התחבר

View Full Version : רצועת טיימינג


aviady
22-03-11, 22:58
לאחר חיפוש הבנתי שלא ייגרם כל נזק למנוע. האם הבנתי נכון?
כמה ק"מ אפשר "לסחוב" עם רצועה? מה ההנחיות לגבי החלפתה?
תודה !!!

ben_david7
23-03-11, 00:36
הבנת נכון כי בפונטו ספציפית לא ייקרה כלום כיוון שאין מגע בין שסתום לבוכנה גם אם הרצועה תקרע,תמיד יהיה רווח,אבל בכל זאת לא מגיעים למצב שהרצועה נקרעת!
ההנחיות לגביי החלפת, אתה מתכוון להחלפה עצמאית או במוסך?
אני לא מאמין בק"מ ,תסתכל על רצועת התזמון אם היא נראת לך קצת יבשה או לא במצב הכי טוב תחליף ואל תתפשר (אני חושב ש-50 אלף ק"מ).
זה דבר שנעשה ע"י שחרור מותחן הרצועה,אתה מוציא את הרצועה ומלביש חדשה יש סימונים בקמשפט וגלגל תנופה,מחזק את המותחן מסתכל שוב שהסימונים לא זזו והכל מוכן.
עלות רצועה בסביבות 50 שקל.
במוסך ייעלה לך בסביבות 300 שקל החלפת רצועה אני משאר.
לפי דעתי זה דבר פשוט שניתן לעשות עם כלים פשוטים וכל אחד יכול.

אם אתה מתכוון לעשות לבד אני יישלח לך קישור שיאיר הביא לי וייתן לך עוד הסבר שתבין בדיוק איך זה נעשה.

davidmzr
23-03-11, 10:09
חברים יקרים.
האם ניתן לקבוע חד משמעית, לפי הקישור הבא (הוראות יצרן), שבשום מקרה לא יגרם נזק, כאשר הרצועה נקרעת.
אני רוצה לשבור את המיתוס הזה, למרות שעדיין לא נתקלתי בנזק בפונטו.
מדוע היצרן כותב שיש לבדוק קומפרסיה לאחר החלפת רצועה שניזוקה ?.
דוד.

ארילו
23-03-11, 10:22
ברוב המקרים אכן לא יקרה שום נזק. אבל עלול להיווצר מצב שבו כן יווצר נזק ולכן צריך לבדוק קומפרסיה.

אני לא נתקלתי עדיין בפונטו שהשסתומים בה פגעו בבוכנה.

davidmzr
23-03-11, 10:36
אם כך דעתך כדעתי.
יאיר, הנה התשובה לדיון האין סופי בנושא.
זה בדיוק מה שכתבתי בשרשור אחר. היצרן משתמש במילים "אפשרי נזק מזערי".
מה אכפת לי אם הנזק גדול או מזערי, בשני המקרים צריך להוריד ראש.
סוף סוף נשבר המיתוס. :)
דוד.

yair068
23-03-11, 10:52
ניתן לקבוע חד משמעית שהחברה רוצה שתחליף חלקים ואו להכנס למוסך ורצוי מורשה.
אצלי נתפס המותחן והחגורה יצאה ממקומה .
אני רכשתי גם מותחן וגם רצועה ובהחלפה לא בא לי לפרק את פולי תחתון והרצועה נראית לי סבירה אז החזרתי אותה ועד היום אני נוסע על אותה רצועה.
כעיקרון צריך להחליף כל 100 K ק"מ אני עשיתי מעל ולא מתכונן להחליף עד שאני אראה סימני בלאי או פיצוצים או קרעים.
מה שטוב שהשסתומים יורדים ישר ולא באלכסון כך שאם יש מפגש בין בוכנה לשסתום אז השסתום עולה ולא נגרם נזק לשום דבר

davidmzr
23-03-11, 11:03
לא מדוייק.
כאשר השסתום למטה הוא נלחץ ע"י גל הזיזם, ואינו יכול לחזור אחורה.אלא אם גל הזיזים יסתובב.
אבל אין מה שיסובב אותו, כי הרצועה קרועה. הוא לא יכול לסובב את הגל, בגלל הלחץ של שאר הקפיצים.
דוד.

yair068
23-03-11, 11:08
יפה אמרתה הרצועה לא מסובבת את גל הזיזים.
בכל אופן כך אני נוהג והסיכוי הוא אחד לפעם.
נכון אצל דוד שעובד מסודר לא לוקח שום אופציה זה בסדר גמור

davidmzr
23-03-11, 12:49
ברוב המקרים אכן לא יקרה שום נזק. אבל עלול להיווצר מצב שבו כן יווצר נזק ולכן צריך לבדוק קומפרסיה.


לדעתי הלא בדוקה, הסיכוי שיווצר נזק הוא, בראשים שעברו מס' פעמים שיפוץ/ישור.
הם נמוכים וקרובים יותר לבוכנה.
דוד.

aviady
24-03-11, 10:30
תודה