View Full Version : מחפש פונטו ELX שנים 00'-01'
שלום לכולם.
אני וחברתי הולכים להיות סטודנטים בטכניון בע"ה החל מאוקטובר הקרוב. בלי נדר.
אנחנו צריכים רכב קטן ונחמד שישרת אותנו בתקופה הזאת של הלימודים.
לאחר המון התייעצויות עם מספר גורמים מוסמכים יותר ומוסמכים פחות, הגעתי למסקנה שפיאט פונטו מהשנים הנ"ל היא הבחירה המושלמת בשבילי.
הקריטריונים שלי הם לבחירת הרכב היו, חסכוני, קטן (או "בלי תחת" כמו שחברה שלי קוראת לזה. אל דאגה, לימדתי אותה כבר את המונחים "האצ'בק", "מיני", ו"סופרמיני"), זול, וכמובן אמין.
דרישה נוספת לצערי היא רכב אוטומטי. לחברה אין רשיון לרכב ידני.
בכל מקרה, הגעתי להחלטה שפונטו ככל הנראה הבחירה הנכונה.
אני מחפש אחת משנת 2000 או 2001 (2002 כבר יקר לי מדי, אלא אם כן למישהו יש אחת ומוכן למסור אותה בפחות), קילומטראז' לא גבוה (150 אלף זה בערך המקסימום שלי, כמובן שאני מעדיף שיהיה כמה שפחות), כמובן ללא תאונות או החלפות מנועים למיניהם.
זהו בערך. שמחתי לגלות את האתר הזה, ומי יודע, אולי אצטרף כחבר קבוע בעתיד הקרוב.
תודה רבה.
משה.
משנת 2000 לא תמצא כי לא קיים
ואם אני לא טועה האוטומט נקרא HLX?
חוץ מזה בחירה מצויינת :D אם כי נראה לי שתצטרך לשבת על יד2 24 שעות בייממה בזמן הקרוב ולנסוע לכל מודעה שתצוץ תוך רבע שעה כדי לקנות כזה אוטו.
לא רק שכן יש שנתון 2000, יש גם שנתון 1999.
לא בארץ.. לא פונטו ספייס..
האמת שמבדיקה קצרה עולה שאכן אין פונטו ספייס משנת 2000...
לפחות לא על פי מחירון יד2.
אז בוא נשנה את זה ל-01'-02'.
כמובן שאני מעדיף 2002 אבל זה יעלה לי יותר אז זאת בעיה.
בכל מקרה, אשמח לתגובות המכילות הצעות :)
ולגבי השהייה ביד2, אל דאגה, חברה שלי נמצאת שם 24/7.
אין סיכוי שתעבור מודעה בלי שהיא תראה אותה ותדווח לי.
תודה רבה על התגובות.
משה.
לא בארץ.. לא פונטו ספייס..
חידוד: לא בארץ, כן פונטו ספייס.
אני היתי בדיוק כמוך לפני שלושה חודשים ,
לדעתי תלך על הפונטו SX כי ה ELX טיפה יותר יקרות לפי המחיר מחירון .
שנת 01,02 תמצא בין 11,000 ל 13,500
תוכל ללמוד קצת יותר על הפונטו ספייס יש לך בדביק נושא רק על הפונטו דור שני (ספייס)
תצטרך לקחת אותו לבדיקה ולהפרד מ 300-500 שקל, כדי לחסוך לך בדיקה מיותרת כדי לך לבדוק כמה דברים לפני הבדיקה :
נוזל קירור מומלץ : פארפלו .. למרות שאני קניתי את האוטו שהיה במערכת קירור מים ולא פארפלו .
ברקסים ,קפיצים , טורים , תגיע להילוך חמישי , תרד מתחת לאוטו תבדוק שאין טיפות שמעידות על נזילות , תבדוק את כל הדלתות של האוטו תפתח מכסה מנוע ניראות הצינורות , והמכללים בכללי , תבדוק שהכל נראה פחות או יותר נורמאלי עד כמה שאפשר ...
שוב שאני אומר לבדוק זה לא אומר שאתה מוסכניק שיודע הכל ... רק בשביל לחסוך לך את הבדיקה במידה ותמצא הרבה דברים חריגים .
אני שילמתי כמו מפגר על 3 בדיקות יצא לי 1100 שקל .
תשאל על טיימינג , ספר טיפולים לאוטו טיפולים מיוחדים שנעשו וכו ,
בהצלחה :)
נגיד והוא יעשה את כל מה שאמרת לו, איזה אינדיקציה הוא בדיוק מקבל?
הוא יידע להעריך את עלויות התיקונים? לא!
