View Full Version : פונטו 96 1300, רכב נכבה בנסיעה באופן קבוע. אבוד.
שלום לכולם,
ברשותי פיאט פונטו 96 1300.
עם 333,333 קילומטר.
נתקלתי בבעיה דיי מוזרה,
לפני כשבוע,
בעת נסיעה בכביש בין ערוני במהירות שייוט של ב-90-100,
הרכב לפתע נכבה, ההגה ניהיה קשה,הבלמים גם כן,
לאחר כמה נסיונות הנעה כושלים הוזמן גרר,
במוסך נאמר, שרצועת הטיימינג גמורה,
והיא הוחלפה יחד עם שאר חגורות המנוע,
כעת לאחר החלפה הרכב עדיין ממשיך להתכבות באופן קבוע בנסיעה בין עירונית,
הדבר מסכן אותי ואת הנוסעים,
ברצוני לדעת לאיזה כיון לפנות?
האם לחזור שוב ולבדוק את חגורת הטיימינג?
למרות שהמכונאי בדק שוב והיא נמצא תקינה?
האם לבדוק בעיית חשמל כולשהיא?
האם זרימת דלק חלשה זאות הבעיה?
האם האזעקה ברכב מזייפת?
אני אבוד, ומודאג , וכמובן חושש לסוע, כיוון שתאונה זה ענין של זמן.
אבקש את עזרתכם, תודה ויום טוב
רועי.
בדוק את חיישן קרנק ותנסה בשלב ראשון לנקות אותו
בד"כ בעיית חיישן קרנק כשהמנוע כבה וחם
יאיר צודק, בנוסף יש לבדוק לחץ דלק, יש מצב שהמסננת בטנק סתומה חלקית.
אין קשר לרצועת טיימינג, וגם קודם לא היה. כואב לשמוע שהמוסך מחליף חלקים בשיטת "מצליח".
דוד.
שלום,
חישן קראנק, איפה הוא נמצא? יש לי ידע טכני.
מסנן דלק, הוחלף לפני חודשיים,
ועכשיו שאני חושב על זה,
המד דלק מזייף, מה שמחזק את העובדה שמדובר בבעית דלק.
מאיפה להתחיל,?
קודם כל, כל הכבוד שעברת איתה 333 אלף ק"מ ועדיין נוסעת :)
דבר שני, חיישן הקראנק נמצא באזור פילטר השמן מתחת לרצועת הטיימינג:
http://img266.imageshack.us/img266/3659/apertarparafusosensor.jpg
מחזק את דברי יאיר שהבעייה כנראה בו
מתי המד דלק מזייף לך? בסיבובים או בנסיעה ישרה? אם בסיבובים תהיה רגוע כי זה ככה בכל הדור 1. מיכל הדלק שמה עשוי תאים תאים ובנסיעה במישור אתה אמור לראות את הכמות האמיתית
עידן, אתקן אותך בדבר אחד שאני חושב שאני צודק בו.
מיכל הדלק בפונטו דור1 אינו בנוי תאים-תאים אלא כמיכל אחד. ברגע שלוקחים סיבוב הדלק זז במיכל לאן שהוא רוצה ועקב כך המחוג משחק.
בפונטו ספייס (דור2) מיכל הדלק כבר בנוי תאים-תאים ובגלל זה אין בדגם הזה את הבעיה.
(יתקנו אותי החברים אם אני טועה ומטעה).
שבת שלום.
אני מכיר את הבעיה שהמד דלק משחק בסיבובים ובירידות,
אך עכשיו הוא כאילו"נתקע" ומסרב לרדת מתחת לרבע הראשון.
עדיין לא צברתי דיי זמן נסיעה איתו מאז שהתחילה הבעיה בגלל זה קשה להעריך,
אך עם הבעיה נעוצה במצוף תקוע, זה בסדר. אתקן זאות,
אך אשלול קודם הכול, קולל קראנק,
בתמונה, קשה לראות ביברור,
תתן לי עוד קצת רמזין, מהו? מה תפקדיו? והאם יוצא ממנו חוט?
ובאיזה צבע?
ואיך מנקים?
כן רני אתה צודק התבלבלתי בעניין התאים
קח תמונות יותר טובות:
http://www.fiatforum.com/gallery/data/500/medium/DSC_00028.JPG
http://www.fiatforum.com/gallery/data/500/medium/DSC_00049.JPG
לא פירקתי אצלי אבל יושב על בורג 10 אחד אם אני לא טועה, יושב מתחת לרצועה. תראה על מכסה השסתומים איפה שהפלסטיק של הרצועה יוצאים 2 כבלים שחורים אשר מובילים אליו.
אני בדר"כ מנקה חלקים עם ספריי קרבורטורים + לחץ אויר אבל לא רוצה להטעות אותך אם זאת הדרך לנקות אותו. מקסימום הולכים לפירוקיה מפרקים חיישן כזה בעלות של עד 100 שקל
תפקידו לפקח על סיבובי גל הארכובה, הצתה ותזמון המנוע
מה זה המרחק של החיישן מהזר בתמונה?.
לא נראה סביר. כתוב בבקשה באיזה רכב מדובר בדיוק. אני רוצה לבדוק את זה.
דוד.
חח דוד תותח אתה
רק הראתי לו את המיקום של החיישן
לקחתי את התמונות מהנושא הזה בו הוא שואל למה הוא כל כך רחוק:
http://www.fiatforum.com/punto/205576-crankshaft-sensor-too-far-out-urgent.html
:D
הוא אמור להיות מאוד קרוב לגלגל השיניים נכון?
כן קרוב יותר. כ-1 מ"מ מהזר פלוס מינוס, תלוי באיזה סוג מנוע.
דוד.
אוקיי,
חזרתי עם עדכון,
אז נעשה ניקוי, של החיישן, בנתיים לא נכבה הרכב.
וגם המוצף של הדלק כנראה השתחרר לבד,
אבל, צצה לי בעיה חדשה,
אני בספק עם זה קשור לכל זה.
בזמן התחלת נסיעה שהרכב על הילוך 1, ולאט לאט משחררים את הקלאץ,
הרכב רועד ממש לשניה וחצי, ומספיק,
וזה קורה רק בהתחלת נסיעה,
רעידות חזקות מאוד, כאילו משו משוחרר,
ננתו לי איזה כיון של תושבות מנוע אולי גיר, וגם הזכירו את השם קולר?
מישו יכול לתת כיון בבקשה?
תודה ויום טוב!
משולשים קידמיים?
זה באמת קשור???
איך ולמה?
ואיזה עוד תסמינים יש?
בטוח יש בדיקה שניתן לעשות כדי לדעת בוודאות.
ועם אכן זה כך, מפירוק? והעלות?
תודה.
פתח מכסה מנוע, שלב למהלך ראשון, הוריד בלם יד.
דחף את הרכב קדימה אחורה, וראה אם המנוע זז בצורה חריגה, הבעיה בתושבת.
דוד.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.