PDA

View Full Version : רעידות בבלימה


shambi
26-04-11, 03:19
היי
ברשותי פיאט מולטיפלה, בין המהירויות 60-80 קמ"ש יש רעידות ניכרות בזמן בלימה,
שמתי לב שהרעידות מחריפות בירידה ובעומס(משקל) הנסיעה, לבד או עם משפחה,

כבר פעמיים החלפתי דיסקים קדמיים + בלמים, לאחר ההחלפה התופעה נעלמת אך חוזרת לאחר 3000-4000 ק"מ של נסיעה,

במוסך (המורשה) טענו שהם לא יודעים על סיבות נוספות מעבר להחלפת/חריטת דיסקים,

הדיסקים שהותקנו אמורים להיות ברמבו.

האם למישהו יש רעיון?

מה יכול לגרום לדיסקים שחיקה, בצורה כזו שהם מתחילים לרעוד לאחר 3000-4000 ק"מ לאחר תיקון?

תודה.

Amit
26-04-11, 08:49
רשמת אמורים להיות בראמבו ? יתכן ומורכבים תחליפיים סיניים שמניסיון כאשר מתחממים הם נוטים להתעוות ..

עמית

davidmzr
29-04-11, 20:37
נכון, הסינייים כאשר מתחממים הם נוטים להתעוות.
אבל נתקלתי באותה בעיה, החלפתי למקורי ושוב חזר.
שיפצתי את המשאבה המרכזית ורק אז התופעה חלפה.
בד"כ במשאבה המרכזית יש שתי בוכנות עם גומיות, אם אחד מהגומיות מעבירה שמן אחורה, רוב הלחץ על הקידמיים. סע עם חבר למקום שאין תנועה, בלום בבת אחת, וראה אם כל ארבעת הגלגלים עוצרים.
כל פעם מצד אחר. ז.א. קידמי אחורי.
דוד.

yair068
29-04-11, 21:00
דוד מעניין מאוד שווה פרויקט החלפת הגומיות למשאבה המרכזית.
אצלי הקדמיים ננעלים בעצירה קצת חזקה ויש רעידות ב-100
אחרי שליטשתי את הצלחות המאווררות + סט קליפרים גדולים יותר
יש מצב להסבר כללי על אופן החלפת הגומיות

davidmzr
30-04-11, 10:40
יאיר, מה כל דבר פרויקט ?. :-)
קטן עליך לבצע, אתה רק צריך ללטש את הצילינדר של המשאבה.
לא חייב על אוויר , אפשר עם מקדחה.
לכשתצתרך, אתה מוזמן לקבל את המכשיר או ללטש אצלי על המלחציים.
את הגומיות אפשר לקנות בחנויות גומי. אני קניתי ב-"כל גומי" ת"א.
מחיר גומייה 10 ש"ח. החלפתי רק 2 עיקריות שבאות על הבוכנות. משום שלא היה בחנות את גומיית האבק.
דוד.

shambi
30-04-11, 18:30
היי
תודה לכולם על העזרה,
לגביי שיפוץ המשאבה המרכזית, פעם ראשונה שאני שומע על הרעיון, מוזר שבמוסך(המורשה) אפילו לא העלו זאת,
לגביי בדיקת הבלימה - תוכל לפרט?
האם לבלום ליד צופה ושיראה אם הקדמי והאחורי בולמים יחד כל פעם מצד אחר?
- איך אני לוקח את זה הלאה?
- להיכנס למוסך ולשאול כמה עולה שיפוץ של משאבת בלם מרכזית?
בברכה, גיא

davidmzr
30-04-11, 20:18
"במוסך (המורשה) טענו שהם לא יודעים על סיבות נוספות מעבר להחלפת/חריטת דיסקים".
הם ענו לך "לא יודעים" לא טענו שאין סיבוות נוספות.
כן, תיארת בדיוק איך לבדוק.
אף מוסך לא משפץ משאבת ברקס, מחליפים לחדש.
כמו שהמוסכים לא עושים היום ללקוח אוברהול למנוע, מחליפים מפרוקיה או מיבוא.
כמוכן כן רציתי לציין שזאת אינה הסיבה היחידה לרעידות, יש סיבות נוספות.
דוד.

yair068
30-04-11, 22:09
רעידות כתוצאה ממשולשים ובמיוחד התפוח שעשה את שלו
חופש במסבי נאבה
אצלי בבדיקה לא סגור על זה גם חופש בגיר

רפי לין
30-04-11, 22:46
זה בית מלאכה מקצועי, אמין והוגן במחיריו לשיפוץ משאבות בלמים, בוסטרים וקאליפרים לרכב:
http://www.musach.co.il/details.asp?id=434
צריך להביא אליו את החלק הנדרש לשיפוץ כי הוא אינו מוסך.
שם בעל העסק דני.
בברכה - רפי לין

shambi
02-05-11, 14:51
היי
דיברתי עם כפיר מהמלצתו של רפי, אמר לבקש מהמכונאי שיבדוק את ה-נאבות ולהוריד מהפרק מ.מרכזית.
אני לא יודע אם זה סוף פסוק אבל בהחלט אמשיך לעדכן ואשמח להתייחסותכם.
(אגב - מה זה נאבה...?) - טוב אבדוק בגוגל.
בברכה, גיא.

GreaseDonkey
10-05-11, 22:22
היי
ברשותי פיאט מולטיפלה, בין המהירויות 60-80 קמ"ש יש רעידות ניכרות בזמן בלימה,
שמתי לב שהרעידות מחריפות בירידה ובעומס(משקל) הנסיעה, לבד או עם משפחה,

כבר פעמיים החלפתי דיסקים קדמיים + בלמים, לאחר ההחלפה התופעה נעלמת אך חוזרת לאחר 3000-4000 ק"מ של נסיעה,

במוסך (המורשה) טענו שהם לא יודעים על סיבות נוספות מעבר להחלפת/חריטת דיסקים,

הדיסקים שהותקנו אמורים להיות ברמבו.

האם למישהו יש רעיון?

מה יכול לגרום לדיסקים שחיקה, בצורה כזו שהם מתחילים לרעוד לאחר 3000-4000 ק"מ לאחר תיקון?

תודה.
קודם כל זה נכון שצריך לבדוק את הנאבות שהם טבורי הגלגל (אליהם מחובר הגלגל של הרכב והם גם נושאים את המיסב גלגל) אבל אני ממליץ על ביצוע ליטוש צלחות על הרכב...לא בכל מוסך יש את המיכשור לבצע זאת אבל אני דיי משוכנע, לאור תיאור התקלה שלך, שהיא תחלוף!!