התחבר

View Full Version : פונטו,96, הוספת וונטה במקביל לוונטה קיימת, אפשרי?


Roi b.e
29-04-11, 15:50
שלום לכולם,
ברשותי פונטו 97 1300. אחת משתיים.
מזגן מקורי.
הרכב מגיע עם וונטה אחת בודדת שיושבת על הרדיאטור מנוע.
הבעלים הקודמים הוסיפו וונטה למעבה המזגן בחזית הרכב.
המזגן מקרר פלאים.
אך יש לי בעיה נוספת של חום מנוע.
בדקתי,חפרתי,החלפתי, הכול, ולא מצאתי את הבעיה.
כנראה, מנוע פגום.
אך אני רוצה להמנע מזה.
מעונין להוסיף וונטה,על רדיאטור המנוע, במקביל לוונטה קיימת שיושבת על מעבה המזגן.
האם הדבר אפשרי?
האם מבחינת חשמל והספק זרם לא תיהיה בעיה, ששלושה ונטות יעבודו בו בזמן, על אותו כבל.
שמקבל פקודות מיוניט שישוב ברדיאטור?
והאם מבחינת אויר, הראה שהוונטה יושבת במקביל לוונטה אחרת, לא אקבל כלום? כי יש כבר וונטה?
עם עדיין לא הבנתם או הסתבכתם מצורפת תמונה.
תודה על העזרה
רועי.

http://up352.siz.co.il/up1/zjnkrxiygzqw.jpg

http://up352.siz.co.il/up1/zjnkrxiygzqw.jpg

Amit-IL
29-04-11, 19:25
מה בדיוק החלפת ומה בדיוק בדקת?
אם הרכב מתחמם קומבינות זה לא הפתרון כאן.
יש לך מזגן מקורי וזה אומר שיש לך מאורר מספיק גדול על הרדיאטור ומקורי.
אם היית אומר שאתה מאמץ את הרכב דרך קבע או גר באיזור חם מאד אז הייתי מבין את הצורך להתגבר
על התחממות הרכב.
אני בטוח שאם תעבור על חלק חלק ממערכת הקירור ברכב ותוודא שכל הרכיבים והחלקים תקינים לא תסבול מבעיות התחממות המנוע.
מה מצב מפלס נוזל הקירור אצלך אתה ממלא בתדירות גבוהה?
מתי הרכב מתחמם ברמזורים? בעליות? תוך כמה זמן מרגע ההנעה הרכב מתחמם? אתה מאמץ אותו? המנוע עובד עם טרמוסטט במערכת הקירור?

Roi b.e
29-04-11, 20:48
אני התייאשתי מזה.
ןלא מעונין לחזור לקטע של המכלולים,
מה גם שהשלמתי עם זה כנראה מנוע "עייף"
שאלתי היתה,
האם במצב כמו שיש בתמונה,
יש בעיה להוסיף וונטה, במקביל לוונטה קיימת?
האויר שיעבור בוונטה הראשונה יעבור גם בשניה? ללא בעיות?
או שחייב פתח.
תודה, רועי

davidmzr
29-04-11, 21:03
קבל בשתי ידיים את ההצעות של עמית. ואל תחפש לך בעיות.
דוד.

yair068
29-04-11, 21:08
תגיד רועי לא נמאס לך אתה טוחן על התחממות הרכב הרבה זמן ובפועל מאלתר.
בדוק את שורש הבעיה או החלף: טרמוסטט, יוניט, חום ניקוי או החלפה של רדיאטור כי חדש לא יקר עד 400 ש"ח נגד מהירויות

davidmzr
29-04-11, 21:22
יאיר שבת שלום.
מה, הרמת את המחיר ?. קודם כתבת 350 ש"ח. :)
דוד.

yair068
29-04-11, 21:26
האמת שקנינו 2 אחד לי ואחד לעמית וגם יותר עבה
אביפרטס דרש 400 ש"ח אבל ל-2 קיבלנו הנחה
עכשיו ניקוי רדיאטור עולה בערך 150 ש"ח אז שכל אחד יעשה את החשבון.
בכלל אי אפשר להתעסק איתך יש לך זיכרון פנומנלי

Amit-IL
30-04-11, 01:34
רק דבר קטן המחיר שיאיר ציין עבור ניקוי הרדיאטור הינו ללא פירוק והרכבה על הרכב עפ"י הבנתי,
יש להוסיף עוד 50/100 ש"ח עבור פירוק והרכבה

