PDA

View Full Version : יום טיפול לרכב שלי (פונטו ספייס hgt)


ליאור23
05-05-11, 21:21
לפני שבוע נתגלתה נזילת מים מהצינור מים התחתון, היא התגלתה במקרה במהלך החלפת שמן גיר.
הרכב גם לא היה מתחמם כמו שצריך וכמעט ולא היה מגיע לטמפ' עבודה רצויה מה שגרם לצריכת דלק גבוהה מהרגיל. מסתבר שהטרמוסטט היה תפוס במצב פתוח, בארץ המחיר לטרמוסטט שערורייתי ומגיע ל700 ש''ח אם אני לא טועה, בעזרת דניס היקר (yakuza) שהביא לי מחו''ל טרמוסטט מקורי שילמתי רק 450 ש''ח.
הטרמוסטט הפורש הוא המקורי, זאת אומרת בן 10 שנים שזה מאוד מכובד לדעתי.
אגב, צינור מים תחתון לא קיים לא במלאי של פיאט ולא אצל סודאי ולא מ.י.ר כלל וצריך לבדוק אם אפשר להזמין מאיטליה וזה הליך שלוקח שבועיים. תבינו לבד באיזה מחיר מדובר.
בזכות אבי המנהל מוסך, נמצאו במקרה שלושה צינורות מים מקוריים אז החלטתי להחליף כפעולה מונעת.
אבל צינור מים תחתון והכי חשוב לא היה קיים, אבל גם לכך נמצא פתרון, צינור מים של רנו 9 מתאים אחד לאחד לhgt, אגב הוא מיוצר על ידי אותה החברה שמייצרת לפיאט, אלפה ולנצ'יה.
הוחלפו גם המצתים לדנסו, אלקטרודה אחת, הם מתאימים אחד לאחד כך שאין חובה לשים של ngk.
כעת הרכב יבש מנזילות, מתחמם בשתי דקות לטמפ' עבודה וצריכת הדלק חזרה להיות נורמלית.
הבעיה שלא נפתרה עדיין היא שיש שני צינורת מזגן סדוקים שמשם בורח הגז בצורה מסיבית.
בחברה דורשים על שני צינורות באורך של 30 סנטימטר כאלף ש''ח. אני כרגע מחפש פתרונות אחרים לפני שאני יילך על האופציה של המקוריים.
סוף יום יצאתי ב''נזק'' כספי נמוך לדעתי, סה''כ 600 ש''ח על 4 צינורת מים( 3 מהם מקוריים ), 4 פלגים, החלפת טרמוסטט, ומים פראפלו וחיזוק צנרת הפליטה.

בכל אופן, למרות ששם המוסך הזה הולך לפניו, גם אני אמליץ עליו. אנשים טובים שלא מחפשים לדחוף אלמנטים וסה''כ יצאתי מאוד מרוצה ולדעתי מצאתי את המוסך שלי סופית!!!
הפרטים של בעל המוסך אבי : 039246701, נמצא בפתח תקווה, רחוב היצירה 17

קצת תמונות.

turbo guy
05-05-11, 23:01
ליאור,
לגבי צנרת המזגן ,אני שיפצתי את הקיימת גם אצלי דלף גז מצנרת סדוקה :mad:
שילמתי אולי שליש ממה שדרשו ממך השודדים חסרי הבושה :mad:
מי שעשה לי את עבודת הצנרת והריתוך זה בחור בשם "זיו פורת" הוא נמצא ברחובות
אם תרצה אני יקפוץ איתך אליו ,והמכונאי שלי שגם חבר קרוב שלו ירכיב לך הכל חזרה .

davidmzr
05-05-11, 23:24
מאיפה חולוניי מכיר את זיו פורת. גם אני מוסר לו חלקים לריתוך אלומיניום.
הוא בעל מקצוע מעולה. אבל לפעמים מגזים במחיר.
ליאור המחיר ששילמת על "הנזק" אכן נמוך.
דוד.

turbo guy
05-05-11, 23:28
מאיפה חולוניי מכיר את זיו פורת. גם אני מוסר לו חלקים לריתוך אלומיניום.
הוא בעל מקצוע מעולה. אבל לפעמים מגזים במחיר.
ליאור המחיר ששילמת על "הנזק" אכן נמוך.
דוד.

מכיר את כולם ,יא דוד :D

yakuza
05-05-11, 23:45
ליאור תודה על הפירגון. אני שמח שלמרות הספקות יצאת מרוצה מהמוסך של אבי. בהצלחה עם הצינורות מזגן.
אגב, יש לי עוד 2 טרמוסטטים למי שצריך.

רפי לין
06-05-11, 01:48
וכמובן שהכוונה היא ל מוסך התלתן (http://www.musach.co.il/details.asp?id=598)שאת מכוניות פיאט HGT אבי מכיר כמו את כף ידו (אולי אפילו את המכוניות הוא יותר מכיר).
תמיד מעניין לראות אצלו את מבחר מכוניות אלפא רומאו וגם רכבי אספנות מעניינים של אלפא ופיאט.
בברכה - רפי לין

Sharky
06-05-11, 07:33
מוסך התלתן נמצא בפתח תקווה? לא בנתניה?
לפי הקישור הזה הבנתי שהוא בפתח תקווה,רחוב היצירה. למראות שאמרו לי שהוא נמצא בנתניה...

ליאור23
06-05-11, 11:39
פתח תקווה.
אבי, אני מעוניין. אני לא פוסל שום אופציה אפילו של בניית צינורות.

