View Full Version : ספייס מודל 2003 מקרטע ומאיץ לאט מאוד
2 מ 4 הפלאגים מכוסים בשמן בחלק התחתון ברגע שמוציעים אותם.
בנסיעה מאיץ לאט מאוד ולחיצה על הגאז בקושי גורמת לתאוצה של הרכב. (מקווה שההסבר ברור יחסית)
אחרי שמנקים את הפלאגים ומחזירים אותם האוטו נוסע יותר חלק במשך תקופה קצרה (300 - 500) ק"מ.
מודה מראש לכל עצה ועזרה
ול DAVIDMZR על ההכוונה לפורום ויעוץ
קובי
כמה ק"מ הרכב עשה.
אתה נותן את התשובה חצי אוברול אתה צריך לעשות
נכנס לך שמן לתא הבעירה במנוע ויתכן שהם באים מגומיות שסתומים או רינגים
הקיצר תכין 3000 ש"ח.
האם חסר לך נוזל קירור ושמן כמה אתה מוסיף
האוטו עשה כ 160 אלף.
נוזל קירור לא מוסיף. שמן מוסיף אחת לכמה חודשים.
קובי ערב טוב.
האם עד כמה שידוע לך, הרכב התחמם או נעשה לו שיפוץ ראש אצלך או לפניך ?. "הפלאגים מכוסים בשמן בחלק התחתון ברגע שמוציאים אותם".
האם אתה מתכוון לחרסינה או לבפנים לאלקטרודות ?.
האם כאשר שלפת את הפלג היה שמן גם על החרסינה ?.
איזה פלגים הם המרטיבים מכיוון הטיימינג 1234 ?.
מתי בפעם האחרונה החלפת פלגים חדשים ?.
דוד.
נ.ב אחרי שמנקים את הפלאגים ומחזירים אותם האוטו נוסע יותר חלק. מה זה יותר חלק, נוסע רגיל ?.
שוב, אני מקווה שההסברים שלי משקפים בצורה טובה,נכונה וקלה להבנה את המצב - וסליחה אם לא.
לפני כמה חודשים כשהבחנו בבעיה רק פלאג מס 2 היה בשמן.לפני כחודש גם פלאג מס 4 נראה במצב כזה. אני מתכוון - שההברגה,אותו החלק שמוברג פנימה- הוא זה שמכוסה בשמן.
הפלאגים הוחלפו לפני כ 20 אלף מקסימום ! לא ידוע לי על בעית התחממות באוטו.
ואם בכל זאת היה בעבר טיפול ראש מנוע - זה מחמיר או מסביר את הסיטואציה?
*כשאני אומר שהאוטו נוסע חלק לאחר ניקיון הפלאגים (ניקיון חיצוני מהשמן)- אני מתכוון לתאוצה נקיה חלקה ומאוזנת ללא קפיצות ועבודה חלקה של המנוע.
המון תודה לכל מי שמשתף בידע המקצועי שלו
קובי
לשאלתי אמרת שתבדוק אם האוטו מעשן מהאגזוז, עדיין לא ענית.
בדוק ועדכן כאשר המנוע יגיע לטמפ' העבודה.
המחיר שיאיר כתב יספיק (במקרה הטוב) רק לשיפוץ הראש.
אם הבעיה בריניגים ובצילינדרים שחוקים הסיפור שונה, ויכול להגיע לאוברול או להחלפת מנוע.
יש מצב שהבעיה שלך אינה מהמנוע, אלה מניצוץ חלש כתוצאה של פלגים או קוייל שמתחמם ומפסיק לתפקד. כאשר הניצוץ חלש או מפסיק הפלגים ירטבו.
יש עוד מצב שהפלגים עשו את שלהם וזאת למעשה הבעיה.
דוד.
קובי מספר שהרכב מקרטע לא סוחב מאיץ לאט ורק אחרי ניקוי הפלגים נוסע טוב עד כאן יפה.
הרכב משום מה לא צורך מים ומוסיף שמן פעם בכמה חודשים הסבר שני .
ההסבר הראשון יעני עגלה בקושי זזה.
יש גם מצב שנוזל שמן ממכסה שסתומים ומלכלך את הפלגים ובנוסך כמו שכתב דוד הפלגים גמורים.
לכן קובי קודם כל 160K למנוע כזה מתאים לבעיות של ראש מנוע +רינגים.
הצעתי הראשונה בדוק קומפרסיה בצילינדים להערכה מדוייקת.
בדוק או החלף את פילטר אויר,פלגים,
יאיר אתה תותח.
כתבת, "שמן ממכסה שסתומים ומלכלך את הפלגים".
