התחבר

View Full Version : החלפת אטם מכסה שסתומים


chesh
13-04-11, 13:51
הגיע הזמן להחליף את אטם מכסה השסתומים
לפני שאני מבצע לבד יש לי 2 שאלות

מה המומנט שאני אמור לסגור את הברגים? האם חובה לסגור עם ידית מומנט?
אשמח אם מישהו יכול להשאיל לי ידית כזו, לא הייתי רוצה להשקיע 300 שקל בהחלפה חד פעמית
בן?

והאם אני אמור לסגור את הברגים בהצלבה?

Amit-IL
13-04-11, 17:27
עפ"י ההוראות יצרן חובה לסגור עם מד מומנט עד כמה שאני יודע,
מהניסיון שלי עדיין לא ראיתי מישהו שסגר את ארבעת הברגים הללו עם מד מומנט.
1.את הברגים האלה סוגרים עד הסוף (סבב ראשוני)
2.נותנים לכל בורג מעט חיזוק (סבב שני), המכונאים קוראים לזה "ברגש"
אני משמן תמיד את חורי התבריג בראש המנוע וגם את הברגים לפני הסגירה כך אפשר להרגיש טוב יותר את הסבב הראשון

יש לנקות היטב משאריות לכלוך,סיליקון, ושמן את פני מכסה השסתומים ואת פני ראש המנוע,
למרוח סיליקון עמיד בחום על ראש המנוע וגם על פני מכסה השסתומים,
למקם את האטם על ראש המנוע מבלי ללחוץ עליו ולוודא שחורי האטם יושבים מעל חורי התבריג בראש,
להלביש את מכסה השסתומים ולסגור את הברגים.

הברגים לא צריכים סגירה חזקה עם כוח רב, צריך לתת לאטם לעשות את העבודה ולא למעוך אותו בסגירה היסטרית, לא לשכוח שגם נמרח סיליקון שעוזר מאד לאטם כך שכוח רב בסגירה לא מועיל לאטימה.

Amit
13-04-11, 18:01
היה דיון על כך בפורום . 15 NM ולא מעבר הגומי אמור להלחץ מעט ולא להמחץ לחלוטין .
(דוד עדכן על נתוני הסגירה ) יש ברשותי מד מומנט .

דבר איתי בסוף שבוע אקח אותו מבית ההורים שלי .

עמית

davidmzr
13-04-11, 18:14
נכון, הנה כאן:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?p=88891#post88891
דוד.

yair068
13-04-11, 20:49
אני נוהג בשיטה אחרת אומנם דומה
את האטם אני מרכיב על מכסה שסטומים ללא סיליקון ובודק שישב טוב.
מורח שכבה דקה מאוד של סיליקון על ראש המנוע(משטח עם האצבע)ואז סוגר את מכסה השסטומים
משתמש במפתח T10 וסוגר בהצלבה
סוגר ברגש היטב וגם כך אי אפשר להרוס הברגה עם המפתח הזה

davidmzr
13-04-11, 20:55
צודק, את האטם לא מניחים על ראש המנוע, אלא על המכסה לתוך החריץ.
דוד.

Amit-IL
13-04-11, 23:07
יאיר ודוד צודקים אני מהירתי בכתיבה וטעיתי,
אין דרך אחרת מלבד הלבשת האטם קודם על המכסה ורק לאחר מכן להניח אותו על הראש.

לגבי הסיליקון הדעות חלוקות וכל אחד עפ"י ניסיונו.
אני טוען שכדאי ורצוי למרוח סיליקון וכבר כתבתי על זה בעבר באחד השירשורים שלי,
נכון שההיגיון אומר שהאטם צריך לעשות את העבודה לבד ובשביל זה הוא קיים, אבל הפונטו כבר קצת ישנים והמכסים הללו נוטים להתעווט ולכן כדאי למרוח מעט סיליקון שיתן אטימה נוספת

davidmzr
13-04-11, 23:21
העלת נקודה מעניינת ונכונה, המכסאות ברכב ישן נוטות להתעוות.
דוד.

chesh
13-04-11, 23:43
תודה לכולם,
יש ברשותי מפתח T10 אבל אני מעדיף לעבוד עפ"י הוראות היצרן

תודה עמית, אצור איתך קשר עוד שבועיים ככה. בינתיים הוא לא נוזל בצורה משמעותית, יותר באזור השמאלי של הקאמשאפט, האם יש שם מחזיר שמן באזור?

ben_david7
13-04-11, 23:56
הגיע הזמן להחליף את אטם מכסה השסתומים
לפני שאני מבצע לבד יש לי 2 שאלות

מה המומנט שאני אמור לסגור את הברגים? האם חובה לסגור עם ידית מומנט?
אשמח אם מישהו יכול להשאיל לי ידית כזו, לא הייתי רוצה להשקיע 300 שקל בהחלפה חד פעמית
בן?

