PDA

View Full Version : מוט הגה? הגה City? מה זה כל זה?


MoRtZkInG
02-07-11, 22:02
שלום לחברי הפורום,

אני במאמץ מרוכז לחיפוש פונטו ספייס (אוטומטית, 80 כ"ס - ואני אופטימי), ומחפש קצת מידע לגבי מה אני אמור לבדוק.

הבנתי שיש את נושא ההגה שחייבים לבדוק ולראות שהוא תקין.
מה הסיפור פה? זה פשוט חלק שצריך לתקן כל כמה קילומטרים?
אם בוצע תיקון - איך מגלים את זה, בבדיקה?
מה בעצם התקלה? זה מסוכן (ההגה נתקע באמצע תנועה?)
מה זה הגה City?

בנוסף אני מבין שמומלץ לבדוק את נושא השימוש בנוזל קירור מקורי - פראפלו.
איך בודקים את זה? אני מבין שאפשר לשאול - וחוץ מזה?
פשוט לפתוח את הפקק ולראות אם הנוזל כחול או אדום או שקוף?

עוד דברים שמומלץ לבדוק?
תודה.

rita
03-07-11, 01:04
הכי חשוב מכל זה,המצב של המנוע לפי דעתי ואחרי זה תגלוש לדברים האחרים.
הגה CITY זה כפתור שאתה לוחץ עליו אז הופך את ההגה ליותר קלה וחלקה "אני לפעמים משתמשת בזה לחניה".

מקווה שעזרתי לך חלקית.. :)

נ.ב
שההגה במצב CITY אז הוא נהיה יותר עדין וקל, ותנועה הכי קלה תזיז את האוטו.

יניב1190
03-07-11, 01:31
עזרת גם לי להבין מזה

laptawp
03-07-11, 02:10
תלוי ממי אני קונה את הרכב.
דבר שני, תקח רכב לבדיקה שיבדקו מנוע , גיר , ושלדה.
כמו כן, בכל הבדיקות אומרים אותם סעיפים כגון: רעש בראש מנוע, קורוזיה במערכת הקירור,
ולהחליף רצועת טיימינג ע''פ הגדרות היצרן. זה אצל כולם בנועל.

דבר שלישי: תעשה "ישור קו" אחרי הקניה. תקנה נוזל קירור מקורי "פרפלו"
שמן מנוע, לי היתה ספייס אני מציע להישתמש ב "ליקוימולי" באריזה צהובה 10W40 שמן מעולה.


שיהיה בהצלחה בקניה!

Cabman
03-07-11, 02:39
שלום לחברי הפורום,

אני במאמץ מרוכז לחיפוש פונטו ספייס (אוטומטית, 80 כ"ס - ואני אופטימי), ומחפש קצת מידע לגבי מה אני אמור לבדוק.

הבנתי שיש את נושא ההגה שחייבים לבדוק ולראות שהוא תקין.
מה הסיפור פה? זה פשוט חלק שצריך לתקן כל כמה קילומטרים?
אם בוצע תיקון - איך מגלים את זה, בבדיקה?
מה בעצם התקלה? זה מסוכן (ההגה נתקע באמצע תנועה?)
מה זה הגה City?

בנוסף אני מבין שמומלץ לבדוק את נושא השימוש בנוזל קירור מקורי - פראפלו.
איך בודקים את זה? אני מבין שאפשר לשאול - וחוץ מזה?
פשוט לפתוח את הפקק ולראות אם הנוזל כחול או אדום או שקוף?

עוד דברים שמומלץ לבדוק?
תודה.

לא מזמן הייתי בסרט הזה של חיפוש בהתחלה חיפשתי ידנית אבל עם הזמן התברר לי שבלתי אפשרי למצוא אחת כזו ובכלל במצב טוב. בסופו של דבר הלכתי על הרציף בלי הרבה היסוס.

ראשית קח בחשבון שהרכב עבר עשרות אלפי קילומטרים, הרבה שנים, ולרוב גם מספר בעלים. וכתוצאה מכך חייב שיהיה בו בלאי, השאלה איפה ולמה.

תדאג לקבל אינפורמציה על טיפולים שגרתיים שנעשו ואיפה נעשו ואם קיים ספר טיפולים. במידה והיו טיפולים 'מיוחדים' שבוצעו כמו החלפת חלקים מסוימים המעידים על הזנחה או תקלה חמורה שהייתה כמו התחממות יתר של המנוע או החלפת מנוע גיר וכדו'. במידה וכן פשוט תברח!.

