View Full Version : האם שימוש בטיפטרוניק - ידני מקצר את חיי הגיר?
שבוע טוב
כך על פי השמועה לפחות, שימוש באופציה הידנית בגיר טיפטרוניק לELX 02 מקצר את חיי הגיר?
אשמח לדעה מקצועית בעניין
אני מקווה שאתה טועה ..
אני משתמש הרבה בפונקציה הזאת בגירים אוטומטיים .
גם אני מקווה שזה לא כך, הבנתי שזה מחמם את התיבה ועלול לגרום נזק.
השמועות האלה בעיתיות, יש אולי מישהו שיכול להעיד שיש לו כמה שנים טובות ELX ומשתמש "בלי סוף" בפונקציה הזאת ומעביר הילוכים חופשי, ולא קרה לו כלום לגיר?
אני עונה מתוך שימוש רב.. אולי איזה 3 שנים של סובארו בי 4 טיפטרוניק. לא היו שום בעיות איתו.
כמובן אם להחליף הילוך בזמן. ואני מדבר אם קצת מרוצים פה ושם. מה שכן זה כמובן אוכל יותר דלק. אבל 3 שנים ושקט.. פשוט עכשיו יש לי hgt אבל הסובארו עדיין נושמת ועוד איך.
אני לא יודע איך זה בפיאט אבל..
אם תשאל אותי, למעט סיטואציות שממש דורשות את זה, כמו למשל ירידות ממושכות שבהן רוצים להישאר בהילוך נמוך, אין טעם להשתמש בזה.
במצב הזה אתה מנצל את הגיר פחות טוב בהרבה. הביצועים יהיו פחות טובים (נסה 0-100 ותראה בעצמך), וצריכת הדלק תהיה גבוהה יותר.
בסוברו B4 יש גיר רציף כמו שיש בפונטו ספייס?
הבנתי שבגיר של הפונטו משנת 2004 עד 2006 עשו קירור טוב יותר לגיר.
אני אישית משתמש בבלימת הרכב רק בירידות שזה ממש הכרחי...
שורה תחתונה:
ברקסים עולים פחות מגיר!
:D
בסוברו B4 יש גיר רציף כמו שיש בפונטו ספייס?
הבנתי שבגיר של הפונטו משנת 2004 עד 2006 עשו קירור טוב יותר לגיר.
אני אישית משתמש בבלימת הרכב רק בירידות שזה ממש הכרחי...
שורה תחתונה:
ברקסים עולים פחות מגיר!
:D
סובארו לא גיר רציף :rolleyes: בגלל זה רשמתי שאני לא יודע איך זה בפיאט.
אם תשאל אותי, למעט סיטואציות שממש דורשות את זה, כמו למשל ירידות ממושכות שבהן רוצים להישאר בהילוך נמוך, אין טעם להשתמש בזה.
במצב הזה אתה מנצל את הגיר פחות טוב בהרבה. הביצועים יהיו פחות טובים (נסה 0-100 ותראה בעצמך), וצריכת הדלק תהיה גבוהה יותר.
פה אני לא כ"כ מסכים איתך.. עוד פעם אותה דוגמא: סובארו היא הנעה כפולה תמיד. היא לא זזה ברמזור אם דוושה ברצפה. אבל אם היא בטיפטרוניק היא הרבה יותר עצבנית.
אתה ממשיך להזכיר את הלגאסי למרות שאין כאן שום בסיס להשוואה, מלבד מצב ההפעלה של הגיר.
מצד אחד יש לך רכב משפחתי גדול, הנעה כפולה, גיר אוטומטי פלנטרי. מהצד השני יש לך סופרמיני הנעה קדמית עם גיר רציף.
אופן הפעולה של הגירים מאוד שונה. בגיר רציף אין הילוכים קבועים, יש אינסוף. בצורה כזו הגיר לוקח חלק פעיל יותר בביצועי הרכב. בהאצה למשל, אתה מסוגל להשאיר את המנוע בסל"ד האופטימלי לכל אורך הפעולה. זה דבר שאי אפשר לעשות באף סוג של גיר אחר.
שמפעילים את הגיר במצב הטיפטרוניק, מאבדים את היכולת הזו, וביצועי הרכב יורדים.
בגיר אוטומטי פלנטרי אין הבדל בכלל בביצועי הרכב. בהנחה והמחשב מפעיל את הגיר בדיוק באותה צורה כמו הנהג.
אתה ממשיך להזכיר את הלגאסי למרות שאין כאן שום בסיס להשוואה, מלבד מצב ההפעלה של הגיר.
מצד אחד יש לך רכב משפחתי גדול, הנעה כפולה, גיר אוטומטי פלנטרי. מהצד השני יש לך סופרמיני הנעה קדמית עם גיר רציף.
