PDA

View Full Version : מגמם לי ורועד


quadra
27-03-11, 05:24
טוב, נתחיל עם זה שאין לי כמעט מושג מה עושים... פיאט פונטו SX75 שנת 97

לפני שבוע בערך הלכה משאבת מים והוחלפה אצל מוסכניק כלשהו ...
האמת יש לי מן תחושה מוזרה כזאת כלפי הבנאדם או שהוא עשה עבודה לא טובה
או שהוא "חיבל" לי ברכב ע"מ שאני אגיע אליו שוב... [למרות שאין בעיות של מים בכלל] ואשפר לו את תזרים המזומנים.
אז יש מצב שאני גם פרנואיד .

בקיצור, שלשום התחילו לי בעיות מוזרות של גמגום וריח מוזר של גומי שרוף
שבוודאות לא מהצמיגים כי אין ממש סיבה שזה יהיה מהצמיגים אני גם נורא רגוע בנהיגה,
מקפיד להחליף הילוך ב-3K לפעמים לפני ולפעמים אחרי לפי איך שהמנוע נשמע..[לא צריך להיות גאון הדור בשביל לשמוע מנוע מתאמץ].

שמתי על סרק, יצאתי מהרכב פתחתי מכסה מנוע משם נשמע לי ונראה לי די רגיל [למרות שאני בקושי מבין משהו]...
מהאגזוז הוא נשמע כמו פק פק פק פק פק פק או במילים אחרות - מקרטע.
יוצא קצת עשן לבן, אבל האמת נראה לי שזה בגלל שהיה נורא קר ..[יש קשר?]
מים במצב תקין לחלוטין [משתמש בפראפלו + מי ברז חצי חצי] ושמן מנוע הוספתי גם השבוע.

מה שבאמת מפחיד אותי זה הריח גומי השרוף הזה שאין לי מושג מאיפה הוא בא, אני לא סגור אם זה מאחורה או קדימה..(?)...
אולי רצועה כלשהי ? יש קשר לבלמים? אני אובד עצות.
חייב לציין שבעליות הרכב לא עובר את ה-90 ומתקשה להאיץ, באופן כללי אני מגיע איתו בכביש מהיר ל120-130 בלי בעיות מיוחדות, עכשיו בקושי 110 ממש בקושי [לא שאני פריק של מהירות].
ההילוכים נורא ארוכים יחסית, ראשון נורא חלש לוקח זמן להחליף לשני...[צריך ממש ללחוץ על הגז]..

אשמח לעזרה, הכוונה או אם מישהו באיזור אשדוד שיש לו זמן להעיף מבט אני אגיע אליו...
את היתר אני אעשה.
תודה רבה.

davidmzr
27-03-11, 08:55
מדבריך אני מזהה שני בעיות אפשריות.
1. קלצ' מחליק
2. הפק פק באגזוז, תוצאה של כבל הצתה תקול, פלג דפוק, שסתום פליטה או רצועת תיזמון לא מכוונת.
דוד.

liorwohl
27-03-11, 14:47
לי זה נשמע דיי ברור
כדי להחליף משאבת מים צריך ממש לעשות טיימינג מחדש.. מוזר שהוא לא הציע לך להחליף רצועה על הדרך כי הרצועה עצמה עולה 20 שקל והוא במילא פירק אותה.
אז הוא כנראה חיבר את הרצועה לא טוב, פספס שן לדוגמה ובגלל זה החוסר בכוח.
הריח יכול להיות גם של הרצועה כמובן. יכול להיות שזה המכסה טיימינג משתפשף בה (הוא נוטה להתפרק בפונטו)
בקיצור אתה צריך מוסכניק נורמלי שיודע מה הוא עושה.

הרצועה היא מגומי והיא נמצאת מאחורה פלסטיק שחור גדול בצד שמאל של המנוע (הצד הנגדי לצד של המצבר) תנסה להזיז את המכסה במקום ותראה שהוא לא מתחכך ברצועה. אחרכך תנסה לבדוק אם הריח בא משמה. אם כן אז הבעיה היא בטיימינג, אבל אתה יכול לנסוע ככה למוסך לא צריך גרר.

Amit
27-03-11, 15:02
+1 אני מסכים עם הנאמר לפני ...
בדוק תזמון וחיכוך מגן רצועת התזמון עם פולי המנוע .
עמית

davidmzr
27-03-11, 20:30
אין קשר בין גמגום לרצועה שמשפשפת בפלסטיק.
הריח יכול להיות שזה המכסה טיימינג משתפשף.
שאלת אם הריח יכול להיות מהבלמים. עמוד בירידה בניוטרל שחרר ברקס.
אם הרכב מדרדר בקלות, הבעיה לא בברקסים.
בקשר לקלצ', בדוק אותו בעצירה.
עקב רגל ימין על הברקס, אצבעות רגל ימין על רגלית הגז. שלב לראשון ושחחרר את הקלצ'.
ראה את המנוע נכבה מיד.
אם אתה לא יודע לבצע, קפוץ אלי לבדיקה קצרה חינם.
דוד.

quadra
30-03-11, 03:20
חברים, כמו שחששתי, עבודה עלובה של המוסכניק שהחליף משאבת מים...
איכשהו הוא פספס בשני שיניים ברצועת טיימינג [לא אומר לי הרבה, אבל מספיק]
עשיתי טיימינג והכל פיקס, תודה רבה לכם על התגובות!