PDA

View Full Version : שאלת צמיגים - מה מומלץ?


gingel
01-05-11, 15:43
שלום,

יש איזה מותג מסויים או דגם שמומלץ עבור פונטו 2006?
(מדובר על הגלגלים האחוריים).
כרגע יש שם צמיגים של kleber, עם הסימון 81T.
הקוד 81 זהו עומס מתאים עבור הפונטו (גם כשמדובר ב-4 נוסעים + נהג)?

אשמח גם למחיר מומלץ לצמיג כולל הרכבה.
ראיתי את האתר tires4u, אך האם המחירים שמופיעים שם הם סבירים?

תודה מראש לעונים.

רפי לין
01-05-11, 19:01
באתר tires4u המשופר, מחירי הצמיגים שונים בין הצמיגיות שבו.
פנה אל שי וחיים מהאתר ומסור להם שבקשתי מחיר מיוחד עבורך ופרטיהם כאן:
http://www.musach.co.il/details.asp?id=645
http://tires4u.co.il/garage_new/?iGarageID=2
בברכה - רפי לין

gingel
01-05-11, 19:25
תודה על ההפניה.
האם אתה מכיר את החנות שמופיעה בקישור הבא?
http://tires4u.co.il/?inline_1=1&search=1&iGarageID=36&ar=&r=14&a=70&s=165&m=

המחיר לצמיגי קלבר שמופיעים שם הם סבירים?
ושוב, האם קוד עומס 81 הוא מספיק לפונטו ספייס 2006 או שצריך יותר?
(בהנחה שמדובר ב-4 נוסעים + נהג)

עריכה:
שאלה נוספת, האם מישהו יודע מה ההבדל בין דגם הצמיג Kleber DYNAXER HP3 לבין Kleber DYNAXER HP2 ?

khc
01-05-11, 20:43
בדיקה מהירה באתר החברהhttp://www.klebertyres.co.uk/KleberUK/front/affich.jsp?&codeRubrique=8032005183648&lang=EN גילתה כי HP3 הם צמיגי "קיץ" ואילו HP2 הם צמיגי "גשם" (נגד גשם)
אצלי הפונטו נועלת את הHP2 ואני מרוצה מהם.

gingel
01-05-11, 21:57
תודה על הקישור.
רק ממה שאני הבנתי זה שה-HP3 מתאים לכל מזג אויר כולל כבישים רטובים.
ושכנראה ה-HP2 נותן אולי אחיזה יותר טובה בגשם.

בצמיגים שרכשת, אתה יודע מה הקוד מהירות ועומס שרשומים עליהם?

האם המחיר כ-320 ש"ח לצמיג עבור ה-Hp3 הוא סביר? יקר?

רפי לין
02-05-11, 08:25
איני מכיר את צמיגי מילר אלא רק את צמיגי פרויד.
בברכה - רפי לין

khc
02-05-11, 17:42
תודה על הקישור.
רק ממה שאני הבנתי זה שה-HP3 מתאים לכל מזג אויר כולל כבישים רטובים.
ושכנראה ה-HP2 נותן אולי אחיזה יותר טובה בגשם.
נכון, הצמיגים שלהם מתאימים לכל מז"א אבל כל דגם עם הייחודיות שלו
בצמיגים שרכשת, אתה יודע מה הקוד מהירות ועומס שרשומים עליהם?
אוכל לבדוק כשאהיה ליד הרכב ואעדכן בקרוב
האם המחיר כ-320 ש"ח לצמיג עבור ה-Hp3 הוא סביר? יקר? אין לי מושג לגבי הHP3 אני רכשתי את הHP2 ב300 ש"ח לצמיג וקיבלתי צמיגים חדשים בני חודש

תשובותי באדום, ממליץ לך לעשות סקר שוק בין פנצ'ריות מוכרות.
הרבה ממליצים על אנטון ביפו (אם אתה מאזור המרכז)

gingel
02-05-11, 19:01
אני מאיזור חיפה, לכן אבדוק את ההמלצה של רפי.

לגבי ה-HP3, אז גם הוא מתאים לארץ או שה-HP2 מתאים יותר?
או שזה לא משנה?

לגבי הקוד עומס ומהירות, זה משהו שמצויין ברישיון רכב במכוניות חדשות?
(אצלי מצויינת רק המידה בלי קוד עומס ומהירות).
בדקתי בספר של הרכב ולגבי הדגם של הרכב (פונטו 1.2 V8 עם הגה כח חשמלי), רשומה
המידה 14 165/70R והקוד 81T.

Caveman
02-05-11, 23:43
אין ממש טעם לקנות צמיגי חורף בארץ.

הHP2 הוא צמיג טוב מאוד. ממליץ.

gingel
03-05-11, 12:52
אוקי, תודה על ההמלצה.

