View Full Version : שוב לא סוחב וצריכת דלק גבוהה + מתחמם, פתרון?
היי,
לפני מס' שנים היתה לי בעיה ברכב שביום בהיר אחד הוא התחיל להיות "כבד", הרגשתי כאילו לא סוחב, כאילו אני לוחץ על הגז והוא לא זריז כמו בעבר.
במקביל החלה לעלות צריכת הדלק והמנוע החל להתחמם (המאוורר עבד על רמה 2 המהירה יותר גם בימים קרים, מה שלא היה קורה קודם, אלא רק בימים חמים מאוד).
לאחר חודש עם הבעיה פתחתי מכסה מנוע לאחר נסיעה וגיליתי שהצינורות של המזגן לבנים, קפואים, אז הבנתי שהמדחס פשוט עובד כל הזמן בלי הפסקה וזו הסיבה לנ"ל.
זה שוב קרה ואני פשוט לא זוכר כיצד טיפלתי בזה בזמנו, האם קיים איזה חוט, או פיוז, או משהו קליל שאוכל לטפל בו בעצמי כדי לטפל בבעיה?
מה יכולה להיות הסיבה למדחס שעובד בלי הפסקה, גם כשהחוגה של המזגן על 0?
תודה,
אורן.
קודם בדוק אם בכלל אכן מדחס המזגן פועל קבוע גם כלחצן הפעלתו כבוי ובורר המפוח הפנימי נמצא על מצב כבוי.
מה שהיה פעם לא ודאי שקורה גם כעת.
בברכה - רפי לין
ישנו ריליי שאחראי על זה בדור 1 ישנה קופסה ליד הפנס השמאלי בדוק אצלך
הקיצר ריליי תקול מרובע קטן
יאיר הצביע לכיוון הבעיה נכון. אבל בספייס הריליי לא ליד הפנס.
רפי גם צודק יש לבדוק את אשר כתב.
מוזר לי שכתבת ששני הצינורות קופאים.בד"כ בשעת תקלה קופא המאייד וצינור היניקה.
בדוק ועדכן.
דוד.
שלום ותודה על תגובותיכם המהירות!
רפי - כיצד אוכל לבדוק אם המדחס עובד?
הדרך בה אני "מזהה" שהמדחס אכן עובד היא שבעת נסיעה, כאשר הבורר של "הכנסת אוויר מבחוץ/מיחזור אוויר מתוך הרכב" נמצא על "הכנסת אוויר מבחוץ", אני מריח ריח של אוויר ממוזג (יש ריח מעט שונה מריח האוויר הרגיל) והאוויר שנכנס ממש קר, וכאשר אני מעביר את הבורר של "חום/קור" ל"חום" נכנס אוויר ממש חם כאילו המזגן דלוק.
זה קורה כאשר לחצן ההפעלה של המזגן (שהוא גם בורר מהירות האוויר, בין מהירות 0 למהירות 4) דלוק ונמצא על 0 וגם כאשר הוא כבוי ונמצא על 0.
ראיתי את הדיון כאן (http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=430) בנוגע לריליי, כמו שיאיר כתב כאן בתגובה.
אשמח ללמוד עוד על הריליי - כיצד נראה/מזוהה? מה תפקידו? האם לקנות בארץ או ב- eBay?
תודה רבה רבה לכם, שוב!
אורן.
-- עריכה --
היי דוד ותודה על תגובתך.
כתבתי בנוגע לצינורות הקפואים כי כך היה בזמנו, זה קרה בנסיעה ארוכה של מעל שעה, בעליות, ביום חם, כשהייתה התקלה שאני מרגיש עכשיו (שהרכב "לא סוחב") וכשפתחתי מכסה מנוע, מיד נגלו לעיניי הצינורות הלבנים, הקפואים בחלק השמאלי הקרוב לשמשה הקדמית (בצד של מושב הנוסע).
היום, כאשר בדקתי זאת לאחר נסיעה קצרה של רבע שעה, הצינורות אמנם לא היו קפואים כמו בעבר, אך אני מניח כי זה מאחר והיום לא חם כמו אותו יום, וגם כי הנסיעה הייתה קצרה יחסית לפעם הקודמת.
"הפעם הקודמת", אני מדבר על משהו בסביבות שנתיים אחורה, שנה וחצי...
לא צריך לבדוק אם המדחס עובד. אם יש קפיאה בצינור הוא עובד.
