PDA

View Full Version : גז למזגן...


gadi1234
26-05-11, 16:12
אני מעוניין למלא גז למזגן בפונטו SX 2002 היות ואחרי שנתיים לערך התחיל לקרר קצת פחות.
מישהו יודע איזה סוג ממלאים בפונטו פראון 12 או 11 וכמה PSI אמור להיות ביניקה.

תודה,
גדי

רפי לין
26-05-11, 17:13
הגז במכוניתך הנו R134a וכמותו במע' 650 גרמים (+- 25 גרמים).
מילוי הגז לא נעשה ע"י בדיקות לחצים אלא ע"י ריקון כל הגז למכונת מיחזור, ביצוע ואקום
ומילוי מחדש ע"י המכונה לפי הכמות (650 גר') במדויק.
עודף גז כמו חוסר גז עלול לגרום לקרור לא טוב של המזגן.
בברכה - רפי לין

davidmzr
26-05-11, 17:28
אתה צריך גז R134a. פראון 12 הוא למקררים ביתיים ולמכוניות ישנות עד שנת 90.
ביניקה אמור להיות לחץ של 30 PSI בטמפרטורה חיצונית של כ-30 מעלות, ובסל"ד 2000.
במידה שאתה ממלא גז לפי משקל, המשקל 525-575 גרם.
שים לב שגם במשקל, הכמות לא חייבת להיות מדוייקת.
יחד עם זה חשוב לבדוק עם טרמומטר ביציאת האוויר בתוך האוט כ- 6 מעלות.
ככל שהנפח המקורר יותר קר, כך גם ירד הלחץ ביניקה. ז.א. לבדוק עם חלונות פתוחים כלומר בעומס מלא.
בהצלחה דוד.

gadi1234
29-05-11, 15:20
תודה רבה על המידע.

עוד שאלה אחת - לרכבי יש מאוור אחד עבור מצנן הרכב, למזגן אין מאורר וגם כאשר מופעל המזגן המאורר עובד רק בהתאם לחום המנוע (ללא קשר למזגן).
כתוצאה מכך הבחנתי כי מד הלחץ בחיבור למזגן משתולל כאשר המאורר כבוי (50psi + -)!?

האם המאורר אמור לדלוק קבוע כאשר מדליקים את המזגן?
האם שינוי הלחץ לא מזיקים למדחס?
האם חסר מאורר קדמי למזגן בלבד?

תודה,
גדי

רפי לין
29-05-11, 17:10
אכן בפונטו "ספייס" עם מזגן מקורי יש רק מאורר אחד לרדיאטור ולמעבה המזגן.
במע' המזגן יש מתג לחץ הנקרא "קוודרינרי" ובין היתר הוא זה שמפעיל את מאורר הרדיאטור במהירות ראשונה איטית כשלחץ הגז במזגן עולה.
אם למרות זאת ממשיך לחץ הגז עוד לעלות, אז הקוודרינרי מפעיל את מאורר הרדיאטור במהירת השניה שהיא מהירה וחזקה יותר.
הקוודרינרי משגר אות, לפי לחץ הגז, אל מחשב ניהול המנוע שמצידו מוציא אות הפעלה לממסר (ראשון או שני, בהתאמה) שמפעיל את המאורר במהירות המתאימה.
בברכה - רפי לין

davidmzr
29-05-11, 19:52
50 PSI מעיד שהמאוור לא עובד, או שמילאת עודף גז.
"וגם כאשר מופעל המזגן המאורר עובד רק בהתאם לחום המנוע (ללא קשר למזגן)."
מצב זה לא תקין.
שים את ממסר מס' 9 בסרטוט (בתא המנוע), במקום ממסר מס' 5 שהוא פנסי ערפל. וראה אם יש שינוי.
בדוק גם את ממסר מס' 7.
בדוק גם את פיוז F4.
רק אל תספר שהוצאת את הפיוז והממסר והחזרת, ופיתאום הכל תקין.גם זה קורה. :)
לא כתבת מה בדיוק הבעיה, מלבד 50 PSI ביניקה.
דוד.

gadi1234
30-05-11, 08:10
טוב זה לא בדיוק הולך כמו שציפיתי - כנראה שיש דליפה ברדיאטור של המזגן.
davidmazr - אני צריך אותך לעזר....

יש מצב להגיע אליך לבדיקה/תיקון כמו שצריך?

davidmzr
30-05-11, 14:57
תאר בדיוק מה קורה עם המזגן. יש קירור אין ?. בלי להתייחס כרגע ללחצים.
אנסה לעזור לך מכאן.
אם לא תבוא אלי עם בגדי עבודה. :)
דוד.

gadi1234
31-05-11, 14:52
הממסרים והפיוזים תקינים, אבל נראה לי שיש בעיה של דליפת גז - יכול להיות מהרדיאטור, יש שם מכה קטנה.
הייתי מאוד רוצה לבדוק את הנושא אם אחד שמבין.

איך מגיעים אליך?
אתה יכול להשאיר לי הודעה הפרטי...

גדי

davidmzr
31-05-11, 17:57
מה לא קיבלת את הה"הפ מאתמול ?.
הרגע שלחתי שוב.
דוד.

gadi1234
02-06-11, 13:19
הי דוד,
תודה רבה, קיבלתי את מספר הנייד לפרטי.
לא יודע מה קורה אבל עכשו המזגן חזר לעבוד אין סימנים לדליפה ולא רעידות בשעון הלחץ, למרות שנראה לי שבטורים הלחץ נמוך קצת היות והוא עולה איך שמתחילים לנסוע - יכול להיות שהמדחס קצת חלש (עובד 80%) למרות שהמזגן מקפיא!

בכול אופן אני שומר את הטלפון שלך למקרה הצורך.

המון תודה,
גדי