PDA

View Full Version : דעתכם לגבי רכישת פיאט פנדה חדשה.


yulian1986
20-05-11, 18:25
שלום חברים,
מבין כול המכונית הקטנות,דווקא מצא חן בעיני הפנדה,רציתי לדעת מהי צריכת הדלק האמיתית שלה מאנשים שנסעו עליה,כמו כן מבחינת אמינות היא היא נחשבת למוצלחת? הרי הרכב נמצא הרבה שנים בשוק.

indra
20-05-11, 20:28
לגמרי הגיוני להתחבר לפנדה. היא מרווחת יותר ממתחרותיה, מעוצבת בקוים ישרים ונעימים לעין, נוחה יחסית, חסכונית למדי ולהבנתי גם די אמינה. מגרעתה העיקרית, מיעוט כריות אויר וגיל מתקדם, מה שכנראה מציב אותה מעט מאחור בכל הנוגע לחדשנות טכנולוגית, טוב ? רע ? אתה תחליט.

ליאור23
20-05-11, 21:15
עם כל הכבוד לפנדה, הרכב כבר ישן ומיושן, באזור המחיר של הרכב הזה תוכל לרכוש את הפיקנטו עם אחריות של 7 שנים, אבזור ורכב מרווח יחסית לקטגוריה. כמובן זה בטל ומבוטל אם אתה מעוניין רק בפנדה.

yulian1986
20-05-11, 22:18
לגבי כריות אוויר באמת חבל שיש רק שנים,מצד שני להתנגש חזיתית/צד בכאלה מכוניות קטנות לא נעים,אין את הביטחון כמו ברכב גדול כמו בדובלו.

נכון ליאור זה רכב מיושן,ישבתי בקאיה וגם אותה אהבתי,וגם הספארק עשתה עלי רושם טוב.אבל לא יודע אותי מושכת הצורה של הקונסולה והגיר במיקום מאוד נוח,סך הכול כול הרכבים הקטנים האלה טובים ולכול אחד יש את היתרונות שלו.

אשמח לעוד תגובות בנוגע לאמינות ועליות אחזקה.

ארילו
23-05-11, 01:54
סך הכל הפנדות אמינות מאוד. בסקר אמינות בגרמניה היא קטפה את המקום הראשון או השני (אני כבר לא זוכר) מבין הסופר מיני.

יש לנו פנדה משנת 2005, רובוטית, וצריכת הדלק הכי טובה שהגענו איתה בנסיעה סבירה (מהירות תלת ספרתית, מזגן, ובלי לפחד בעליות) היא 19.3 ק"מ לליטר בבין עירוני בלבד.

הממוצע שלנו בהתנהלות יום-יומית עומדת על 15.5 ק"מ לליטר. הסיריון שהייתה לפניה גירדה את ה-11 ק"מ לליטר למשל.

הפנדה נוחה מאוד לנוסעים מקדימה, ובאופן מפתיע גם שני מבוגרים מאחורה יסתדרו. הדבר היחידי שמפריע בה זה הבטיחות היחסית נמוכה שלה (3 כוכבים בלבד).

אין ספק שהמבנה הפנימי שלה, והקונסולה הייחודית מאוד נוחים. הייתי שמח אם בתחתית שלה היו תאי אחסון כמו בפיאט 500 למשל. (הנה רעיון לפרוייקט....)

agent5
23-05-11, 14:42
קצת הסברים..
אני קניתי את הפנדה מודל 2011 ידנית.
היו שינויים במודל הזה החל ממפת הצתה שונה, פחות זיהום ויותר כוח, כמדומני כ-70 כ"ס.
המודל החדש מגיע מעט מאובזר יותר עם תצוגה יותר מרשימה כמו מצב אמת של צריכת דלק
ממוצעת, טווח נסיעה, 2 סטים של ספירה A\B וכו'.

בהתאם לתקן הישראלי היא מגיע עם כל המערכות למניעת החלקה.
בנוסף יש לה פיצ'ר חביב שניקרא "HILL HOLDER" שמקל מאוד על תחילת נסיעה כאשר נמצאים בעליות.

