View Full Version : התייצות לגבי החלפת משאבת מים בפונטו MK1
שלום חברים, לאחי יש פונטו דור 1, עם מנוע 1.3.
משאבת מים התחילה לנזול, אני מתכנן בסופ"ש להחליף את המשאבה ועל הדרך גם רצועת תיזמון ומותחן. יש לי ידע טכני, יש גם ניסיון לא קטן בעולם הרכבים, אך אף פעם לא החלפתי רצועת תיזמון לבד.
אני רוצה לבצע את ההחלפה בשיטת הטיפקס (לסמן נקודות עם הטיפקס, להוריד רצועה, להחליף משאבה + מותחן, להרכיב רצועה חדשה).
אם יש לכם חומר עזר, טיפים, הסברים, אני מאוד ישמח לשמוע!
אני חושב גם להחליף מחזירי שמן כי יש נזילת שמן באזור.
ממתין לתגובתכם.
תודה.
מצורף סרטוט של הטיימינג והוראות הרכבה.
דוד.
מה אני לא מאמין LEXXXA לא צריך לסמן כלום יש סימונים ברורים על ראש המנוע
ועל גלגל התנופה
חוץ מזה קטן עליך החלפה כזאת
אני פה
הנה הפרוייקט
http://punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/52
תודה רבה חברים.
לפי מה שהבנתי יש 3 סימנים:
סימן בגלגל תנופה, סימן בקאמשאפט, סימן בקראנקשאפט.
אז ככה, אני מפרק את המותחן ללא שום סימון, מוריד רצועה, מפרק משאבה, מרכיב משאבה חדשה, מכוון את הסימון בגלגל תנופה לסימן "0" ע"י סיבוב קראנק עם כיוון השעון, בודק שהסימון בקראנקשאפט תואם, מכוון את הקאמפשאפט לפי הסימון. מרכיב רצעוה. מותח את המותחן.
אך בידיוק אני מותח מותחן?
קראתי בהיינס שיש צורך לכוון את הצילנדר הראשון למצב TDC שזה (TOP DEAD CENTER).
לפי מה שהבנתי כיוון של כל 3 הסימונים זה ה TDC עצמו, נכון?
מתח לפי התמונה הראשונה, עם מברג עבה. (מסומן בלבן).
בתמונה השניה על הרצועה, היכן שמסומן X באדום, כופף/סובב את הרצועה עד ל90 מעלות, כדי לבדוק אם הרצועה מתוחה נכון.
"לפי מה שהבנתי כיוון של כל 3 הסימונים זה ה TDC עצמו, נכון?" כן זה נכון.
דוד.
תודה רבה דוד. הרצועה מתוחה צריכה לזוז בכיפוף ל90 מעלות ולא יותר, הבנתי נכון ?
כן הבנת נכון.
ייאלה "אשוקל" (באידיש), רוצים לשמוע את המנוע עובד. :)
דוד.
קח בחשבון שלאחר המתיחה קופצת שן
אני לוקח שן ספר ואז במתיחה היא מתאפסת בדיוק
אף פעם לא קפצה לי שן לאחר המתיחה.
אם תניח את הרצועה במקום, ותמתח את העודף יחד עם המותחן ביד. ותחזק מעט את האום, ולאחר מכן תבצע את המתיחה הסופית. לעולם לא תקפוץ שן.
זה קורה לך משום שהשיניים של הרצועה, לא מונחים טוב על גלגל השיניים, ואתה משאיר את הרצועה רפוייה לפני המתיחה.
בכל אופן היצרן ממליץ לסובב את המנוע שני סיבובים ביד, ולבדוק שוב את הסימונים לפני ההנעה.
מכונאים רבים מתעצלים לסובב שני סיבובים ביד ולבדוק שוב, לכן יש טעויות בהרכבת הטיימינג.
דוד.
דוד מעניין לבדיקה השאלה מתי
אהבתי את הנוסח מכונאים מתעצלים ובנוסף לא בודקים
אז ככה, אני מפרק את המותחן ללא שום סימון, מוריד רצועה, מפרק משאבה, מרכיב משאבה חדשה, מכוון את הסימון בגלגל תנופה לסימן "0" ע"י סיבוב קראנק עם כיוון השעון, בודק שהסימון בקראנקשאפט תואם, מכוון את הקאמפשאפט לפי הסימון. מרכיב רצעוה. מותח את המותחן.
חלילה וחס !!! ממש לא
עוד לפני שאתה מוריד חגורה ומשחרר/מפרק את המותח - את המכוון את הנקודות לפי הציורים שצורפו כאן .רק לאחר מכן מוריד מותחן ,מוריד חגורה ומחליף משאבה וכל משרצית.
