PDA

View Full Version : פנס קדמי ימני בעייתי מאוד


drweed
02-05-11, 03:15
שוב שלום, ושוב הפונטו שלי עושה קצת בעיות :oops:
לפני שבוע חזרתי מת"א לחיפה ושמתי לב שהאור מעבר בפנס השמאלי קדמי לא עובד.
חבר שמבין קצת ניסה לראות מה הבעיה, החליף נורה, החליף פיוז ובהתחלה היה נראה שהוא טיפל בבעיה ואז קרה הדבר המוזר הבא - קודם לא היתה דולקת נורה בלוח שעונים שיש מנורה שרופה ועכשיו כן דלקה למרות שהכל היה בסדר, אחרי כמה דקות האור הפסיק לעבוד עוד פעם ואחרי החלפת פיוז וקצת סידור במגעים הוא עבד אבל פתאום שמתי לב שהנורה של האור גבוה דולקת ממש ממש קצת, בשני הפנסים.
כשהייתי עושה ווינקר ימינה הכל היה בסדר, אבל כשהייתי עושה שמאלה הווינקר היה מהבהב ממש מהר ובתוך הפנס הימני כל הנורות היו נדלקות ונכבות כמו צ'קלקה של ניידת משטרה.
החלטתי ללכת לחשמלאי, עשה רושם שהוא תיקן את הבעיה החליף פיוז הכל היה בסדר עד שבאתי הביתה ושמתי לב שהפנס שוב לא עובד!
בדקתי מה שלום הפיוז, ראיתי שרוף, החלפתי אותו, וברגע שהדלקתי אורות מעבר הפיוז ישר נישרף, ראיתי את הניצוץ בתוך הפיוז. החלפתי עוד אחד וזה חזר על עצמו שוב ושוב.
נסעתי שוב לחשמלאי הנחמד, הוא פתח הסתכל ראה שאין בעיה, החליף פיוז והכל עבד. הסברתי לו שאין מצב שהבעיה היתה רק בפיוז וכנראה יש בעיה יותר רצינית, הוא אמר שהוא לא רואה שום בעיה והכל עכשיו בסדר שיחק עם זה קצת ובאמת הפנס עבד פיקס.
יצאתי מהמוסך ובדרך עצרתי ברמזור, הדלקתי אורות לראות מההשקפות של האוטו מלפני שבאמת הכל עדיין עובד ונחשו מה? רק הימני עבד. השמאלי עוד פעם שבק חיים.:mad:

אני לא יודע מה לעשות ומה זה יכול להיות. החשמלאי אמר לי שאם זה באמת יחזור על עצמו אז צריך כנראה לפתוח את כל הפנס לראות מה הבעיה. הוא אמר שכבר עדיף לי להביא 2 פנסים קדמיים חדשים מפירוקייה כי גם ככה הם קצת דהויים כבר. האם אתם חושבים שזה יפתור את הבעיה? מה זה יכול להיות? מה הבעיה? איפה להגיד לו שיבדוק? והאם בכלל כדאי לחזור לאותו חשמלאי? הרי פעמיים הייתי אצלו והוא עדיין לא הצליח לעלות על הבעיה האמיתית. :(

תודה רבה על העזרה,
אלכס. :)

Amit
02-05-11, 09:03
הסבר כללי :
לכל מנורה יש התנגדות פנימית מסויימת שמערכת חשמל התאורה (בעיקר ממסר האיתות ) יכול לחוש עם נצרך פחות מדי זרם . ובכך מאותת מהר מהרגיל . אם הנורה נשרפת כלומר ירדה ההתנגדות כלומר נצרך פחות זרם כלומר האיתות יעבוד יותר מהר .

ולנושא של הפנס הקידמי קיימים גם מערכות שמזהות נורה שרופה גם בפנסי החזית על אותו עיקרון .
אם החלפת לנורה עם הספק נמוך יותר או לד לצורך העיניין יתכן כי תקבל התראה על נורה שרופה למרות שהכל תקין .

לנושא הקצר : יתכן וקיים קצר איפה שהוא המערכת שמפיל עליו את כל ההספק שצורך הפיוז . אני מאמין כי קיים ממסר לתאורת הרכב צריך לאתר אותו ולהחליפו .
וכמובן למדוד עם רב מודד את העומס על קו החשמל של תאורת הרכב ולראות אם העומס מתאים להספק המנורות .

לדוגמא מנורה 55W = זרם בריבוע כפול ההתנגדות
או מתח כפול זרם .
ולכם 55 לחלק ב12 שווה 4.58 אמפר לנורה .
נניח שתי נורות 9 אמפר ועוד קצת למנורות חניה נניח 10-11 אמפר . שבחשבון מהיר = ל1.1 אום התנגדות .

נתק את כל המנורות ובדוק עם רב מודד התנגדות אחרי הפיוז (כאשר הוא בחוץ ) ולגוף הרכב . וראה מה ההתנגדות .
ללא נורות לא צריך להיות עומס .

אחרי הכל אם אתה שואל אותי אני חושב שחיבור האדמות שלך במערכת התאורה לא מחוברת כראוי ולכן או שיש מגע רופף איפה שהוא .

מגע רגעי משפיע על מערכות חשמל כקצר .

עמית


מקווה שעזרתי .
עמית

drweed
02-05-11, 11:16
אני חושב שחיבור האדמות שלך במערכת התאורה לא מחוברת כראוי ולכן או שיש מגע רופף איפה שהוא
חיבור האדמות? מה זה אדמות? תוכל לפרט יותר? כי אני מאמין שאת זה אני יכול לבדוק לבד ויש לי עוד כמה פיוזים אולי אני אצליח בעצמי לתקן את הבעיה ואחסוך מעצמי עוד פעם את הכאב ראש ולנסוע לחשמאלי.

תודה,
אלכס

davidmzr
02-05-11, 12:02
לנושא הקצר : יתכן וקיים קצר בטוח שקיים איפה שהוא המערכת שמפיל עליו את כל ההספק שצורך הפיוז . אני מאמין כי קיים ממסר לתאורת הרכב צריך לאתר אותו ולהחליפו . נכון.
מגע רגעי משפיע על מערכות חשמל כקצר . מגע רגעי לא ישרוף את הפיוז מיד כשמחליפים.

עמית


מקווה שעזרתי .
עמית
נסה להכניס את ממסר מס' 11 במקום מס' 12. אבל את מס' 12 לא להכניס למס' 11.
כי יש חשש שהוא מקוצר.
בדוק ועדכן.
דוד.

drweed
02-05-11, 16:15
טוב בינתיים מוקדם יותר מצאתי פיוז 7.5 אמפר ושמתי והכל עבד טוב עד שהדלקתי אורות גבוהים ואז ככל הנראה הוא נישרף.
החלפתי עוד פעם לאחד אחר 7.5 אמפר, עשיתי נסיעה ועדיין הכל עובד.
עכשיו, אם אני מחליף את ממסר 11 ו12 מה הנזק שזה יעשה? אילו השלכות יהיו לזה? ואם זה אכן יפתור את הבעיה אז ללכת לחשמלאי ולבקש שיבדוק לי את הממסרים?

תודה