PDA

View Full Version : טורים רועדים / גמגומים ואלטרנטור


komoto
25-03-11, 01:48
כמו שכבר כתבתי, האלטרנטור שלי תקול ואני צריך להחליף אותו.
לפני שאני משקיע את הכסף (שאין לי;)) בהחלפה, רציתי לברר אם יתכן שהאלטרנטור התקול משפיע על הבעיות הבאות:
1. בעמידה, יש לפעמים "השתוללות" של הטורים - משהו כמו בין 800 ל1000.
2. בנסיעה איטית בסל"ד נמוך (משהו כמו עד 2200) יש לפעמים רעידות / גמגומים של הרכב.
3. צריכת הדלק נראית לי גבוהה יחסית לסטנדרט של הרכב.

ושאלה נוספת - בזמן האחרון אני שם לב שבנסיעה מעל 100 קמ"ש, יש בד"כ חופש מיותר בהגה. ממה זה יכול להגרם?

תודה רבה!

yair068
25-03-11, 09:52
לגביי הררעידות יש מצב לחיישן חמצן
לבדיקה הוצא אותו מהתקע לייד קיר האש עשה רייסט למחשב ע"י הוצאת קוטב המינוס וחיבורו לפלוס
לאחר מכן חבר את הקוטב המינוס בחזרה לממקומו.
הפעל את המנוע ובדוק אם יש שינוי.
לגבי חופש בהגה כנראה שלתפוחי ההגה של יש חופש שצריך להחחליף
לבדיקה הרם גלגל על ג'ק ובדוק את החןפש מתפוח עליון שיוצא ממסרק ההגה

davidmzr
25-03-11, 10:57
לעניות דעתי, אין מה להתעסק בחיישן חמצן, לפני החלפת אלטרנטור.
כן, אלטרנטור תקול משפיע על מצב המתח במצבר, ועל בעיות שצייינת.
בדוק את מתח המצבר.
נסה להרכיב מצבר אחר (טעון) וראה מה קורה.
דוד.

komoto
25-03-11, 11:03
יאיר ודוד, תודה על התגובה המהירה.
הבעיה שקצת קשה לי לעשות בדיקות בנושא הרעידות, כי לא מדובר במשהו קבוע, אלא בדבר שבא והולך.
אני יודע בוודאות שהאלטרנטור תקול (נבדק ע"י מכשור מתאים), השאלה היא רק מה היא מידת הסבירות שהחלפת האלטרנטור תעזור לי בשלושת הבעיות שציינתי.

davidmzr
25-03-11, 12:58
ההיגיון והזהירות אוסרים עלי לעזור לך, לפני שתחליף אלטרנטור.:(
או לאחר שתבדוק את מתח המצבר.
כאשר מתח המצבר נמוך עד לערך מסויים, מתח ההזנה למחשב יהיה נמוך.
במחשב יש שבב שכאשר הוא מקבל מתח נמוך, הוא משנה את תערובת הדלק וזמן ההזרקה, בהתאם
לאותות מחיישן מצערת. מערכת הדלק תספק זמן גדול יותר לפתיחת המזרק. לכן גם צריכת הדלק תהיה גבוהה.
דוד.

YAKOV
25-03-11, 15:29
בקשר ריסט למחשב על ידי הוצאת המינוס מהמצבר וחיבורו לפלוס האים זה באמת עובד.

komoto
30-03-11, 15:28
הוצע לי אלטרנטור משופץ ב350 ש"ח לפני מע"מ.
השאלה היא אם האלטרנטור בכל דגמי הספייס זהה, או שלELX יש אלטרנטור שונה?