Amit-IL
30-04-11, 01:43
אני התייאשתי מזה.
ןלא מעונין לחזור לקטע של המכלולים,
מה גם שהשלמתי עם זה כנראה מנוע "עייף"
שאלתי היתה,
האם במצב כמו שיש בתמונה,
יש בעיה להוסיף וונטה, במקביל לוונטה קיימת?
האויר שיעבור בוונטה הראשונה יעבור גם בשניה? ללא בעיות?
או שחייב פתח.
תודה, רועי

ממש לא ממליץ כבר רשמתי קודם אבל אם אתה מתעקש אז לפי ההגיון הבריא שלי אין טעם להרכיב וונטה על וונטה אלא רק אחת ליד השניה, אם כבר יש לך שתי וונטות האפשרות שלך לרכוש אחת עם הספק גדול מהקיים ולהחליף את אחת מהמורכבות כרגע

יש איזושהי סטיגמה על הפונטו שהרכב מתחמם, אני יודע מניסיון של הרכב הקודם שלי וגם על רכבי ספייס של חברים שטיפלתי להם במערכת הקירור אם הכל תקין ולפי הספר וחלקים איכותיים אין סיבה שהרכב התחמם בנסיעה רגילה וממוצעת וזה מנסיון אישי, גם כשהשאלתי מדי פעם מחברי בעלי הספייס את הרכב לנהיגה שלי הרכב לא התחמם כלל וכלל וזה בנסיעה באזורים הררים בהם אני גר אז עזוב שטויות יש גם מכונאים שהחליטו שמהנדסי הרכב התקינו בפונטו טרמוסטט בטעות והם דואגים להוציאו כי המהנדסים טעו
ובישראל אין צורך בטרמוסטט וזה כמובן בשיא הציניות

Roi b.e
30-04-11, 02:33
אוקיי, אז ככה:

davidmzr,
הבעיות אצלי מאז שקניתי את הרכב, ניסית אך לא הצלחתי לפתור אותם.

yair,
כול כך נמאס לי, כתבתי גם "מיואש",
טרמוסטט כבר אין.
יוניט הוחלף, ואפילו ליוניט נמוך יותר.
רדיאטור נוקה, פנימית וחיצונית.
נגד חום, גם כן,
הוחלפה משאבת מים,
ונוספה וונטה, למעבה מזגן.
אתה לא מתייאש?!

Amit,
מה מצב מפלס נוזל הקירור אצלך אתה ממלא בתדירות גבוהה?- כן!
מתי הרכב מתחמם ברמזורים? - כן בעמידה וגם בנסיעה.
תוך כמה זמן מרגע ההנעה הרכב מתחמם? -בעמידה 10 דקות, בנסיעה 5 דקות. בערך עד החצי.
אתה מאמץ אותו? לא, בדרך כלל ברכב יושב רק הנהג.
המנוע עובד עם טרמוסטט במערכת הקירור? לא.

ביקשתי רק תשובה לשאלה שלי.
ואגב יש לי 2 פונטו, אז שלא תבלבלו.

ארילו
30-04-11, 03:05
אם אתה ממלא נוזל בתדירות גבוהה - סימן שיש לך נזילה.
טפל בנזילה (יכול להיות גם ראש מנוע)

בפונטו שלי (וגם באונו) אין איבוד של נוזל קירור בכלל.

אגב, מנוע מתחמם = עובר את החצי ואפילו את השלושת רבעי.

Roi b.e
30-04-11, 03:13
פעם בשבועיים, מוסיף קצת מים,
נזילה, אין!
מנוע לא צריך לעבור את הרבע עם הוא בלי טרמוסטט.
ועכשיו בלי טרמוסטט הוא מגיע לחצי.

davidmzr
30-04-11, 09:48
אוקיי, אז ככה:

davidmzr,
הבעיות אצלי מאז שקניתי את הרכב, ניסית אך לא הצלחתי לפתור אותם.


.
נדמה לי שכתבתי לך כמה פעמים, שלאור מה שכתבת, הראש שלך נמוך.
כמובן לא שלך אלא של הרכב. :)
דוד.

ארילו
30-04-11, 11:34
פעם בשבועיים, מוסיף קצת מים,
נזילה, אין!
מנוע לא צריך לעבור את הרבע עם הוא בלי טרמוסטט.
ועכשיו בלי טרמוסטט הוא מגיע לחצי.

פעם בשבועיים מוסיף קצת מים = נזילה. לא יעזור כלום, המערכת לא אמורה לאבד טיפת נוזל.
אם האוטו עומד, הוונטה לא תתחיל לעבוד לפני שהמחוג יתקרב לחצי.


פתור את הבעיה, ואל תנסה להוסיף קומבינות. אגב, כשאתה שם וונטה מול וונטה, אם לאחת מהן יש ספיקת אוויר נמוכה יותר אתה פשוט תגרום לוונטה השניה לקרר פחות טוב את המנוע.