המשלוח לארץ די יקר, מכירים אם אפשר לקנות בארץ?

זה יותר זול מלקנות את הכלים הדרושים שזה בלון 134a ושעון ותמתאם לצנרת

s_heny
10-07-13, 20:10
היי יאיר, אני בטוח שקניית בלון של 5 קילו יעלה הרבה יותר, חשבתי אולי לקנות את הקיט הזה בארץ,
המיכל עצמו 340 גרם עולה רק 50 שח. המשלוח עוד 50 והצנרת עוד 50.
השאלה אם מישהו נתקל בדבר כזה בארץ?

חבל דווקא אני בטוח שזה מוצר עם הרבה ביקוש בעיקר בתקופת הקיץ...

yair791
10-07-13, 20:14
ראשית אני בתור טכנאי קירור לא מכיר בלון יותר קטן מ13 קג בכל סוגי הקררים שיש בשוק שיצא לי לעבוד איתם ושנית אני לא מאמין שיש אפשרות לקנות מיכל כל כך קטן תנסה אולי בFIX סנטר מול השוק אולי בדרך נס יש לו ואם אין לו לפחות תוכל אולי לקנות רק את השעון של הלחץ הנמוך ואת המתאם הדרוש בשביל שתוכל למלא גז

s_heny
10-07-13, 20:25
טעות שלי כמובן 13 לא יודע למה כתבתי 5 ...:-)

פעם ראשונה שאני שומע על החנות הזו, במה היא מתמחה (חלפים לרכב, ציוד מיזוג?)
אם אתה מכיר וממליץ אני אקפוץ לשם מחר אחרי הלימודים..

תודה רבה על השיתוף.

davidmzr
10-07-13, 20:30
השאלה אם מישהו נתקל בדבר כזה בארץ?

חבל דווקא אני בטוח שזה מוצר עם הרבה ביקוש בעיקר בתקופת הקיץ...
כן אני נתקלתי בזה לפני מס' שנים. באוטו דיפו בסיבוב בילו. הערכה נמכרה בלי השעונים.
צילצלתי עכשיו לשם, נאמר לי שלא היה לזה ביקוש, לכן הפסיקו עם זה.
נסה באוטודיפו במקומות אחרים, אולי נשאר להם במחסן.
דוד.

s_heny
10-07-13, 20:45
נעבור גם שם מחר :-)

תודה רבה דוד!

davidmzr
11-07-13, 10:22
מצאתי לך מקום בארץ ששם עדיין מוכרים בלון גז חד פעמי.
המחיר: 30 ש"ח לבלון, 30 ש"ח למתאם, 30 ש"ח למשלוח. המערכת עובדת ללא שעונים.
אפשר להזמין בכרטיס אשראי.
לדעתי אם תזמין, קנה שני בלונים.
דוד.

davidmzr
11-07-13, 10:29
שכחתי לכתוב את מס' הטלפון שלהם. 04-8415980.
המחיר שציינתי הוא לפני מע"מ.
בהצלחה דוד.

s_heny
11-07-13, 15:14
אתה לא מפסיק להפתיע, המון תודה דוד. מעריך מאוד את העזרה.
אני אצור איתם קשר ואעדכן.

davidmzr
15-07-13, 09:03
אני אצור איתם קשר ואעדכן.
עבר כבר שבוע. מה עם העדכון ?. :)

s_heny
15-07-13, 12:41
חייו של סטודנט שגם עובד אינם פשוטים :-(
טרם הספקתי להתקשר אליהם, בדיוק מבצע את ההזמנה של היוניט מחו"ל,

מבטיח לעדכן אל דאגה דוד :-)

davidmzr
01-08-13, 11:05
חייו של סטודנט שגם עובד אינם פשוטים :-(

מבטיח לעדכן אל דאגה דוד :-)
לא ירחק היום שתחשוב לעצמך, "אך איזה חיים טובים היו לי כשהייתי סטודנט" :)
"מבטיח לעדכן" מתי ?. :)
דוד.

s_heny
11-05-15, 00:54
מעדכן פוסט ישן,

בקיץ שעבר כמו בכל קיץ הגז ברח והמזגן שוב לא קירר
לפני שנתיים בערך שקלתי לקנות פחיות מילוי עצמאי אבל ירדתי מהרעיון.

הוזמנה יוניט לחץ מבעוד מועד מAliexpress בסביבות 50 שח.
בוצעה החלפה של היוניט שהוחלפה כבר לחדשה שהזמנתי כולל ואקום וגז 150 שח.

חיכיתי שיגיע הקיץ הבא על מנת לראות אם שוב יברח הגז.

לשמחתי הגז החזיק כל החורף והמזגן עדיין מקרר :-).

מקווה שיעזור לחברים שסובלים מבריחת גז כל שנה.