הרכב שקט וחביב מאוד בעל אחיזה לא רעה. אצלי הצריכה (נסיעה משולבת מודיעין-רעננה-ירושלים ובתוך הערים) כמעט תמיד 5.4 ליטר ל100 ק"מ שהם כ19 ק"מ לליטר.

מבחינת כל מי שדואג מ"מיושן", אני לא יודע מה אתם מחפשים מרכב בקטגוריה הזאת. יש לו חלונות חשמליים, מזגן מעולה, מנוע גמיש ובהחלט לא רע. מבחינת פליטת מזהמים וחיסכון הוא מודרני לחלוטין. זה שהוא מבוסס על מנוע שמוכח כ"סוס עבודה" אמין רק מוסיף לו ולא גורע.

אני מאוד מרוצה.

liorwohl
23-05-11, 17:32
אמא שלי קנתה את הקיה פיקנטו הידנית וקיבלה אותה לפני כמה ימים ולי עכשיו יש את הפנדה 2006 שהיתה לה קודם
אז הקיה ממש טובה והכל, אבל לפנדה יש כסאות יותר נוחים, יותר שקטה, לא רועדת, הידית הילוכים במיקום יותר נוח, היא סוחבת בסל"ד נמוך מאוד לא כמו הקיה שצריך להעביר הילוכים כל הזמן, יש מגש אחורי, יש רמקולים במידות נורמלית לא כמו בקיה, ובעצם לא חסר כלום בפנדה, לא מרגישה מיושנת ולא שום דבר.
רק במידה ואני יעשה תאונה אני אגלה שיש רק 2 כריות ולא 6, ולי בגלל שזה 2006 אין esp וכל מני זמזמים ונורות של חגורות, אבל חוץ מזה אני פשוט מעדיף את הפנדה.. :roll:

פיאט האלה רק צריכים להוסיף כריות אוויר ולשנות קצת את החזית (מתיחת פנים קטנה) להתחיל למכור ב60 ומשהו בלי מבצעים וזה יכול להיות להיט.
אני גם לא יתפלא אם עם 6 כריות וesp הפנדה תקבל 5 כוכבים כמו הפיאט 500.

yulian1986
23-05-11, 20:52
תודה רבה על המידע המועיל.

לפי מה שהבנתי המערכת עזר לעליות לא נותנת לרכב להידרדר עד שלוחצים על הגז?
מה גודל הרמקולים?

מבחינת כוח לדגם באמת 69 כ"ס איך הרכב מסתדר עם זה?
אני מבין שכוח מתפרץ כמו לדובלו לא יהיה,אבל ביחס לשאר התנועה ועליות למשל היא מסתדרת?

liorwohl
23-05-11, 20:55
הרמקולים ב4 דלתות הם 6.5 אינץ'
לי אין מערכת למניעת הדרדרות, נראה לי גם שאני מעדיף בלי (אבא שלי עם איביזה מתלונן שזה מפריע להאיץ לפעמים, ומתי לאחרונה יצא לכם להדרדר בכלל? זה דיי מיותר)
ואצלי יש רק 60 כ"ס אבל הסוסים האלה הרבה יותר חזקים מה60 סוסים שהיו לי בפונטו, בידני אפשר לנסוע הרבה יותר מהר משאר התנועה בכיף ובקלילות בלי להגיע לסלד גבוהה.
גם בפונטו לא היה בעיה ממש, רק אם הייתי מסיע 3 אנשים אז האוטו באמת לא סחב.

yulian1986
23-05-11, 22:33
חשבתי לקנות גם כיסוי חיצוני לרכב,אפשר להזמין במיוחד לדגם או שזה הולך לפי גדלים סטנדרטים?

יש המלצות לכיסויים?

agent5
24-05-11, 01:36
קצת תשובות:
לגבי הHILL HOLDER, מדובר במנגנון מאוד פשוט, כאשר הרכב נמצא בזווית עליה ובעצירה (נניח ברמזור) אז אחרי שיחרור הדוושת ברקס יש 2 שניות שבהן הרכב ממשיך לשמור על ברקס כדי לאפשר לך זמן להעביר את הרגל לגז (וקלאץ'). ברגע שנגעת בגז הרכב משחרר את הברקס (או אחרי 2 שניות). זו מערכת פשוטה שעובדת מצויין.