לזה בדיוק כיוונתי כאשר שאלתי אותו: "האם אתה מתכוון לחרסינה או לבפנים לאלקטרודות" .
"האם כאשר שלפת את הפלג היה שמן גם על החרסינה".
קובי ענה תשובות מבלבלות, א. "(ניקיון חיצוני מהשמן)". ב. "אני מתכוון - שההברגה,אותו החלק שמוברג פנימה- הוא זה שמכוסה בשמן".
אם יש שמן על ההברגה, זה לא אומר שהאלקטרודות עם שמן.
במקרה שהשמן ממכסה השסתומים, ותשחרר את הפלג השמן ירד להברגה.
דוד.
תודה לכולם,
אני אבדוק קומפרסיה ביום שישי ודברים נוספים שהמלצתם.
דוד, אני חושב להגיע אליך ביום שישי בבוקר. אני אדבר איתך..
הצעתי הראשונה בדוק קומפרסיה בצילינדים להערכה מדוייקת.
זאת ההצעה הראשונה שהצעתי לו מההתחלה.
מה איכפת לי לבדוק את השעון החדש, על הרכב שלו בחינם ? :)
קובי תבוא עם בגדי עבודה, אולי נצטרך להחליף גם את אטם מכסה השסתומים.
הליכלוך עליך, השאר עלי כולל מרק תימני עם חילבה,זחוג ולחוח. :)
עמית, קיבלת את התשובה ?, אצלי כתוב שהיא נשלחה.
דוד.
יש אנשים טובים בעולם ! ! !
אנשים, אני רוצה להודות לדוד MZR :) על הטיפול שביצענו יחד לפונטו שלי !
הבעיה שלי נפתרה והאוטו נוסע נקי אחרי שביצענו מספר דברים:
- עשינו בדיקת קומפרסיה
- החלפנו פלאגים
- החלפנו אטם מכסה שסתומים
- ניקינו את חיישן הקראנק
- פירקנו וניקינו בית מצערת
- בדקנו את סלילי ההצתה והשווינו לסלילים חדשים
זה עולם אחר כאשר אתה שותף לטיפול באוטו,רואה מה הולך ולא יוצא בהרגשה שרימו אותך.
דוד לא מבקש גרוש על העבודה והזמן שהוא תורם לאנשים אחרים !
מקווה שהודעה זו תתרום גם לאנשים אחרים.
דוד, תבורך ! ויישר כח !
אלפי תודות !
קובי :)
קובי אל תשמח בטרם עת. סע כמה ימים ועדכן.
נכון שבדקנו את האוטו בנסיעה גם בעליות, בגלל שטענת שהבעיה מופיעה בעליות.
בנוסף בדקנו את סלילי ההצתה והשווינו לסלילים החדשים שיש ברשותי.
לא החלפנו מכסה שסתומים אלא רק את האטם.
הפלגים שהוצאנו היו לבנים וצחים כשלג, אבל אחד מהם שונה מהאחרים עשו כ-20 אלף ק"מ.
חיישן הקרנק היה מלא ג'יפה, מה שהפריע לו לקרוא נכון.
בית המצערת, חבל"ז. בשום שלב הרכב לא עישן.
מה שמדאיג זה הקומפרסיה שנבדקה מס' פעמים בכל צילינדר.
צילינדר מס' 1, 180 PSI
צילינדר מס' 2, 250 PSI (בדקנו 3 פעמים)
צילינדר מס' 3, 180 PSI
צילינדר מס' 4, 180 PSI
למרות זאת המנוע עובד עגול ויפה.
אם יש למישהו להעיר בקשר לקומפרסיה, אשמח לשמוע.
דוד.
קובי ישנת טוב ?. אני לא, בגלל הקומפרסיה במנוע שלך.:(
נזכרתי שסוחרי הרכב היו מנפחים ברגלית הגז, לפני שהקונה היה בודק את הקומפרסיה (מדובר על רכב לא מוזרק). משאבת התאוצה בקרבורטור הייתה מזריקה לסעפת היניקה דלק, הקומפרסיה בזמן הבדיקה הייתה עולה פלאים.
לכן הגעתי למסקנה שהקומפרסיה הגבוהה במס' 2, היא תוצאה של מזרק תקול שלא מזריק ערפל. החיזוק למסקנה הוא שהפלג היה נקי משמן. זה עלול להדליק לך נורת "בדוק מנוע" בלוח השעונים. שים לב אם נדלקת.
אפילו שאין בעיה בנסיעה והתקלה חלפה, קח את זה בחשבון, , כדי לחזק את המסקנה.
