התחבר

View Full Version : קילומטראז' 220,000


YOSI-BR
12-06-11, 17:38
שלום לכולם,
ברשותי ספייס ELX 2001 אוט'.
אני מטפל ברכב באופן שוטף הכל פיקס. כעת הקילומטארז' עומד על 220,000. אני אחרי השקעה של 1500 ש"ח ברכב, צמיגים טיפול שוטף+חוטי הצתה מקוריים. החלפת שמנים ברכב מעבר להמלצת היצרן.
השאלה שלי, להערכתכם, בהנחה והרכב מטופל על הצד הטוב ביותר עוד כמה קילומטר יהיה ניתן לגמוע עם הרכב מבחינת מנוע ומבחינת גיר?
האם מכירים מישהו שהגיע על סמך הנתונים האלה ל-300,000?
אשמח לשמוע תגובות...

YAKOV
12-06-11, 18:22
האוטו שלך עשה שיא עולם בפיאט,

רפי לין
12-06-11, 18:33
במכוניות פונטו דור 1 שהיו בצה"ל, ראיתי הרבה כאלו בזמנו שעברו יותר מ 350000 ק"מ והיו במצב מצוין למרות ריבוי נהגים צבאיים.
זה הושג בזכות תחזוקה קפדנית וטיפולים רק במוסכים, בודדים, מורשי היבואן שהוסמכו לשרות צה"ל.
כמובן שבמכוניות אלו גם היו הרבה ק"מ בנסיעות בינעירוניות שבהן הבלאי נמוך מאוד.
בברכה - רפי לין

YOSI-BR
12-06-11, 19:06
יעקוב אתה אומר זאת בציניות או שאתה רציני?

Caveman
13-06-11, 09:15
הוא ציני.

אני לא חושב שתהיה בעיה להמשיך לנסוע עוד הרבה זמן.
קח בחשבון רק שבסופו של דבר יש לא מעט בלאי לרכב שנסע הרבה.

Amit
13-06-11, 09:22
*** .. אני בפונטו דור ראשון הקודמת שלי סגרתי 550000 כן זה המספר האמיתי .
לאחר שהשקעתי בה המון בשיפורים וגם לא חסכתי בסגנון נסיעה ...

אחרי 550000 הרגשתי עייפות המנוע (נו בודאי ) פירקתי אותו לגורמים , הבאתי את הבלוק לחריטה הסתכל עלי החרט ואמר לי שהמנוע בסדר רק הונינג דרוש , אז הוניניג רינגים ומייסבי קראנק .

הורכב ונסע כמו חדש ... לא נראה לי שמספר הקילומטרים מאוד משפיע אלא איכות השמנים וסגנון הנסיעה ..

עמית

davidmzr
13-06-11, 10:36
עמית. לפי מיטב ניסיוני אין מצב שאחורי 550000 ק"מ , לא יהיה צורך לחרוט את הצילינדרים.
ייתכן שחרטו אותם לפני שקנית את האוטו. מה היתה המידה של הבוכנות, האם סטנדרט ?.
אם כן זה יבוא "לביטוי" במשך הזמן.
לא יודע אם יש קשר להחלפת שמן מנוע בתדירות יותר גבוהה.
אני רק יכול לספר שבזמנו היתה לי סימקה 1000 עם מנוע מאחורה.
כולם עשו 80K ק"מ עד שהלך המנוע. אני עשיתי 250K ק"מ. אולי משום שבכל סוף חודש החלפתי שמנים. ההוראות היו להחליף כל 5K ק"מ.
נסעתי איתה כאלפיים ק"מ בחודש.
דוד.

retrohaifa
13-06-11, 18:29
אתה נוסע על רכב בן 10 עם ק"מ גבוה. יש מצב טוב שתתקוף אותך תקלה בכל רגע נתון, ויש מצב שלא.

אתה לוקח תמיד הימור כשאתה נוסע על רכב כזה.

אם יש בידך את הממון והיכולת להשתדרג - הייתי ממליץ על רכישת גרנדה פונטו 2008.

אם אין בידך את הממון - סע וקווה שהתחזוקה האיכותית תשתלם.

chenrp
13-06-11, 20:53
אתה נוסע על רכב בן 10 עם ק"מ גבוה. יש מצב טוב שתתקוף אותך תקלה בכל רגע נתון, ויש מצב שלא.

אתה לוקח תמיד הימור כשאתה נוסע על רכב כזה.

אם יש בידך את הממון והיכולת להשתדרג - הייתי ממליץ על רכישת גרנדה פונטו 2008.

אם אין בידך את הממון - סע וקווה שהתחזוקה האיכותית תשתלם.


גרנדה פונטו אין אוטומטית, היא חלשה יותר ופחות חסכונית.
בפונטו גיר רציף הנסיעה חלקה הרבה יותר מגרנדה רובוטי. למה ההמלצה הזו?

YOSI-BR
14-06-11, 09:25
האמת עודדתם אותי, מבחינתי אם אני מגיע ל-300,000 עשיתי את שלי.
האוטו נוסע חלק והכל תקין, אין ספק שהשמנים עשו את העבודה שלהם. מהיום הראשון שרכשתי את הרכב מולא בו שמן מובייל חצי סינטטי. בגיר הוחלף שמן מעבר להוראות יצרן, בין היתר, בשל הסיבה שקרטר שמן נפגם ואולצתי להחליף שוב שמן גיר.
לגבי השדרוג לא הייתי מתנגד, השאלה אם הגרנדה תחסוך בצריכת הדלק לפחות כמו הספייס?