View Full Version : חיישן טמ"פ
ben_david7
29-03-11, 15:49
חיישן טמ'פ דפוק.
הרכב כידוע לכולם פיאט פונטו 1.1 דור 1
כאשר אני מניע את האוטו הטורים על 1000 סל"ד לפעמים ולפעמים 800 סל"ד תלוי מה מתחשק באותו יום לאוטו.
אבל זאת לא הבעיה הבעיה היא כאשר האוטו מתחמם ב-25 מעלות הטורים מתחילים להשתגע בין 1000-1500 סל"ד.
הבעיה היותר גדולה שיש לי קונה לאוטו והוא מוכן לקנות רק שאני ייטפל בזה,הבטחתי לו שאני ייטפל בזה בהקדם וכבר ייעשה איתו העברת בעלות.
הלכתי היום לקנות חיישן טמ"פ אבל המוכר ניהיה פוזל ולא הבין מה אני רוצה ממנו,הוא שאל אם אני רוצה טרמוסטט....(דפוק!)
אם למישהו יש חיישן טמ"פ למכירה אני מוכן לשלם כמה שייתבקש ,או מקום בו יש בטוח חיישן שכזה.
תודה רבה בן.
יש לי חיישן כזה תהיה בקשר בשעה 18:00
בן, איך קבעת שחיישן הטמפרטורה תקול ?.
דוד.
ben_david7
29-03-11, 19:05
כי הרכב משתגע רק שהוא מתחמם.
חיישן למבדה הוחלף לחדש.
כל בית המצערת הוחלף (כולל חיישן בית מצערת ומנוע צעדים).
בדקתי ששיניים בטיימינג לא מפוספסות.
כיוונתי שסתומים.
הרכבתי חיישן קראנק חדש לבדוק אם זה קשור אליו אך זה לא קשור אליו אז החזרתי אותו.
לא נותר אלא להחליף גם את זה.
קונה הרכב יהיה האדם הכי מאושר בעולם....הוא זכה ברכב חדש (O.o)
יאיר עוד מעט בא לבדוק אם זה זה....מקווה שזה באמת זה.
בכל מקרה זה כיף למכור למישהו רכב ולהיות עם לב שקט שמכרת משהו טוב שאנשים יוכלו להנות ממנו.
ben_david7
29-03-11, 19:17
יאיר מחפש את זה בבלאגן במחסן...איזה כיף לדעת שאני לא היחיד שהמחסן שלו מבולגן :)
יאללה מחר יום סדר!
אני ייעדכן אם הוא יימצא את זה
צרת רבים נחמה לט_ _ _ _ם :p
דוד.
ben_david7
29-03-11, 20:54
החלפנו חיישן טמ"פ וחיישן מאפ.
לא עזר.
הבעיה שלך היא מאז שסגרת את המנוע.
ב-18/2 הצעתי לך כאן מעל דפי הפורום, איך לעלות על הבעיה, העדפת להחליף חלקים ישנים מפרוקייה, ולהתעלם.
אם תקשיב ותעשה את מה שאומר לך, אני מתחייב לפתור לך כאן בפורום את הבעיה.
או שתיכנס למוסך לבדיקת מחשב, העלות היא כלום, לעומת הסכומים שאתה זורק על הרכב.
אז תחליט.
דוד.
דוד יש לך פרויקט לעזור לבן בתשלום והאמת יופי של בחור.
כל הקניסטר לא מחובר כך שאין לדעת מהיכן הבעייה.
לחיצות חזקות בהקפצה על הגז מאפסות את סיבובי המנוע כך שיכול להיות עדיין בעייה בבית מצערת.
בכל אופן צריך לסדר את הקניסטר ומשם הלאה כשתראה תבין
דא"ג המלצתי לבן שיקפוץ אליך תכין מרק תימני
אחח בן בן ... תגיד במקרה שחקת עם בורג המצערת ??
יתכן ובורג המצערת סגור מדי ומשאיר את פרפר המצערת פתוח מדי ואז המחשב מנסה הכל בכדי להוריד סל"ד והמנוע משחק בטורים . את הסעפת החלפת האם בדקת כי הפרפר נסגר עד הסוף (נשען על בורג ) ??