גש לבדיקת 4 גזים. יש עוד שיטה לבדוק בלי בדיקת 4 גזים. לבדוק קומפרסיה כאשר הקונקטור של המזרק מנותק, אליו יש לחבר מנורת לד כדי לא לגרום נזק למחשב. המזרק לא יקבל דלק, ולדעתי הקומפרסיה תרד. אין שום סיבה הגיונית אחרת, לקומפרסיה גבוהה אצלך.
דוד.
שירשור עם ערך מוסף.
כל התשובות נמצאות בפנים .
כל הכבוד לדוד שלקח על עצמו טיפול כזה ובנוסף לא ישן בלילה.
דוד, תיקנתי את ההודעה שלי בעקבות ההערות שלך
ואני רוצה לתקן את ההודעה שלך- הקומפרסיה בשלושת הצילינדרים הייתה 210 ולא 180.
בילבל אותך כי פעם אחת יצא לנו 180 בטעות :)
ישנתי טוב וגם נסעתי טוב !
כמובן שזה לא סוף עניין והאוטו ממתין להמשך טיפול.אני צריך להחליט מה אני עושה איתו.
שוב, המון תודה
אתה צודק ב-100%.
הנה מה שרשמנו על השולחן.
אם כך אין מקום לדאגה. :cool:
דוד.
לא עוזב.
כמו בשירו של שלמה ארצי, "לא עוזב את העיר...":)
במחשבה שנייה אני לא שלם עם זה שיש בצילינדר מס' 2. 40 PSI יותר .
לא נראה לי שבמנוע שלא צורך שמן ומים ועובד יפה, המצב תקין.
נראה שבצילינדר הנ"ל יש פיח. חומר בטנק הדלק עשוי לתקן את המצב.
ואם לא, נצטרך לבדוק קומפרסיה. כאשר המזרק מנותק.
כשיש פיח, זה מקטין את נפח תא השריפה, ואז הקומפרסיה תהיה גבוהה.
כשנלחצת אותה כמות אוויר לנפח יותר קטן, הלחץ יעלה.
שים פחית BG בטנק, סע כמה ימים, ובזמנך החופשי בוא לבדיקה קצרה.
לא אתן למנוע שלך להוציא אותי בצל.:)
דוד
.
דוד, אני מקווה שאתה ישן טוב בדרך כלל :confused:
תודה על כל המחשבה שאתה משקיע באוטו שלי !!!
שמתי חומר בטנק הדלק לפני 7 חודשים -לפני הטסט וגם לפני כ 3 חודשים (או אפילו פחות). כנראה שזה לא פותר את הבעיה.
אז אם אני מבין נכון, אתה אומר שצריך לבדוק קומפרסיה כאשר המזרק מנותק, כדי לבדוק אם הוא תקול? זה לא מסוכן למחשב?(כתבת שצריך להיזהר ולא לגרום נזק למחשב).
חוץ מזה, אני אדבר איתך לקראת שישי הבא(ב 18 לחודש) נקבע(אם תהיה פנוי) לעשות את הבדיקה הזאת.
שוב אלפי תודות !!!
קובי
ברוך הבא.
אל חשש. נזק עלי ליכלוך עליך.:D
לא לשכוח לבוא עם בגדי עבודה.
דוד.
שלום לכולם,
אני רוצה לעדכן את כל מי שעוקב אחרי השירשור.
בדקנו שוב פעם את הקומפרסיה בצילינדר 2 הבעיתי.
הפעם ניתקנו את המזרק,כדי לבדוק האם הוא תקול. ואכן דוד צדק,
הקומפרסיה הייתה 210 כמו בשאר הצילינדרים.
אחר כך,בזמן שאכלתי מרק תימני,דוד סידר את זה ועכשיו הכל בסדר!
איך עשית את זה?8O
בהתחלה בדקנו קומפרסיה, כאשר כל המזרקים מקבלים מתח. קיבלנו את אותו מצב. מס' 2, 250 PSI.
ניתקנו את המזרקים מהמתח, הקומפרסיה בכולם הייתה שווה.
לאחר שעשיתי משהו.:o (יאיר בטח יודע איך מטפלים במזרק סורר).
בדקנו שוב עם מזרקים מחוברים, קיבלנו קומפרסיה שווה בכול הצילינדרים.
קובי, לא חשוב מה עשיתי. החשוב הוא שכול הקומפרסיה שווה, והמנוע כרגע עובד מצויין.
בקשר לנורה "צ'ק" שנדלקה לאחר הטיפול. סע יום יומיים היא תכבה לבד(כמו בפעם הקודמת).
אם לא, נתק את כבל המינוס מהמצבר, חבר אותו לפלוס למשך חצי שעה.
דוד.
