התחבר

View Full Version : רכבי אספנות פיאט והמועדון


23-07-05, 11:27
כתבתי ב"קארספורום" בפרק "רכבי אספנות", קריאה לבעלי רכבי פיאט קלאסיים ואספנות לנצטרף אל המועדון, הלואי ותהיה הענות טובה.
בברכה - רפי לין :)

10-08-05, 22:40
קראתי והנה אני כאן. בהצלחה למועדון ואשמח לעזור ככל שניתן

11-08-05, 10:36
ברוך הבא למועדון ונא ספר קצת על הספיידר, איזה צבע, באיזה מצב, דגם אירופאי או אמריקאי
ועוד.
נקווה כולנו להפגש במפגש הבא.
בברכה - רפי לין :)

12-08-05, 13:07
ברוך הבא למועדון ונא ספר קצת על הספיידר, איזה צבע, באיזה מצב, דגם אירופאי או אמריקאי
ועוד.
נקווה כולנו להפגש במפגש הבא.
בברכה - רפי לין :)


המדובר הוא בפיאט 124 ספיידר מנוע 1756 סמ"ק מודל 1978 שנמכרה במקור בניו-יורק והובאה לישראל ע"י עולים חדשים מארה"ב בשנת 1982. הרכב מוכר לי מאז שהובא לישראל והוא מקורי לחלוטין, אפילו הצבע הוא מקורי ללא שום תיקון. אני יד רביעית ורכשתי אותו מאדם שהחזיק ברכב במשך 17 שנים. עם הרכישה ביצעתי "ישור קו" מיכני שכלל החלפת כל תותבי הגומי במתלה הקדמי וכן בול גויינט ותפוח מתלה שהראו סימני עייפות,הרדיאטור נשלח לשיפוץ ןהוחלפו צינורות המים,החלפתי רצועת תזמון וכן את כל מחזירי השמן הקדמיים במנוע,בוצע טיפול "10,000" והוחלפו רפידות בלמים,הקליפרים האחוריים שופצו (אם כי בלם היד אינו תופש כל כך טוב-המנגנון המיכני שבקליפרים הללו אינו מן המשובחים). שמן גיר הוחלף (צריך לשים לב,אסור לשים שמן עם תוסף ובסופו של דבר הוכנס שמן "שדול" של סונול). הוחלף גם שמן דיפרנציאל.

לרכב 120,000 ק"מ וממש עכשיו אני שוקל לבצע פחחות וצבע (אם כי לא בחרתי עדיין פחח ראוי למשימה).

בינתיים רכשתי גג ,מחזירי שמן גיר ומנוע-אחורי,תושבות מנוע וגיר,כל הכבלים וכן תפוחי הגה שיוחלפו כולם + הקלאץ,כאשר תבוצע הפחחות והמנוע והגיר יוצאו.

מדובר כמובן בדגם אמריקאי עם יחס דחיסה נמוך יותר ופגושים הידראוליים ושקלתי לרכוש פגושי כרום "אירופאים" (דגמי 1974 ומטה) אך היות והרכב מקורי ובמצב מצויין לא רציתי לפגוע במקוריותו.

אין זו הספיידר הראשונה שלי ובעברי היתה לי גם 124 ספורט קופה מודל 1975 שברגע של חולשה לפני כ 10 שנים מכרתי אותה.

יש לי חלום לשים יד יום אחד על פיאט 130 או דינו אבל נראה לי שבינתיים זה ישאר בגדר חלום.

בגלל החיבה לדגמי פיאט (ולנצ'יה) אשמח לרכוש כל דגם מתחת לשנת 1978 (למעט 127 לגביה אני מעדיף דור ראשון) ובלבד שיהיה מדובר במחיר שפוי והוגן. הרבה זמן אני מחפש 132 ולא מוצא (ומעט 1600 אוטומטיות מהדור השני שמשום מה לא מדברות לליבי)

ככל שהדברים נוגעים לדגמים הישנים יותר של פיאט,אשמח לעזור והחברים כאן ואתם יכולים לפנות בה"פ

אשמח להגיע למפגשים ונכון להזמין חברים עם פיאטים מפורום אספנות ומועדון החמש כי אונו וטמפרה יש לא מעט על הכביש,הקלאסיות נדירות הרבה יותר.

12-08-05, 15:46
שמחתי לקרוא את ספור הקשר שלך עם פיאט. אני עצמי עבדתי וטיפלתי בפועל בכל המכטניות האלו (כולל 130) וגם פיאט 2300S קופה שהיתה עוד יותר נדירה.
המכוניות שעברו תחת ידי הנן מפיאט בלילה (1935), דרך טופולינו, 500, 600, 1100 לסוגיהן, מולטיפלה 600, 850 לסוגיהן, 124 לסוגיהן, 125 ועוד ועוד עד לסוף שנת 2002 עם המולטיפלה והפונטו ספייס.
ברוב טפשותי, עם סגירת העסק, זרקתי לפח (מחוסר מקום בבית) קלסר של שרטוטי מע' החשמל של הרכבים הקלאסיים האלו כולל הפיאט 130. לעומת זאת יש לי את שרטוטי מע' החשמל של
מכוניות פיאט המודרניות מפוענחים עד לרמת חוט ורכיב.
בברכה - רפי לין :)

15-08-05, 21:07
פיאט 2300S בישראל? את זה לא ידעתי, אני זוכר עוד מילדותי 130 סלון שהסתובבה באיזור חיפה ובשנת 1985 קנה חבר שלי (בהשראתי) פיאט 130 קופה כחולה שעמדה בחולון עם גל זיזים שבור ומספר זר ב 100$ . הוא פירק את לוח השעונים,הפנסים,המושבים ושאר אביזרים מתוך מחשבה שאולי ישתיל אותם ברכב אחר... הרכב נגרר למגרש גרוטאות ועקבותיו אבדו.

אבל על 2300S בישראל לא שמעתי,מדובר ברכב מדהים ונדיר במיחוד בגרסת "גיהה".

האם הגיע לישראל אי פעם גם פיאט דינו?

יום אחד "כשאהיה גדול" תהיה לי 2300 או דינו או 130 .....

16-08-05, 07:38
בפיאט דינו לא נתקלתי בישראל.
פיאט 2300S אחת לבנה שבה טפלתי בשנות השישים, יובאה ביבוא אישי ושניה בצבע כחול מטל
היתה שייכת לחבר במילואים בשנת 1974 ואלו היו מכוניות מדהימות עם עיצוב נהדר, מנוע 6 צילינדרים טורי ואבזור עשיר (ללא מזגן) של התקופה ההיא.
בברכה - רפי לין :)

15-11-05, 01:30
בשעה טובה הצטרפנו לחבורת חובבי פיאט 8O אני והספיידר שלי.