PDA

View Full Version : חיישן טמ"פ


קליין
09-04-11, 23:48
שלום
היום שמתי לב שהמד מעלות שמראה בפונטו לא מתייצב במחוון
יורד מתחת לחצי ועולה שוב
מדובר בפונטו 01 מה יכול להיות
תודה ושבוע טוב

ben_david7
10-04-11, 00:32
לא הבנתי אותך...
הרכב מגיע ל-90 מעלות לאחר מכן יורד קצת וחוזר?
תקין לחלוטין כשהרכב מגיע ל-90, הטרמוסטט נפתח עובר מים בכל מעברי המים (בראש מנוע,בלוק מנוע וסעפת יניקה) ומקררים את המנוע+ הוונטה מתחילה לעבוד.
הרכב קצת מתקרר בערך 80 ושוב מתחמם ל-90 וזה שוב קורה.
אני לא מדייק במעלות כי כל אחד זה שונה.
אצלי גם ככה

davidmzr
10-04-11, 11:27
חברים, אתם מערבבים בין חיישן טמפרטורה ליונית חום. :)
דוד.

ronesbones
10-04-11, 15:42
במידה והטמפרטורה יורדת תוך כדי נסיעה וחוזרת לחצי במצב עמידה, זה סימפטום לטרמוסטט תפוס במצב פתוח.
הדבר גורם למנוע לעבוד לא בטמפרטורת העבודה שלו וגורם לביצועים פחות טובים וצריכת דלק מוגברת.

yair068
10-04-11, 19:12
כמו שאמר בן בנסיעה מהירה ירד לרבע בעמידה ביום חם טיפה מתחת לחצי.
במצב כזה אין בעייה לטרמווסטט

davidmzr
10-04-11, 20:36
נכון מה שבן כתב.
אבל גם מה שכתב ronesbones נכון.
דוד.

yair068
10-04-11, 21:27
אך ביום קריר יקח לו הרבה זמן עד שהמנוע יכנס לטמפ' עבודה .
ז"א במצב תקין אחרי 10 דקות במצב סרק מד טמפ' יציב על מתחת לחצי
בכלל נראה לי מוזר שטרמוסטט בפיאט יתפס במצב פתוח אחד למליון
דוד כמה ראשי מנוע שיפצתה בגלל טרמוסטט תקול סגור

davidmzr
10-04-11, 21:45
יאיר, ronesbones כתב: "זה סימפטום לטרמוסטט תפוס במצב פתוח." בשונה מטרמוסטט במצב סגור.
בלי קשר ל"תקלה" שכתב קליין.
הוא צודק טכנית.
דוד.

קליין
10-04-11, 23:08
יאיר, ronesbones כתב: "זה סימפטום לטרמוסטט תפוס במצב פתוח." בשונה מטרמוסטט במצב סגור.
בלי קשר ל"תקלה" שכתב קליין.
הוא צודק טכנית.
דוד.
הרכב ביצע ראש מנוע והוחלף טרמוסטט והחום תמיד הייה יציב לחצי לאחר שהתחמם
רק עכשיו שמתי לב שלפעמים המד חום ברכב לא מתייצב ויורד ועולה בעדינות
אך לא עובר את החצי
לפי דעתי זה נראה כמו איזה חיישן של המחוון ?
יש פיתרון ?....

davidmzr
11-04-11, 10:39
סביר להניח שאתה צודק, בנוסף אפשרות למגע רופף.
דוד.

קליין
13-04-11, 23:22
סביר להניח שאתה צודק, בנוסף אפשרות למגע רופף.
דוד.
היכן נמצא החיישן ברכב

ben_david7
14-04-11, 00:09
חיישן הטמ"פ נמצא על סעפת היניקה מצד ימין, כדי שתיהיה גישה יש לפרק את קופסאת פילטר האוויר,ואם אתה מוציא את חיישן הטמ"פ רק שהאוטו קר,כי כשאתה מוציא אותו נוזלים מים ואם האוטו חם אתה מקבל כוויה (אני מדבר מניסיון)

Amit-IL
14-04-11, 01:37
זהו צילום של סעפת יניקה של פונטו דור 1 אני מאמין שזה לא שונה כל כך בדור 2,
בכל מקרה לא לשכוח לנקז אויר במערכת הקירור אם אתה מפרק את החיישן מהסעפת.

yair068
14-04-11, 17:10
לדעתי אתה צריך את חיישן חום שנמצא על ראש המנועמאחור במד שמאל