כך בעצם נשמאר לך תזמון , הבוכנה הראשונה נמצאת בנקודה מתה העליונה ולאחר מכן , מבלי לסובב דבר אתה מרכיב את הרצועה החדשה .
דהיינו לא תצטרך לסובב את הקרנק ...איך רצית לסובב אותו , ואם השסתומים היו בזמן זה למטה והבוכנה ( ע"י הסיבובים שלך )הייתה עולה ...הם היו נפגשים הרי ...
הם היו נפגשים הרי ... והיו מתנשקים מה רע בזה
אפשרות טובה
אבל בס"הכ גם אם לא מכוון אז נשאר באותו מצב ונשאר רק לסובב קמשפט עליוון
כך אתה בודק את שני הסימונים למהדרין
אליקו הלוואי וכל המוסכניקים יעשו כך
חלילה וחס !!! ממש לא
עוד לפני שאתה מוריד חגורה ומשחרר/מפרק את המותח - את המכוון את הנקודות לפי הציורים שצורפו כאן .רק לאחר מכן מוריד מותחן ,מוריד חגורה ומחליף משאבה וכל משרצית.
כך בעצם נשמאר לך תזמון , הבוכנה הראשונה נמצאת בנקודה מתה העליונה ולאחר מכן , מבלי לסובב דבר אתה מרכיב את הרצועה החדשה .
דהיינו לא תצטרך לסובב את הקרנק ...איך רצית לסובב אותו , ואם השסתומים היו בזמן זה למטה והבוכנה ( ע"י הסיבובים שלך )הייתה עולה ...הם היו נפגשים הרי ...
צודק. אבל יש מצב שרצועה נקרעת ואינך יכול קודם להעמיד על הסימונים עם הרצועה.
אם כל כך פוחדים עד כדי "חלילה וחס" ממפגש בין בוכנה לשסתום, מה עושים ?.
למעשה אפשר להוריד את הרצועה לא לפי הסימונים, ולהרכיב את החדשה בתנאי שהקרנק והקמשפט לא זזים. לאחר מכן לסובב ולראות אם הסימונים במקום.
דוד.
צודק. אבל יש מצב שרצועה נקרעת ואינך יכול קודם להעמיד על הסימונים עם הרצועה.
אם כל כך פוחדים עד כדי "חלילה וחס" ממפגש בין בוכנה לשסתום, מה עושים ?.
למעשה אפשר להוריד את הרצועה לא לפי הסימונים, ולהרכיב את החדשה בתנאי שהקרנק והקמשפט לא זזים. לאחר מכן לסובב ולראות אם הסימונים במקום.
דוד.
אם רצועה נקרעת , ברוב המכוניות שסתומים נפגשים עם הבוחנות (התיזמון נהרס הרי) , מה שמוביל באופן וודאי לעיקום השסתומים, המובילים ובעיות בנוסח דומה בראש עצמו ....תלוי גם באיזה סל"ד הרצועה נקראה .ומכאן הדרך לפירוק הראש ושיפוץ יקר ,מאוד קצרה....
תודה אליקו, הבנתי כבר שעדיף קודם לכוון את הנקודות ורק אז לשחרר מותחן.
דוד ויאיר, תודה רבה גם לכם, את העבודה אני יבצע בשבת.
יש לי שאלה נוספת, איפה יש שם מחזירי שמן? מאחורי הגלגלת של קאמשאפט ומאחורי הגלגלת של קראנק? אך בדיוק אני מחליף אותם?
לפי מה שהבנתי יש צורך בפירוק של הגלגלות.
יש איזה פס בתוך הגלגלת שאני יוכל להלביש אותם בחזרה בדיוק באות זווית ?
יש לי שאלה נוספת, איפה יש שם מחזירי שמן? מאחורי הגלגלת של קאמשאפט ומאחורי הגלגלת של קראנק? אך בדיוק אני מחליף אותם?
לפי מה שהבנתי יש צורך בפירוק של הגלגלות.
יש איזה פס בתוך הגלגלת שאני יוכל להלביש אותם בחזרה בדיוק באות זווית ?
יש כמובן שני מחזירי שמן גם מאחורי הפולי של קראנק וקאמשאפט .כמובן שתצטרך להוריד גלגל שיניים של קראנק ופולי של קאמשאפט . אם לא נוזל שמן - מציע לך לא לגעת בזה ...לא תמיד זה הולך טוב , לרוב מחז"ש של קראנק קשה להכניס , כי המקום לא נוח . קח בחשבון שהאומים\ברגים של שני הפולים סגורים במומנט מאוד חזק וממש לא קל לפתוח אותם בלי כלים יעודים או בלי נסיון קודם עם סטארטר וכל מיני פטנטים מסוג זה . הרי אתה פשוט תסובב את המנוע , וצריכה להיות קונטרה טובה , על מנת שתוכל לפתוח את האומים ....