לגבי ה69 כ"ס, אין לי השוואה אל מול הפנדה הקודמת אז קשה לי לענות לך. אני יכול להגיד לך שב443 בין מודיעין לירושלים בעליות המתמשכות אפשר לשמור על הילוך 4 ב110-120 קמ"ש שזה לא רע, לא מרעיש ובסל"ד די נורמאלי, כ3000. במידה ובא לך לעקוף או ממהר אז הורדה להילוך שלישי ו130 קמ"ש מפתיעים די בקלות (וזאת מבלי ממש לאמץ את המנוע בהתעללות).

מבחינתי מספיק כוח כדי לנסוע בנוחות. רוב הזמן אני בהילוך חמישי בכבישים בין עירוניים למעט עליות לירושלים :-) ("בכמה עולה את הקסטל"? סתם סתם)

לילה טוב..

baba
24-05-11, 13:26
אני יכול להוסיף לגבי הפנדה דור קודם (2007) שאת העליות שקודמי עושה ב-3000 סל"ד אני עושה באותה מהירות אבל באיזור ה-3700 סל"ד.

צריכת הדלק אצלי (נסיעות מודיעין-י-ם בעיקר, אבל גם מעט עירוני) היא 16 ק"מ לליטר - לפי מדידה בתחנת הדלק ולא לפי מחשב הרכב (שלא מדייק כ"כ).

ארילו
24-05-11, 15:33
מבחינת כוח, לא מזמן נסעתי לירושלים להשקה של ה-X1/9. הפנדה הקטנה לא האטה את התנועה, אלא להיפך - רוב הזמן חיכיתי שאנשים יואילו בטובם לזוז הצידה.

אולי מעט כ"ס, אבל הם מנוצלים היטב.

yulian1986
24-05-11, 18:12
טוב לשמוע זאת,איך הרכב מזדקן מבחינת קירקושים וציקצוקים בתא הנוסעים?

ארילו
24-05-11, 20:08
האמת שלא רע. אין קרקושי פלסטיק או פח. מצד שני בידוד הרעשים לא מדהים.

kobi_b
24-05-11, 20:36
מדברים על הפיקנטו בלי סוף עזבו עכשיו את העיצוב המגניב וזה שזה רכב קומפקטי , הצריכת דלק שלו משמעותית קטנה משל שאר המכוניות ואפשר להגיד שהוא דיי מוביל בין המכוניות הקטנות. יש פה מבחן רכב בנושאhttp://mymoney.nana10.co.il/Article/?ArticleID=802132

yulian1986
24-05-11, 22:16
גם הפנדה היא רכב קומפקטי ועיצוב זה עניין של טעם.
מכול הביקורות שקראתי הבנתי דווקא ש 107 היא הכי חסכונית,ישבתי בכול המכונית המיני,ודווקא חיבבתי יותר את ה פנדה, אני מת על עיצוב הדש-בורד וזה מה שבסופו של דבר הטיל את הכף לטובת הפיאט.

אייל2011
29-05-11, 23:20
אני עם קובי...
החסכנות בדלק זה בערך הדבר הכי חשוב עכשיו וצריך לתת לזה להשפיע.
עיצוב או לא, א. הפיקנטו גם מעוצבת בצורה יפה וב. זה הרבה פחות חשוב לי מאשר צריכת הדלק, הבטחון וכו'.

yulian1986
08-06-11, 22:28
דווקא לפי מה שאחד החבר'ה בCARSFOURM קיבל 1-15 לא ממש מעודד (פיקנטו),אני מקווה שבגלל שהמנוע לא סיים הרצה,כמו כן liorwohl אמר שאצל ההורים שלו הפנדה עשתה 1-14 :eek:
אני מקווה שגם אני לא אתאכזב,למרות שפה אנשים קיבלו 1-19..

odedia
03-07-11, 16:44
האם מדובר על דגם הפיקאנטו בלינק הזה?

http://www.euroncap.com/tests/kia_picanto_2004/200.aspx

לא נראה שב-EuroNCAP התרשמו במיוחד מהבטיחות שלו:

"The Picanto performed badly, only doing just enough to merit its three star rating. "

liorwohl
03-07-11, 16:47
זה הדגם הקודם.. אין שום קשר לנוכחי