אם הוא תקין ולא מעביר גז חזרה דרך שסתום הדחיסה, זאת כבר שאלה אחרת.
ראיתי במקרה את העריכה. עזוב את מה שהיה פעם, תאר מה קורה עכשיו.
ההנחה שלך בדבר "כי זה מאחר והיום לא חם כמו אותו יום, וגם כי הנסיעה הייתה קצרה יחסית לפעם הקודמת". אינה נכונה.
דוד.
מה שקורה עכשיו:
היום לאחר נסיעה של רבע שעה לא הבחנתי בצינורות קפואים/לבנים.
בחודש האחרון אני מרגיש ירידה חדה בביצועי הרכב, אינו "זריז" כפי שהיה בעבר.
במקביל צריכה הדלק עלתה באופן משמעותי (מ- 1 ל- 15 , 1 ל- 14.2).
כאשר חוגת מהירות המאוורר של המזגן על 0 ובורר המצב נמצא על "הכנס אוויר מבחוץ", האוויר הנכנס מבחוץ מרגיש כאילו קורר ע"י מזגן, גם מבחינת הריח.
מבחינת הנהיגה, בין העברת הילוכים, אני נדרש לתת מעט יותר "גז" מהרגיל כדי לשלב הילוך באופן חלק (מבלי שהרכב "ישען" קדימה / יבלם מעט ע"י ההילוך), ממש כפי שקורה בימי הקיץ כאשר אני נוסע עם מזגן דלוק. אותה תחושה בדיוק.
לכן הנחתי כי המדחס עובד מהרגע שאני מפעיל את הרכב, בגלל הסיבות הנ"ל.
הדליק את המנוע למשך 5 דקות, וגע ביד בשני הצינורות בקיר האש. צינור אחד אמור להיות קר מאוד, והשני חם מאוד. כל זאת במידה והמדחס עובד. אל תדליק את המזגן.
בדוק ועדכן.
דוד.
כרגע אני לא בסביבת הרכב, אז אעדכן מחר בבוקר, מיד כשתהיה לי אפשרות.
אשמח לשמוע בינתיים בנוגע לריליי.
עוד בדיקה במבט שאתה יכול לדעת אם המדחס עובד היא, החלק המסומן באדום בתמונה, לא יסתובב אם המזגן לא עובד. זה הקלצ' שמשלב את המדחס וגורם לו לעבוד.
תהיה זהיר שהיד שלך לא תיתפס ברצועה.
דוד.
במקביל צריכה הדלק עלתה באופן משמעותי (מ- 1 ל- 15 , 1 ל- 14.2).
הרגתה אותי
צריכת דלק למזגן בין 15-ל-20% יותר
בדקתי את הנושא ובנוגע לרכיב שבתמונה שדוד צרף (שאמור להסתובב אם המזגן דלוק), הוא לא הסתובב כאשר הפעלתי את הרכב.
רק כאשר העברתי את חוגת המזגן ל- 1 ולחצתי על לחצן ההפעלה של המזגן, הרכיב החל להסתובב.
כאשר כיביתי את המזגן - הפסיק להסתובב הרכיב.
בדקתי גם לאחר נסיעה של כרבע שעה את 2 הצינורות הקרובים לקיר האש (שאחד אמור להיות חם והשני קר, במידה והמדחס עובד) והם היו במצב פושר.
כך שההנחה שלי שהמזגן עובד בזמן נסיעה התגלה כשגויה.
מה שכן, היה חסר מעט אוויר בצמיגים (4 PSI בכל אחד בערך), מילאתי וניכר שינוי קל מאוד בסחיבת הרכב.
בנוסף, הרכב מאבד מים, למרות שלא איתרתי איזו נזילה. בערך 3-5 כוסות בשבוע (נסיעה של כ- 70-100 ק"מ). אני יודע שזה לא הכי נכון לעשות אבל אני ממלא מי ברז רגילים בכל פעם.
התייעצתי עם חבר שאמר שיכול מאוד להיות שהמים שאני מאבד פשוט חודרים לשמן, או למנוע.
מה דעתכם?
נ.ב. קצת הסטוריה שאולי תעזור באבחון:
הרכב עבר התחממות בינואר 2008 (נסעתי ללא נוזל קירור בכלל), הלך ראש מנוע, טופל. לאחר מכן איבדתי בכל חודש כליטר שמן, כנראה עשו עבודה גרועה. גם על הבלוק תמיד ראיתי שמן.