בשביל זה יש מוסכים או מכוני בדיקה לאלה שמעדיפים לזרוק 500 שקל.
ואם כבר אז שילך על הelx ולא יתפשר על הsx, נזילה פה נזילה שם זה לא קריטי.
הכי חשוב שתהיה שלדה נקייה, גיר לא יחרוק, שהרכב לא יעשן, ושלא נאבדים מים לתוך המנוע, בדיקה שאתה יכול לעשות בעצמך על ידי מבט על פקק השמן, כמובן שזה לא 100 אחוז אבל זה כן נותן אינדיקציה. אם אתה חושב שאתה תמצא רכב בן 10 שנים ללא בעיות אז צפויות לך הפתעות. תדע שבתקציב הזה אתה תצטרך להתפשר על כל מיני בעיות ותופעות שלא חשבת שקיימות.
בהצלחה!
נגיד והוא יעשה את כל מה שאמרת לו, איזה אינדיקציה הוא בדיוק מקבל?
הוא יידע להעריך את עלויות התיקונים? לא!
בשביל זה יש מוסכים או מכוני בדיקה לאלה שמעדיפים לזרוק 500 שקל.
ואם כבר אז שילך על הelx ולא יתפשר על הsx, נזילה פה נזילה שם זה לא קריטי.
הכי חשוב שתהיה שלדה נקייה, גיר לא יחרוק, שהרכב לא יעשן, ושלא נאבדים מים לתוך המנוע, בדיקה שאתה יכול לעשות בעצמך על ידי מבט על פקק השמן, כמובן שזה לא 100 אחוז אבל זה כן נותן אינדיקציה. אם אתה חושב שאתה תמצא רכב בן 10 שנים ללא בעיות אז צפויות לך הפתעות. תדע שבתקציב הזה אתה תצטרך להתפשר על כל מיני בעיות ותופעות שלא חשבת שקיימות.
בהצלחה!
כנראה שלא הבנת אותי ליאור ,
אני רציתי לחסוך לו אם הוא רואה שיש הרבה בעיות לפני הבדיקה , וכדי לחסוך לו את עלות הבדיקה לשווא.
אפשר לראות דברים קריטיים שיגרמו לו לא לקחת את הרכב לבדיקה ,
ואם יש נזילת שמן מנוע ומפה משם אוטו מגמגם , תושבות מנוע גמורות , קורוזיה , צינורות קרועים או אלף ואחד דברים שאחד שלא מבין רואה ומרגיש שיש תקלות קריטיות , אפשר לחסוך את הבדיקה ..
כי אין רק פונטו אחת למכירה יש קרוב ל 200 ביד2
ואם הוא יקנה את האוטו ויצטרך לשים על כל הדברים האלה ביחד מעל ל 3000 זה לא שווה את הקניה .
קפיש ?!
דבר ראשון, מודה לכולם על התגובות.
דבר שני, אשמח למענה על מס' שאלות.
1. עד כמה הקילומטראז' בפונטו משפיע עליה? ראיתי כאלו עם 80,000 וראיתי כאלו עם 200,000. יש רכבים (כמו הפאסאט של אבא שלי, שנת 2000 עם 450,000 ק"מ) שזה לא משפיע עליהם בכלל (כן, אני לא מגזים, האוטו הזה פשוט לא מוכן להיכנס למוסך), ויש כאלה שזה אומר שאבלה איתם המון במוסך. האם יש לשאלה הזו תשובה חד משמעית או שזה די כל פונטו לגופה ותלוי במידת השמירה על הרכב (טיפולים בזמן, מוסך של היבואן וכו')?
2. ראיתי כאלו שהוחלף בהם המנוע, או שעברו שיפוץ ראש מנוע, וגם כאלו שמעידים (עם קבלות) על ביצוע אי אלו תיקונים והחלפות ברכב (טיימינג, מפלג, פלאגים וכו'). יש משהו ספציפי שעליי לבדוק ברכב הזה? משהו שעליי להיזהר ממנו כמו מאש? אולי משהו שאם אומרים שהוחלף אפשר להתעלם ממנו?
3. ברור לי שרכב חף מתקלות אין בעולם. גם לא אחד שיצא הרגע מהחברה. גם לו תהיה תקלה מתישהו. אני לא מחפש את הרכב המושלם, אלא את העסקה המושלמת (מבחינתי). כלומר, רכב שיעלה כמה שפחות, וגם לתקן אותו יעלה כמה שפחות. אני לא טיפש ואני יודע שאם תיקון לא יעלה הרבה, כנראה שהרכב פשוט במצב טוב ואז גם המחיר שלו יהיה בהתאם. אני מוכן לשלם מה שצריך (גם אם זה אומר קצת לחרוג מהתקציב) אבל לקבל משהו טוב. אני מאמין גדול במשפט What you pay is what you get.