ליאור23
11-05-11, 22:42
אוקיי... אז לפני הכל אני רוצה להודות מכל הלב לאבי (turbo guy) על שתרם מזמנו הפרטי והצטרף אליי לאורך היום כדי לטפל בבעיית המזגן המעצבנת.
בהמלצתו הלכתי לבחור בשם חיליק, בחור עם מוסך משלו שעובד לבד, בבדיקה לחץ שנעשתה נתגלו מספר בריחות גז מ5 צינורות שונים:mad:. שוב בהמלצתו הלכנו לבחור בשם 'זיו פורת' שנמצא ברחובות. נמסרו לו 5 הצינורות הישנים שבעזרתם הוא בנה 5 צינורות חדשים שהם ללא כל צל של ספק באיכות הרבה יותר טובה מהמקוריים(תעודת עניות לפיאט אגב). תוך שעה וחצי העבודה נעשתה, חוברו הצינורות ויש מזגן ומקרר כמו שצריך. עכשיו מכיוון שאין מצב שהכל יילך חלק חייב לצוץ משהו.
כאשר האוטו בסרק או פשוט בעמידה מקום, המעבה מזגן מתחמם ומתישהו הונטות אמורות להיכנס לעבודה כדי לקרר אותו, אצלי הן לא נכנסות לעבודה ונוצר מצב שהגז מתחמם עד שלבסוף המנוע נכבה.
לצורך הבהרה, הונטות תקינות לחלוטין ונכנסות לעבודה ברגע שחיישן טמפרטורה מורה על כך.
הבחור שטיפל ברכב שאני די סומך על המילה שלו חושב שהבעיה נמצאת בשסתום לחץ אבל אינו בטוח בכך במאת האחוזים.
בכל אופן רק אומר לכם שמבחינת מחיר, לדעתי חסכתי היום אלפי שקלים ואני לא מגזים בכלל!
הבחור מקצועי לחלוטין ומכיר את הרכב הזה בצורה מדהימה. אגב על הדרך כדי לפרק את האח הצינורות היה צריך לפרק את התושבת מנוע העליונה, שמצבה מסתבר אנוש עד סף המוות. אז ככה שהרומן ממשיך ללא ספק:p
בכל אופן אני ממליץ בחום על חיליק, הבחור שטיפל לי ברכב ומי שרוצה את הפרטים שלו שיפנה לאבי (turbo guy) שגם לו אני רוצה להודות בשנית.
ואני מודה על הפורום שאם הוא לא היה קיים בחיים לא הייתי מגיע לאנשים כאלה טובים.

למרות הכל, אני אוהב אותך hgt :lol:

yair068
11-05-11, 23:07
מתפלא עליך במקרה עליתה על תושבת מנוע שעשתה לך יופי של רעידות ובטח נקישות
עגשיו הרכב נוסע חלק

ליאור23
11-05-11, 23:59
יאיר, אל תתפלא עליי ידידי. פעם אחרונה שהייתי במוסך(מורשה) ביקשתי שיבדקו את מצב התושבות ונאמר לי שהן במצב מצוין ואין צורך לגעת בהם, מה לא נקשיב למילה שלהם?
למען האמת אין שום תופעות לוואי עקב תושבת עליונה קרועה. רוב הלחץ מוטל על התושבת התחתונה( יש שניים). כך שאין ממש אפשרות לדעת את מצבה עד שמפרקים.
אגב, הרכבתי אותה איך שהיא מפאת חוסר זמן אבל בטוח ששבוע הבא היא תוחלף בחדשה מקורית.

turbo guy
12-05-11, 00:53
אוקיי... אז לפני הכל אני רוצה להודות מכל הלב לאבי (turbo guy) על שתרם מזמנו הפרטי והצטרף אליי לאורך היום כדי לטפל בבעיית המזגן המעצבנת.
בהמלצתו הלכתי לבחור בשם חיליק, בחור עם מוסך משלו שעובד לבד, בבדיקה לחץ שנעשתה נתגלו מספר בריחות גז מ5 צינורות שונים:mad:. שוב בהמלצתו הלכנו לבחור בשם 'זיו פורת' שנמצא ברחובות. נמסרו לו 5 הצינורות הישנים שבעזרתם הוא בנה 5 צינורות חדשים שהם ללא כל צל של ספק באיכות הרבה יותר טובה מהמקוריים(תעודת עניות לפיאט אגב). תוך שעה וחצי העבודה נעשתה, חוברו הצינורות ויש מזגן ומקרר כמו שצריך. עכשיו מכיוון שאין מצב שהכל יילך חלק חייב לצוץ משהו.
כאשר האוטו בסרק או פשוט בעמידה מקום, המעבה מזגן מתחמם ומתישהו הונטות אמורות להיכנס לעבודה כדי לקרר אותו, אצלי הן לא נכנסות לעבודה ונוצר מצב שהגז מתחמם עד שלבסוף המנוע נכבה.
לצורך הבהרה, הונטות תקינות לחלוטין ונכנסות לעבודה ברגע שחיישן טמפרטורה מורה על כך.
הבחור שטיפל ברכב שאני די סומך על המילה שלו חושב שהבעיה נמצאת בשסתום לחץ אבל אינו בטוח בכך במאת האחוזים.
בכל אופן רק אומר לכם שמבחינת מחיר, לדעתי חסכתי היום אלפי שקלים ואני לא מגזים בכלל!
הבחור מקצועי לחלוטין ומכיר את הרכב הזה בצורה מדהימה. אגב על הדרך כדי לפרק את האח הצינורות היה צריך לפרק את התושבת מנוע העליונה, שמצבה מסתבר אנוש עד סף המוות. אז ככה שהרומן ממשיך ללא ספק:p
בכל אופן אני ממליץ בחום על חיליק, הבחור שטיפל לי ברכב ומי שרוצה את הפרטים שלו שיפנה לאבי (turbo guy) שגם לו אני רוצה להודות בשנית.
ואני מודה על הפורום שאם הוא לא היה קיים בחיים לא הייתי מגיע לאנשים כאלה טובים.