במרץ 2010 שוב הלך ראש מנוע, הפעם טופל במוסך אחר שככל הנראה עשו עבודה נהדרת מאחר ועד כה (טפו טפו טפו) אין על הבלוק אפילו טיפה אחת של שמן, והרכב לא מאבד שמן כבעבר.
האמת שחשבתי שזאת לא בעיית המזגן בגלל צריכת הדלק השולית.
בדוק קומפרסיה במנוע שתוביל כנראה לאטם ראש
מה עלות סבירה של בדיקת קומפרסיה?
אטם ראש אומר שוב ראש מנוע? :/
בדוק קומפרסיה שלב ראשון לא יקר
מאמין שדוד מזר יוכל לעזור לך
האם הרכב צורך נוזל קירור או שמן
אבדוק קומפרסיה אצל חבר בימים הקרובים, כשיצא לי להגיע אליו.
הבנתי שיש כל מיני בדיקות קומפרסיה. לו יש את זו שמפרקים פלאג, מחזיקים צינור גומי עם היד צמוד למקום של הפלאג, נותנים סטארטר והשעון מראה את הקומפרסיה המקסימלית.
כך, הבנתי, נוכל לראות את ההפרשים בין הבוכנות כדי לדעת האם קיים סדק, או בריחה.
בנוסף, הבנתי, שאם ההפרשים אינם משמעותיים, אך הקומפרסיה אינה תקינה (נתונים נמוכים יחסית לסביר), קיים חשש לרינגים תקולים.
אני מקווה שהבנתי נכון.
בנוגע לצריכת שמן/נוזל קירור: אכן הרכב צורך נוזל קירור לאחרונה, כ- 3-5 כוסות בשבוע (נסיעה של כ- 70-100 ק"מ). אני יודע שזה לא הכי נכון לעשות אבל אני ממלא מי ברז רגילים בכל פעם.
כאשר אקפוץ לחבר, ארוקן את המים ואמלא מים בצבע, הבנתי שיש לו מים בצבע (למרות שהוא מתעסק בטרקטורים, אני מקווה שזה יתאים לפונטו...)
יש משהו שצריך לשים לב אליו בנוגע למים?
שמן הוא צורך בגדר הסביר, לא משהו חריג.
נבדקה קומפרסיה ב- 2 מתוך 4 חיבורי הפלאגים.
הקומפרסיה נבדקה ע"י הצמדת שעון מודד למיקום הפלאג ונתינת סטארטר למשך מס' שניות.
התוצאה: 200, נראה תקין? לא יודע למה, אבל אמר להוריד 40, כלומר 160. אמר שנראה תקין.
החלפתי פלאגים למרות שלא בטוח שהיה צריך, אך 2 מתוך 4 הפלאגים נראים לבנים בקצה ואחד מהם משומן. האם זה אכן שמן שרוף שאולי נשפך כשמילאתי שמן לעוקת המנוע?
תמונה של פלאג ישן מול חדש, ניתן לראות שההפרשים לא כאלו גבוהים:
http://www.picvalley.net/u/2619/17740517917579960641305637856u7GpxUu5ao8c4vFM8og0_ m.JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2619/17740517917579960641305637856u7GpxUu5ao8c4vFM8og0. JPG)
תמונה בפוקוס על החדש:
http://www.picvalley.net/u/2413/2076774287770956941305637873Hi23FMiqq3oelftU631l_m .JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2413/2076774287770956941305637873Hi23FMiqq3oelftU631l.J PG)
תמונה בפוקוס על הישן:
http://www.picvalley.net/u/2704/143237471367291601305637877uIKY2YavE13Mnw5C4rHD_m. JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2704/143237471367291601305637877uIKY2YavE13Mnw5C4rHD.JP G)
תמונות של הפלאגים מ- 2 צדדים ועוד אחת בקצה:
פלאג 1 צד א':
http://www.picvalley.net/u/2340/109564906389152551013056379806otSBXkogLuQD26agBXA. JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2340/109564906389152551013056379806otSBXkogLuQD26agBXA. JPG)
פלאג 1 צד ב':
http://www.picvalley.net/u/1886/14965373237125330731305637995LNtY5MRCTs85VEwUhQTm. JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1886/14965373237125330731305637995LNtY5MRCTs85VEwUhQTm. JPG)
פלאג 1, קצה:
http://www.picvalley.net/u/2181/98065133310540709491305638158BgrUPdVEsTccBtVTlaaZ. JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2181/98065133310540709491305638158BgrUPdVEsTccBtVTlaaZ. JPG)
פלאג 2 צד א':