4. הרכב שאני עתיד לקנות הולך לעבור בדיקה בכל מקרה. יש לי ידע ברכבים, אני חובב רכבים ואופנועים מושבע, אני אופנוען (במיל'. מכרתי את האופנוע לפני כשבועיים - Suzuki DRZ400SM), ומבין דבר או שניים במכניקה של הרכב. אני יודע את ההבדלים בין גיר רציף לרובוטי לאוטומט וכו', אך אני עדיין לא מכונאי ואין לי ליפט שעליו אני יכול להרים את הרכב ולבדוק אותו. ולכן את הרכב אני לוקח לבדיקה במכון מורשה ואמין. אני מתגורר בירושלים וההמלצות הכי טובות שקיבלתי עד היום הם על "טסטליין" בגבעת שאול בירושלים. האם יש למישהו עצה אחרת? אני תמיד פתוח לשמוע עוד ועוד מידע, ידע זה כוח ובמקרה הזה אפילו הרבה כוח...
קצת חפרתי, אבל אני בטוח שאתם מבינים אותי...
שוב אני אומר, תודה רבה רבה רבה רבה לכל המשיבים, אין לכם מושג כמה אני מעריך את הזמן וההשקעה שלכם באדם פשוט שאתם אפילו אינכם מכירים.
תודה ושוב תודה,
משה.
דבר שני, אשמח למענה על מס' שאלות.
1. עד כמה הקילומטראז' בפונטו משפיע עליה? ראיתי כאלו עם 80,000 וראיתי כאלו עם 200,000. יש רכבים (כמו הפאסאט של אבא שלי, שנת 2000 עם 450,000 ק"מ) שזה לא משפיע עליהם בכלל (כן, אני לא מגזים, האוטו הזה פשוט לא מוכן להיכנס למוסך), ויש כאלה שזה אומר שאבלה איתם המון במוסך. האם יש לשאלה הזו תשובה חד משמעית או שזה די כל פונטו לגופה ותלוי במידת השמירה על הרכב (טיפולים בזמן, מוסך של היבואן וכו')?
כמו שאמרת הכל תלוי איך המנוע טופל כל השנים ... אם לא עשו טיפולי 10K ולא החליפו שמן והיה נזילה ונסעו עם שמן מועט וכו כל הדברים האלה מקצרים את חיי המנוע . ככה שהכל תלוי מה הוא עבר אי אפשר לתת מספר .
2. ראיתי כאלו שהוחלף בהם המנוע, או שעברו שיפוץ ראש מנוע, וגם כאלו שמעידים (עם קבלות) על ביצוע אי אלו תיקונים והחלפות ברכב (טיימינג, מפלג, פלאגים וכו'). יש משהו ספציפי שעליי לבדוק ברכב הזה? משהו שעליי להיזהר ממנו כמו מאש? אולי משהו שאם אומרים שהוחלף אפשר להתעלם ממנו?
3. ברור לי שרכב חף מתקלות אין בעולם. גם לא אחד שיצא הרגע מהחברה. גם לו תהיה תקלה מתישהו. אני לא מחפש את הרכב המושלם, אלא את העסקה המושלמת (מבחינתי). כלומר, רכב שיעלה כמה שפחות, וגם לתקן אותו יעלה כמה שפחות. אני לא טיפש ואני יודע שאם תיקון לא יעלה הרבה, כנראה שהרכב פשוט במצב טוב ואז גם המחיר שלו יהיה בהתאם. אני מוכן לשלם מה שצריך (גם אם זה אומר קצת לחרוג מהתקציב) אבל לקבל משהו טוב. אני מאמין גדול במשפט What you pay is what you get.
הרוב פה זה מזל ... ליפול על בחור טוב אמין ובמחיר טוב .. להיות בזמן הנכון ולהתקשר ברגע הנכון .
4. הרכב שאני עתיד לקנות הולך לעבור בדיקה בכל מקרה. יש לי ידע ברכבים, אני חובב רכבים ואופנועים מושבע, אני אופנוען (במיל'. מכרתי את האופנוע לפני כשבועיים - Suzuki DRZ400SM), ומבין דבר או שניים במכניקה של הרכב. אני יודע את ההבדלים בין גיר רציף לרובוטי לאוטומט וכו', אך אני עדיין לא מכונאי ואין לי ליפט שעליו אני יכול להרים את הרכב ולבדוק אותו. ולכן את הרכב אני לוקח לבדיקה במכון מורשה ואמין. אני מתגורר בירושלים וההמלצות הכי טובות שקיבלתי עד היום הם על "טסטליין" בגבעת שאול בירושלים. האם יש למישהו עצה אחרת? אני תמיד פתוח לשמוע עוד ועוד מידע, ידע זה כוח ובמקרה הזה אפילו הרבה כוח...