אם כן תנסה לפתוח את הבורג (אלן קטן מאוד ) ובכך תנעל מעט את הפרפר . יתכן וגם כבל הגז מתוח מדי ובכך משאיר את הפרפר פתוח . תשחרר מעט שלא יהיה מתוח ליתר בטחון .
כל מה שכתבתי נכתב בדם .... לאחר שאני החלפתי סעפת והבעיה היתה אצלי כחצי שנה עד שמצאתי פיתרון .
אם צדקתי דבר איתי אני צריך טובה ..
עמית
הכבל תקין נבדק בחושך היה קשה לבדוק את בורג המצערת
נחשוב על זה אבל ללא תשלום.
הקניסטר יכול לגרום לבעיה או לחלקה.
קודם סדרו את הקניסטר, שלא יהיה סתום, יש לבדוק בזמן סטרטר 12V.
ben_david7
30-03-11, 00:43
פעם שעברה לא ביצעתי את הבדיקה כי לא הבנתי. איך לעשות זאת.
ואני רוצה ללמוד ולהבין איך זה נעשה.
על איזה קונקטור אתה מדבר?
יש לי רב מודד אבל לאן לחבר את החוטים שלו את זה לא הבנתי.
אין לי מושג בחשמל, אשמח ללמוד קצת:]
אחח בן בן ...
יתכן ובורג המצערת סגור מדי ומשאיר את פרפר המצערת פתוח מדי ואז המחשב מנסה הכל בכדי להוריד סל"ד והמנוע משחק בטורים . את הסעפת החלפת האם בדקת כי הפרפר נסגר עד הסוף (נשען על בורג ) ??
אם כן תנסה לפתוח את הבורג (אלן קטן מאוד ) ובכך תנעל מעט את הפרפר . יתכן וגם כבל הגז מתוח מדי ובכך משאיר את הפרפר פתוח . תשחרר מעט שלא יהיה מתוח ליתר בטחון .
עמית
מאחר שכתבתי מס' פעמים שאין לגעת בבורג המצערת, ואתם שוב נוגעים. אני מפנה אותך להוראות יצרן, שמתייחס לפונטו דור 1 נפח 1.1 משנת 93 עד 99.
כיוון הבורג נעשה ע"י היצרן, בתיאום עם מנוע הצעדים ע"י חיבור למחשב. בהתחשב ברמת הזיהום.
בסיבובי הסרק.
נניח לרגע שתסגור את הבורג, ובכך למעשה תפתח יותר את המצערת, הרי שפעולה זאת למעשה דומה לזה שכאילו לחצת מעט על רגלית הגז. אם כך מדוע לחיצה קלה על הרגלית, לא משגעת את הטורים ?. לכן לא יעזור לך ואסור לכוון את הסל"ד בעזרת הבורג.
יש מכוניות הזרקה שכן ניתן לכוון ע"י הבורג. לפי הוראות יצרן.
יאיר נראה לי שנמאס לך, ואתה רוצה לברוח מהרכב הזה. מרק תימני יש רק ביום שישי.:)
דוד.
עמית, חשבתי שרצוי לענות לך על הה"הפ כאן כדי שגם בן ילמד.
תפקיד הקניסטר הוא, למנוע פליטת אדי דלק מהטנק לאטמוספירה.
בטנק הדלק נוצרים אדים, הקניסטר סופג אותם ומאפסן אותם עד שהמנוע עובד, אז נפתח השסתום החשמלי ומזרים את האדים לסעפת, משם הם נשאבים לצילידרים. התקן זה מקטין את הלחץ בטנק וריח דלק. שים לב שבטמפרטורה גבוהה בחוץ, כאשר אין ברכב קניסטר או הוא תקול. כשתפתח את הטנק למלא דלק, תרגיש בלחץ חזק שיוצא מהטנק. במכסה טנק הדלק יש שסתום חד כיווני שמכניס אוויר, אבל לא מוציא.
במקרה של ריח דלק או בעיות בסל"ד, יש לבדוק שהשסתום החשמלי תקין ומקבל מתח, ובעיקר לבדוק דליפות ממנו ומהצינור שמוביל לסעפת.
