View Full Version : מנוע מתחמם + מאוורר תקול + מנורת מנוע דולקת עזרה !
שלום לכולם
היום נסעתי באוטו מפה לשם ראיתי שמתחיל להתחמם המנוע והמנורות בלוח שעונים התחילו לגמגם .
כשראיתי את זה המד חום היה טיפה מתחת ל 3/4 .
מה ששמתי לב זה שהמאוורר לא נכנס ...
חיכיתי שיתקרר מילאתי מי קירור שאבדו מהלחץ שיצאו מהפקק
ונסעתי הביתה עם עצירה כל כמה קילומטר שיתקרר המנוע
לא נתתי למד חום לעלות מעל לחצי
אחרי שעתיים הגעתי הבייתה . מרחק של איזה 15 קילומטר
הממצאים זה שהמאוורר תקול , חיברתי אותו ישירות למצבר ולא עבד ..
פירקתי אותו וניסתי שוב לחבר למצבר ושוב לא עבד .. מה שכן הוא זז קשה ואין צפצום ברגע שאני שם לו את האבומטר על מצב זמזם.
כל זה והמנורה של המנוע בצבע אדום דולקת ... גם שהמנוע היה קר והתנעתי כדי לשחק עם המאורר להבין למה הוא לא עובד היא עדיין דלקה , למה היא דולקת ועל מה היא מסמנת ?
קראתי בספר שזה דולק כאשר מערכת ההזרקה לא עובדת כראוי למרות שהאוטו נסע לי חלק ...
אז השאלות :
- למה המנורה דולקת ? ולפעמים גם המנורה האדומה של השמן דלקה לי , למרות שיש שמן יש מי קירור יש הכל.
- כמה עולה מאוורר חדש וכמה מחלפים ? פחות או יותר כדי שלא יעבדו עלי .
- נגרם נזק בלתי הפיך ? למרות שהוא הגיע במד חום רק ל 3/4
- ומה הסיבה שהמאוורר התקלקל ? בלאי רגיל ? האוטו עשה כבר 200K
אין צפצוף באבומטר משום שיש בוונטה קצר חלקי. אבומטר מצפצף רק בקצר מלא.
ראיתי בכרספורום או כאן, וונטה לפונטו חדשה באריזה. אמריקאית ב- 500 ש"ח.
הוא התחיל ב-800 ש"ח וירד. זה כבר הרבה זמן מפורסם.
לדעתי יש מצב להוריד לו עוד.
חפש "במכירה"
בהצלחה דוד.
תיבדוק אם יש לך מים בשמן דבר זה מיתבתא בחוסר מים במיכל ו"טחינה" על פקק מילו שמן אם אין לך את ה"טחינה" אז אתה בסדר אם אחרי החלפת המאוורר היא עדין תיתחמם אז תחליף יוניט חום על הרדיאטור ליתר ביטחון ואת הטרמוסטט
אין צפצוף באבומטר משום שיש בוונטה קצר חלקי. אבומטר מצפצף רק בקצר מלא.
ראיתי בכרספורום או כאן, וונטה לפונטו חדשה באריזה. אמריקאית ב- 500 ש"ח.
הוא התחיל ב-800 ש"ח וירד. זה כבר הרבה זמן מפורסם.
לדעתי יש מצב להוריד לו עוד.
חפש "במכירה"
בהצלחה דוד.
מצאתי בפירוקיה ב 250 שקל במגדל העמק, מחר אני הולך להביא את החלק .
אחרי שאני ארכיב אותו תעלם לי נורת המנוע שדולקת לי בלוח השעונים ? יש קשר בכלל או שזה עוד תקלה נפרדת ?
קום בחור עצל ולך לנמלה. :)
הנה לך המודעה. נראה שהבחור גמיש.
בעד עוד 100-150 ש"ח לא כדאי לשים משומש. (רמז :))
לדעתי תסתדר איתו.
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=12056
דוד.
חח , הוא גם גר רחוק ממני וגם חברה שלי כבר שילמה לו את ה 250 שקל ...
לא נורא , את האמת כל פעם שמשהו מתקלקל אני שמח כי אני עושה את זה לבד ואני לומד עוד משהו , זה השכר לימוד שלי .
יש לי חודשיים את האוטו כבר החלפתי את המנוע של המשאבת דלק ברקסים ועכשיו המאוורר של הרידאטור והכל עצמאית . רק שלא יתקלקל משהו יקר עד 200 שקל זה בסדר :)
עכשיו לשאלתי , על ידי החלפת המאוורר המנורה של המנוע האדומה בלוח השעונים אמורה לכבות , או שאין קשר בכלל ?
אין קשר. צריך להיתחבר עם מחשב ולראות מה התקלה.
כמה עולה בדיקת מחשב במורשה ? בלי לעשות כלום רק הבדיקה ..
בדיקת מחשב לא תצביע על בעיית חום מנוע.
דוד.
היתי היום אצל מישהו שיש לו מכשיר לבדוק את המחשב רכב ,
הוא חיבר את הפונטו למחשב וראינו שהבעייה היא " cooling fan" אז הוא איפס וזה הסתדר בדיוק ל5 דקות ואז שוב פעם חזרה המנורה האדומה של המנוע שלפי הספר אומרת שיש בעיה בהזרקת דלק .חזרתי אליו שוב, והחלפנו את הנגד מיהרויות כי הקודם לא נראה טוב . הוא איפס שוב וזה הסתדר לעוד 2 דקות ..