והאם אני אמור לסגור את הברגים בהצלבה?

054-2187082
אצלי אין בכלל נזילות בגלל הסיליקון האדום,כדי להחליף ברגים (אלן M6 אם אני לא טועה)+אומים.
יש לי בבית אתה הכל, אתה מוזמן

Amit-IL
13-04-11, 23:56
אכן כן, יש מחזיר שמן אחד ויחיד הוא התגלה לעינייך רק אם תפרק את הפולי העליון שבראש המנוע,
לאחר מכן תצטרך לבצע כיוון טיימינג מחדש אין ברירה אחרת.
הוצאת המחזיר שמן נעשת בעדינות בעזרת מברג שטוח, פשוט דוקרים את המחזיר שמן ומושכים אותו החוצה (לא מסובך) לאחר מכן מנקים היטב את המקום שבו הוא מולבש מורחים מעט סיליקון רק על היקפו החיצוני של מחזיר השמן ומכניסים אתותו בחזרה בעזרת בוקסה במידה 30 מ"מ אם אני לא טועה.
לדעתי כדאי להחליף מחזיר שמן זה בעת החלפת רצועת טיימינג.

ben_david7
14-04-11, 00:01
אכן כן, יש מחזיר שמן אחד ויחיד הוא התגלה לעינייך רק אם תפרק את הפולי העליון שבראש המנוע,
לאחר מכן תצטרך לבצע כיוון טיימינג מחדש אין ברירה אחרת.
הוצאת המחזיר שמן נעשת בעדינות בעזרת מברג שטוח, פשוט דוקרים את המחזיר שמן ומושכים אותו החוצה (לא מסובך) לאחר מכן מנקים היטב את המקום שבו הוא מולבש מורחים מעט סיליקון רק על היקפו החיצוני של מחזיר השמן ומכניסים אתותו בחזרה בעזרת בוקסה במידה 30 מ"מ אם אני לא טועה.
לדעתי כדאי להחליף מחזיר שמן זה בעת החלפת רצועת טיימינג.

אני לא הצלחתי להוציא את מחזיר השמן,שעות של מחשבה לא עזרו וויתרתי
אשמח להסבר יותר מדוייק כדי לדעת

Amit-IL
14-04-11, 01:01
ראשית אין צורך לצוטט תגובה מעלך,
לעניין, ראיתי את הפרוייקט שעשית על המנוע שלך וחשוב שתדע שאם היית עושה את מה שטובי האנשים כאן אמרו לך וייעצו לך מניסיונם לא היית מגיע ל15 דפים בשירשור שלך אני מבטיח לך וזה לא בא כדי להעביר ביקורת עליך סה"כ עשית ביי"ס לא רע על המנוע וזה חשוב לא פחות, אלא הכוונה שעשית פרוייקט
גדול יותר מהחלפת מחזיר שמן לא השכלת לשאול את אנשי הפורום כיצד מחליפים אותו תאמין לי שלא היית צריך להקדיש מחשבה רבה כל כך זה ממש קטן עליך תאמין לי, אבל חשוב לעבוד מסודר ומתוכנן ולא להתפזר האנשים שעזרו לך כמו: עמית, יאיר, ודויד ועוד כמה חברי פורום מנוסים מאד ומבצעים את זה עם יד קשורה מאחורי הגב תוך שמעירים אותם בבוקר משנתם.

מה שאני בא להגיד שאם עשית פרוייקט נרחב על המנוע שלך ולא החלפת את מחזירי השמן בפולי תחתון ועליון אז זה חבל בעיקר בגלל שזוהי עבודה פשוטה ועלות מאד נמוכה ופעולה שתורמת רבות לנקיון המנוע
באיזור הטיימינג שתמיד מלוכלך ושחור מתחת לכיסוי הפלסטיק של חגורת הטיימינג.

