PDA

View Full Version : פונטו מגמגם או קרטועים כבדים


Lexxxa
22-02-11, 01:28
שלום לכולם.
לאחי יש פונטו דור 1, מנוע 1.3, שנת 96, הזרקה רב נקודתית.
כמו שנאמר בכותרת יש קרטועים חזקים בנסיעה, קרטועים לא קבועים.
קרטועים רק בנסיעה, בסרק עובד יחסית עגול.
יש גם תופעה שמנוע נכבה פעם אחד בזמן שהוא קר (כשמניעים בבוקר המנוע נכבה אחרי 10 שניות, בהנעה חוזרת הרכב מניע טוב ולא נכבה יותר. תופעה כזאת מתרחשת כל בוקר)
אין שינוי משמעותי בצריכת דלק, אולי ממש קטן, וגם זה אולי.

בוצע ניקוי בית מצערת ומנוע צעדים כולל פו"ה, ללא שינוי.

דברים שעולים לי לראש:
משאבת דלק עם ספיקה חלשה.
אחד הכוילים מזייף - במקרה כזה הפונטו צריך לגמגם גם בסרק.
חוטי הצתה ופלגים - הוחלפו לא מזמן (אבל לפני שקרטועים התחילו)
פילטר דלק סתום - הוחלף לא מזן (נשלל. הוחלף אחרי קירטועים, ללא שינוי)
מזרק סתום.
שאיבת אוויר בין בית מצערת לסעפת יניקה - בעת פו"ה בית מצערת האטם נסדק ונשבר בפינה.

קפצתי למשה זר, הערכה של משה היתה 700-800 ש"ח לטיפול בתקלה, ולא היה בטוח שתקלה תסודר (נמסר ממנו שיכול להיות כויל דפוק, ועדיף להחליף את שניהם בכ500 ש"ח למקוריים לפני תחילת טיפול אצלו). כששאלתי אותו מה הוא הולך לתקן/להחליף הוא אמר שהוא לא יודע מראש ויכול לגלות רק במהלך התיקון.

אותי אישית התשובה הזאת לא כלכך מספקת, לשלם 1200-1300 ש"ל ולהתפלל שיהיה טוב?
לא נראה לי, גם הייתי מעדיף למצוא את התקלה לבד ולטפל נקודתית ולא ב"שיטת מצליח"..

חברים, ממתין לתגובות שלכם.
תודה מראש לכולם.

davidmzr
22-02-11, 09:39
ישנם מס' אפשרויות שגורמות לתקלה הנ"ל.
בוא נתחיל מהסדק שיש באטם בית מצערת.
הניע את המנוע, העלה מעט את הטורים עד שתגיע למצב בו יופיעו קרטועים.
התיז WD40 מסביב לאטם, וראה אם יש שינוי בעבודת המנוע.
WD40 ולא ספריי קרבורטור, כדי לא לגרום לשריפה. יש בעלי רכב (לפעמים גם אני :mad:)
שמנקים בית מצערת עם התזת ספריי קרבורטור כאשר המנוע דלוק. במצב זה לא יכולה להתלקח אש כי החומר נשאב פנימה.
דוד.

yair068
22-02-11, 11:10
איך שאני שונא את החפירות האלה אבל אתה נותן את התשובות
בדוק אם זה קורה שכהרכב חם או קר זה קורה.
לדעתי בעייה או בווסת דלק שיושב ליד המזרקים או משאבת דלק כך שהבדיקה תהיה יותר קלה ע"י שעון לחץ.

Lexxxa
22-02-11, 17:14
תודה חברים.

דוד, אני יבדוק את המלצתך עם WD40.
יאיר, יש לך שעון לחץ? מישהו אלו מכיר מקום באזור פ"ת שיש לו שעון לחץ דלק ?

yair068
22-02-11, 18:40
אין לי שעון לחץ.
לא נראה לי הסיפור עם שאיבת אויר .
הרם את מושב האחורי ושים אוזן האם ישנם רעשים משם
אופציית המזרקים גם יכולה להיות כך שעל הדרך עשה ניקוי בזמנו שלחתי פרוייקט מצולם של יוטיוב
לניקוי המזרקים עשיתי את זה ללא קשר חבל"ז וכדאי

Lexxxa
25-02-11, 06:39
היי יאיר, אם תוכל לעלות את הקישור? חיפשתי בפורום ולא מצאתי.