לפראפלו למיטב הבנתי ישנם הרבה מאוד יתרונות וספציפית הוא ייעודי לפיאט ומונע קורוזיה במערכת הקירור סלש מנוע ומכאן חשיבות השימוש דווקא בו. תסיק מכך שאדם שהשתמש בנוזל מהסוג הזה בחר דווקא בנוזל הזה מתוך מודעות ליתרונות שלו, וסיכויים גדולים שהוא שמר היטב על הרכב או שפשוט טיפל במוסך מורשה שם למיטב הבנתי משתמשים אך ורק בפראפלו.
פראפלו אמור להיות בצבע כחול


לגבי ההגה כמו שקודמי אמר CITY זה מצב שפועל בלחיצת כפתור ומרכך את ההגה, נועד לשימוש אך ורק בחניות או בתוך העיר ומסוכן לשימוש במהירות גבוהה. בשביל לבדוק אם הוא טוב אתה צריך מכון בדיקה או מוסכניק אבל לפני שאתה ניגש לבדיקה כדאי שתרגיש אם יש קליקים בסיבוב ארוך של ההגה ואם מצב סיטי באמת מורגש כך גם תוכל לשלול מראש או לקבל הסברים.

כמה טיפים
שים לב לנורות האזהרה בלוח השעונים עד כמה שזה מובן מאליו הרבה אנשים לא טורחים להסתכל עליהם. פעם אחת כשראיתי רכב שמתי לב לנורה דולקת וכששאלתי את המוכרת היא אמרה לי ברוב חוצפתה שזו נורה שחייבת לדלוק, אחרי בירור קצר התברר לי שהיא מצביעה על כשל בתיבת ההילוכים.
תדרוש התחייבות בבדיקה מינימום על גיר מנוע ושילדה, מי שלא מתחייב כנראה שיש לו סיבה, וסיבה בשבילך לחשוש.
תעשה סיבוב על כל רכב שאתה רואה, אחרי כמה פעמים אתה תלמד להכיר את הדגם ולשים לב להבדלים כמו כוח תאוצה תזמון מעבר הילוך וכדו'.
אל תמהר קח את הזמן בסופו של דבר זה ישתלם לך.

בהצלחה

MoRtZkInG
03-07-11, 07:19
תודה על התגובות המפורטות.

הבנתי מה זה הגה City, אבל עדיין לא הבנתי מה זו התקלה שחוזרת על עצמה בפונטו ספייס בנושא ההגה, כל כמה זמן/ק"מ היא חוזרת, כמה עולה לתקן אותה ואיך רואים אם זה טופל או לא.

לגבי הנוזל קירור - הבנתי. אבל איך אני בודק את זה? ממש לפתות את הרדיאטור ולהסתכל פנימה? זו הדרך היחידה?

rita
03-07-11, 09:58
תודה על התגובות המפורטות.

הבנתי מה זה הגה City, אבל עדיין לא הבנתי מה זו התקלה שחוזרת על עצמה בפונטו ספייס בנושא ההגה, כל כמה זמן/ק"מ היא חוזרת, כמה עולה לתקן אותה ואיך רואים אם זה טופל או לא.

לגבי הנוזל קירור - הבנתי. אבל איך אני בודק את זה? ממש לפתות את הרדיאטור ולהסתכל פנימה? זו הדרך היחידה?


אני אישית לא נתקלתי בבעיה הזאת.. טפו טפו חמסה חמסה
אני שנתיים על פונטו ספייס..

davidmzr
03-07-11, 10:19
ריטה הצחקת אותי על הבוקר.
"טפו טפו חמסה חמסה" היום כבר אומרים, Knock on wood. :)
דוד.

rita
03-07-11, 10:33
אני שמחה שהצחקתי אותך על הבוקר דויד :)
אז אתה עשיתה לי את הבוקר שגרמתי לך לצחוק :)

דויד אולי אתה יכול לעזור לו בשאלה שלו...

ועוד משהו קטן- זה נכון שבמצב CITY אם עולים מעל 25 קמ"ש מתבטל אוטומטי? "סתם להתעניינות"

Caveman
03-07-11, 10:41
לפראפלו למיטב הבנתי ישנם הרבה מאוד יתרונות וספציפית הוא ייעודי לפיאט ומונע קורוזיה במערכת הקירור סלש מנוע ומכאן חשיבות השימוש דווקא בו. תסיק מכך שאדם שהשתמש בנוזל מהסוג הזה בחר דווקא בנוזל הזה מתוך מודעות ליתרונות שלו, וסיכויים גדולים שהוא שמר היטב על הרכב או שפשוט טיפל במוסך מורשה שם למיטב הבנתי משתמשים אך ורק בפראפלו.
פראפלו אמור להיות בצבע כחול

פראפלו יש אדום, או כחול. האדום הוא החדש יותר, ובו משתמשים ברכבים החדשים יותר. אין בעיה להשתמש בו גם בפונטו דור שני.

לגבי ההגה כמו שקודמי אמר CITY זה מצב שפועל בלחיצת כפתור ומרכך את ההגה, נועד לשימוש אך ורק בחניות או בתוך העיר ומסוכן לשימוש במהירות גבוהה.

מעל 60 קמ"ש מצב CITY מתבטל אוטומטית.