כשתחליט להחליף את מחזיר השמן אתן לך סדר פעולות מדוייק, את מחזיר השמן העליון קל ופשוט יותר להחליף וזהו גם המחזיר שאם אינו אוטם כראוי אז כל המנוע סובל מלכלוך באיזור הטיימינג, המחזיר של הפולי התחתון קצת יותר מסובך להחלפה והוא גם אינו מלכלך את המנוע בגלל מיקומו התחתון רק שיתכן והוא עלול ללכלך את חיישן סיבובי המנוע שמקובע עם בורג אחד וקורא את סיבובי המנוע בפולי התחתון.

davidmzr
14-04-11, 09:43
אני לא הצלחתי להוציא את מחזיר השמן,שעות של מחשבה לא עזרו וויתרתי
אשמח להסבר יותר מדוייק כדי לדעת
לא צריך שעות של מחשבה לחלץ מחזיר שמן.
קנה לך מל.כ מכשיר פשוט ויעיל. עוד לא נתקלתי במחזיר, אפילו העקשן ביותר, שלא נכנע בקלות.
דוד.

yair068
14-04-11, 11:11
לא צריך שום מכשיר מוציאים את הקאמשפט והמחזיר שמן יוצא בקלות
רוב הסיכויים שהוא לא יצא ללא פירוק ואפילו מכשיר לא יעזור

davidmzr
14-04-11, 11:33
אז לזרוק את המכשיר היעודי ?. :)
ומה נעשה עם מחזיר הקרנק ?. והמחזיר של משאבת השמן בפיאט מריאה, שנמצא בבלוק (בטיימינג) שהגישה אליו קשה ?.
דוד.

ben_david7
14-04-11, 14:09
לא הבנתם...
יאיר שהיית אצלי והוצאת את גלגל הקמשפט,איך עשית את זה? אני לא זוכר
כי שמסובבים את הבורג הגלגל מסתובב צריך איך שהוא לעצור את זה..
אני שוואל בשביל ידע אני לא הולך לעשות את זה

davidmzr
14-04-11, 15:42
יש שתי שיטות לאחוז גלגל קמשפט.
את האדום אני בניתי שיתאים גם למזדה ומריאה.
לפתוח אין בעיה עם פטיש אוויר, אבל לסגור לפי הוראות יצרן עם טורק, אני משתמש באחד הכלים שבתמונה.
דוד.

ben_david7
14-04-11, 16:00
תודה.

Amit
14-04-11, 16:03
ניתן לפרק גלגל קאמשאפט ע"י חביקת הקאמשאפט למהדק שולחן . ובעדינות לפתוח את הבורג הנועל .

המתקן שבנה דוד מצויין אני השתמשתי במברג שטוח גדול כאשר הכנסתי אותו בין אחד החורים בגלגל הקאמשאפט לבין גוף המנוע .

ממש מכונאי מדרכה :)
עמית

davidmzr
14-04-11, 16:50
קראתי 3 פעמים את התגובה שלך ולא הבנתי.. :)

Amit
14-04-11, 16:56
ערכתי את ההודעה ..
עמית

davidmzr
14-04-11, 17:04
עכשיו זה ברור לכל.
איפה ההודעה שלך ששאלת בה"פ, על הצמיגים ?.
אין שירשור בפורום.
דוד.

yair068
14-04-11, 17:06
דוד את המכשיר תשמור לי להוציא מחזיר שמן לשסתומים
חוצמזה אמרתי לך אני צריך לבוא לגלריה

davidmzr
14-04-11, 17:11
הכניסה לגלריה היא בתשלום. :)
מה זה מחזיר שמן לשסתומים ?. אתה מתכוון לגומיות שסתומים ?.
דוד.

yair068
14-04-11, 17:13
שהוא בעצם מחזיר שמן שלא יכנס שמן לבלוק
חוצמזה בחול המועד זה בחינם

Amit
14-04-11, 17:28
תעיף מבט דוד :

http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=12088

עמית

davidmzr
14-04-11, 17:34
יאיר, הכלי לחילוץ מחזירי שמן מיועד גם לחילוץ פקקי מים, מהראש ומהבלוק.
הוא עולה משהו כמו 30 ש"ח פלוס מינוס. אז למה לדפוק פנימה מברגים ?.
דוד.

