View Full Version : בעיה בהצתה + ברקסים.
שלום לכולם !!
בעיה ראשונה -
אז כבר תקופה שאני סוחב את הבעיה כי היא פשוט חוזרת על עצמה פעם בשבועיים שלושה בערך .
הבעיה היא שכשאני מנסה להתניע את הרכב (ELX 02 אוט') אז אני שומע מין רעש צורם/חורק כזה (כאילו משהו מסתובב שם וחורק הכל ) , פשוט היום זה היה בילתי נסבל רק אחרי 6-7 ניסיונות הרכב הניע .
(טיפול היה לפני כחצי שנה - פלאגים לפי מדריך בפורום , ולא נסעתי הרבה בכלל באוטו 3-4K.)
בעיה שניה -
כשאני נותן ברקס עדין ממש אז אני מרגיש שהדוושה בורחת טיפה (נהיית רכה) וצריך ללחוץ עוד קצת (אבל זה רק בשלב של הלחיצה העדינה , הבנתי שזה קשור בלחץ שמן אם אני לא טועה .
אשמח אם תמליצו לי על מוסך טוב ואמין בבאר שבע - כי ב.ט שירותי רכב ממש לא רציניים !!
תודה רבה לעוזרים ...
האם כאשר אתה מניע בפעמים הראשונות(בזמן הרעש) המנוע מסתובב ?.
נפח ברגלית הברקס עם מנוע דלוק, לחץ חזק במשך חצי דקה. עדכן מה קורה.
דוד.
1. לא אני יחדד , בזמן שאני נותן סוויץ כל הנורות נדלקות ממתין מס שניות שישארו רק נורות המצבר והמנוע ואז מניע.
כשזה קורה (ז"א הבעיה) אז אני לא מצליח להניע אני פשוט שומע רעש כזה מוזר (כאילו אתה קודח בברזל עם מקדחה במצב פטיש - פשוט לא מצליח לתאר את הרעש כמו שצריך חח .) ואז פשוט מחזיר לסוויץ כדי לא להרוס כלום , ומנסה שוב ושוב עד שמצליח .
2.לגבי הברקסים אני אנסה את מה שאמרת .
3.לגבי מוסך בבאר שבע שאפשר לסמוך עליו?
עזוב את הנורות לא שאלתי על נורות.
לדעתי שלוש אפשרויות קיימות.
א. הברגים של הסטרטר משוחררים.נענע אותו וראה אם הוא משוחרר. (קל)
ב. הסטרטר דפוק. הבנדיקס מחליק לסרוגין. (בנוני)
ג. השיניים בזר של גלגל התנופה נדפקו.(קשה, להוריד גיר) במידה שלא, אם תמשיך להניע כך תדפוק אותם.
לא ענית על השאלה, האם המנוע מסתובב בזמן הרעש.
אם קשה לך לבדוק לבד, תן למישהו לתת סטרטר, הביט בצד הטיימינג וראה אם הרצועה מסתובבת.
דוד.
אני לא חושב שהמנוע מסתובב אין רעש מהמנוע אין רעידות או חצאי הצתות פשוט הרעש שתיארתי, אומר לך משהו ?
הרעש שתיארת הוא בדיוק אחד מהדברים שכתבתי. אני נחוש לגבי זה.
בלי ייתכן ובלי אולי.
דוד.
יתכן והמצבר חלש ולא מצליח להוציא את הבנדיקס ? לדעתי דוד צודק בדוק את הסטרטר ?
עמית
לא סביר שהמצבר חלש ולא מצליח להוציא את הבנדיקס.
כדי להוציא את הבנדיקס, צריך פחות זרם (לא פחות מתח) מאשר לסובב את המנוע.
הבחור כתב "אחרי 6-7 ניסיונות הרכב מניע ." אם המצבר היה חלש עד כדי כך, שלא היה מוציא את הבנדיקס, אז סביר להניח שהמנוע לא היה מסתובב ומניע.
דוד.
סביר למדי ששינן (בנדיקס) המתנע (סטרטר) נתפס אל ציר העוגן של המתנע ולכן אינו יוצא מספיק אל גלגל התנופה של המנוע, כדי להשתלב איתו, והרעש שאתה שומע הנו חריקת שיני השינן על שיני גלגל התנופה.
תופעה כזאת הנה, בדרך כלל, בגלל אבקת שחיקת דיסק המצמד (קלאץ') שמתערבבת עם הגריז של ציר העוגן שנהיה עקב כך צמיגי ודבקי.
הפתרון הנו פרוק המתנע לחלקיו, הוצאת השינן מהעוגן, נקוי ציר העוגן המגריז המלוכלך וגירוזו מחדש במעט גריז דק והרכבה מחדש.
כאן ניתן לראות את השינן (2) ואת העוגן (3):
http://www.musach.co.il/forum/showthread.php?t=592&highlight=%EE%FA%F0%F2
בברכה - רפי לין
נכון זאת אפשרות, לכן כתבתי סטרטר דפוק.
אם יצאה כמות כזאת של אבקה מדיסק המצמד, שמסוגלת לעצור את השינן, המצמד דפוק, יש להחליף את כל הבנדיקס.
מי כמוך שיודע את זה, החלפת עשרות ואולי מאות בנדיקסים.
אבל היום לא מתעסקים עם שיפוץ וניקוי הסטרטר, מזמינים משופץ ונגמר.
בעד זה קמו עשרות בתי מלכה שמשפצים מכלולים. בזמנו זאת הייתה העבודה של החשמלאי.
דוד.
אחרי שקיבלתי קצת רקע לגבי תמונת המצב אני כנראה אחפש מוסך טוב בסביבה ואטפל בבעיה , תודה רבה לכם דוד ורפי ..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.