ולשאלתך, לא רצוי לבטל אותו. לא ידוע לי על שינויים במחשב כדי להסירו.
דוד.
דוד שלום,
אם הקניסטר מנותק המנוע לא מתפקד כראוי. יש למחשב חלק בנושא .
אצלי ברכב מאז ומתמיד יש לחץ במיכל דלק איך ניתן לוודא כי הקניסטר מבצע את תפקידו כראוי ?
השסתום מגיב יפה את זה כבר בדקתי ולא נראה כי יש סתימה בצינורות אך עדיין יש לחץ במיכל .
קשה לי להגיד אם הלחץ הוא חיובי או שלילי בכל מקרה אין לי ריח דלק ברכב או בכלל .
עמית
נכון שאם הקניסטר מנותק המנוע לא מתפקד כראוי. ויש למחשב חלק בנושא .
יש לכך סיבה, שכרגע לא אגע בה.
הקניסטר משמש גם כמצבר לרגע התאוצה.
בזמן שהמחשב מקבל מידע מחיישן המצערת, שהיא נפתחה באופן פתאומי, הוא פותח את השסתום, נוספים למנוע אדים לזמן התאוצה, על אותו עיקרון שפועלת משאבת התאוצה בקרבורטור ברכב לא מוזרק. אלא ששם מוזרק תוספת דלק ולא אדים.
הלחץ שיש לך במיכל תמיד יהיה, בפרט בקיץ. משום שלפחם שיש בקניסטר יש גבול לכמות שהוא יכול לספוג.
שאלת, איך ניתן לוודא כי הקניסטר מבצע את תפקידו כראוי.
פרק את הצינור שהולך ממנו לסעפת, סתום את הכניסה לסעפת. תן גז והריח אם יוצאים ממנו אדי דלק. אבל אני לא מציע לחפש בעיה היכן שאין.
אני בד"כ מרים את החתולה שלי לצינור, אם היא עושה מייאו, סימן שיש אדים ותקין.:wink:
דוד.
אהבתי את הקטע עם החתולה ....
חזק מאוד..
עמית
ben_david7
30-03-11, 16:45
הקשבתי לדוד ולא נגעתי בברגי המצערת אך הלכתי למוסך קרבורטורים.
הוא אמר לי שהוא שומע רעש של שאיבת אוויר,ויש שאיבה .
הוא אמר לי לפתוח את המצערת לשים סילקון שחור חזק! ולסגור חזק .
עשיתי מה שהוא אמר ופלא הנעה ראשונה המנוע על 850 סל"ד סרק לא זז פועל חלק ונקי.
נסעתי קצת לראות שהכל בסדר אחרי נסיעה של 25 דקות שמתי לב שהטורים באמת לא משחקים אבל שאני עוזב בבת אחת את הגז האוטו נכבה.
כאן יש קשר לקניסטר?
תודה רבה בן.
נשמע מוזר להכניס סיליקון לתוך בית המצערת .
פעולת בריחת וואקום אבל אין פה נזק.
לגבי 850 סל"ד צריך להיות 950 כך שתוכל להעלות או דרך הכבל או בורג בית המצערת.
דעתי נשארה פרפר בית המצערת או לא מכוון כמו שעמית אומר או בית המצערת משופשף
או שצריך לנקות היטב.
אני בכל אופן לקחתי את שלי לתוך הבית עשיתי עליו פרויקט וכך הבנתי בדיוק מה הבעייה.
אצל בן הכל נסגר בקלילות ובפתאומיות ולדעתי זה לא עובד כך
כן, יש קשר לקניסטר.
אבל לא הקשר היחיד. ישנם גורמים נוספים.
בעניין הטורים שהתייצבו, הלכנו לכיוונים סבירים אחרים. כמו חיישן מצערת , משום
שמי יכול היה להעלות על הדעת דרך המסך, שלא הרכבת את המצערת כראוי.
הטורים כפי שהעלתי בקישור של הוראות היצרן. הטווח הגבוה הוא בהפעלת מזגן.
דוד.
טוב מכל מלמדי השכלתי .....
אבל סיליקון בבית מצערת ... על זה עוד לא שמעתי ..