davidmzr
14-04-11, 17:40
עמית, אני לא עוסק בדברים הללו. כשהבן יחזור מהעבודה אתייעץ איתו, ואחזור.
כבר כתבתי לך שהוא והחבר שלו, "חולים" על שינויים ושיפורים.
דוד.

ben_david7
15-04-11, 00:51
ףףף

chesh
16-04-11, 18:13
טוב אז קפצתי היום לבקר את בן
החלפה של 10 דקות לקחה שעתיים חח בן סליחה על ההטרדה
בקיצור הוחלף האטם, באנו לסגור את המכסה במומנט 15 עם הברגים המקוריים והופ נשבר בורג
בן הביא ברגים חדשים והופ נשבר חלק מהמכסה שסתומים יחד עם ההברגה!!.
בסוף הוא הביא לי את המכסה שלו יחד עם הברגים וסגר ברגש, בן המון תודה ומצטער שפירקנו לך חצי אוטו.

davidmzr
16-04-11, 20:29
"בן הביא ברגים חדשים והופ נשבר חלק מהמכסה שסתומים יחד עם ההברגה!!."
איפה יש בחלק מהמכסה הברגה ?.
דוד.

chesh
16-04-11, 22:43
http://i51.tinypic.com/23ihsi0.jpg

כל החלק שסימנתי פשוט נשבר מהמכסה
טוב מסתבר שיש לי בעיות עם המכסה שלך בן, נוזל לי מלא שמן מהפקק (הוא אוטם טוב ד"א) במכסה הקודם בחיים הוא לא נזל משם.
וגם בפינה השמאלית של הקאמשאפט פשוט מטפטף לי מלא שמן על הרצפה ועל המשאבת מים. חוץ מזה כל אזור האטם יבש.

דוד האם יש לך מכסה נוסף כזה או סט ברגים חדש? האם אני ישיג כאלה במ.י.ר חלפים?

yair068
16-04-11, 23:14
יצא לי לקנות אטם מכסה ולפעמים יש גודל אחר שבהרכבה הוא לא יושב טוב
ויתכן שבגלל זה הוא נוזל וישנם אטמים שלא שווים כלום לכן אני תמיד משתמש באטם ישן ואם הוא נוזל אז אני שם סיליקון ונגמר הסיפור.
איך שברתם את המכסה רק אחד יודע ויתכן שהיה סדוק לפני כן
לא מתאים לבן לשבור את המכסה גם אם ישים בורג של טנק
דוד אף פעם לא ניקיתי את ההברגה וגם אין קשר בין המכסה לבורג ובטח לא ניקיתי את הסיליקון שהרי ההברגה חלולה בצד השני

davidmzr
16-04-11, 23:17
אם הוא נכנס היטב לחריץ במכסה, לא צריכה להיות שום בעיה.
דוד.

yair068
16-04-11, 23:18
זאת הבעייה שבעיגול הוא לא נכנס טוב ואז הוא יופי נוזל

davidmzr
16-04-11, 23:20
לא נכבס טוב בעיגול האטם פגום.
דוד.

ben_david7
17-04-11, 03:38
כנראה שהמכסה היה סדוק לפני זה כי בקושי הפעלתי כוח ,יש להזכיר שלפני זה הוא תפס לפני הבורג את היוניט חום.
האטם הוא של הלרינג (כשקניתי סט אטמים קיבלתי בטעות 2).
שמתי סיליקון אדום.
גם לפני זה היה קצת נזילה כנראה שיש צורך בהחלפת מחזיר שמן של הקמשפט (אזור ממנו נוזל).

את מכסה השסתומים ,הגומיה והראש ניקיתי הייטב לפני ששמתי סיליקון.

chesh
17-04-11, 12:57
טוב, קניתי מקודם סט ברגים חדש + סיליקון שחור (יש הבדל?)
הרכבתי אותו שוב וסגרתי ברגש עם T10, לא מומנט וכרגע אין שום נזילות.
מקווה שזה יחזיק מעמד ככה, בינתיים נקי כל העסק

בן תודה על המכסה, השגתי עוד אחד מפירוק. אם אתה צריך אותו תגיד לי אני יקפוץ יביא לך