View Full Version : ניקוז אוויר לאחר החלפת נוזל קירור
שלום רב,
הייתי היום במוסך לאחר שגיליתי נזילת מים - הוחלף פקק 'נס קפה' (כמובן שזה היה חייב להיות הפקק שמאחורי הגיר, שמצריך פירוק של כל הגיר - הייתי חונק את המהנדס של פיאט שחשב לשים שם פקק :mad: ) וכמובן שלאחר מכן הוחלף נוזל הקירור.
כנראה שניקוז האוויר לא היה מוצלח - כי יש רעש חזק למדי של אויר בתוך המערכת.
ברצוני להימנע מנסיעה נוספת למוסך - אשמח מאוד להוראות כיצד לנקז את האוויר לבדי. עשיתי כמובן חיפוש ומצאתי לא מעט תוצאות - אך כנראה שאני הדיוט/אידיוט מדי ולא ממש הבנתי.
אודה להסבר מפורט ומותאם לטפשים כיצד לנקז האויר.
פונטו ספייס ELX 2001.
הרבה תודה מראש!
עידו
http://punto.org.pl/zrobtosam/model188czylimk2imk2fl/206
תודה רבה על התגובה...אמנם אני נשוי לפולניה אבל זה כנראה לא מספיק בשביל להבין פולנית.
אנא עזרתכם...
תודה!
יש בתמונות פקק מעל המנוע וברז ליד הרדיאטור
בזמן שהמנוע עובד תפתח את שניהם (זהירות מהמים הרותחים) יצאו שם בועות עם מים
מדי פעם תוסיף מים במיכל ככה עד שלא יהיו בועות
ואז תסגור את הפקק והברז
תודה רבה על המידע!
כמה שאלות להבהרה: האם אני חייב לפתוח את שני הברזים או שמספיק רק פקק ניקוז האוויר? האם המים לא יברחו בכמויות כאלה שתוספת מים מינרלים תפר את האיזון בין פרפלו למים? הבנתי שיש צורך לחכות עד שהטרמוסטט יפעיל את הרדיאטור, אחרת לא עוברים מים במערכת - האם נכון? כיצד יודעים?
הרבה תודה!
להוציא אוויר מכול היציאות.
ההשפעה אפסית על שתוספת מים מינרלים תפר את האיזון בין פרפלו למים.
כן לחכות שהטרמוסטט יפתח, לבדוק בצינור העליון שעוברים מים חמים.
יש מצב שהוונטה לא תעבוד כאשר יש אוויר במערכת. לכן כאמור בדוק חום על הצינור, ואל תמתין שהוונטה תעבוד.
דוד.
תודה רבה דוד!
שאלה אחרונה לפני שאני מבצע זאת...האם בשלב בו אני פותח את הברז ליד הרדיאטור והפקק ליד המנוע, גם הפקק של מיכל המים צריך להיות פתוח, או סגור?
פתוח.
מלא את המיכל עד הסוף, ואז תתחיל להוציא אוויר.
דוד.
תודה דוד! ניסיתי ע"פ ההוראות - והתוצאה היא שהתחיל לצאת גייזר ענק של פרפלו מהפקק ליד המנוע שלא הפסיק...אז כיביתי מנוע. כעת בנסיעה יש הרבה יותר אוויר במערכת!
מה עשיתי לא נכון? :confused:
הנה מה שכתב לך mgoldst "בזמן שהמנוע עובד תפתח את שניהם (זהירות מהמים הרותחים) יצאו שם בועות עם מים מדי פעם תוסיף מים במיכל ככה עד שלא יהיו בועות
ואז תסגור את הפקק והברז". פעל לפי מה שכתב.
אל תפתח את הברז עד הסוף, כדי שיהיה לך קל לסגור.
אל תמשיך לנסוע כך, כדי לא לגרום נזק לאטם הראש.
דוד.
תודה דוד!
ניסיתי שוב על פי ההוראות - הפעם פתחתי את הפקק והברז רק חלקית...עשיתי כך למשך עשר דקות עד שנראה שהמים יוצאים החוצה ללא בועות אוויר...נסעתי ושמעתי עדיין הרבה אוויר במערכת...עשיתי שוב למשך עשר דקות...ושוב אותו הדבר.
איבדתי בדרך כ-2 ליטר נוזל קירור שהוחלף במים מינרלים - ובקיצור, אין לי ברירה אלא לחזור למוסך (לפחות להחלפה חזרה לפרפלו, וגם שינקזו באופן מקצועי).
בכל מקרה הרבה תודה על הניסיון לעזור!
עידו
לפחות תעמוד ליד המכונאי ותלמד לפעם הבאה. :)
דוד.
הנה מה שכתב לך mgoldst "בזמן שהמנוע עובד תפתח את שניהם (זהירות מהמים הרותחים) יצאו שם בועות עם מים מדי פעם תוסיף מים במיכל ככה עד שלא יהיו בועות
ואז תסגור את הפקק והברז". פעל לפי מה שכתב.
אל תפתח את הברז עד הסוף, כדי שיהיה לך קל לסגור.
אל תמשיך לנסוע כך, כדי לא לגרום נזק לאטם הראש.
דוד.
מנסיון עם לנצ'יה שהצליח:
פתיחה של צינור המים שניכנס למנוע, למלא את מיכל המים עד שיוצאים מים (מהפתח שפתחנו) ללא אויר וסוגרים.
האם ניתן לעשות אותו דבר כאן?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.