yulian1986
09-07-11, 13:39
שבת שלום לכולם :-D
לאחר כמעט חודש עם הפנדה החדשה,החלטתי לתת סיקור קטן משלי על הרכב,יתרונות,חסרונות,דלק ומה דעתי הכללית עליו כולל תמונות.
http://img851.imageshack.us/img851/8522/p1010486t.jpghttp://img27.imageshack.us/img27/2586/p1010488kx.jpghttp://img820.imageshack.us/img820/4316/p1010487vz.jpg[http://img688.imageshack.us/img688/1458/p1010489v.jpghttp://img143.imageshack.us/img143/4349/p1010503.jpg
פתיחה
הפנדה נקנתה במחיר של "מבצע משביר" בסכום של 67.5K על הכביש,והוזמנה עם צבע שחור מטאלי,כאשר בתור איש קבע קיבלתי גם רדיו-דיסק וקודנית.
כרגע הרכב כמעט חודש אצלי עם 925KM.
החיים לצד החיסכון והמנוע
http://img823.imageshack.us/img823/3204/p1010497z.jpghttp://img819.imageshack.us/img819/2063/p1010502i.jpg
לפנדה מנוע 1250 עם 70 כ"ס,בעיר לא מורגש חוסר בכוח,והיא מתנהלת כמו כולם,אלא אם יש ככר בדרך ואחריו עליה רצינית כמו בכפר ורדים למשל (גר במעלות),אז גם הילוך 2 קשה,וצריך להעביר לראשון להאיץ יותר חזק ואז לשני,לזה צריך קצת להתרגל למשהו שמגיע מרכב עם יותר כוח.
מחוץ לעיר עם מזגם בכביש מישורי,היא מתנהלת בקצב סביר,עם מזגן ו2-3 אנשים,לבד היא בכלל מצוינת,ואין לה בעיה להגיע ל 130 עם 2 אנשים+מזגן.
הבעיה בכאלה רכבים זה עליות,אצלי המסלול כמעט קבוע,מעלות=>בסיס נעורה,ליד עפולה,כאשר המסלול כולל הרבה עליות,ירידות,ומשחק עם הידית הילוכים,כדי לשמור על קצב נורמלי.
פה מרגישים את החוסר בכוח,הנסיעות מתבצעות לבד בעיקר עם מזגן,ובעליות הבאמת קשות,אני נוסע על הילוך 3,מהירות כ 70,סלד 3K,היא יכולה יותר אבל מרגישים שהמנוע מתאמץ יותר מידי,וגם הלך כול החיסכון בדלק.
וכן החיים עם הרכב מיני בעליות מצריכות לפעמים נסיעה בשולים כדי לתת לרכבים לעקוף,שוב אין בעיה לעלות במהירות 80-90,אבל בסלד של 4K וקצת יותר,לא חושב שזה בריא למנוע.
מבחינת צריכת הדלק,כאמור באותו המסלול עם מזגן לרוב,הרכב עושה 1-17.5,אני מאמין שלאחר שהמנוע יפתח אני אוכל להגיע לכמעט 18.וזה מעולה לכביש שכולל הרבה עליות.
יוצא שאם הייתי נוסע בכבישים ישרים,אפשר היה להגיע ל1-19 ויותר.ככה שמבחינת חסכון אכן הרכב מאוד חסכוני,אך צריך לוותר על כוח.
http://img26.imageshack.us/img26/9441/p1010498z.jpg
החיים בתוך הפנדה
http://img827.imageshack.us/img827/64/p1010492g.jpghttp://img854.imageshack.us/img854/7646/p1010507.jpg
הדיפונים כאמור,כמו בשאר רכבי המיני לא פאר התעשיה,אך הפלסטיקים מרגישים מאוד מוצקים,של הדלתות, הדש-בורד,הכול מחובר טוב,וניראה שיחזיק הרבה שנים,מיקום תיבת ההילוכים מאוד נוח,אני אישית אהבתי את הדש-בורד בגלל שהוא כולו בכפתורים,איני אוהב שטחים גדולים ואין עליהם משהו,זה אחד הדברים שקרץ לי בפנדה,כפתורים נגישים רק מיקום כפתורי החלונות קצת לא נוח,עדיף היה לעשות אותם על הדלתות.מקדימה 2 מחזיקי כוסות,מאחור יש 1,תא כפפות מאוד גדול,וסך הכול מרגישים טוב,טענה שנשמעת היא שלגבוהים הרגל ימין תפגע בקונסולה,הגובה שלי הוא 1.71 לי לא מפריע ולכן לא יכול להגיד עד כמה הבעיה קיימת.
