PDA

View Full Version : בעיה בסטרטר פונטו ספייס


trademark
13-06-11, 19:10
שלום לכם, היום לאחר סיום המשמרת שלי אני בא להתניע את הרכב וכלום.
כאשר נתתי סטרטר בסוויץ' אז שמעתי מעין קליק מתכתי מכוון המנוע, כמה ניסיונות כאלה עד שהתייאשתי והזמנתי גרר.
אחרי כשעה של המתנה ניסיתי עוד פעם להתניע, גם היה את הקליק וישר אחריו בא הסטרטר והרכב הניע.
נ.ב. פעמים נדירות הסטרטר היה מחליק ונשמע רעש צורם מתכתי כזה.
מחר אני מתכנן לנסוע למוסך השחר בנתניה לבדוק את הבעיה.
האם הלך הסטרטר? מה אתם ממליצים, להחליף לחדש, משופץ, לשפץ את הקיים?
וכמה בערך אמור לעלות לי הנזק?
תודה לכל העוזרים.

trademark
13-06-11, 23:31
מישהו? :)

רפי לין
14-06-11, 00:14
החלפה למתנע משופץ הנה מהירה יותר וזה בדיוק כמו לשפץ את המתנע שלך.
סמוך על אריה וזאביק ב מוסך פיאט בנתניה (http://www.musach.co.il/details.asp?id=222), "השחר".
וכאן מידע על מתנע ברכב: http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=592
בברכה - רפי לין

trademark
14-06-11, 01:57
תודה רפי.

trademark
14-06-11, 10:58
עדכון: הרגע חזרתי מהמוסך, הוחלף הסטרטר והכל בסדר.
שמו לב במוסך שיש שחיקה של הגלגל תנופה והצעת המחיר להחלפתו שקיבלתי פשוט מפחידה מעל 3000 ש"ח לגלגל חדש + כ- 1000 ש"ח עבודה (פירוק גיר וכו').
עכשיו אני שואל עד כמה זה קריטי וכמה חשוב לטפל בזה?
החלקות בהתנעה (השאלה אם זה בכלל מהגלגל עצמו או שהייתה בעיה בסטרטר) היו קורות לעיתים רחוקות מאוד ורוב הזמן הרכב מניע בנגיעה.
תודה מראש.

רפי לין
14-06-11, 16:31
אם שחיקת שיני גלגל התנופה הנם עמוקים, אז אכן יש להחליפו.
אם שחיקת השיניים הנה מזערית וטבעית, אז אין צורך בהחלפת גלגל התנופה.
לצורך החלפת גלגל התנופה, יש להסיר מהרכב את תיבת ההילוכים (גיר).
בברכה - רפי לין

davidmzr
14-06-11, 17:01
לא אוהב ללכת נגד המוסכים, אבל לפעמים אין ברירה. תגיד למוסכניק שלך שלא יבלבל לך את המוח.
החלקה בבנדיקס אינה גורמת לשחיקה בזר גלגל התנופה. אם היתה בעיה בשיניים שחוקות של הזר גם סטרטר אחר לא היה מתפקד טוב. למעשה עם כל החלפת סטרטר, אפשר לומר ללקוח שהשיניים בזר שחוקות. כי בכול רכב כמעט הם מעט שחוקות.
גלגל השיניים של הבנדיקס, עשוי מחומר יותר רך מהזר. כך שאם משהו נשחק אז זה הבנדיקס.
נכון שלחר שנים רבות של עבודת הסטרטר ישחק גם הזר.
אבל אצלך היתה בעיית החלקה של הבנדיקס.
ביחס למחיר שאמרו לך, אני בספק אם עוד מישהו יעיז לומר לך מחיר כזה.
העבודה להורדת הגיר והרכבתו, נעה סביב ה- 500 ש"ח.
לא אתפלה אם הוא "הפגיז" אותך עם המחיר של החלפת הסטרטר.
סע לשלום הכול בסדר.
דוד.

