התחבר

View Full Version : ביעבועים מאזור הדשבורד - ספייס 02


Cabman
19-07-11, 21:14
אהלן
שוב אני :)

לאחרונה בתחילת נסיעה (במיוחד קרה) אני שומע רעש של מים כמו שמנדנדים בקבוק מים מצד לצד, הרעש מגיע מאזור הדשבורד. הרכב במצב תקין לגמרי אחרי טיפול מלא, חום המנוע תקין ויציב, צריכת הדלק מעולה, והטורים על הכיפאק.

מה אומרים המומחים? אולי אוויר שתקוע במערכת קירור (הגיוני)?

trademark
19-07-11, 22:58
בדיוק מה שאמרת, צריך לבצע ניקוז אוויר במערכת הקירור.

Cabman
20-07-11, 20:05
בדיוק מה שאמרת, צריך לבצע ניקוז אוויר במערכת הקירור.
תודה על התגובה מארק
דיברתי היום עם מוסכניק בקשר לזה והוא מכר לי סיפור שמדובר ככל הנראה באטם בלוי או צינור
יש לך תמונה מעודכנת של השסתומים לשחרור? אני אנסה לבצע את לבד.

trademark
20-07-11, 20:51
יש מדריך באתר תעשה חיפוש.

Cabman
22-07-11, 10:45
אוקיי
המדריך לא רלוונטי למנוע 16V כי אצלי זה שונה
בכל אופן פתחתי את 2 הסתומים (אחד צמוד לפנס השמאלי והשני ליד המצערת) שמעתי פיפס קטן מאוד ואחרי זה התחיל לנזול הפרפלו וסגרתי.

'הבעיה' עדיין קיימת
יש השערות?

אברג'ל ד
22-07-11, 11:03
1. יש לפתוח פקק מיכל עיבוי
2. יש לפתוח ברז ניקוז שסמוך לקיר האש [מה שקראת לו "ליד במצערת"] - את הברז שבראדיאטור להשאיר סגור בשלב זה!
3. להוסיף נוזל קירור דרך פתח המיכל עיבוי, משך כמה דקות. בדר,כ יצא נוזל מהברז מעורב האוויר - בועות, זרימה לא רציפה. להפסיק עם הזרמת הנוזל רק כשיוצא נוזל קירור נטו.
4. לסגור בז ניקוז ליד קיר האש.
5. להוסיף נוזל קירור במיכל עיבוי עד שפת הראדיאטור [לא עד קו המקסימום, אלא עד להעלה ממש].
6. לפתוח ברז בראדאטור מצד ימין.
7. המפלס ירד לגובה הרצוי.
8. לסגור הכל.

* אם התופעה ממשיכה יש לבדוק מהיכן מגיע אוויר. יתכן שזה מאטם ראש מנוע. מקווה בשבילך שלא.

שא ברכה

davidmzr
22-07-11, 11:07
דיברתי היום עם מוסכניק בקשר לזה והוא מכר לי סיפור שמדובר ככל הנראה באטם בלוי או צינור

המוסכניק לא "מכר" לך סיפור.
אפשרות זאת אכן קיימת.
דוד.

Cabman
24-07-11, 14:43
תודה על התגובות
ניקזתי אוויר שוב, נאדה.

יש השערות נוספות פרט לגרוע מכל?

davidmzr
24-07-11, 14:57
הרחיב מעט את הפרטים.
האם הרעש הוא בעמידה, האצה או בסרק ?.
האם זה קורה בזמן שהמזגן דלוק ?.
האם חסר מים במערכת ?.
האם כאשר המנוע מתחמם לטמפ' העבודה, גם אז נשמע הרעש.
דוד.

Cabman
24-07-11, 15:06
יותר פרטים:

הרעש נובע מאזור קיר האש (מרכז הדשבורד ממש מאחורי יציאת המזגן המרכזית.)
הרעש דומה מאוד לטלטול של קופסה או בקבוק מים מצד לצד.
לא חסר מים במערכת.
במהירות גבוהה רעש הצמיגים הרוח והמנוע גובר ולכן אין לי אפשרות לדעת אם זה קיים גם במצב הזה.
הרעש נשמע בתחילת נסיעה קרה ולא בעמידה (סרק) עד שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה.
וכמובן אציין שהרכב לאחר טיפול ויישור קו שמנים פילטרים ניקוי מצערת

davidmzr
24-07-11, 15:16
היישור קו שבוצע לאחרונה כלל החלפת נוזל קירור ?.
דוד.