פיצ'ר נחמד הוא ההגה CITY שהופך אותו למאוד קל,אישית אין ממש שימוש לזה,במהירות נמוכה הגה גם ככה קל.
בפנים שקט בעיר,רק מנוע אין לו צליל נעים,זה דומה יותר למכונית על שלט,לא יודע אם זה ספציפית בפנדה או בכול רכבים עם מנועים קטנים,לגבי רעש רוח סביר,שומעים אותם אך לא משהו דרסטי,מרגישים אבל שהרכב זז יותר ברוחות צד או אם עומדים ורכב נוסע מהר לידנו,המרכב קצת מטלטל.
סך הכול שקט בקבינה,ואם שמים מוסיקה אז גם לא שומעים את המנוע,הכסאות נוחים,יש תמיכה בצד,אך חסר לי תמיכה באזור האגן.
לא אהבתי את הקלאץ שהוא כמו בעוד כמה מכונית קפיצי כזה,אולי זה בכלל שהוא חדש,אולי לא,אבל אני מעדיף קפיצי פחות.
המזגן מעולה וכיוון שהרכב קטן מצליח לקרר אותו מהר מהירות 2.
http://img838.imageshack.us/img838/3130/p1010496k.jpghttp://img4.imageshack.us/img4/3981/p1010508e.jpghttp://img171.imageshack.us/img171/1396/p1010509y.jpghttp://img835.imageshack.us/img835/1377/p1010499b.jpg
אז אנחנו לא חדשים
הפנדה נחשבת למיושנת בגלל שהיא הוצגה כבר ב2003 ו2004 הייתה מכונית השנה באירופה,זה מתבטא ב3 כוכבי בטיחות,ולא 4 כמו מכוניות המיני החדישות,עיצוב חיצוני ופנימי זה משהו אישי לכן אני לא אתמקד בזה,מי שאוהב אוהב מי שלא אז לא,פשוט.
מאחור החלונות נפתחים ידנית,מצד אחד זה אומר שפחות דברים יתקלקלו (מנוע חשמלי) ,מצד שני,הרוב נותנים 4 חלונות חשמל.
אך מי שנוסע בעיקר לבד או בקיץ נוסע עם מזגן ולא פותח חלונות לכן זה לא קריטי כזה,מה שכן שאר הרכבים נותנים 6 כריות אוויר פה יש 2,זכר לזה שזה לא רכב שרק עכשיו הוצג.
http://img38.imageshack.us/img38/7773/p1010493a.jpghttp://img594.imageshack.us/img594/6129/p1010490s.jpg
סיכום
הפנדה מתגלה כרכב מאוד חסכוני,אך כמו כולם מוותרים על כוח,במיוחד בעליות,הפלסטיקה פשוטה אך מורכבת טוב ואין ציקצוקים.
מקריאה ברשת הרכב מגלה אמינות טובה,וכרגע במתיחת פנים האחרונה יש לה 70 כ"ס ולא 60 כ"ס,לרעתה עומדת בטיחות נמוכה מהשאר,עם 3 כוכבי בטיחות ואין 6 כריות אוויר שזה הופך לסטנדרט.
במחיר של 67 אפשר היה לשקול אותה,זמינות מידית אני קיבלתי כעבור שבועים,וסך הכול חוץ מהבטיחות היא לא רעה,עכשיו במחיר של 79K שבו היא חזרה להיות,אני שואל את פיאט על מה חשבתם?
