התחבר

View Full Version : קפיצת הילוך משלישי לניוטרל Punto hgt 2002


Cyborg
29-06-11, 03:41
שלום,

לאחרונה יש לי בעיה ברכב כאשר אני מעלה הילוך משני לשלישי
אז כעבור כמה שניות שההילוך בתור המסילה השלישית פתאום הוא קופת לניוטרל.
יכול להיות שזה סתם בורג או משהו כזה שלא מחזיק בתושבת כמו שצריך אם אני מחזיק את המוט עם
היד אז הוא נשאר בשלישי.
האם יש משהו שאפשר בשביל לסדר את זה לבד? מה עוד עלולות הסיבות ועלויות משוערות?
תודה.

davidmzr
29-06-11, 10:29
קפיצת הילוך בגיר עלולה לנבוע מכמה סיבות.
נלך מהקל לכבד.
א, תושבת מנוע או גיר.
ב. שטנגה או כבל שלא מכניסים את ההילוך עד הסוף.
ג. חופש במסבי הגיר.
ד. מנעולים בתוף הגלגל המשלב שחוקים.
חופש במסבים ו/או מנעולים שחוקים מצריכים פירוק ושיפוץ הגיר.
דוד.

Cyborg
29-06-11, 13:03
הייתי במוסך התושבת תקינה
אמרו שם שהסליידר בגיר צריך להחליפו ובשביל זה צריך לפרק ולהחליף את הגיר
עלות 2800-3500 נשמע קצות תמוה בעיניי הסיפור הזה

davidmzr
29-06-11, 14:03
אני מברר לך מחירים. וצריך לקבל כמה תשובות בחצי השעה הקרובה.
האם המנוע שלך הוא בנפח 1.800 ?.
שניים שצריכים לחזור אלי לא ידעו מה זה סליידר.
האם אתה בטוח שכך אמרו ?.
דוד.

Cyborg
29-06-11, 18:51
אני מברר לך מחירים. וצריך לקבל כמה תשובות בחצי השעה הקרובה.
האם המנוע שלך הוא בנפח 1.800 ?.
שניים שצריכים לחזור אלי לא ידעו מה זה סליידר.
האם אתה בטוח שכך אמרו ?.
דוד.

כן 1800

davidmzr
29-06-11, 18:58
לאחר בירורים שעשו, חזרו אלי עם תשובות לא מספקות.
ניכר היה שבורחים מיזה.
לא ענית על השאלה מה זה סליידר.
אני מודה שלא שמעתי את המילה הזאת, למרות ששיפצתי לא מעט גירים.
דוד.

GreaseDonkey
29-06-11, 21:30
הבעיה היא אכן פנימית בגיר
סליידר מתכוונים כנראה למשלב (זה שדוחף את הסינכרו)..
כדאי להתחיל לחפש גיר מפירוק לדעתי זה יצא יותר זול...

davidmzr
29-06-11, 22:21
"סליידר מתכוונים כנראה למשלב (זה שדוחף את הסינכרו)".
מה זה מתכוונים ?. תאר לך שגם מכון שמשפץ גירים שאני מכיר לא ידע מה זה סליידר.
הגלגל המשלב לא דוחף את הסנכרון. הוא משלב בין הגלגל שיניים המניע לבין המונע.
תפקיד הסינכרון להתאים בין המהירות של הגלגל המניע לזה שמשתלב. אין לו קשר לקפיצת הילוך.
נעילת ההילוך למקומו מתבצעת ע"י המנעוליום/שיניים שהם חלק מגלגל המשלב עצמו.
המזלג הוא שדוחף את הגלגל המשתלב.
דוד.

davidmzr
30-06-11, 13:46
GreaseDonkey צודק.
סליידר באנגלית הוא מחליק. ז. א. הגלגל המשלב, שמחליק קדימה ואחורה.
אבל בעבודה הוא נקרא "הגלגל המשלב".
מה שבילבל אותי הם המילים. "מתכוונים כנראה" :)
טוב זה לא חשוב. העיקר שאנחנו יודעים מי מהחלקים גורם לקפיצת ההילוך לניוטרל.
דוד.