Cabman
24-07-11, 15:24
אכן
הוחלף לפראפלו כחול 50 שח לפחית :evil:

davidmzr
24-07-11, 15:39
מאחר שאין איבוד מים במערכת והרכב לא מתחמם. נראה שהבעיה בניקוז אוויר לקויי.
בנוסף התופעה החלה רק לאחר החלפת הנוזל.
צריך להוציא אוויר כאשר הבורר נמצא על מצב חימום.
בסיום הניקוז, קודם צריך לסגור את הבורג שנמצא קרוב לקיר האש, ורק אחר כך את הבורג שליד הרדיאטור. צריך גם ללחוץ על הצינורות שנכנסים ויוצאים מהרדיאטור הראשי, בזמן ששני הברגים פתוחים, מיכל העיבוי צריך להיות פתוח ומלא, ולתת למנוע לעבוד תוך כדי שמדי פעם להעלות את הטורים ל- 2000 סל"ד. האם כך עשית ?.
אם גם זה לא עזר, יש לבצע בדיקת לחץ במערכת.
דוד.

Cabman
24-07-11, 15:44
תודה דויד
סלח לי על הבורות אבל מה זה בורר?
ואם הבנתי אותך נכון
1. למלא פראפלו עד הסף
2. להניע
3. לפתוח את הבורג שליד בית המצערת
4. לסגור אותו
5. לפתוח את הבורג שמעל הרדיאטור

(ביצעתי את השלבים האלו אבל במנוע דומם וקר)
ונ.ב
במידה ונשאר לי נוזל מעל המקסימום האם לשאוב אותו או להשאיר?

davidmzr
24-07-11, 15:58
עזוב את המילה בורר. במקום זה הפעיל את החימום ברכב.
1 ו- 2 חיובי.
3. לפתוח את שני הברזים וללחוץ על הצינורות לסרוגין.
במנוע דומם וקר הטרמוסטט סגור ואין סירקול, הניקוז לא יתבצע כראוי.
תתחיל לעבוד מחכים לעידכון . :)
דוד.
נ.ב רצוי לשאוב את עודף הנוזל. במנוע קר עד למינימום ובטמפ' העבודה עד למקס'.

אברג'ל ד
25-07-11, 11:29
בספייס אין הבדל היכן ממוקם בורר הטמפרטורה, זאת מאחר ומעבר המים הוא רציף!
[הבורר רק מחליט לאן להזרים את האוויר, הוא לא פותח ברז!].

לגבי הטרמוסטט, גם לי נראה שצריך שהוא יפתח, אבל שאלתי את חיים ומפורשות הוא אמר לי לבצע ניקוז במנוע קר ודומם.

בברכה

davidmzr
25-07-11, 11:50
נכון שבספייס מעבר המים הוא רציף. ז. א. אין ברז שסוגר את המעבר לרדיאטור החימום.
אבל כנס להיינס וראה שיש המלצה להפעיל את החימום.
עובדה שניקזו לו אוויר בצורה שכתבת ולא עזר.
נחכה לעידכון ואז נדבר.
דוד.

Cabman
25-07-11, 13:19
החלטתי שנמאס לי מזה אז פשוט עשיתי את מה שאמרת ופירקתי ליטר של נוזל קירור מעכתי תצינורות ואפילו קיבלתי כמה כוויות :rolleyes:

עכשיו מה שנשאר זה לחכות לשקט של הבוקר כדי להיות בטוח
אעדכן

תודה רבה לדויד ולשאר על העזרה ;)

Cabman
26-07-11, 16:19
עדכון קטן:
בדקתי היום לפנות בוקר והרעש עדיין קיים
כנראה שאקפוץ למוסך בימים הקרובים ואעדכן

תודה רבה

davidmzr
26-07-11, 18:44
המוסכניק לא "מכר" לך סיפור.
אפשרות זאת אכן קיימת.
דוד.
לאחר שניקוז אוויר לא עזר, יש מצב לסתימה חלקית בצינור או ברדיאטור החימום.
כאשר המים מתחממים, הם מרחיבים את המעבר, לכן הבעיה מופיעה רק במנוע קר.
מצב של סתימה חלקית, יכול לגרום לצוואר וונטורי במעבר, ולמנוע ניקוז אוויר ראוי ולהשמיע רעש.
אם אכן המעבר חופשי, יש לבצע בדיקת לחץ למערכת.
דוד.