יש כל מיני סוחרים למינהם .. אני לא אומר שזה לא טוב לקנות מהם אולי האוטו טוב אבל אם תקנה מסוחר אל תלך למכון בדיקה שהוא רוצה ... תקבע אתה לך תדע יכול להיות הוא התחבר עם הבודקים וזכה בקומבינות קטנות .
קצת חפרתי, אבל אני בטוח שאתם מבינים אותי...
שוב אני אומר, תודה רבה רבה רבה רבה לכל המשיבים, אין לכם מושג כמה אני מעריך את הזמן וההשקעה שלכם באדם פשוט שאתם אפילו אינכם מכירים.
תודה ושוב תודה,
גם לי אין ידע גדול ... אבל גם לי עזרו פה ואני שמח לעזור עם חלק מהידע שרכשתי פה .
משה.
בקשר למה לדאוג אם החליפו ומה לא -
אם החליפו מנוע - לפי דעתי לא לגעת. המנוע ה"חדש" בטח משומש ממקור לא ידוע עם הרכבה לא ברמה של המפעל ודברים כאלה.
מנוע "משופץ" - "ראש מנוע" - זה אומר אוטו מוזנח שהתחמם, בגלל נוזל קירור לא מקורי ולא איכותי, חוסר שמן, ושאר דברים שמראים על אחזקה לקויה. אז גם אם סידרו את הראש מנוע עדיין הרדיאטור והצנרת מים מלאה בחלודה של מי ברז... בקיצור אם הכל הכל טופל כולל הרדיאטור והצינורות והכל נראה טוב אז עוד אפשר לסלוח אבל עדיף אוטו שלא עבר את זה.
אם מביאים לך קבלות על כל מני חלקים שהוחלפו, במיוחד אם זה קבלות ממוסך של פיאט ששם חלקים איכותיים ולא סתם מוסך, אם זה ככה ממשיך לכל אורך חיי הרכב, כנראה שפה מצאת את האוטו הנכון, שטופל בזמן ושלא שמו בו חלקים סיניים.
פותח השרשור, דבר או שניים אני יודע על הספייס, הייתה לי כזאת לתקופה לא קצרה.
אין כל בעיה עם רכב שהוחלף בו מנוע, כל עוד ישנו שטר מכר למנוע החדש והוא רשום ברישיון הרכב.
אין גם בעיה עם רכב שעבר תיקון ראש מנוע, כל עוד התיקון בוצע כמו שצריך.
מזג האוויר בארצנו לא עושה חסד עם הפונטו ספייס, ככל הנראה אתה לא תפגוש אחת שעברה חצי מיליון כמו הפאסאט של אבא שלך. תמיד עדיף לשאוף לקילומטרז' נמוך וטיפולים מתועדים עם קבלות.
אין חובה להתמקד על רכב שטופל אך ורק במוסך מורשה, כי וואלה בוא נהיה כנים, אנשים שמחזיקים רכב ב11 אלף ש''ח, יעדיפו לטפל במוסכים כלליים. יש כאלה שמטפלים במורשה ואם תיפול על רכב כזה, מה טוב. אך אל תפסול רכב שלא טופל במורשה.
אין לי כח ועצבים להיכנס לכל נושא הפראפלו, אך אני אומר לך זאת ככה, ישנם מספר לא מבוטל של פונטו hgt שנוסעות שנים עם נוזל קירור רגיל ועברו עשרות אלפי קילומטר ללא כל בעיה.
שים לב שביצעו טיימינג עם חלפים מקוריים או תחליפים איכותיים.
שים לב שביצעו טיפולים כל שנה ושיהיו קבלות.
תבדוק שהחימום עובד ברכב ולא ביטלו את הרדיאטור חימום, וכמובן שהקירור עובד, כי מניסיון אני אומר לך, תיקון של המיזוג יכול לעלות הרבה.
אל תתעכב על צבע שרוף או דפיקות פח כאלו ואחרות, זה טבעי וסביר לרכב בן 10 שנים.
סך הכל, הרכב מאוד כיפי ונותן תמורה למחיר שלו.
ואל תתרגש מכמות האיקסים שיופיעו בטופס הבחינה, סך הכל כסתחים של המכון.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.