http://www.picvalley.net/u/1901/778518208841255473130563800482052qH792YpgGYtH2sE.J PG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1901/778518208841255473130563800482052qH792YpgGYtH2sE.J PG)
פלאג 2 צד ב':
http://www.picvalley.net/u/1818/15740567873870978161305638020JcbEa1Racvj9X96UNGaJ. JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1818/15740567873870978161305638020JcbEa1Racvj9X96UNGaJ. JPG)
פלאג 2, קצה:
http://www.picvalley.net/u/1860/131600814792579921213056381702XccbSq8R03H9t1dKfqF. JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1860/131600814792579921213056381702XccbSq8R03H9t1dKfqF. JPG)
פלאג 3 צד א':
http://www.picvalley.net/u/1575/6874542518897328971305638025HC7jFTBmGCBLsbwhmMFX.J PG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1575/6874542518897328971305638025HC7jFTBmGCBLsbwhmMFX.J PG)
פלאג 3 צד ב':
http://www.picvalley.net/u/2556/187624422920229353481305638031sOcL8Rf7VSmqn5TDnXEa .JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2556/187624422920229353481305638031sOcL8Rf7VSmqn5TDnXEa .JPG)
פלאג 3, קצה:
http://www.picvalley.net/u/2277/90885649518513207521305638172xsPdGZaj1Nb3761wM16b. JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2277/90885649518513207521305638172xsPdGZaj1Nb3761wM16b. JPG)
פלאג 4 צד א':
http://www.picvalley.net/u/1760/149379699112197380971305638035FJM6mV9lb9OWpkUXBpvJ .JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1760/149379699112197380971305638035FJM6mV9lb9OWpkUXBpvJ .JPG)
פלאג 4 צד ב':
http://www.picvalley.net/u/2418/82676156019762420631305638037xvVl7OfoYL89nR9pda1R. JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2418/82676156019762420631305638037xvVl7OfoYL89nR9pda1R. JPG)
פלאג 4, קצה:
http://www.picvalley.net/u/1929/12493600555387554121305638174aw4WMww33QHM6BZjiWuc. JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/1929/12493600555387554121305638174aw4WMww33QHM6BZjiWuc. JPG)
החלפתי גם פילטר אוויר על הדרך, למרות שגם כאן לא נראה היה שהכרחי:
http://www.picvalley.net/u/2005/190928706118737014813056382808d0lVl2AD41PGbHhG0sv. JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2005/190928706118737014813056382808d0lVl2AD41PGbHhG0sv. JPG)
מבחינת הקומפרסיה לא נראתה בעיה בראש מנוע.
חיממנו את הרכב למצב שהמד-חום על חצי הדרך.
מבחינת מי קירור, מילאנו מים עד הסוף והתנענו כדי לראות אם קופצים החוצה.
המים נזלו החוצה ממש באיטיות, באופן שכמעט לא ניתן לשים לב.
ברגע שנתנו מעט גז, המים נשאבו פנימה.
כשעזבנו את הגז, המים לא עלו חזרה למעלה כפי שאמורים לחזור, אלא פשוט "נעלמו" להם.
חזרנו על הפעולה עוד 2 פעמים ותמיד המים נעלמים כשנותנים גז ולא חוזרים בחזרה.
המים הרי חייבים ללכת לאנשהו.
בדקנו מתחת לרכב ואין נזילות.
בדקנו מאחורה באגזוז וניכר שטפטפו מעט מים מהאגזוז. כאשר נתנו גז בערך 4 טור ועזבנו בבת אחת, כאילו יצא "אפצ'י" מהאגזוז. נתז של מים לשבריר שניה.
הבנתי כי יתכן מאוד שמדובר שוב בראש מנוע ומחר על הבוקר אסע למוסך לבדוק זאת לעומק.
עד הבוקר, אשמח מאוד לשמוע דעות נוספות בנוגע לנ"ל, כדי להגיע חכם יותר למוסך.
לא לקבל את האלמנט.
תודה,
אורן.
"נבדקה קומפרסיה ב- 2 מתוך 4 חיבורי הפלאגים".