למרות הכל, אני אוהב אותך hgt :lol:

ליאור ,עשיתי את הכל בכייף. ובאמת שמחתי להכיר בן אדם כמוך .
אני מקווה מאד שגם אחרים יבינו דבר פשוט:
מוסכים מרכזיים קיימים רק כדי לחורר לנו את הכיס..נקודה.
אין גם שום הצדקה להיכנס לאחד כזה עם רכב בן 10 שנים,בידיעה מראש שהולכים לקרוע אתכם.
וכמובן שאין הצדקה לשלם כל כך הרבה ושמתלמד בן 14 יעבוד להם על הרכב .
אתם לא יודעים כמה חלקים משותפים יש לדגמי פיאט, ולרובם קיים חלק תחליפי..
חברים ,משקרים אתכם .משחילים לכם מקורי תוך כדי ידיעה שקיים תחליפי זול בעשרות אחוזים .
שלפעמים אותו תחליפי מגיע מאותו מפעל רק ללא החותמת של פיאט.
חברה ,תבררו .תשאלו .קבלו תשובות ולא מבעלי אינטרס..
תבררו אם קיים תחלפי .
תבררו אם אפשר להזמין מחו'ל .
בקיצור תפסיקו להיות כבשים .
אם תפסיקו להיות פראיירים תוכלו גם להנות מהרכב .
וזאת גם ללא מימון של יבואן חסר בושה כמו "מיר חלפים ".ורשת מוסכי פיאט המרכזיים.

davidmzr
12-05-11, 09:30
אצלי הן לא נכנסות לעבודה ונוצר מצב שהגז מתחמם עד שלבסוף המנוע נכבה.
לצורך הבהרה, הונטות תקינות לחלוטין ונכנסות לעבודה ברגע שחיישן טמפרטורה מורה על כך.
הבחור שטיפל ברכב שאני די סומך על המילה שלו חושב שהבעיה נמצאת בשסתום לחץ אבל אינו בטוח בכך במאת האחוזים.


hgt :lol:
המנוע נכבה או המדחס נכבה ?.
אם אתה מתכוון ליונית לחץ שנמצאת על המייבש, היא אינה הסיבה לבעיה.
דוד.

ליאור23
12-05-11, 11:19
המנוע עצמו נכבה, וכן השסתום הזה נמצא על המייבש

Caveman
12-05-11, 12:31
אני מקווה מאד שגם אחרים יבינו דבר פשוט:
מוסכים מרכזיים קיימים רק כדי לחורר לנו את הכיס..נקודה.
אין גם שום הצדקה להיכנס לאחד כזה עם רכב בן 10 שנים,בידיעה מראש שהולכים לקרוע אתכם.
וכמובן שאין הצדקה לשלם כל כך הרבה ושמתלמד בן 14 יעבוד להם על הרכב .
אתם לא יודעים כמה חלקים משותפים יש לדגמי פיאט, ולרובם קיים חלק תחליפי..
חברים ,משקרים אתכם .משחילים לכם מקורי תוך כדי ידיעה שקיים תחליפי זול בעשרות אחוזים .
שלפעמים אותו תחליפי מגיע מאותו מפעל רק ללא החותמת של פיאט.
חברה ,תבררו .תשאלו .קבלו תשובות ולא מבעלי אינטרס..
תבררו אם קיים תחלפי .
תבררו אם אפשר להזמין מחו'ל .
בקיצור תפסיקו להיות כבשים .
אם תפסיקו להיות פראיירים תוכלו גם להנות מהרכב .
וזאת גם ללא מימון של יבואן חסר בושה כמו "מיר חלפים ".ורשת מוסכי פיאט המרכזיים.

מאיפה הקביעה הכל כך נחרצת הזו? בדקת את כל המוסכים המורשים של כל היבואנים בארץ?

אני יכול להעיד שבשמשון ביהוד למשל תמיד השירות היה הגון, כל האופציות הוצגו בפני, והמחירים היו טובים מאוד.
מה גם שמעולם לא עבד על הרכב שלי מתלמד בן 14, כי אין שם מתלמד בן 14.

turbo guy
12-05-11, 13:26
מאיפה הקביעה הכל כך נחרצת הזו? בדקת את כל המוסכים המורשים של כל היבואנים בארץ?

אני יכול להעיד שבשמשון ביהוד למשל תמיד השירות היה הגון, כל האופציות הוצגו בפני, והמחירים היו טובים מאוד.
מה גם שמעולם לא עבד על הרכב שלי מתלמד בן 14, כי אין שם מתלמד בן 14.

הקביעה הכל כך נחרצת הזאת הגיע מניסיון .
הקביעה הכל כך נחרצת הזאת הגיע מחוסר רצון להיות מרומה פעם אחר פעם אחר פעם..
הקביעה הכל כך נחרצת הזאת הגיע מתשלום כפול ומכופל .
הקביעה הכל כך נחרצת הזאת הגיע מתקלות חוזרות ונשנות וחיוב מחדש על אותה תקלה ללא לקיחת אחריות .
ולא לא בדקתי את כל המוסכים. ואני גם לא מתכוון לבדוק .
כי לדרוך באחד נוסף אני לא מתכוון .בטח לא ברמת החייל .ובטח לא אחד של פיאט.
אתה אומר שבשמשון ביהוד אתה מקבל מחיר הגון ? האמת אני לא מכיר את המוסך .
אבל להבטיח לך דבר אחד אני יכול ,כמה ששילמת בשמשון ולא משנה על מה אני יכול לקבל בפחות מחצי מחיר .עם אותה אחריות
וכן ילדים מבתי ספר מקצועיים עושים את "הסטאז" במוסכים מרכזיים וכאלה גם עבדו על מכוניות שלי.
עכשיו תן לי אתה סיבה למה להכנס עם רכב בן 10 למוסך מורשה ?

