התחבר

View Full Version : ספייס 2002 מאבדת כוס מים פעם בשבוע.צריך את עזרתכם בנושא.


shay2828
10-02-11, 22:18
שלום לכולם

פונטו ספייס שנת 2002 עם 75,000 ק"מ דגם 16-ELX,אוטומט.הרכב טופל בפדנטיות מאז עלייתו על הכביש,ומאז עלייתו על הכביש מי הקירור בו הם פראפלו.

מזה כחודש הרכב מאבד כוס מים פעם בשבוע.ניסיתי לבחון את האפשרויות מהיכן הנזילות והגעתי לכך:

1.צינור מים עליון ותחתון.-לא יכול להיות כי הם הוחלפו לפני כשנה בצינורות חדשים כטיפול מונע.
2.תרמוסטט או בית תרמוסטט-גם לא יכול להיות כי גם זה הוחלף לפני כשנה בתרמוסטט מקורי,והודבק על ידי סיליקון של ויקטורי ריינז.
3.משאבת מים-לא נראה לי כי המשאבה הוחלפה למשאבה מקורית לפני 15,000 ק"מ כחלק מטיפול טיימניג.

4.פקק מים של המיכל עיבוי-גם לא יכול להיות,נבדק ונמצא תקין,ואין שום סימני נזילה מסביב לפקק או באיזור.

5-רדיאטור חימום-אין לי מושג.בכל מקרה מבדיקה שערכתי מתחת לשטיח ובתוך איזור תא הכפפות והנוסע,אין שום סימן או עדות לנזילת מים.

יש למישהו עוד רעיונות מהיכן יכולה להיות הנזילה?

האם לפונטו ספייס הנ"ל,יש גם 5 פקקי מים כמו בפיאט פונטו דור ראשון?[3 פקקים בסעפת פליטה,ועוד 2 באיזור הטיימניג]
והאם לפונטו ספייס הנ"ל,יש פקק נס קפה באזור שבין הגיר למנוע כמו בפונטו דור ראשון?

תודה רבה.

אם למישהו יש עוד רעיונות מהיכן יכולה להיות נזילת המים אשמח לשמוע.

ושאלה אחרונה ברשותכם:

בהנחה שאני לא מוצא את הנזילה,האם כדאי לי לעשות בדיקת לחץ על מנת לגלות מהיכן הנזילה?האם בדיקת לחץ לא מסוכנת למנוע או לראש המנוע?

ושוב תודה
שי

yair068
10-02-11, 22:34
מכיוון שיש חום גבוהה בתא המנוע אז אם יש לך נזילה קטנה אתה לא תרגיש אותה .
בד"כ הבריחות מאזורי הצנורות ומתחתם כך שקשה לראות
גם בחיבור הרדיאטור עם מיכל העיבוי יש מצב.
תנסה לבדוק ולא להוסיף נוזל אם זה נעצר על המינימום
וכשאין לחץ במערכת יכול להיות שתפסיק לאבד מים.
קח בחשבון שאם הרכב התחמם לך וגורמת לבעיית אטם ראש ולאחריו מעבר מים לתא בעירה.
לכן בדוק לאחר נסיעה ארוכה בסרק אם בטורים גבוהים יש לך יציאה של מים מהאגזוז .
אלו כל האופציות של בריחה ואיבוד נוזל קירור
כמובן שבדיקת לחץ תאושש מהיכן
לאור הק"מ הנמוך לא הייתי הולך על רדיאטור חימום ואו פקקים הסיכוי נמוך

shay2828
10-02-11, 23:01
תודה רבה על תשובתך.

הרכב מעולם לא התחמם.מחוג החום תמיד עבר על חצי ומעולם לא עבר את מד החצי.

לגבי הפקקים שציינתי לעיל,האם ישנם את אותם 5 פקקים כמו שיש בפונטו?[אני לא שואל האם ייתכן שהפקקים נוזלים,כי כפי שאמרת,בק"מ הזה ובמצב הרכב,הסיכוי הוא אפסי שיש נזילות משם.]אני רק שואל האם יש פקקים כאלה בספייס,וכמה פקקים יש והיכן?

אני אנסה לבדוק את החיבור בין המיכל עיבוי לרדיאטור,ואבדוק שוב את חיבורי הצינורות העליון והתחתון.

בנוסף,אני אעשה כמו שאמרת,ולא אוסיף מים עד שהמים יגיעו למינימום.

לגבי בדיקת הלחץ:האם אין חשש לעשותה?

yair068
11-02-11, 11:49
ברור שיש פקקים גם מקדימה גם מאחור ומהצדדים פקקי נס קפה.
כאמור לפי מה שאתה מתאר אם השתמשתה בפראפאלו הסיכוי אפסי אבל .....
באמצע המגילה אני רואה שאתה כותב שהוחלפו צינורות ז"א הוחלפו גם בנדים .
לדעתי פה הבעייה מכיוון שאם שמו בנדים רגילים בזמן החיזוק החלק הפנימי של הבנד נכנס לצינור הגומי וסודק אותו והנזילה יכולה להיות קטנה ומעצבנת.
בדיקה מלא נוזל עד למקסימום ורק אחרי נסיעה ארוכה ומהירה לאחר מכן בדוק והעבר אצבע מתחת לכל הבנדים שהוחלפו.
בדיקה בלחץ הייתי עושה בסוף כי היא עלולה לפתוח מעברים

davidmzr
11-02-11, 12:02
עדיף לגלות את הנזילה במוסך(באמצעות בדיקת לחץ) ולתקן את הבעיה
מאשר שהנזילה תתפרץ באמצע נסיעה ואז להרוס מנוע.
אצלך כאשר נוצר לחץ במערכת של 1 BAR, הפקק נפתח ומשחרר לחץ.
לכן אם הבדיקה בלחץ היא עד 1 BAR, לא אמור להיגרם נזק למערכת.
אני תמיד מכניס לחץ של של 0.7 BAR, שהם כ- 10 PSI, זה מספיק לגלות נזילות.
דוד.

shay2828
14-02-11, 13:56
תודה רבה על עזרתכם בנושא.

בינתיים ניתן לרכב לאבד מים,ונראה אם הוא ייעצר עד לקו המינימום במיכל העיבוי.אם הוא ייעצר שם,אז פתרנו את הבעיה.
אם האיבוד מים יימשך,לא יהיה מנוס מלבצע בדיקת לחץ,וזאת במידה ולא נגלה ויזואלית את המקור לאיבוד מים.

שי