yair068
14-06-11, 21:00
דוד 10+ כל מילה בסלע
איזה כיף להיות מוסכניק 4000 +אוליי מע"מ סוגר לאנשים מסוימים שכר מינימום
אם הגלגל שלך מתאים לפונטו דור ראשון מוזמן לקבלו חינם
דוד תקן אותי איך הוא יכול להכניס את הראש בכדי לראות את גלגל השיניים במקום הקטן הזה
ובחור הסטרטר

trademark
14-06-11, 22:24
אני הצצתי בעצמי בחור של הסטרטר ואפילו מיששתי. יש מספר מקומות בגלגל תנופה שהשיניים שחוקות בערך חמישית מהגודל שלהן.
תודה על העצות והעזרה חברים.

davidmzr
14-06-11, 23:38
דוד 10+ כל מילה בסלע
איזה כיף להיות מוסכניק 4000 +אוליי מע"מ סוגר לאנשים מסוימים שכר מינימום
אם הגלגל שלך מתאים לפונטו דור ראשון מוזמן לקבלו חינם
דוד תקן אותי איך הוא יכול להכניס את הראש בכדי לראות את גלגל השיניים במקום הקטן הזה
ובחור הסטרטר
יאיר, המחיר שהוא קיבל להחלפת זר שלדעתי לא נחוץ (משום שגם החלפת סטרטר לא תועיל אם הזר דפוק), מגיע כמעט להחלפת מנוע.
אני אתן לך טיפ, כיצד בודקים אם צריך להחליף את הזר. בתנאי שלא תגיד למוסכניק שלו. :)
ברגע שהסטרטר נבדק על השולחן ונמצא תקין, מסובבים את המנוע ביד מעט. מרכיבים, אם הסטרטר מסובב את המנוע אז השיניים בזר אכולות. ז, א. ידוע שהבנדיקס משתלב רק ב-4 נקודות של הזר. כל פעם לפני נ,מ,ע של הבוכנה או לא לאחוריה. אם תסובב מעט את המנוע ביד הסטרטר ישתלב היכן שהשיניים לא שחוקות.
אבל מי בודק את זה ?. משתלם יותר לומר ללקוח שהשיניים בזר אכולות ולעשות קופה.

דוד.

רפי לין
15-06-11, 01:43
לפי תאור פותח השרשור (בהתחלה, למעלה) אז לא הייתה החלקה פנימית של שינן (בנדיקס) המתנע שבאמת לא שוחקת את שיני גלגל התנופה, כפי שכתב דוד.
כן הייתה החלקה של שינן המתנע על פני שיני גלגל התנופה כשהחלקה זאת מחמירה בכל פעם את שחיקת השיניים הן בשינן המתנע והן בשיני גלגל התנופה וכך זה נכתב למעלה:
פעמים נדירות הסטרטר היה מחליק ונשמע רעש צורם מתכתי כזה
בברכה - רפי לין

davidmzr
15-06-11, 09:58
רפי צודק.
אבל נשאלת השאלה, אם יש צורך (במקרה הזה)להחליף את הזר, לדעתי לא.
דיברתי היום עם סודאי, בעניין חלקים לרכב אחר. על הדרך שאלתי אותו ביחס לזר לפונטו ספייס 2001 אוטומט.
אמר, שהזר אכן מחירו 3K ש"ח ויש רק בחברה. זר של גיר רגיל 1000 ש"ח.
20% הנחה למוסך.
עוד אמר שאף פעם לא קנו ממנו זר לגיר אוטומט, משום שהמחיר לא ראלי.
הציע לחפש בפירוקיה.
אז אם נעשה את החשבון, כ-1150 על העבודה כולל מע"מ, פלוס 600 ההנחה למוסך.
הלקוח ישלם עבור העבודה 1750 ש"ח. ויחשוב ששילם רק 1000, שזה גם לא ראלי.
דוד.