Caveman
12-05-11, 16:52
אם לא בדקת את כל המוסכים של כל היבואנים, אתה לא יכול לקבוע דברים כאלה. נקודה. זה כמו להגיד שכל הרכבים של פיאט לא אמינים על בסיס תקלה רצינית שהייתה לך ברכב ספציפי אחד.
אתה יכול להגיד שבמוסכים שבהם טיפלת, לא היית מרוצה מהמחיר/שירות/וכו'. זה כן, ולגיטימי.
אבל לבטל את כל המוסכים המורשים, מבלי לבדוק את כולם, זו התנהגות על פי סטיגמה ותו לא.

הנה בבקשה, החלפת שמן. AGIP סינטטי מלא, 140 ש"ח לשמן, 50 ש"ח לפילטר שמן. פחות מחצי מחיר זה כמה? 90 שקל? 80? 50? אני בספק.
הרי גם את הקביעה הזו קבעת אחרי שבדקת את המחירים של כל החלקים במוסך הנ"ל. או שמא בכל שאר המוסכים?

אם הייתי ממשיך להחזיק את הפונטו הקודמת, הייתי ממשיך לטפל בשמשון. למה? מקצועיות, שירות מצויין, ידע רב מאוד, מחירים נוחים. מבחינתי זה ראש שקט.
ותאמין לי שהרכבים שלי מקבלים לא פחות מאת הטיפולים הטובים והאיכותיים ביותר. זו הסיבה שבגללה אחרי 8 שנים הרכב שלי סיפק צריכת דלק מצויינת, ביצועים טובים, ווריאטור שקט, צריכת שמן אפסית, נסיעה חלקה, ושלמות חלקים.

davidmzr
12-05-11, 17:14
המנוע עצמו נכבה, וכן השסתום הזה נמצא על המייבש
לדעתי התקלה נובעת מסתימה בין הלחץ הגבוה לנמוך.
קל לבדוק אם אכן זאת הבעיה, ע"י בדיקת לחצים.
אם תבדוק לחץ יניקה והוא יהיה קרוב לאפס מצאת את הסיבה. אבל עדיין לא את הגורם לתקלה.
הגורם יכול להיות מייבש ספוג במים, משום שהצינורות היו סדוקים ונכנס אוויר אטמוספרי.
באוויר הנ"ל יש מימן.
גורמים נוספים שיש לקחת בחשבון הם סתימה בשסתום ההתפשטות . או מים שקפאו ומונעים מהגז לעבור.
בנוסף יש מצב שגם היוניט שעל המייבש תקולה, היא לא מפסיקה את המדחס.
דוד.

ליאור23
12-05-11, 21:03
תראה, המזגן עובד כרגע מצוין בנסיעה , הבעיה היא בעמידה, לדעתי לא קפאו מים כי יוצא זרם אויר חזק מפתחי האוורור. נבדק לחץ על אחד הצינורות והוא הראה לחץ של 100psi ועלה לאט לאט ל250 עד שהמנוע נכבה. ברגכ ששופכים מים פיזית על המעבה שמים לב שהוא רתח בגלל אדי המים האבים שעולים. שסתום התפשטות נבדק ונמצא תקין. בעת החלפת המעבה ביקשתי מפורשות שיחליפו לי מייבש אבל אמרו שאין צורך למרות שידוע לי שמומלץ להחליף. אז אני יחליף את המייבש ואת הפילטר ללא קשר לתקלה

turbo guy
12-05-11, 21:39
אם לא בדקת את כל המוסכים של כל היבואנים, אתה לא יכול לקבוע דברים כאלה. נקודה. זה כמו להגיד שכל הרכבים של פיאט לא אמינים על בסיס תקלה רצינית שהייתה לך ברכב ספציפי אחד.
אתה יכול להגיד שבמוסכים שבהם טיפלת, לא היית מרוצה מהמחיר/שירות/וכו'. זה כן, ולגיטימי.
אבל לבטל את כל המוסכים המורשים, מבלי לבדוק את כולם, זו התנהגות על פי סטיגמה ותו לא.

הנה בבקשה, החלפת שמן. AGIP סינטטי מלא, 140 ש"ח לשמן, 50 ש"ח לפילטר שמן. פחות מחצי מחיר זה כמה? 90 שקל? 80? 50? אני בספק.
הרי גם את הקביעה הזו קבעת אחרי שבדקת את המחירים של כל החלקים במוסך הנ"ל. או שמא בכל שאר המוסכים?

אם הייתי ממשיך להחזיק את הפונטו הקודמת, הייתי ממשיך לטפל בשמשון. למה? מקצועיות, שירות מצויין, ידע רב מאוד, מחירים נוחים. מבחינתי זה ראש שקט.
ותאמין לי שהרכבים שלי מקבלים לא פחות מאת הטיפולים הטובים והאיכותיים ביותר. זו הסיבה שבגללה אחרי 8 שנים הרכב שלי סיפק צריכת דלק מצויינת, ביצועים טובים, ווריאטור שקט, צריכת שמן אפסית, נסיעה חלקה, ושלמות חלקים.

אוקיי,140 שמן 50 פילטר .עבודה כמה ?
לא זכור לי שבמורשה מקבלים משהו בחינם .
אני גם בטוח שהיחס למנהל בפורום שונה מיחס לחבר פורום .;)
בוא קבל דוגמה :
חמש צינורות המזגן ברכב של ליאור,אם התיקון היה במוסך מורשה ליאור היה מגיע ל5000שח בקלות ורק על הצנרת ,לפני עבודה ..אני בטוח שגם יותר .היתי עדין פה ..למה לשלם סכום כזה ??
ליאור סגר הכל ב 1750 שח ,כולל גז ,עבודה ,וצנרת גרמנית שעולה בכמה רמות על המקורית .
מעניין כמה היית משלם בשמשון ?? הערכה שלי פי ארבע ...
הבנתי גם "ששוחט מנועים ומכוניות מיקצועי" אתה לא .וכשנוסעים רגוע מה לעשות ?הרכב נישמר.
מיקצועיות ,שירות ,וידע רב ,אפשר לקבל גם לא במורשה ..במיוחד מאדם שחי איטלקיות 20 שנה.
והתשלום ,אוי התשלום ,:D שווה לכל נפש,וכאן ההבדל בא לידי ביטוי.
שורה תחתונה לצאת "פראייר" של מורשים הפסקתי .
ואני מקווה שאחרים ילכו בדרכי .