כמה טיפים
שים לב לנורות האזהרה בלוח השעונים עד כמה שזה מובן מאליו הרבה אנשים לא טורחים להסתכל עליהם. פעם אחת כשראיתי רכב שמתי לב לנורה דולקת וכששאלתי את המוכרת היא אמרה לי ברוב חוצפתה שזו נורה שחייבת לדלוק, אחרי בירור קצר התברר לי שהיא מצביעה על כשל בתיבת ההילוכים.
תדרוש התחייבות בבדיקה מינימום על גיר מנוע ושילדה, מי שלא מתחייב כנראה שיש לו סיבה, וסיבה בשבילך לחשוש.

אתה לא ממש יכול לבקש מאנשים להתחייב על מנוע וגיר. עם כמה שאנחנו מכירים את שגרת הטיפולים של הרכב שלנו, אנחנו לא יכול לערוב בבדיקה לדברים כאלה. לרוב האנשים הכסת"חים של מכוני הבדיקה נראים מופרזים ולכן יראו כתקלות. מה גם שבגיל כזה של הרכב, גם אם טופל כראוי, לבעל הרכב אין ממש אפשרות לדעת בוודאות מוחלטת שאין בעיות במנוע, למרות שהרכב מתפקד כרגיל.

תעשה סיבוב על כל רכב שאתה רואה, אחרי כמה פעמים אתה תלמד להכיר את הדגם ולשים לב להבדלים כמו כוח תאוצה תזמון מעבר הילוך וכדו'.
אל תמהר קח את הזמן בסופו של דבר זה ישתלם לך.

בהצלחה
ראה תשובותי באדום

תודה על התגובות המפורטות.

הבנתי מה זה הגה City, אבל עדיין לא הבנתי מה זו התקלה שחוזרת על עצמה בפונטו ספייס בנושא ההגה, כל כמה זמן/ק"מ היא חוזרת, כמה עולה לתקן אותה ואיך רואים אם זה טופל או לא.

התקלה לא חוזרת כל תקופה מסוימת, ואין אפשרות לחזות אותה. היא גם לא כל כך נפוצה כמו שזה נראה. מעבר לבדיקה שלך שהמערכת עובדת כרגיל, אין יותר מידי מה לבדוק.

לגבי הנוזל קירור - הבנתי. אבל איך אני בודק את זה? ממש לפתות את הרדיאטור ולהסתכל פנימה? זו הדרך היחידה?

אתה יכול לשאול, ולאמת מול שגרת הטיפולים. מעבר לזה אין אפשרות לדעת. ישנם מספר לא מבוטל של נוזלי קירור שהם בצבע דומה לזה של הפראפלו.


ראה תשובותי באדום


בהצלחה.

davidmzr
03-07-11, 10:42
אולי לא תאמיני, אני לא משיב על כל ההודעות, כדי שישאר גם לאחרים.
כמו שאמרה אחותי, "צריך לאכול מהכול , אבל לא את הכול". :)
דוד.

spica
03-07-11, 10:45
התקלה בהגה לא מתרחשת באופן קבוע כל X קילומטרים ( ברוך השם ),
היא לא אמורה להתרחש בכלל (!) , זו תקלה חמורה שעלות התיקון שלה היא 5 אלף ש"ח
כדי להמנע ממנה אתה צריך (בתקווה שכך עשו הבעלים הקדומים של הרכב במשך השנים) לא למשוך את ההגה עד הסוף ימינה או שמאלה - להשאיר לו תמיד עוד מרווח קטן ואז ליישר מייד את הגלגלים.
(כפי שהסבירו לי במוסך מורשה שמשון ביהוד) ,

בברכה,

davidmzr
03-07-11, 11:01
"לא למשוך את ההגה עד הסוף ימינה או שמאלה - להשאיר לו תמיד עוד מרווח קטן ואז ליישר מייד את הגלגלים".
נכון שלא בריא למערכת לעבוד עם הגה לחוץ בכוח לאחד הצדדים
לא נכון ליישר מייד. את ההגה/הגלגלים, מיישרים לפי תנאי הדרך.
דוד.
.

MoRtZkInG
03-07-11, 12:37
תודה לכולם על התשובות המפורטות.

ראיתי היום רכב, דינמיק 2005 אוטו'.
הרכב לא שמור במיוחד (מכות בצד, מכה בקורה שמתחת לדלת, רדיו דיסק חסר, חלק מהפלסטיקים בפנים "שבורים"). אני מבין שרכב בן 6 וחצי הוא לא רכב חדש, אבל זה קצת מעלה שאלות אם לקחת לבדיקה או לא.

מה שכן - יש גם את שאלת מחיר המחירון.
ביד שתיים המחיר הוא 31 אלף, בלוי-יצחק המחיר הוא 26.5 - מה זה אומר? מה המחיר האמיתי?

Caveman
03-07-11, 17:08
המחיר האמיתי הוא כמה שאתה מוכן לשלם.

המחירון הוא המלצה/קו מנחה ותו לא.