View Full Version : רעיודות בטורים + צריכת דלק
אז ככה, פונטו ELX 2001 אחרי ניקוי בית מצערת והחלפת אלטרנטור, הרעידות בטורים עדיין מופיעות מידי פעם. כמו כן, עושה לי רושם שצריכת הדלק די גבוהה. (1ל9-10)
השאלות הן:
1. האם יתכן שצריך לאפס את המחשב? אם כן, איך?
2. האם יכול להיות כי בגלל שנסעתי כחודשיים עם אלטרנטור תקול צריך לנקות שוב את בית המצערת?
או שאולי צריך לבדוק הלאה אופציות נוספות?
תודה!
בדוק את שסתום הקניסטר.
דוד
תודה.
היכן הוא ממוקם (ELX 16V) ואיך אני יכול לדעת אם הוא תקין?
אגב, זה יכול להיות קשור לממיר קטליטי, או שאין קשר ביניהם?
פרק את הקונקטור ובדוק אם מגיע לאחד החוטים שלו מתח 12V.
בדוק על השסתום התנגדות 24 אום בין שני הפינים.
אם תקין, בדוק סתימות פייח עליו ובצנרת.
הוא נמצא בעיגול האדום בסרטוט.
דוד.
תודה!
איך אני מבצע את הבדיקה - רכב מונע / סוויץ פתוח?
בדיקת המתח כאשר הרב מונע. לתת במצערת לשתי שניות טורים עד 2500 סל"ד ולעזוב.
בדיקת ההתנגדות עם מנוע כבוי.
דוד.
דוד, תאמר לי אם הבנתי נכון:
יש את שני הקונקטורים שיושבים על בית המצערת, אתה מדבר על הקונקטור הקידמי מביניהם?
תודה.
הקונקטור עם שני חוטים שלשסתום שלו מחוברים שני צינורות גומי.
בדיוק עכשיו אני באמצע אותה פעולת בדיקה במאזדה.תתפלא שגם במאזדה יש את אותה הבעיה כמו אצלך.
בנוסף לבדיקת ההתנגדות על השסתום, חבר שני כבלי הנעה למצבר, לצד השני שלהם חבר בצביטה שני מברגים דקים,חבר פלוס מינוס לשסתום. אתה אמור לשמוע תיק , ז.א. השסתום פועל.
את הפלוס חבר לפין שאליו מתחבר החוט האדום.
הבדיקה דורשת דיוק מפני שהפינים על השסתום קרובים האחד לשני, כדי לא לגרום לקצר.
בהצלחה דוד.
אני לא מצליח להבין על איזה קונקטור מדובר.
כאן (http://img253.imageshack.us/img253/2497/17032008039gp3.jpg) יש תמונה של המנוע, במקום שציינת יש שני קונקטורים שיושבים על בית המצערת, על אחד מהם מדובר?
סליחה על אי ההבנה ותודה על הסבלנות.
דוד, תאמר לי אם הבנתי נכון:
יש את שני הקונקטורים שיושבים על בית המצערת, אתה מדבר על הקונקטור הקידמי מביניהם?
תודה.
אני מדבר על הקונקטור הקרוב יותר לקיר האש, בעל שני חוטים.
דוד.
עכשיו נראה לי שהבנתי אותך.
אתה מדבר על הלוח המסומן?
http://www.fiatclub.co.il/forum/C:%5CUsers%5C%C3%97%C2%93%C3%97%C2%91%C3%97%C2%99% 5CDesktop%5C%C3%97%C2%A4%C3%97%C2%95%C3%97%C2%A0%C 3%97%C2%98%C3%97%C2%95.jpg
לא הבנתי את בקשתך בה"פ לענות. אבל כן הקרוב יותר לקיר האש, אליו מתחברים שני צינורות גומי.
דוד.
משום מה אינני מוצא אותו.
האם בדגם הישן יותר - STILE85 השסתום גם היה קיים?פשוט אני יודע שהאדם שמכר לי את הרכב עשה כמה קומבינות, וחלק מהרכב שלי בעצם שייך לדגם ההוא :(
אולי נתחיל מהסוף - איזה פיוז אחראי על פעולת השסתום? אולי אתחיל מבדיקה שלו?
שוב, תודה! וסליחה על השיגועים..
ברכב שעשו בו שינויים וקומבינות, אני לא נוגע גם במציאות.
אולי עמית ויאיר יכולים לעזור לך, הם "מתים" על שינויים.
בכל אופן כתוב את קוד המנוע, אנסה למצוא לך את הפיוז.
דוד.
תודה על ההשתדלות.
דגם מנוע: 188A5000
וסתם שאלה שמעניינת אותי - מבחינת החוק אין שום בעיה להתקין מנוע שונה (85 כ"ס) על רכב?
כי יש לי אישורים שקיבלתי מהמוכר על החלפת המנוע, עם מס' המנוע החדש. ואגב, ברשיון הרכב עדיין רשום '80 כ"ס'.
אין פיוז לקניסטר בדגם המנוע הנ"ל.
הוא מקבל פיקוד ממחשב ניהול מנוע.
אבל למה אתה מחפש פיוז, אפשר לבדוק מתח בקונקטור שלו.
דוד.
כי אני לא מצליח למצוא את הקונקטור, או שלא הבנתי בדיוק איפה הוא.
האם את שני חוטי החשמל שמתחברים אליו הצלחת לאתר ?.
אם כן עקוב אחריהם.
לך תדע איזה שינויים/קומבינות עשה ברכב המוכר.
דוד.
דוד, מישהו?
האם זהו שסתום הקניסטר?
תודה.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.