ליאור23
12-05-11, 23:52
גדעון, למרות שאני מסכים איתך אני מסכים גם עם אבי.
אני מסכים איתך כי לגבי מוסך שמשון אין עוררין, חיים ואהרון שניהם אנשים זהב משכמם ומעלה.
אני מת על שניהם וגם שאר העובדים שם חרוצים ומקצועיים, אם יש מורשים יחידים שאני אדרוך בהם אי פעם הם יהיו אך ורק שמשון ושחר בנתניה.
אבל אני לא מסכים איתך לגבי המחירים, תכל'ס אפשר לדבר כמה שרוצים אבל אתה תסכים איתי שמורשים ב95 אחוז מהמקרים יהיו יותר יקרים.
אני מסכים עם אבי כי לא חייב להיכנס למוסך מורשה כדי לקבל טיפול מקצועי, בוא אני ייתן לך את הדוגמא שלי. בהתחלה הובחנו שני צינורות יניקה כסדוקים, בחברה אפילו לא מחזיקים בהם אבל נתנו הצעה כללית של 800 ש''ח לפני מע''מ לצינור וזה רק על שנים קטנים. בהמשך התגלה כי עוד 3 צינורות יותר ארוכים מסרו נשמתם לבורא. נראה לך הגיוני לשלם 5000 ש''ח ויותר לפני מע''מ כמובן על צינורות שגם כמקוריים לא שווים כלום. אני הלכתי לבעל מקצוע שחלק ממוסכים מורשים אפילו מוסרים לו עבודות ושילמתי על 5 צינורות חדשים ויותר איכותיים 1250 ש''ח בלבד!
אז וואלה, לא נכנסתי למורשה וחסכתי לכיסי אלפי שקלים, מה רע בזה?
עם כל הכבוד אני חושב שאני מטפל ברכב שלי לא פחות טוב ממך ולא מאף אחד אחר פה, אני לא מחכה שמשהו ימות, אני דואג להחליף אותו עוד לפני הנזק.
במקרה של התושבת העליונה, אני ביקשתי להחליף אותה אבל במוסך (מורשה) נאמר לי שהיא תקינה לחלוטין ואין טעם להחליף אותה, למרות שבתכלס היא כבר הייתה גמורה.
באמת כל הכבוד לרכב הקודם שלך על האמינות שהוא הפגין אבל וואלה תקלות קורות ומתרחשות ברכבים בני 10 שנים, במיוחד ברכבים שלא בדיוק עוברים חיים קלים.
גם שלי לא אוכל שמן ולא מים ולא מרעיש מהוריאטור, גם לי עד היום לא נדלקה שום נורית אזהרה תודה לאל. גם הנסיעה שלי פחות או יותר חלקה לכיוון הפחות בגלל הקוילאוברים.
ואם כבר מדברים פתוח, אז לא על כל תקלה ובעיה מעלים את זה לפורום, כי לא נעים או לא מתאים או אין חשק. אני מעלה כל דבר ובעיה גם כדי שאנשים שמחפשים רכבים כאלה ידעו פחות או יותר איך מתנהלים מול תקלה, מה בד''כ נוטה להתקלקל מהר יותר. שכל אחד יחשוב מה שמתאים לו.

אגב, אני בעיניי ראיתי מדחס של בראבו מותקן על hgt והמזגן עובד מ-צ-ו-י-ן. אני חושב שעוד הרבה דברים יופרכו בהמשך בכל מה שקשור לרכב הזה, הכל עניין של זמן ותקלות:)

Caveman
13-05-11, 02:03
ליאור, לא טענתי שמוסכים שאינם מורשים אינם מקצועיים.
טענתי רק שזה מגוכך לטעון על סמך ניסיון עם מוסך אחד או שניים שכל מוסך מורשה באשר הוא, הוא מוסך לא טוב.
זו בדיוק גישה להתנהגות על פי סטיגמה, והשלכה על הכלל מה שלא תמיד נכון.


אני גם בטוח שהיחס למנהל בפורום שונה מיחס לחבר פורום .;)


היחס ממש לא שונה. אני לקוח שמגיע לטפל ברכבו.


הבנתי גם "ששוחט מנועים ומכוניות מיקצועי" אתה לא .וכשנוסעים רגוע מה לעשות ?הרכב נישמר.

אשמח לדעת למה הכוונה, וממי בדיוק הבנת דברים כאלה.
לא שאני אומר שאני נוהג כמו חוליגן, אבל יש זמן ומקום לכל דבר. ואני בהחלט מנצל את הרכב שלי למטרה שלשמו הוא יוצר, וגם כמובן לשימושים יום-יומיים. וכן, בתנועה מהבית לעבודה ובחזרה, אין יותר מידי מה לעשות חוץ מלזרום עם הפקקים ברוגע.

turbo guy
13-05-11, 10:39
ליאור, לא טענתי שמוסכים שאינם מורשים אינם מקצועיים.
טענתי רק שזה מגוכך לטעון על סמך ניסיון עם מוסך אחד או שניים שכל מוסך מורשה באשר הוא הוא מוסך לא טוב.
זו בדיוק גישה להתנהגות על פי סטיגמה, והשלכה על הכלל מה שלא תמיד נכון.