Lexxxa
18-03-11, 10:01
שלום לכולם,
דוד, בדקתי פלגים, כולם לבנים, לכן שללתי בעיה בכויל (אם היה בעייתי היו צבעים שונים בפלגים).
פלג לבן מראה לזכרוני שיש תערובת עניה, שזה עוד יות מעיד על משאבת דלק לא תקינה. מה דעתך?
ועוד שאלה קטנה, מה לחץ של משאבת דלק תקינה בפונטו?

davidmzr
18-03-11, 10:21
מה קפצת לפלגים, דיברנו קודם לבדוק משיכת אוויר. בדקת ?.
דוד.

davidmzr
18-03-11, 12:46
ברב נקודתי 3 BAR ווקום סגור. 2.5 BAR ווקום פתוח.
בחד נקודתי 0.8-1.2 BAR.
דוד.

yair068
18-03-11, 14:01
אי אפשר למצא פה כלום אז חחיפשתי בשבילך מדריך לניקוי איגקטורים

http://www.youtube.com/watch?v=VFJlTfHyrUk

חוטי הצתה לא אורגנליים גורמים לבעיות מהסוג הזה לכן הפעל את המנווע בדוק עם היד לאורך כל חוטי ההצתה אם אתה מקקבל זרם ביד .
היתה לי תקלה יוותר מוורכבת של פלג תקול .
בכל אופן כל בעייה כזאת או כל שינוי צריך לאפס מחשב

lord1
20-03-11, 21:35
אני לא הייתי קופץ למסקנות מרחיקות לכת כל כך מהר.
מציע לך לעשות מס' בדיקות פשוטות קודם.
1. פתח סוויץ ושים לב אם המשא' דלק עובדת מס' שניות לפני הנעה וזה תעשה בהנעה הראשונה
של היום
2. בדוק את כל צנרת הוואקום במנוע (יש לה כשרון להתיבש ולהסדק) וזה משפיע על תפקודי המנוע
3. בדוק את חיבורי צנרת הדלק לקניסטר (נמצא בדרך כלל בכנף הימנית) ובדוק חיבורי החוטים לשסתום

את כל זה אתה יכול לעשות לבד אחרי זה תתחיל לחפור לכיוונים אחרים
עודד
דרך אגב ניקוי מנוע צעדים ביצעת כמו שצריך כולל ניקוי המחט לפי המדריך שלי?

dor
21-03-11, 04:03
אני לא הייתי קופץ למסקנות מרחיקות לכת כל כך מהר.
מציע לך לעשות מס' בדיקות פשוטות קודם.
1. פתח סוויץ ושים לב אם המשא' דלק עובדת מס' שניות לפני הנעה וזה תעשה בהנעה הראשונה
של היום
2. בדוק את כל צנרת הוואקום במנוע (יש לה כשרון להתיבש ולהסדק) וזה משפיע על תפקודי המנוע
3. בדוק את חיבורי צנרת הדלק לקניסטר (נמצא בדרך כלל בכנף הימנית) ובדוק חיבורי החוטים לשסתום

את כל זה אתה יכול לעשות לבד אחרי זה תתחיל לחפור לכיוונים אחרים
עודד
דרך אגב ניקוי מנוע צעדים ביצעת כמו שצריך כולל ניקוי המחט לפי המדריך שלי?


גבר לגבי "פתח סוויץ ושים לב אם המשא' דלק עובדת מס' שניות לפני הנעה וזה תעשה בהנעה הראשונה של היום"
איך יכולים לדעת אם היא עובדת או לא?

davidmzr
21-03-11, 10:30
אין קשר ל - "אם המשא' דלק עובדת מס' שניות לפני הנעה."
אם אין משיכת אוויר, בדוק את חיישנים קרנק וטמפרטורה.
חיישן קרנק: נתק קונקטור ובדוק על שני הפינים התנגדות כ- 700 אום פ.מ.
בדוק מרחק 1 מ"מ בין החיישן לזר, נקה את החיישן. נענע את הזר וראה אם הוא יציב במקום.
חיישן טמפרטורה: בדוק התנגדות. ב- 20 מעלות 2-3 קילו אום. ב- 80 מעלות 250-400 אום.
דוד.

Lexxxa
24-03-11, 13:17
היי דוד, בדקתי משיכת אויר. אין משיכה.
מצאתי את הבעיה, חוטי הצתה היו לא תקינים, הברזל שבתוך הכוס של החוט (זה שמתלבש על הפלג) לא היה מחובר טוב לחוט עצמו. לפתרון זמני בוצע חיזוק וכעת אין קירטועים ורעידות, יותר מאוחר יוחלפו חוטי הצתה למקוריים.
לא היה צורך באיפוס מחשב.

תודה רבה לכל העוזרים ובמיוחד לדוד ויאיר!

dor
25-03-11, 19:50
באיזה מוסך טיפלת בזה?
ןמה העלות של זה?

davidmzr
25-03-11, 20:06
הוא בדק ומצא לבד.
זה מראה שלפעמים כן צריך "לחפש את המטבע מתחת לפנס" ולא לרוץ מיד למוסך.
אני סבור שאת החוטים החדשים, הוא גם ירכיב לבד.
דוד.