וכניראה דגמי 2011 יהיו זן נדיר.
http://img824.imageshack.us/img824/6447/p1010500z.jpghttp://img217.imageshack.us/img217/3651/p1010501o.jpg
לאחר כמעט חודש עם הפנדה החדשה,החלטתי לתת סיקור קטן משלי על הרכב,יתרונות,חסרונות,דלק ומה דעתי הכללית עליו כולל תמונות.
http://img851.imageshack.us/img851/8522/p1010486t.jpghttp://img27.imageshack.us/img27/2586/p1010488kx.jpghttp://img820.imageshack.us/img820/4316/p1010487vz.jpg[http://img688.imageshack.us/img688/1458/p1010489v.jpghttp://img143.imageshack.us/img143/4349/p1010503.jpg
פתיחה
הפנדה נקנתה במחיר של "מבצע משביר" בסכום של 67.5K על הכביש,והוזמנה עם צבע שחור מטאלי,כאשר בתור איש קבע קיבלתי גם רדיו-דיסק וקודנית.
כרגע הרכב כמעט חודש אצלי עם 925KM.
החיים לצד החיסכון והמנוע
http://img823.imageshack.us/img823/3204/p1010497z.jpghttp://img819.imageshack.us/img819/2063/p1010502i.jpg
לפנדה מנוע 1250 עם 70 כ"ס,בעיר לא מורגש חוסר בכוח,והיא מתנהלת כמו כולם,אלא אם יש ככר בדרך ואחריו עליה רצינית כמו בכפר ורדים למשל (גר במעלות),אז גם הילוך 2 קשה,וצריך להעביר לראשון להאיץ יותר חזק ואז לשני,לזה צריך קצת להתרגל למשהו שמגיע מרכב עם יותר כוח.
מחוץ לעיר עם מזגם בכביש מישורי,היא מתנהלת בקצב סביר,עם מזגן ו2-3 אנשים,לבד היא בכלל מצוינת,ואין לה בעיה להגיע ל 130 עם 2 אנשים+מזגן.
הבעיה בכאלה רכבים זה עליות,אצלי המסלול כמעט קבוע,מעלות=>בסיס נעורה,ליד עפולה,כאשר המסלול כולל הרבה עליות,ירידות,ומשחק עם הידית הילוכים,כדי לשמור על קצב נורמלי.
פה מרגישים את החוסר בכוח,הנסיעות מתבצעות לבד בעיקר עם מזגן,ובעליות הבאמת קשות,אני נוסע על הילוך 3,מהירות כ 70,סלד 3K,היא יכולה יותר אבל מרגישים שהמנוע מתאמץ יותר מידי,וגם הלך כול החיסכון בדלק.
וכן החיים עם הרכב מיני בעליות מצריכות לפעמים נסיעה בשולים כדי לתת לרכבים לעקוף,שוב אין בעיה לעלות במהירות 80-90,אבל בסלד של 4K וקצת יותר,לא חושב שזה בריא למנוע.
מבחינת צריכת הדלק,כאמור באותו המסלול עם מזגן לרוב,הרכב עושה 1-17.5,אני מאמין שלאחר שהמנוע יפתח אני אוכל להגיע לכמעט 18.וזה מעולה לכביש שכולל הרבה עליות.
יוצא שאם הייתי נוסע בכבישים ישרים,אפשר היה להגיע ל1-19 ויותר.ככה שמבחינת חסכון אכן הרכב מאוד חסכוני,אך צריך לוותר על כוח.
http://img26.imageshack.us/img26/9441/p1010498z.jpg
החיים בתוך הפנדה
http://img827.imageshack.us/img827/64/p1010492g.jpghttp://img854.imageshack.us/img854/7646/p1010507.jpg
הדיפונים כאמור,כמו בשאר רכבי המיני לא פאר התעשיה,אך הפלסטיקים מרגישים מאוד מוצקים,של הדלתות, הדש-בורד,הכול מחובר טוב,וניראה שיחזיק הרבה שנים,מיקום תיבת ההילוכים מאוד נוח,אני אישית אהבתי את הדש-בורד בגלל שהוא כולו בכפתורים,איני אוהב שטחים גדולים ואין עליהם משהו,זה אחד הדברים שקרץ לי בפנדה,כפתורים נגישים רק מיקום כפתורי החלונות קצת לא נוח,עדיף היה לעשות אותם על הדלתות.מקדימה 2 מחזיקי כוסות,מאחור יש 1,תא כפפות מאוד גדול,וסך הכול מרגישים טוב,טענה שנשמעת היא שלגבוהים הרגל ימין תפגע בקונסולה,הגובה שלי הוא 1.71 לי לא מפריע ולכן לא יכול להגיד עד כמה הבעיה קיימת.