שאלה לידע כללי:
הצמיג של קלבר מדגם HP2, הוא נחשב צמיד סימטרי, נכון?

והאם זה תקין שברכב יש נגיד מקדימה זוג צמיגים של יצרן א' עם פרופיל מסויים, ומאחורה זוג צמיגים של חברה ב' עם פרופיל אחר,
כאשר כל הצמיגים הם סימטרים או אסימטריים וכמובן עם אותו קוד מהירות/העמסה ומידה?
(שאני רושם פרופיל, אני מתכוון למדרס של הצמיג)

Caveman
03-05-11, 13:55
הHP2 בעל סוליה סימטרית, כן.

על אותו סרן חייבים להיות צמיגים מאותו דגם, רצוי מאוד באותה רמת שחיקה.

באופן כללי, התנהגות נכונה תהיה החלפת רביעייה, ואחת לתקופה לעשות הצלבה קדימה-אחורה. בצורה כזו כאשר מגיעים להחלפת הצמיגים, מחליפים תמיד רביעייה, במקום זוג כל פעם.

gingel
03-05-11, 14:52
האם זה אפשרי שיהיה על סרן אחד זוג צמיגים סימטריים, ועל סרן שני זוג צמיגים אסימטריים?
אם כן, אז באיזו צורה עושים את הרוטציה בין הצמיגים?

יצרתי קשר עם הצמיגיה, וכרגע אין במלאי את ה-HP2. יש רק את ה-HP3.
הוא המליץ לי לקחת את המישלין energy saver, שהוא צמיג אסימטרי.
מה דעתך על הצמיג?

Caveman
03-05-11, 23:18
כל עוד על אותו הסרן יש את אותם צמיגים (אותו דגם בדיוק), אין בעיה.
כלומר, מותר זוג קדימה שונה מזוג אחורה.

האנרג'י הוא צמיג ירוק. המטרה שלהם היא להחזיק יותר זמן. זה בא על חשבון אחיזה טובה, ושקט.
לא הייתי ממליץ עליו.

יש מספיק פנצ'ריות לקנות מהן.

יש כל מיני שיטות לרוטציה. אני עושה אחת ל10 אלף קדימה אחורה.

gingel
04-05-11, 02:26
כל עוד על אותו הסרן יש את אותם צמיגים (אותו דגם בדיוק), אין בעיה.
כלומר, מותר זוג קדימה שונה מזוג אחורה.


אני מבין שכנראה מבחינת תקנות התעבורה זה מותר, אבל מצאתי חוברת (http://media.mot.gov.il/PDF/HE_RECHEV/TyreHandling.pdf) של משרד התחבורה
שנקראת "הצמיג והטיפול בו" , ויש בה את הסעיפים הבאים:
"
1) אין להרכיב צמיגים במבנים ויעודים שונים על אותו סרן. במקרה
וישנם שני סרנים אחוריים – יש להרכיב בהם צמיגים במבנה אחיד
(מבנה הצמיג מתייחס לדוגמא לצמיגים רדיאליים, צמיגים דיאגונלים,
אסימטרי, סימטרי, חד כיווני וכו').


2) אין להתקין על הרכב צמיגים שאינם זהים.
יחד עם זאת ניתן להתקין ברכב צמיג אחד עם פרופיל שונה בתנאי שהוא
עומד בכל הדרישות כפי שקבע יצרן הרכב (מידה, קוד מהירות, עומס
וכדומה). "

לפי סעיף 2, אני מבין שהצמיגים ברכב (לא רק כל סרן בפני עצמו) צריכים להיות זהים גם מבחינת מבנה
הפרופיל של הצמיג.
הכוונה בפרופיל היא למדרס, לא?
לפי מה שאני יודע, הפרופיל של צמיג סימטרי הוא שונה מאשר הפרופיל של צמיג שהוא אסימטרי.
אז בעצם אסור שיהיו צמיגים סימטריים מקדימה, וצמיגים אסימטריים מאחורה?

בנוסף רשום, שמותר להתקין ברכב צמיג אחד עם פרופיל שונה (כל עוד הוא עומד בדרישות יצרן הרכב).
נניח ומדובר ברכב שיש בו צמיגים סימטריים,
האם הכוונה שמותר להתקין צמיג בעל אותו מבנה פרופיל (סימטרי), אך של יצרן אחר,
מכיוון שהפרופיל (מדרס) של הצמיג יכול להיות שונה בין יצרנים שונים?


