PDA

View Full Version : פונטו 96,1300- שעון סל'ד מת, דלק נעלם.


Roi b.e
10-03-11, 23:47
שלום לכלום,
ברשותי פיאט פונטו שנת 96 מנוע 1300.
התחיל בבעיה הראושנה,
לפני כחודש החליט השעון סל'ד להפסיק לעבוד,
רציתי לדעת האם ישנו פיוז או ריילי, או משו שיכול לגרום לו להפסיק לעבוד.
פרט אליו הכול תקין בלוח שעונים.

בעיה שניייה, הרכב אוכל דלק, לפני כשבוע שמתי תוסף דלק,
הרכב נסע מבאר שבע לחיפה ב-150 שקל דלק שזה בערך 20 ליטר.
ברכב לא מותקן טרמוסטט, כבר 3 שנים, הבעיה החלה רק לפני כחודש.
ותודה, אני לא מעונין להחזיר אותו.

תודה.

davidmzr
11-03-11, 08:35
הבעיה שלך בצריכת דלק גבוהה לא תתוקן ע"י תוסף דלק.
נראה שגרמת נזק למנוע בכך שנסעת תקופה ארוכה ללא טרמוסטט.
בדוק אם עף שמן מהמדיד.
השאלה היא לא מה אתה רוצה, אלא מה המנוע צריך.
את הטרמוסטט מוציאים מהמנוע לזמן קצר, עד שפותרים את בעיית החימום.
שלא לדבר על חוסר החימום, בימים קרים אלה.
דוד.

Roi b.e
11-03-11, 11:24
שמן לא עף מהמדיד, תא הנוסעים?
לא נראה לי שקיימת פונטו עם חימום פנימי, בעיית הרדיאטור הדולף הגיע גם אלי.
ועדיין לא קיבלתי כיון לבעיה, למישו יש ?

davidmzr
11-03-11, 11:59
שמן לא עף מהמדיד ?.
לפני כחודשים כתבת: "* כשאני פותח את מדיד השמן, כשמנוע פועל, נזרק שמן החוצה, כמו גשם."
האם מאז שיפצת את המנוע ?.
בדוק קומפרסיה.
דוד.

ben_david7
11-03-11, 15:16
לגביי שעון הסל"ד יכול להיות שהוסיפו ברכבך לוח שעונים של פונטו עם מד סל"ד ובמקור הוא הגיע בלי,הוספת מד סל"ד מתבצעת באמצעות חיבור של החוט השחור היוצא מהמחשב ניהול רכב (לדעתי קיים פרוויקט על של זה אני ייחפש והעלה).
יכול להיות שהחוט השחור זז ,את זה ניתן לדעת רק את תפרט מה דגם הרכב שלך ואם דגם הרכב שלך הוא אחד מה-SX או דגם ה-HSD אז הרכב שלך מגיע עם מד סלד,ותצטרך להוציא את הסקאלה שמחוברת עם שתי ברגי אלן ולבדוק את החיבור בכבל השמאלי תחתון (שאתה מסתכל עליה מאחורה),תחזק את החיבור דחוף אותו חזק.

לגביי צריכת דלק,לפני שנה ביצעתי ראש מנוע והוצאתי את הטרמוסטט כדי להימנע מכך שיילך לי הראש מנוע (במקרה שלי מהסיבה שתחילה ברכב שלי לא היה שעון חום ורציתי למנוע מצב שיילך לי אטם ראש)
לפני חודשיים ביצעתי אוברול הרכב שכולל החלפת ראש מנוע,שהראש שקניתי הגיע עם טרמוסטט השארתי את הטרמוסטט (כי כבר יש לי שעון חום בסקאלה החדשה) והתפלאתי לראות שהאוטו ניהיה חסכוני ברמות מטורפות עוד 4 ק"מ לליטר.
תקנה טרמוסטט ותרכיב אותו לוקח בדיוק כמה דקות...ועסק לא יקר במשתלם במיוחד.

בן.

Roi b.e
11-03-11, 16:01
דוד,
טוב לדעת שמישו עוקב,
אתה צודק, אבל יש לי שני פיאט פונטו. זהות.

השעון סל'ד תוקן, החיבור מאחורה היה חצי בחוץ, דחיפה קלה, והעסק חזר לחיים.
תודה!

טרמוסטט, אני ממש רוצה להימנע מזה,
אני מעדיף שהמנוע יהיה קר ויאכל קצת יותר,מאשר לעשות ראש מנוע בוא לא נשכח שהקיץ כבר ממש כאן.
אבל עכשיו הוא אוכל כמו מטורף.
אני חושש לדליפת דלק, ההיתכן?

chesh
11-03-11, 18:17
צריכת הדלק המטורפת היא מפני שאין טרמוסטט
המנוע שלך יגמר עוד יותר עקב פיח שיתבצר, אי שימון כראוי ולא חסרות עוד תופעות מנסיעה על מנוע קר
תקן את בעיית החימום ברכבך אם קיימת (למה נותק טרמוסטט מלכתחילה?) והתקן טרמוסטט בעלות זניחה

davidmzr
12-03-11, 10:28
chesh צודק.
הנזק שיגרם למנוע מאי שימוש בטרמוסטט, יהיה גדול יותר באם אטם הראש ילך פעם בשנתיים.
דוד.

Roi b.e
12-03-11, 12:48
סליחה על הבורות,
אטם ראש מנוע. כוונתך היא לראש מנוע?
ולמה שזה יקרה?
המנוע בעצם ללא טרמוסטט מה שאומר שהוא תמיד מתחת לקו הראשון, מנוע קר, לא רואה בזה בעיה חוץ מקצת יותר דלק מבוזבז.
אשמח לפירוט.

davidmzr
12-03-11, 13:42
כשמנוע עובד קבוע במצב קר, המחשב מעשיר את הדלק.
כתוצאה מכך חיישן החמצן לא מתפקד.
בנוסף, אין אטימה טובה של הרינגים, זה גורם לאכילת שמן ולשחיקה.
חלק מהדלק (הלא שרוף) עובר לאגן השמן ומדלל את השמן.
מסבי הטלטל והמרכזי מחליקים עם שמן באיכות ירודה ונשחקים.
לאחר נסיעה שלוף את מדיד השמן. הריח אם אין ריח של דלק.
אם אין, יהיה בקרוב.
דוד.

punto-mk1
16-03-11, 17:56
בנוגע לקישור להוספת מד סל"ד.

היה לא תקין.

ben_david7
16-03-11, 18:09
http://www.punto.bitcom.co.il/

ben_david7
16-03-11, 18:13
מדובר ברכבים שלא קיים אצלהם המד סל"ד בכלל.
בדגמי ה-S שמגיעים עם שעון אנלוגי מד מהירות ומד דלק.
גם שעון חום לא קיים אצלהם הנורה דולקת רק שהאוטו מגיע ל-130 מעלות.
זאת הסיבה שראשי מנוע בדגמי ה-S נהרסים תוך זמן קצר :mad:
אצלי לא היה בהתחלה מד סל"ד ולפני שהרכבתי סקאלה חדשה השתמשתי ביוניט חום שכאשר הרכב היה עובר את ה-90 מעלות הנורה הייתה נדלקת ממש ממש עם אור חלש וככל שהאוטו מתחמם הנורה מתחזקת.