פיצ'ר נחמד הוא ההגה CITY שהופך אותו למאוד קל,אישית אין ממש שימוש לזה,במהירות נמוכה הגה גם ככה קל.
בפנים שקט בעיר,רק מנוע אין לו צליל נעים,זה דומה יותר למכונית על שלט,לא יודע אם זה ספציפית בפנדה או בכול רכבים עם מנועים קטנים,לגבי רעש רוח סביר,שומעים אותם אך לא משהו דרסטי,מרגישים אבל שהרכב זז יותר ברוחות צד או אם עומדים ורכב נוסע מהר לידנו,המרכב קצת מטלטל.
סך הכול שקט בקבינה,ואם שמים מוסיקה אז גם לא שומעים את המנוע,הכסאות נוחים,יש תמיכה בצד,אך חסר לי תמיכה באזור האגן.
לא אהבתי את הקלאץ שהוא כמו בעוד כמה מכונית קפיצי כזה,אולי זה בכלל שהוא חדש,אולי לא,אבל אני מעדיף קפיצי פחות.
המזגן מעולה וכיוון שהרכב קטן מצליח לקרר אותו מהר מהירות 2.
http://img838.imageshack.us/img838/3130/p1010496k.jpghttp://img4.imageshack.us/img4/3981/p1010508e.jpghttp://img171.imageshack.us/img171/1396/p1010509y.jpghttp://img835.imageshack.us/img835/1377/p1010499b.jpg
אז אנחנו לא חדשים
הפנדה נחשבת למיושנת בגלל שהיא הוצגה כבר ב2003 ו2004 הייתה מכונית השנה באירופה,זה מתבטא ב3 כוכבי בטיחות,ולא 4 כמו מכוניות המיני החדישות,עיצוב חיצוני ופנימי זה משהו אישי לכן אני לא אתמקד בזה,מי שאוהב אוהב מי שלא אז לא,פשוט.
מאחור החלונות נפתחים ידנית,מצד אחד זה אומר שפחות דברים יתקלקלו (מנוע חשמלי) ,מצד שני,הרוב נותנים 4 חלונות חשמל.
אך מי שנוסע בעיקר לבד או בקיץ נוסע עם מזגן ולא פותח חלונות לכן זה לא קריטי כזה,מה שכן שאר הרכבים נותנים 6 כריות אוויר פה יש 2,זכר לזה שזה לא רכב שרק עכשיו הוצג.
http://img38.imageshack.us/img38/7773/p1010493a.jpghttp://img594.imageshack.us/img594/6129/p1010490s.jpg
סיכום
הפנדה מתגלה כרכב מאוד חסכוני,אך כמו כולם מוותרים על כוח,במיוחד בעליות,הפלסטיקה פשוטה אך מורכבת טוב ואין ציקצוקים.
מקריאה ברשת הרכב מגלה אמינות טובה,וכרגע במתיחת פנים האחרונה יש לה 70 כ"ס ולא 60 כ"ס,לרעתה עומדת בטיחות נמוכה מהשאר,עם 3 כוכבי בטיחות ואין 6 כריות אוויר שזה הופך לסטנדרט.
במחיר של 67 אפשר היה לשקול אותה,זמינות מידית אני קיבלתי כעבור שבועים,וסך הכול חוץ מהבטיחות היא לא רעה,עכשיו במחיר של 79K שבו היא חזרה להיות,אני שואל את פיאט על מה חשבתם?
וכניראה דגמי 2011 יהיו זן נדיר.
http://img824.imageshack.us/img824/6447/p1010500z.jpghttp://img217.imageshack.us/img217/3651/p1010501o.jpg