אני לא מבין מה הבעיה יכולה להיות ? רשום במחשב " COOLING FAN " מה זה עוד יכול להגיד ?
כי המנוע לא מתחמם והמאוורר עובד כמו שצריך ..
למישהו יש רעיון ?
צריך לבדוק את החיווט. נגד מהירויות הוחלף למקורי?
תוריד ספר היינס שלהרכב, שם צריך להיות סרטוט של כל מעגלי חשמל בתא מנוע, תבדוק שכל מע' מחוברת כמו בספר.
מאורר הרדיאטור צריך לפעול בשתי מהירויות, 1 איטית ו 2 מהירה.
צריך לבדוק אם שתיהן פועלות.
במוסך מורשה היבואן עם מחשב האיבחון המקורי (אגזמינר) ניתן לבצע הפעלת מאורר הרדיאטור בשתי המהירויות (דרך מחשב ניהול המנוע) וכך לדעת מהר אם כל מע' המאורר תקינה (מחשב נהול המנוע, נתיכים, ממסרים, נגד, חיבורים וכו').
בעזרת שרטוט חשמלי מדויק ניתן לבצע גם הפעלת המאורר בשתי מהירויותיו, בהתחברות לנקודות הפיקוד בתיבת הנתיכים ואת זה צריך לבצע בזהירות ובמיומנות כדי לא לפגוע במחשב ניהול המנוע, כלאמר לדעת במדויק כל חוט ונקודה מהם ומאין הם באים ולאן הולכים.
איזה שנת ייצור המכונית ואיזה מנוע (8 שסתומים או 16)?.
בברכה - רפי לין
שנת2001 מנוע 8 שסתומים איפה אני יכול להשיג את השירטוט ואיך אני יכול לבדוק את המאורגן בשתי המצבים?
רשום כתובת דוא"ל ואסרוק ואשלח לך שרטוט חשמלי של מע' מאורר הרדיאטור,
מפוענח ומתורגם על ידי.
בברכה - רפי לין
Dekel.forkosh@gmail.com תודה רפי
תוכל לשלוח גם לי? תודה.
ארכיב (http://www.beit-archive.co.il/)
רשום את כתובת הדוא"ל.
בברכה - רפי לין
רפי תודה , הפיענוח מעולה ומסביר טוב את השירטוט .
לפני ההתעסקות עם החשמל רציתי לתת עוד כמה ממצאים :
- למנוע לוקח הרבה יותר זמן להתחמם מבעבר ,לדוגמא : נסיעה לעבודה כ 13 ק"מ
מתוכם 5-6 בכביש מהיר וחום המנוע עומד על הרבע .
- בעליה חדה וממושכת בדרך הביתה , המנוע על חצי ולא מתחמם מעבר לזה + פעמיים נזלו לי מי קירור מהפקק , (חיכתי שיתקרר והשלמתי חוסרים) .
-אני לא זוכר , אבל כמעט בטוח שאחרי שאני מכבה את האוטו כשהאוטו הגיעה לטמפ עבודה רגילה (במד חום בחצי) אז המאורר נשאר דלוק לכמה שניות במהירות 2 ואז יורד ל 1 ל3-4 שניות ואז מפסיק , האם זה נכון ? כי עכשיו אני שומע אותו על מיהרות קבועה למשך כמה שניות ומפסיק ...
העובדה שהמנוע אינו מתחמם מהר מעידה שאולי הצא הטרמוסטט מהמנוע (וחשוב שהוא כן יהיה) או
שהטרמוסטט תפוס באופן קבוע במצב פתוח.
בעלי פונטו ספייס אחרים, יוכלו טוב יותר לכתוב לגבי המשך פעולת מאורר הרדיאטור לאחר דימום המנוע.
בברכה - רפי לין
העובדה שהמנוע אינו מתחמם מהר מעידה שאולי הצא הטרמוסטט מהמנוע (וחשוב שהוא כן יהיה) או
שהטרמוסטט תפוס באופן קבוע במצב פתוח.
בעלי פונטו ספייס אחרים, יוכלו טוב יותר לכתוב לגבי המשך פעולת מאורר הרדיאטור לאחר דימום המנוע.
בברכה - רפי לין
טוב בתור התחלה אני רוצה לבדוק את 2 הריליים ו2 הפיוזים שמצויינים בשירטוט.
הדרך הטובה ביותר לבדוק את הריליי זה לתת 12V בסליל ולשמוע אם יש תיק ?
והתיבת פיוזים שיש בשרטוט היא לא ממש כמו שיש לי מתחת למכסה מנוע ...
מחר אני יצלם את התיבה ואם תוכל אני אתן לה מספרים במחשב ותגיד לי איזה זה R6 ואיזה זה R7 כי לא ראיתי שרשום עליהם.
תודה , מחכה לתשובה לגבי המאוורר בכיבוי האוטו
להלן תיבת הנתיכים והממסרים שבתא המנוע:
http://i188.photobucket.com/albums/z317/SCOOBYT_2007/DSC00170copy.jpg
ממסר מהירות 2 המהירה, R7, הנו האמצעי אפור גדול יותר והעליון (מרובע).
ממסר מהירות 1 האיטית, R6, הנו השמאלי האדום העליון (לשמאלו של ממסר R7).
בברכה - רפי לין
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.