עמית, על כמה עומדים הטורים אצלך בטמפרטורת העבודה ובהפעלת מזגן. ?.
דוד.
לא תקין.
נראה שאצלך הטורים צריכים להיות פחות מאצל בן.
חברים אם יש למישהו הסגות לגבי הנתונים, שיכתוב ליצרן הרכב. :smile:
דוד.
ben_david7
30-03-11, 23:37
כן אצלי בערך 800 אפילו 750.
מחר אקנה מפירוקיה קניסטר.
לגביי הסיליקון שחור.
הוא אמר שיכול להיות שאחד האטמים שבור או שלא אוטם,ואין להשיג אטמים כאלה.
הוא הסביר לי לשייף את החלק התחתון של בית המצערת ואז לשים סילקון שחור (משמש כיביכול כאטם-עוד עבודת חאפר של מוסך-בן)
אבל בכל זאת עושה את העבודה.
בנוסף לגביי כיבוי הרכב שנעזב הגז.
שאני מניע את האוטו ולוחץ על הגז ועוז בבת אחת הכל בסדר נופל ל-800-700 ומתייצב בין לבין בלי גמגום שהולך להכבות, רק לאחר נסיעה ממושכת ברכבי אני מרגיש בעזיבת גז בבת אחת במעבר להילוך סרק או מצב שאני מכניס קלאטץ שהאוטו עומד להכבות (500 סל"ד ומטה-לא יודע כמה פשוט 500 זה המינימום אצלי בסקאלה) ואז יש התייצבות טורים ל-1000 וחזרה ל-750-800.
כרגע הוא כבר לא נכבה.
מחר אני ייטפל בזה עם קניסטר ואעדכן .
תודה רבה! בן.
סוףסוף הכל טוב באוטו! כבר לא באלי למכור!
נ.ב : דוד מאיפה אתה משיג את הנתונים של הוראות היצרן, יעזור לי המון .
ben_david7
30-03-11, 23:43
נשמע מוזר להכניס סיליקון לתוך בית המצערת .
פעולת בריחת וואקום אבל אין פה נזק.
לגבי 850 סל"ד צריך להיות 950 כך שתוכל להעלות או דרך הכבל או בורג בית המצערת.
דעתי נשארה פרפר בית המצערת או לא מכוון כמו שעמית אומר או בית המצערת משופשף
או שצריך לנקות היטב.
אני בכל אופן לקחתי את שלי לתוך הבית עשיתי עליו פרויקט וכך הבנתי בדיוק מה הבעייה.
אצל בן הכל נסגר בקלילות ובפתאומיות ולדעתי זה לא עובד כך
אני ייפתח את זה קצת
אז לא הבנתי בסרק בלי מזגן צריך להיות אצלי עוד 200 סל"ד?
לפתוח חצי סיבוב כל בורג? עד שאני ירגיש שיפור?
3 אטמי בית מצערת כאלה עלו לי 50 שקל בפרפקט סתמים (ת"א)
העלתי פרוייקט מצולם כזה בנושא
או שתכין לבד מויקטורית (נייר מיוחד כזה) אתה פשוט גוזר לפי איך שזה יושב.
חבל להתעסק עם סיליקון וקומבינות..
ben_david7
31-03-11, 00:28
אין לי קניסטר :o:o
אצלי זה אטם אחד אצלך זה 3 כיוון שזאת הזרקה רב נקודתית.
סיליקון שחור עושה עבודה מצויינת כשימוש לאטם זה סיליקון חזק!
בנוסף לכך יש שיפור משמעותית!! וכמעט מושלם!! אך כמעט מושלם זה לא מושלם .
מחר ארכיב את הקניסטר שאין ברכבי ואעדכן.
בן, אפשר להשיג את האטמים המקוריים (אני הצלחתי להשיג אטמים לאונו 1.4 הזרקה למשל), ואם לא - אז פרפקט סתמים יעשו לך אותם.
סיליקון מתפורר עם הזמן.
ben_david7
11-04-11, 15:31
שכחתי לרשום שהבעיה נפתרה עם החלפת הקינסט ורעש "שאיבת האוויר" בא מחור בצינור הקניסט שמחובר לבית המצערת.
תודה רבה על העזרה בן.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.