הנורה אכן כבתה אחרי נסיעה לא ארוכה
לא אפסיק להגיד ת - ו - ד - ה :)!
חברים, היכן נמצא חיישן הקראנק?
מישהו יכול להצביע על המיקום שלו בדגמי ELX?
נ.ב.
אחלה שרשור.
כאן בעיגול האדום, מס' 4.
דוד.
רב תודות.
רק מתוך סקרנות, אני חייב לראות מה מצב החיישן אצלי. מעניין כמה ג'יפה יש עליו.
למעשה חיישני הקרנק ו- IBS, הם הכי "מסכנים" בין כל החיישנים.
הם פשוט חשופים וחסרי הגנה, השמן שנוזל מהמנוע נתפס על חיישן הקרנק
בנוסף הזר כאשר הוא מסתובב , מעיף עליו אבק מהדרך.
החיישנים הנ"ל יכולים למגנט שבבי ברזל, דבר שיפריע לפעולתם.
לכן חשוב לנקות אותם מידי פעם . במיוחד את חיישן הקרנק, לפני שיופיעו קרטועים במנוע.
דוד.
אינני יודע אם יש לי את אותה הבעיה אבל גם לי המחשב אמר שיש בעיה בצילינדר 2.
האם אפשר תמונה של חיישן הקרנק כדי שאוכל לדעת את מה לנקות.
וכיצד מנקים אותו?
כאן יש הסבר טוב יותר לבעייתי:
http://www.fiatclub.co.il/forum/showthread.php?t=12126
תודה.
רק היום התפניתי לנושא, תוך כדי טיפול.
האם יש צורך לפרק את הפלסטיק שמגן על רצועת הטיימינג, או שמא מדובר על חיישן היושב בסמוך לפילטר השמן?
אשמח לסיוע.
רענן.
רענן, מאחר שמצאת לבד את חיישן הקרנק וטיפלת בו, עדכן בבקשה אם יש שיפור בעבודת המנוע.
תודה דוד.
עד שאחווה דעתי על השפעת הניקוי, אני רוצה להעלות תמונה של החיישן המדובר בכדי להקל על הבאים אחרי.
הגישה היא מתחתית הרכב ואין צורך לפרק שום כיסוי פלסטיק. החיישן מוקף בעיגול צהוב.
דוד, תודה רבה על הסיוע.
דוד, אמרת לרענן שלא צריך לפרק את החיישן כולו (בורג) ואפשר לנקות אותו כפי שהוא, איך עושים זאת?
ומה המניע לפרק אותו ולנקות אותו כשהו מפורק?
מצורף תמונה של החיישן
תודה
ערן
מאיין אתה יודע מה דיברנו בנייד ?. היית ליד רענן ?.
דוד.
*** דרכים נסתרות :)
ירדתי לאחר מכן ברצון לעשות ניקוי גם כן, התקשרתי לרענן והוא עידכן אותי
בכל מקרה לא פירקתי את החיישן עקב חוסר בזמן, אז רציתי לדעת למה לא לפרק פעם הבאה / או איך מנקים בלי לפרק
אפשר לפרק את החיישן כמו שעשה רענן. הוא לא פתח את הבורג עד הסוף.
לפרק זה לא הבעיה. אני תמיד נמנע מלייעץ למשתמש לפרק את החיישן, מפחד שהוא לא מיומן ויחזיר את הבורג עקום ויגמור את ההברגה. ההברגה שם מאוד עדינה.
דוד.
אני גם כן מעוניין לנקות את החיישן,
אפשר תמונה של המנוע מלמעלה ואז אוכל להבין היכן הוא?
תודה.
חן, לא ניתן לראות את החיישן מלמעלה. הוא נמצע בסמוך לפילטר השמן ו"משקיף" על גלגל שיניים חיצוני של הקראנק. הסתכל בתמונה שהעליתי וראה מה מיקומו ביחס לפילטר השמן (גם הוא מופיע בתמונה.
לגבי הטיפול הזה, אכן היתה לו השפעה טובה על הרכב. עושה רושם שההאצה יותר לינארית וגם תגובות המנוע בסל"ד נמוך טובות יותר. קודם לכן היתה איזה חולשה בזינוקים, החולשה הזו נעלמה.
דוד, שוב תודה.
תודה!
אבדוק בהזדמנות.
אז איך ניקית אותו? פשוט? זה עזר לך?
(ד.א. אני מחפש מקום לקנות חוטי הצתה איכותיים באיזור הצפון)
דוד, שוב תודה.
על לא דבר. קטן עלינו.
חן, רענן שיחרר מעט את הבורג. משך מעט את החיישן וניקה עם סמרטוט.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.