אשמח לקבל הסברים לגבי הסעיפים הטיפה מבלבלים האלה.
תודה.

trademark
04-05-11, 05:04
אני מבין שכנראה מבחינת תקנות התעבורה זה מותר, אבל מצאתי חוברת (http://media.mot.gov.il/PDF/HE_RECHEV/TyreHandling.pdf) של משרד התחבורה
שנקראת "הצמיג והטיפול בו" , ויש בה את הסעיפים הבאים:
"
1) אין להרכיב צמיגים במבנים ויעודים שונים על אותו סרן. במקרה
וישנם שני סרנים אחוריים – יש להרכיב בהם צמיגים במבנה אחיד
(מבנה הצמיג מתייחס לדוגמא לצמיגים רדיאליים, צמיגים דיאגונלים,
אסימטרי, סימטרי, חד כיווני וכו').


2) אין להתקין על הרכב צמיגים שאינם זהים.
יחד עם זאת ניתן להתקין ברכב צמיג אחד עם פרופיל שונה בתנאי שהוא
עומד בכל הדרישות כפי שקבע יצרן הרכב (מידה, קוד מהירות, עומס
וכדומה). "

לפי סעיף 2, אני מבין שהצמיגים ברכב (לא רק כל סרן בפני עצמו) צריכים להיות זהים גם מבחינת מבנה
הפרופיל של הצמיג.
הכוונה בפרופיל היא למדרס, לא? כן.
לפי מה שאני יודע, הפרופיל של צמיג סימטרי הוא שונה מאשר הפרופיל של צמיג שהוא אסימטרי.
אז בעצם אסור שיהיו צמיגים סימטריים מקדימה, וצמיגים אסימטריים מאחור? לא, אתה יכול להתקין צמיגים סימטריים ואסימטריים גם בסרן הקדמי וגם באחורי.

בנוסף רשום, שמותר להתקין ברכב צמיג אחד עם פרופיל שונה (כל עוד הוא עומד בדרישות יצרן הרכב).
נניח ומדובר ברכב שיש בו צמיגים סימטריים,
האם הכוונה שמותר להתקין צמיג בעל אותו מבנה פרופיל (סימטרי), אך של יצרן אחר,
מכיוון שהפרופיל (מדרס) של הצמיג יכול להיות שונה בין יצרנים שונים? אם משרד התחבורה אומר שכן אז אפשר, למרות שלא ממולץ.


אשמח לקבל הסברים לגבי הסעיפים הטיפה מבלבלים האלה.
תודה.

תחכה להסבר מעמיק ממישהו שמבין יותר, סימנתי באדום את התשובות.
סה"כ אתה קונה צמיגים ממוצעים לרכב ממוצע אז אל תשבור את הראש יותר מדי.
לך בעקבות ההמלצות בשרשור, תקנה צמיגים, תרכיב כמו שהסבירו לך וסע לשלום.
לסיכום: שני צמיגים זהים על אותו סרן (חדשים או שעברו מספר ק"מ זהה), אם אתה קונה זוג חדש אז תרכיב אותם על הסרן האחורי ואת האחוריים היותר ישנים תעביר לסרן הקדמי. תתחדש.

Caveman
04-05-11, 09:00
שוב,

על אותו סרן חייבים להיות צמיגים זהים (בדגם ורצוי שגם בשחיקה). זה הכל.
אין שום בעיה להתקין זוג סימטרי מקדימה וזוג אסימטרי מאחורה, ולהיפך.

ארילו
04-05-11, 10:06
אני רוצה לציין משהו בקשר לצמיגים.

טכנית אפשר להרכיב צמיגים שונים על כל אחד מהסרנים, אבל קח בחשבון שצמיגים שונים אוחזים באופן שונה, ובתנאים קיצוניים (בלימת חרום, תמרון חד במהירות גבוהה) לא תוכל לדעת איזה מהגלגלים יאבד אחיזה קודם.
ולמה זה רע?
רוב הרכבים מכויילים לתת היגוי במקרה של פניה במהירות גבוהה מדי. עושים את זה בגלל שהאינסטינקט הראשוני שלנו הוא להפנות את ההגה יותר לכיוון הפניה וללחוץ על הברקס. פעולה זו גורמת להעברת עומס אל הגלגלים הקדמיים והם חוזרים לאחוז.

כאשר לא אותם צמיגים מורכבים על הסרנים, באותה סיטואציה בדיוק הגלגלים האחוריים יכולים לאבד אחיזה והחלק האחורי של האוטו יצא משליטה. זה מגניב בשביל מי שיודע איך להתייחס לזה, אבל אצל רוב הנהגים זה יגרום לסבסוב של האוטו.

gingel
04-05-11, 14:27
עצם זה שמותר להרכיב על כל סרן זוג צמיגים שונה (סימטרי או אסימטרי),
זה לא מנוגד למה שרשום בסעיף 2 בחוברת ההיא שמצאתי?

זה פשוט מעניין אותי לידע כללי.