אופן הפעולה של הגירים מאוד שונה. בגיר רציף אין הילוכים קבועים, יש אינסוף. בצורה כזו הגיר לוקח חלק פעיל יותר בביצועי הרכב. בהאצה למשל, אתה מסוגל להשאיר את המנוע בסל"ד האופטימלי לכל אורך הפעולה. זה דבר שאי אפשר לעשות באף סוג של גיר אחר.
שמפעילים את הגיר במצב הטיפטרוניק, מאבדים את היכולת הזו, וביצועי הרכב יורדים.
בגיר אוטומטי פלנטרי אין הבדל בכלל בביצועי הרכב. בהנחה והמחשב מפעיל את הגיר בדיוק באותה צורה כמו הנהג.
אני למען האמת מרגיש באופן ניכר את השיפור בתאוצה כאשר אני משתמש במצב ידני-רציף
קח לדוגמא את הדרך מצומת שבע לטבריה שם יש עליות קלות לאורך כל הדרך והספייס שלי מסרבת להאיץ או לפחות לעלות לכיוון 4 בסלד ובכלל לעבור את ה80 ורק אם אני סוחט את הגז אני אולי מקבל קצת צלצולים. לעומת זאת כאשר אני ברציץ ונניח אני מוריד לשלישי בקטנה ומיד לרביעי - חמישי השיפור עצום ויש מצב שאני משאיר אבק לכמה משפתחיות צמאות דלק. בשורה התחתונה - המחשב לא יכול לדעת מתי אני בעליה ומתי בירידה, כל הנתונים שהוא מקבל הם על סמך הלחיצה שלי בדוושה - ברקס או גז.
שאתה במצב הרציף, ולוחץ על דוושת הגז עד הסוף, המנוע מגיע לשיא ההספק ונשאר שם כל הזמן. שאתה מבצע העברת "הילוך" בעצמך, הוא מגיע לשיא ההספק, יורד משם, חוזר לשם שוב, וחוזר חלילה.
הוא פחות יעיל ככה.
בכל מקרה, ככה אתה בדיוק מפספס את המטרה של הגיר הזה. אינסוף יחסי העברה מאוד תורמים לביצועי הרכב.
כמו כן, כבה את מצב החיסכון והרכב יתפקד טוב יותר, ובצורה מעניינת, גם יחסוך יותר דלק.
שאתה במצב הרציף, ולוחץ על דוושת הגז עד הסוף, המנוע מגיע לשיא ההספק ונשאר שם כל הזמן. שאתה מבצע העברת "הילוך" בעצמך, הוא מגיע לשיא ההספק, יורד משם, חוזר לשם שוב, וחוזר חלילה.
הוא פחות יעיל ככה.
בכל מקרה, ככה אתה בדיוק מפספס את המטרה של הגיר הזה. אינסוף יחסי העברה מאוד תורמים לביצועי הרכב.
כמו כן, כבה את מצב החיסכון והרכב יתפקד טוב יותר, ובצורה מעניינת, גם יחסוך יותר דלק.
אז איך אתה מסביר את העובדה שבפועל הוא מאיץ טוב יותר? תמוה לי מאוד.
אתה ממשיך להזכיר את הלגאסי למרות שאין כאן שום בסיס להשוואה, מלבד מצב ההפעלה של הגיר.
מצד אחד יש לך רכב משפחתי גדול, הנעה כפולה, גיר אוטומטי פלנטרי. מהצד השני יש לך סופרמיני הנעה קדמית עם גיר רציף.
אופן הפעולה של הגירים מאוד שונה. בגיר רציף אין הילוכים קבועים, יש אינסוף. בצורה כזו הגיר לוקח חלק פעיל יותר בביצועי הרכב. בהאצה למשל, אתה מסוגל להשאיר את המנוע בסל"ד האופטימלי לכל אורך הפעולה. זה דבר שאי אפשר לעשות באף סוג של גיר אחר.
שמפעילים את הגיר במצב הטיפטרוניק, מאבדים את היכולת הזו, וביצועי הרכב יורדים.
בגיר אוטומטי פלנטרי אין הבדל בכלל בביצועי הרכב. בהנחה והמחשב מפעיל את הגיר בדיוק באותה צורה כמו הנהג.
לא עשיתי השוואה של שום דבר.
דיברתי רק על הגיר. פשוט הבאתי דוגמא של איך זה פועל בסובארו.
אין בעיה עם זה. העניין הוא שההשוואה פחות נכונה מפני שסוג הגיר שונה לחלוטין בין שני הרכבים.
אגב, אין צורך לצטט את ההודעה שמעליך.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.