לצערי אין לי את ספר הטיפולים מולי, ולכן אני לא זוכר את המספר המדוייק.
והיחס ממש לא שונה. אני לקוח שמגיע לטפל ברכבו.


אשמח לדעת למה הכוונה, וממי בדיוק הבנת דברים כאלה.
לא שאני אומר שאני נוהג כמו חוליגן, אבל יש זמן ומקום לכל דבר. ואני בהחלט מנצל את הרכב שלי למטרה שלשמו הוא יוצר, וגם כמובן לשימושים יום-יומיים. ומה לעשות, בתנועה מהבית לעבודה ובחזרה, אין יותר מידי מה לעשות חוץ מלזרום עם הפקקים ברוגע.

אני יענה לפי הסדר .
1, לא מדובר פה על איזו שהי סטיגמה .מדובר קודם כל בחיסכון ,וגדול ,מה גדול ? עצום.
תראה ,רוב העובדים במורשים הם לא כאלה מומחים, ולא ממש מבריקים .
בדרך כלל יש שם גם כמה מנהלי עבודה מנופחי אגו ,בעלי כפות ידיים מאד רכות, לא ממש שחורות ,החברה האלה מאד מרובעים ,שעובדים {לא ממש פיזית }רק לפי הספר.
אני אישית לא אוהב את המומחים מהסוג הזה .
כך שרוב הזמן יעבוד לך על הרכב העובד הפשוט ,הרובוטי ,בעל מוח ספוג שעושה מה שאומרים לו .כל דבר אחר זה סינית בשבילו .עלי זה לא מקובל .אני רוצה מומחה...
אני רוצה גם לראות איך עובדים לי על הרכב .
ברוב המורשים זכות זאת נשללת ממך .גם זה לא מקובל עלי .
אני מבין שמיצינו.
2, גם לי אין ספר טיפולים מולי ,האמת שאין לי בכלל .אני משלם 60 שח עבור ליטר AGIP 10W60
ו 50 שח אם אני זוכר נכון עבור פילטר וזהו ....אני חוזר זהו..
לא שעות עבודה ,ולא כל "סעיפי החרטא "של המורשים .
3, תראה אתה מכרת רכב מדהים. אמרת גם שהכל בו עבד לתפארת מדינת איטליה,
מכך הסקתי שרוב הזמן אתה רגוע והנה גם הוכחת זאת.

Caveman
13-05-11, 15:35
זו דווקא כן התנהגות לפי סטיגמה.
אתה בעצמך אומר שלא בדקת את כל מוסכי החברה. אני מסיק מכך שיש לך ניסיון לא טוב עם שניים או שלושה מוסכים, ולכן אתה משליך את זה על הכלל.

לגבי עניין הלראות מה עושים לך ברכב, אני מסכים, זה אכן בעייתי.
מצד שני זו מדיניות שנובעת מנקיטת אמצעי זהירות.
במוסך ביהוד אין את הבעיה הזו, למרות שאני לא אוהב להתערב יותר מידי, כדי באמת לא להפריע לעבודה.
ושם דווקא כל החברה שעובדים לך על הרכב הם המומחים. אפילו חיים מנהל המוסך. כולם שם אנשים בעלי ניסיון רב.
בכל מקרה בשנתיים הקרובות אני דיי כבול למרכזי, מפאת האחריות. לא שיש לי בעיה עם זה, זה אפילו מול מקום העבודה שלי, אבל ביהוד היחס יותר ביתי.

לגבי העניין השני, זה ממש מרגיש כאילו אנחנו מנסים להוכיח למי יש יותר גדול.
שורה תחתונה, הרכב בהחלט מנוצל למטרה שלשמה הוא נוצר, נהיגה ספורטיבית.
אולי ספציפית שלי הייתי בריאה וחזקה יותר משאר העדר, לא יודע. מה שאני כן יודע, זה שלפי שגרת הטיפולים שלי, שהיא דיי מחמירה, הרכב תפקד ללא דופי.
הנסיעה לעבודה לוקחת לי לא יותר משעתיים ביום במקרה הגרוע. מה שמשאיר את הערבים + הסופשים לנסיעות המעניינות.
לא מעט אני עושה לי עיקוף נחמד דרך המסלול הביתי בדרכי הביתה. זה אפילו דיי על הדרך בחזרה.

turbo guy
13-05-11, 16:36
זו דווקא כן התנהגות לפי סטיגמה.
אתה בעצמך אומר שלא בדקת את כל מוסכי החברה. אני מסיק מכך שיש לך ניסיון לא טוב עם שניים או שלושה מוסכים, ולכן אתה משליך את זה על הכלל.

לגבי עניין הלראות מה עושים לך ברכב, אני מסכים, זה אכן בעייתי.
מצד שני זו מדיניות שנובעת מנקיטת אמצעי זהירות.
במוסך ביהוד אין את הבעיה הזו, למרות שאני לא אוהב להתערב יותר מידי, כדי באמת לא להפריע לעבודה.
ושם דווקא כל החברה שעובדים לך על הרכב הם המומחים. אפילו חיים מנהל המוסך. כולם שם אנשים בעלי ניסיון רב.
בכל מקרה בשנתיים הקרובות אני דיי כבול למרכזי, מפאת האחריות. לא שיש לי בעיה עם זה, זה אפילו מול מקום העבודה שלי, אבל ביהוד היחס יותר ביתי.

לגבי העניין השני, זה ממש מרגיש כאילו אנחנו מנסים להוכיח למי יש יותר גדול.
שורה תחתונה, הרכב בהחלט מנוצל למטרה שלשמה הוא נוצר, נהיגה ספורטיבית.
אולי ספציפית שלי הייתי בריאה וחזקה יותר משאר העדר, לא יודע. מה שאני כן יודע, זה שלפי שגרת הטיפולים שלי, שהיא דיי מחמירה, הרכב תפקד ללא דופי.
הנסיעה לעבודה לוקחת לי לא יותר משעתיים ביום במקרה הגרוע. מה שמשאיר את הערבים + הסופשים לנסיעות המעניינות.
לא מעט אני עושה לי עיקוף נחמד דרך המסלול הביתי בדרכי הביתה. זה אפילו דיי על הדרך בחזרה.

