PDA

View Full Version : שאלה: תקלה בפונטו - לא נכנס לי להילוך !


AviranGrisaro
09-07-11, 22:04
שלום,
ברשותי פיאט פונטו 2005 אוטומט (טיפטרוניק) דגם דיינמיק 64,000 ק'מ.
היום נסעתי ברכב ופתאום הרכב לא הגיב לגז בכאילו אני נותן גז על ניוטרל אבל הרכב נמצא על D
ניסיתי הכל - ניתקתי את המצבר כי חשבתי שאולי יש בעיה במחשב של האוטו וזה יאתחל אותו..
מישהו יודע מה הבעיה ?

תודה מראש.

laptawp
09-07-11, 22:38
אתה צריך לפרט יותר את הבעיה.
האם הוא נכנס ל R?
האם יש חריקות או קפיצות מוזרות בעט העברת ידית?
האם ניסית לשלב להילוך לבד (טיפטרוניק) ?

AviranGrisaro
09-07-11, 23:04
כן ל-R הוא כן משתלב ונוסע
אין קפיצות או חריקות
וגם שאני משלב להילוך טיפטרוניק וגם להילוך L

ברא
10-07-11, 02:51
אני זוכר שמקור הבעיה זה קצר במנורה של הרוורס תבדוק חיבורים של המנורה של הרוורס וגם ההארקה וגם של השקע בתוך הגיר קיצר תיגש למוסך פיאט הבעיה מוכרת והיא חשמלית

AviranGrisaro
11-07-11, 22:10
קיצר חזרתי ממוסך פיאט - הבעיה לא מוכרת ולא חשמלית !
פעם ראשונה שהוא נתקל בכזאת בעיה, התקשרנו למוסך המרכזי וגם שם אומרים שזאת בעיה נדירה !
הלך לי חלק בגיר שאחראי על הנסיעה קדימה..חלק חדש עולה 8500 שקל.

תודה ויום טוב.

davidmzr
11-07-11, 22:33
איזה חלק בגיר עולה 8500 ש"ח ?. כמה עולה גיר משופץ ?.
דוד.

ברא
12-07-11, 01:03
מוזר כל העניין זה עולה כמו לקנות פונטו 97 הצעתי אם העלות היא כזו אז תקנה אחד מפירוקיה1500 שקל

davidmzr
12-07-11, 12:31
הבעיה הגדולה בארץ, שאין משפצי גירים מקצוענים. מסרתי או הייתי מלווה של כ-8 רכבים שהגיר שופץ בהם. בכולם היתה בעיה כל שהיא לאחר השיפוץ או כמה חודשים מאוחר יותר.
ראה דוגמה כאן: http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=1062
אצלך סביר להניח שהבעיה היא במוח הגיר או בדיסקיות שחוקות. בשני המקרים נחוץ לשפץ את הגיר ולא רצוי לבצע תיקון נקודתי.
מוח הגיר הוא יחידה הידרולית המכילה מעברי שמן ושסתומים. היא ממונה על החלפת ההילוכים ע"י לחץ שמן. אם שבבי מתכת ניתקעים באחד השסתומים, הרכב לא יסע.
מצורף תמונה של מוח הגיר.
דוד.

plats
13-07-11, 09:25
וכמה עולה המוח הזה לבד? (בטח לא משתלם וצריך להחליף/לשפץ את כל הגיר)
דוד, יש לך מושג מה האורח חיים של הגיר רציף בפונטו ELX? בהנחה שהוא מטופל טיפ טופ לפי הספר, מוחלף שמן גיר Tutela CVT כל שנתיים וכו'.

davidmzr
13-07-11, 09:49
לא אין לי מושג, מה האורח חיים של גיר רציף בפונטו ELX. גם בהנחה שהוא מטופל טיפ טופ לפי הספר.
דוד.

ליאור23
13-07-11, 10:07
גיר אמין עלאק. גש למוסך אחר לקבל אבחון. מה שעשו לך זה שיטת מצליח. גיר שלם מפירוק יעלה רבע מחיר. ואם הוא לא יודע את התקלה אז לפי מה הוא החליט על הסכום הזה?

chenrp
13-07-11, 14:23
האמת שזה גיר אמין מאוד. יחסית לגירים אחרים הוא מאוד אמין.

הייתי רוצה לראות את בקרת הגיר (כפי שאתם קוראים לזה "מוח")...
אמור להיות שם בקר (ג'וק) וכמה רכיבים אנלוגים.
אם מישהו מפרק אותו או משהו כזה, אני אשמח לראות מה הבעיה שם.

לדעתי (בגלל הקילומטרז' הנמוך ובגלל שהמוסך טוען כי הלך רק בקרת הגיר ולכן הגיר עצמו מבחינת גלגלי שניים, שלם ותקין) יש נתק באחד החיבורים.

כפי שניתן לראות בתמונה שדויד פרסם, יש לפחות 5 חיבורים. מספיק שאחד מהם לא יושב טוב, ואין בקרת גיר ולכן החלפת הילוכים לא תתכן.


תחילה הייתי ממליץ לבדוק שמן גיר ולבדוק באיזה צבע הוא.

בנוסף יש סיכוי שהארקה שמחוברת לרוורס (לפנס האחורי) עושה את הבעיות הללו. כבר ידוע שהיא מקפיצה את המחשב ואז הוא משתגע ומראה D ו R כל שניה... אז אולי ההארקה עושה בעיות.

בנוסף יש קלצ' אלקטרומגנטי ואולי המברשות שמחוברות אליו, מנותקות. יש לבדוק אותם גם כן.

עוד דבר שהייתי ממליץ לך זה לבדוק פיוז 15A של הגיר. אולי הוא מזייף או שרוף.

עדכון:
ראיתי המון מכוניות שיש להם גיר CVT כמו לפונטו.

וראיתי שאולי כדאי לעדכן גרסת מחשב או RESET.
וראיתי גם שהיו לכלוכים בפילטר (מה שידוע שבארצנו לא מחליפים פילטר של שמן גיר ב CVT, אבל אפשר לפרקו לנקותו ולשים חזרה).צריך לבדוק אם יש בו חלקיקי מתכת... אם יש, הלך הגיר. מוזר שבחו"ל מחליפים כל 40K ובארץ לא מחליפים בכלל.

בנוסף (למרות שזה כן כותב לך D) הייתי מפרק את הבורר של ההילוכים ובודק חיבורים טוב טוב.

בהצלחה.