לא הבנתי מי בודק קומפריה ב- 2 מתוך 4 צילינדרים. לא ניתן להסיק מכך כלום.
גם הבדיקה של המים לא נראת הגיונית. אם אכן המים עוברים לאגזוז, היית רואה יותר מ"נתז של מים לשבריר שניה".
אתה חייב בדיקת לחץ במערכת הקירור.
דוד.
על אחד הפלגים יש שמן
יוצא מים מהאגזוז תן גז בהקפצות עד 3500 סל"ד כמובן רק אחרי שהרכב חם
לצערי עדיין אני חושב בעייה בראש המנוע
כדי לשלול שיש נזילה אז הדבר הראשון כמו שאמר דוד בדוק לחץ במערכת הקירור
דבר שני אין לך מה להפסיד הייתי הולך לדוד צריך לחקור לעומק וצריך לעשות עבודה מושלמת ואין לי מי להמליץ חוץ מדוד
אותרה נזילת מים רצינית.
לצערי הנזילה לא אותרה כבר אתמול, כי כשבדקתי את הרכב עם החבר, בדקנו אותו כאשר המזגן דולק. כאשר הייתי בצידו השמאלי האחורי של הרכב (ליד האגזוז) וראיתי את הטפטוף, אמרתי לחבר שאמר שכנראה זה מים של המזגן (בלי לבדוק) אם זה מגיע מהאיזור מושב הנוסע.
זה אכן היה נראה כאילו זה משם, ולמרות זאת שאלתי: "כל כך הרבה מים? אין כזו לחות באוויר!" (כי ממה שאני יודע, המים היוצאים הם בעצם הלחות שהייתה ברכב).
וכך לא ייחסנו לכך משמעות.
רק היום בבדיקה קצת יותר רצינית (אני חושב שכל בדיקה נחשבת יותר רצינית מההנחה השגויה של אתמול), אותרה נזילת מים רצינית מאוד. הנה סרטון של הנזילה שצולם כ- 2 דקות לאחר כיבוי הרכב, לאחר נסיעה של כחצי שעה:
http://www.youtube.com/watch?v=So0IWh4-Pxw
למי שלא עובד: קישור ליוטיוב (http://www.youtube.com/watch?v=So0IWh4-Pxw).
מחר יהיה זמן לבדוק האם מדובר בפקק או בצינור ולטפל בנושא.
עד אז - הרכב מושבת!
מקווה שזה יפתור את הבעיה סופית.
אורן.
יכול להיות שזה מצינור Y שמתחבר לבלוק מנוע עם ORING
היה לי פעם טפטוף מהנקודה הזאת בערך
הוחלף ה ORING והכל היה תקין
עפ"י הבנתי מהסרטון הנזילה כנראה מגיעה או מהצינור מים ממתכת שמתחבר לבלוק המנוע או מאחד מפקקי המים שנמצאים קצת מעליו
ישר כח חברים קלעתם בול :)
זה בדיוק מצינור Y שנמצא בין האגזוז לבלוק מנוע. נקרא גם צינור חימום.
http://www.picvalley.net/u/2248/187747261812524650361305801528GssGNOmcFjF5NiGUDNOg .JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2248/187747261812524650361305801528GssGNOmcFjF5NiGUDNOg .JPG)
http://www.picvalley.net/u/2265/11809691924615103581305801530qj1CTdCIM1iwYIJGEokI. JPG (http://www.picvalley.net/v.php?p=u/2265/11809691924615103581305801530qj1CTdCIM1iwYIJGEokI. JPG)
מחר יוחלף ואהיה במעקב.
תודה על כל העזרה.
רציתי גם לשאול, דוד מזר, היכן נמצא בארץ?
תודה שוב,
אורן.
ממליץ לך בחום לרכוש צינור מקורי, ראיתי כבר צינורות כאלה תחליפיים והשוותי אל מול המקורי ההבדל בעובי ובאיכות גדולים מאד, תשווה מחירים בין מקורי לתחליפי.
מומלץ למרוח גם מעט סיליקון אדום/שחור על הגומייה (אורינג) לאטימה מושלמת.
אם אני לא טועה מחיר תחליפי הוא כ60 ש"ח ויש הבדל בזרוע של הצינור (שמתחברת עם בורג למנוע) בין דור 1 לדור 2 אז תציין זאת בחנות החלפים
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.