גם במדגם לא בודקים את כולם .:D
בקיצור גדעון ,
נגיד שכולם סופר מקצוענים .
נגיד שחלק מהמכונאים הגיעו ישירות מפורמולה 1 וכולם מפרארי.איטלקיים בני איטלקיים 8)
גם אז לא מצדיק לשלם לפחות פי שתיים ..או פי ארבע ,חמש ,במקרים מסויימים .
המחיר במורשים מופרז ..המחיר "במיר חלפים" ,סופר מופרז ,לא צודק ,לא פייר.
ועלי זה לא מקובל .גם עם רכב חדש וטרי {5-2011 }אני לא אדרוך ברמת החייל .

Caveman
13-05-11, 18:36
האמת, שאם נהיה דקדקנים, בגלל שעברתי קורס בנושא, אז במדגם כן בודקים את כולם.
צריך רק לייצר את המדגם נכון מתוך מסגרת הדגימה, שבתורה מייצגת את האוכלוסיה :)
אבל זה כבר לא קשור לנושא...

davidmzr
13-05-11, 19:10
סליחה שאני מפריע לדיון המעניין. :)
ליאור, לחץ של 100 psi בדחיסה הוא לחץ תקין, בתנאי שהלחץ ביניקה הוא בסביבת 30 PSI.
בד"כ לחץ היניקה הוא כשליש מלחץ הדחיסה, כאשר המערכת מאוזנת.
ז. א. כשאין שינוי בעומס.
אם הוא עולה ל- 250 PSI זה מעיד על סתימה או חימום יתר במעבה, שמוציא את המערכת מאיזון. לכן דבר ראשון צריך לבדוק מדוע הוונטות לא עובדות.
בדוק את ממסר מס' 5 ו- 7 וגם את הפיוזים F3 ו- F4 בתא המנוע, לפי הסרטוט המצורף.
אגב, לא הבנתי מה זה: "נבדק לחץ באחד הצינורות" את הלחץ יש לבדוק עם שני שעונים,יניקה ודחיסה ביחד בשני הצינורות.
דוד.

ליאור23
13-05-11, 19:17
דוד, הטעות נובעת מבורותי:]
אכן הלחץ נבדק עם שני שעונים כשהאחד מראה 100 והשני מראה 30 פחות או יותר.
הממסרים והפיוזים נבדקו ונמצאו תקינים.
כמו שאמרת הלחץ הגבוה נובע ממעבה שרותח, ברגע ששופכים עליו מים פיזית אז הוא מתקרר והלחץ יורד.
לדעת המוסכניק הונטות לא עובדות בגלל שסתום לחץ לא תקין שיושב על המייבש או ריליי כלשהו אבל הוא לא יכול להתחייב לכך כי זו עבודה של חשמלאי.
מה שכן בוודאות אני יכול לומר שהונטות בפני עצמן תקינות מכיוון שחיישן טמפ' כן מפעיל אותן.

turbo guy
13-05-11, 19:27
ליאור שווה להחליף את המיבש בכל מקרה .כמה שקלים ,לא משהו רציני .
יכול להיות שהכל בגללו .
אם תרצה? נקפוץ שוב לחיליק ,אבל קח בחשבון כמה "לחיצות "בדרך חזרה :D

ליאור23
13-05-11, 19:32
זה לא נחשב, אני לא יכול לנסוע שם יותר מ10 קמ''ש :smile:

davidmzr
13-05-11, 19:43
לא אכנס למבוך הזה של מה שאומר המזגניסט. "זו עבודה של חשמלאי".
אתה יכול לבדוק לבד אם אכן מדובר ביונית לחץ. (כך נקרא החלק, ולא "שסתום לחץ")
נתק את הקונקטור, הניע מנוע. בדוק בעזרת מנורת ביקורת היכן מגיע מתח. את החוט עם המתח קצר בעזרת חוט מגולף כל פעם לחוט אחר.
אתה אמור לקבל פעם רעש של תיק כאשר הקלצ' של המדחס נצמד.(אנחנו יודעים שהמדחס נכנס לפעולה) ובחוט אחר עבודה של הוונטות.
אם הוונטות יתחילו לעבוד, היונית תקולה.אם לא בעיית ממסר כמו בסרטוט המצורף.
את הבדיקה כדאי לבצע במנוע קר, כדי שהוונטות לא יעבדו מחום המנוע.
דוד.

ליאור23
13-05-11, 19:56
לא אכנס למבוך הזה של מה שאומר המזגניסט. "זו עבודה של חשמלאי".
אתה יכול לבדוק לבד אם אכן מדובר ביונית לחץ. (כך נקרא החלק, ולא "שסתום לחץ")
נתק את הקונקטור, הניע מנוע. בדוק בעזרת מנורת ביקורת היכן מגיע מתח. את החוט עם המתח קצר בעזרת חוט מגולף כל פעם לחוט אחר.
אתה אמור לקבל פעם רעש של תיק כאשר הקלצ' של המדחס נצמד.(אנחנו יודעים שהמדחס נכנס לפעולה) ובחוט אחר עבודה של הוונטות.
אם הוונטות יתחילו לעבוד, היונית תקולה.אם לא בע
דוד.