Kfirz
11-08-11, 21:56
האם משהו התחדש?
יש לך תשובה מה הייתה הבעיה?

davidmzr
13-08-11, 20:48
לאחר שניקוז אוויר לא עזר, יש מצב לסתימה חלקית בצינור או ברדיאטור החימום.
כאשר המים מתחממים, הם מרחיבים את המעבר, לכן הבעיה מופיעה רק במנוע קר.
מצב של סתימה חלקית, יכול לגרום לצוואר וונטורי במעבר, ולמנוע ניקוז אוויר ראוי ולהשמיע רעש.
אם אכן המעבר חופשי, יש לבצע בדיקת לחץ למערכת.
דוד.
פרוק צינורות המים בקיר האש, והתזת מים בלחץ עלול לפתור את הבעיה.
נראה שיש סתימה בצנרת או ברדיאטור החימום.
אבל יש סיכון שלאחר מכן רדיאטור החימום עלול לנזול.
דוד.

Cabman
21-08-11, 02:55
מקפיץ לטובת עדכון
ביקרתי במוסך והגענו למסקנה שאכן מדובר ברדיאטור חימום.
רציתי לדעת האם אפשרי 'לסגור לו את הברז' ובכך לנתק אותו לפחות באופן זמני, ומה ההשלכות במידה וינותק.

davidmzr
21-08-11, 08:36
אצלך אין ברז שניתן לסגור.
למה לא לנסות לפתוח את הסתימה בלחץ כפי שכתבתי ?.
אם לא יצליח יש לגשר צינורות בקיר האש.
דוד.

Cabman
23-08-11, 20:36
אצלך אין ברז שניתן לסגור.
למה לא לנסות לפתוח את הסתימה בלחץ כפי שכתבתי ?.
אם לא יצליח יש לגשר צינורות בקיר האש.
דוד.

אמרת שיש סיכוי טוב שתהיה לי נזילה אחרי פתיחה בלחץ, מהם אחוזי ההצלחה?
ומי יכול לבצע את "הפתיחה בלחץ"? (איפה אתה יושב?)

ושוב תודה ענקית על העזרה :)

davidmzr
23-08-11, 22:58
לא אמרתי שיש סיכוי טוב אלא סיכוי.
עשיתי במספר רב של רכבים, ואף פעם אחרי פתיחה בלחץ לא היתה נזילה .
תמיד עשיתי מהסיבה שלא היה חימום בחורף. וזה הצליח.
חייב הייתי לכתוב שיש סיכוי לנזילה. משום שבאמת יש סיכוי כזה, אבל קלוש.
הכול תלוי בבלאי של הרדיאטור חימום. ממילא אין מה להפסיד.
את הלחץ יש להזרים כל פעם מצינור אחר של הרדיאטור (בקיר האש). ועדיף בהתחלה נגד כיוון הזרימה. ברוב המקרים הלחץ של מי הברז מספיק. סתימה עקשנית עם ג'רניק.
כל מתקן רדיאטורים יכול לבצע את העבודה בקלות וגם אתה. לא כדאי לבוא מהצפון לרחובות.
בהצלחה דוד.

Kfirz
10-09-11, 09:25
??

Kfirz
12-09-11, 23:02
מישהו??

Cabman
10-10-11, 19:37
אוקיי
מקפיץ לטובת עדכון


חזרתי מטיפול גדול לאחר השבתה של הרכב בעקבות ראש מנוע והתחממות קלה לפני 3/4 במחוג
בוצע שיפוץ כללי הכולל
שיפוץ ראש
סתמים לראש
בוקסה לראש
ניקוי מצערת
ניקוי מערכת קירור בלחץ
חוטי הצתה
משאבת מים
טרמוסטט
צינור מים
פארפלו
שמן ומסנן
תושבת עליונה
מכסה רדיאטור

לאחר דבר הגענו למסקנה שאכן הוכנס אוויר למערכת דרך ראש המנוע שלא היה במטיבו תקופה, בוצע כמו שאמרתי גם ניקוי בלחץ בהמלצת דוד והמוסך אך רדיאטור החימום נותר סתום בחלקו מה שגורם לרעש להופיע שוב כשעמנוע קר עד התחממות המנוע לטפרטורת עבודה.

הכל בוצע במורשה פטין בהמלצת רפי לין
המחיר - קצת מעל 3000


מקווה שהמידע יועיל לאחרים
תודה גדולה על העזרה