PDA

View Full Version : טורבו....איך הוא פועל


ben_david7
14-04-11, 00:32
אני לומד הרבה זמן על טורבו כיוון שאני רוצה בקרוב להתחיל בפרוייקט.
אני יסביר מה אני יודע ואשמח לתגובות.

אוקיי....
טורבו:בנוי משתי טורבינות שמחוברות בציר משותף.
צד אחד:טורבינת גזי הפליטה של המנוע,טורבינה מסתובבת בגלל גזי הפליטה וכל שאר הגזים ממשיכים דרך האגזוז.
צד שני:טורבינת המדחס,טורבינה מסתובב עקב הסתובבות טורבינת גזי הפליטה.
בין שתי הטורבינות יש את הציר וביניהם יש אטימות מוחלטת.
כאשר המנוע פועל הגזים יוצאים ומסובבים את טורבינת גזי הפליטה מכך נובע שטורבינת המדחס מסתובבת ושואבת אוויר (ממש כמו שואב אבק) האוויר נשאב אל תוך טורבינת המדחס ,המדחס דוחס אותם במהירות אדירה ולכן האוויר מגיע בחום גבוה מאוד,לשם כך יש את האינטרקולר.
האוויר שעובר מטורבינת המדחס לכיוון האינטרקולר עובר תהליך קירור וצינון כדי שהאוויר הנכנס לסעפת היניקה (ומשם לחלל הצילינדר*) יהיה כמה שפחות חם כיוון שאוויר חם גדול בנפחו מאוויר קר,וכדי שיהיה אפשר לדחוס כמות גדולה יותר של אוויר יש לקרר אותו.

לאחר הרכבת הטורבו (וברור שזה כולל חיזוקים למנוע**).
יש להחליף את משאבת הדלק,וכדאי גם לעשות פורטינג,בפליטה חובה (כדי שלא יהיה לחץ גבוה במנוע,ביניקה כדי שייכנס יותר אוויר ודלק).

תקנו אותי בטעויות שלי!!!

תודה רבה בן!

רפי לין
14-04-11, 00:58
וכאן ניתן לראות כיצד נראה ופועל טורבו לרכב: http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=881
בברכה - רפי לין

Amit
14-04-11, 09:07
התאוריה יפה מאוד , אבל למעשה ההרכבת טורבו בצורה מקצועית דורשת ידע רב וכמובן כלים יקרים .
אני כבר חוקר את הנושא שנים והיום כבר לא רחוק מביצוע . אני לומד לתכנת את מחשב הרכב המקורי להתמודד עם טורבו עד לגדישה של 1 באר . כן מה ששמעתם מחשב רכב מקורי ..

יש בחור שמסייע לי אך לאחרונה הפסיק אני צריך להתמודד לבד עם הרבה דברים .

אם למשהו בפורום יש חיישן למבדה WIDEBAND ובקר אשמח להשאיל אותו לצורך כיונים .

למעשה אם מרכיבים אטם מתכת להורדת קומפרסיה . ניתן להגיע ל125 כוחות סוס בגדישה מכווונת להפליא במנוע סטנדרטי . 1250 הזרקה רב נקודתית .