יש לי טסטר, מספיק טוב?:oops:
ואם הבנתי אז כל פעם לגעת בשן אחרת של הקונקטור, אז זה נעשה וברגע שנגענו בשן מסוימת אז הונטות נכנסו לעבודה אבל הן לא הפסיקו לעבוד גם כאשר כיבינו את המזגן. ולאחר כיבוי מנוע והנעתו מחדש הונטות היו עובדות על מהירות גבוהה ללא הרף, גם ללא מזגן.( אני משתמש במילה 'שן' כי אין לי מושג איך קוראים לזה)

davidmzr
13-05-11, 20:25
לא בטוח שהבנתי אותך נכון.
טסטר 220V לא יניב תוצאות.
את הקצר יש לעשות עם חוט מגולף בשני צידיו.
לא ברור לי איך כבר הספקת לבצע ?.
אם הוונטות ממשיכות לעבוד לאחר כיבוי המזגן, יש שתי אפשרויות: האחת ממסר שהפלטינות שלו נתפסות, או מכיוון שחיישן טמפ' מפעיל אותן כאשר המנוע חם.
איך נבדקו הממסרים ? בלי להחליף קשה לבדוק אותם.
דוד.

ליאור23
13-05-11, 20:33
שוב בורות:)
אני דיברתי על משהו אחר וכמובן לא אני ביצעתי, זה בוצע באותו יום שהחלפתי את הצנרת.
אני לא יידע לבצע את הבדיקות האלו, בכל אופן לאיזה בעל מקצוע אני צריך לפנות? חשמלאי או מזגניסט או אולי פחח?:p

davidmzr
14-05-11, 11:09
לדעתי אתה צריך ללכת לבעל מקצוע שמוכר גלידות. :)
לגבי המייבש חייב החלפה. כמו שכתב לך turbo guy, רק חבל שלא אמר לך את זה לפני מילוי הגז.
המייבש נקרא "מסנן מייבש", תפקידו למנוע לכלוך ורטיבות ולאגור את החומרים המזיקים כולל חומצות לפני כניסתם לאיזור שסתום הלחץ והמדחס.
במערכת עלולים להווצר חומצות מתרכובת של חומר הקרור עם השמן או מים הקיימים במערכת. כתוצאה של מערכת שעמדה עם אוויר אטמוספרי במשך זמן רב..
כתוצאה מכך תווצר קורוזיה שתפגע במתכות בהם זורם הגז.
וקום לא ינקה כראוי את המערכת. זה המקרה הקלסי בו חייבים לעשות שטיפת מערכת עם חומר מיוחד, לפני וקום ומילוי גז. בפרט כאשר מחליפים צנרת חדשה.
את השטיפה יש לבצע כאשר המדחס מנותק מהצנרת. כך כתוב בדף ההוראות של החומר.
דוד.
נ.ב. turbo guy, כתבת "שווה להחליף את המיבש בכל מקרה .כמה שקלים ,לא משהו רציני" .
כמה שקלים ?. החלפת המייבש מצריכה וקום ומילוי גז מחדש.
דוד.

turbo guy
14-05-11, 11:48
לדעתי אתה צריך ללכת לבעל מקצוע שמוכר גלידות. :)
לגבי המייבש חייב החלפה. כמו שכתב לך turbo guy, רק חבל שלא אמר לך את זה לפני מילוי הגז.
המייבש נקרא "מסנן מייבש", תפקידו למנוע לכלוך ורטיבות ולאגור את החומרים המזיקים כולל חומצות לפני כניסתם לאיזור שסתום הלחץ והמדחס.
במערכת עלולים להווצר חומצות מתרכובת של חומר הקרור עם השמן או מים הקיימים במערכת. כתוצאה של מערכת שעמדה עם אוויר אטמוספרי במשך זמן רב..
כתוצאה מכך תווצר קורוזיה שתפגע במתכות בהם זורם הגז.
וקום לא ינקה כראוי את המערכת. זה המקרה הקלסי בו חייבים לעשות שטיפת מערכת עם חומר מיוחד, לפני וקום ומילוי גז. בפרט כאשר מחליפים צנרת חדשה.
את השטיפה יש לבצע כאשר המדחס מנותק מהצנרת. כך כתוב בדף ההוראות של החומר.
דוד.
נ.ב. turbo guy, כתבת "שווה להחליף את המיבש בכל מקרה .כמה שקלים ,לא משהו רציני" .
כמה שקלים ?. החלפת המייבש מצריכה וקום ומילוי גז מחדש.
דוד.

דוד ,הינו כל כך קצרים בזמן מה שלא איפשר קניה של מייבש וליאור יאשר זאת .
וזה ההבדל בין חבר אמיתי ,לחבר במוסך מורשה ,חיליק {המכונאי }לא יקח שקל אחד על מילוי גז מחדש.

davidmzr
15-05-11, 10:19
ליאור היקר.
כפי שהבטחתי דיברתי הבוקר עם החבר המזגניסט, שהוא בעל מוסך, מהנדס ומתקין מערכות גז למנועים, 40 שנה במקצוע חברי מילדות.
סיפרתי לו את כל הסיפור. אמר, "שיחזור למי שגרם את הצרה הצרורה הזאת (כדבריך).
או שילך למוסך פיאט מרכזי". למרות השיכנוע סירב בכל תוקף לקבל את העבודה.
מצטער ניסתי אבל לא הלך.
מקווה שלא תכעס שכתבתי את זה כאן. פשוט רציתי להזהיר אחרים.
בהצלחה.
דוד.

ליאור23
15-05-11, 11:34
שאמרתי צרה צרורה התכוונתי לפונטו בכללי חח:D. מסור לו בריאות ורפואה מלאה.:) ולמה שאכעס, ההפך הגמור, ניסית לעזור ולא כל כך הלך

davidmzr
16-05-11, 13:29
ליאור אם אתה פנוי היום, שלח לי מס' הנייד שלך.
הייתי עכשיו במוסך בעניין אחר, ושיכנעתי אותו לקבל אותך לבדיקה המערכת חינם.
לאחריה מדברים.
אהיה איתך צמוד.
דוד.