לגבי ה"פס" - סימן בגלגל שיניים או פולי , כן תמיד יש איזה בליטה או סימן , כך שלא יהיה ניתן להרכיב אותם אחרת ..בזה אין לך מה לדאוג
הבעיה היא שכן יש נזילת שמן מהאזור, עדיין לא פתחתי את המגן של טיימינג אז לא יכול להגיד בדיוק מאיפה.
אליקו כתבתי לך אם נפגשים מתנשקים (שסתומים ובוכנות)לא קורה כלום פה הטעות שלך אין נזק לשסתומים במנועי פייר
אם הטיימינג יוצא מכיוון
לגבי מחזירי שמן גם אם תנגע בבורג הקרנק הוא לא יפתח לך
מחזיר שמן קאמשפט בד"כ נוזל ואת זה תראה בזמן הוצאת מכסה טיימינג אם נוזל הייתי מציע לך לפתוח את מכסה שסתומים לבדוק קודם כל את מומנט הסגירה של הקאמשפט בכדי שייה לך נתון של כל ברגי הקמשפט
להוציא את הקמשפט כולל הפולי להחליף מחזיר שמן בקלות ולסגור באותה סגירה שניסית לפני כן
אני עושה טיימינג אצל אבי סחייק ממוסך תילתן בפ"ת לוקח 300 או 350 ש"ח על העבודה .לדעתי שווה לשלם סכום זה ולא להתעסק עם הדברים האלו .אפשר להיסתבך בקלות ..לא שווה . הרי צריך גם להכניס אותם ממש ישר שלא יתעקמו,וכאמור אין הרבה מקום ובלי ליפט לא נוח ...
אני גם פריק של לעשות לבד , אבל לפעמים לא שווה להתעסק , מה גם שמבטיחים שרב בסופ"ש.תאמין לי שפתיחת אומים של פולים אם אין לך מברגת אימפקט , זה סרט אחד גדול ...מה גם שצריך לסגור אותם במומנט לא פחות חזק מהפתיחה .....
הייתי מציע לך לפתוח את מכסה שסתומים לבדוק קודם כל את מומנט הסגירה של הקאמשפט בכדי שייה לך נתון של כל ברגי הקמשפט
להוציא את הקמשפט כולל הפולי להחליף מחזיר שמן בקלות ולסגור באותה סגירה שניסית לפני כן
ואיך בדיוק תכניס את המחז"ש , מבלי לפרק את הפולי ...מהצד השני של הקאמשפט ? :D
תודה חברים, עכשיו נשאר רק לקנות את הלקים.
הציאו לי משאבת מים של GRAF (איטלקי) או GMB (יפני), מה עדיף ?
gmb יצרן קוראני לדעתי
אם אין הפרש גדול לך על האיטלקי.
סיני בסביבות 120 ש"ח עלה לי
היי יאיר, לקחתי משאבה של GRAF (איטלקי) + מותח + רצועה של GATES (גרמני) יצא לי 250 ש"ח.
בנוסף אני צריך את טקע של יוניט מאוורר (2 פינים) הפכתי את כל פ"ת ולא מצאתי.
התקשרתי לסודאי, אמר שיש לו טקע, מחיר 80 ש"ח. כנראה שמחר יקפוץ אליו.
חברים יש למישהו אולי טקע מסוג זה ?
צירפתי תמונה של יוניט.
תודה יאיר, כבר זרקת את הפונטו שקנית לפירוק בזמנו?
מזמן העפתי אותה
לקחתי הרבה חלקים נשאר לי קצת חלקים
תרצה משהו דבר אולי נשאר
בשעה טובה הוחלף טיימינג ומשאבת מים! הכל עובד חלק וטוב.
תודה רבה חברים (במיוחד ליאיר ודוד), בעזרתכם עשיתי את העבודה עם ידע וביטחון.
סיכום:
משאבת מים + מותחן + רצועת טיימינג = 250 ש"ח.
פראפלו 2 פחיות (מרוכז) = 88 ש"ח.
טרמוסטט ויוניט הפעלת מאוורר הוחלפו לפני שבועיים. (בסביבות 150 ש"ח)
כעת המערכת קירור מחודשת ותקינה.
תודה לכולם.
ככה אני אוהב לעשות לבד
מה מצב הרדיאטור ונזילות מקאמשפט ומכסה שסתומים
הרדיאטור בסדר, עשיתי לו שטיפה לפני שבועיים.
נזילות בקאמשאפט לא ראיתי יותר מידי, בינתיים ניגבת הכל ונעקוב.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.