התחבר

View Full Version : לא סוחב + נקישות...מישהו יכול לעזור!!!


gadi1234
08-02-11, 17:31
מישהו יכול לאבחן תקלה מוזרה במהלך נסיעה שיגרתית בעיר!?
במהלך נסיעה עירונית כאשר הכול עובד כשורה - הרכב השמיעה נקישה קלה ואז הפסיק לסחוב, כמו כן יש רעש של נקישות מהמנוע וההרגשה כאילו הרכב עובד על שתי בוכנות!
במצב עמידה הרכב מגמגם ונשמע כמו קארטינג מאשר פונטו, מעל 2,000 סל"ד נשמעות נקישות חזקות.

אני מבין שניכנסתי למשהו לא פשוט ובטח גם לא זול!? אולם אשמח לשמוע חוות דעת מקצועית בנושא.

כמו כן למי הולכים.....אני מחולון.

פונטו ספייס 2002 145K שמונה שסתומים, בפועל הרכב מתוחזק ומטופל עצמאית בשותף (שמנים,פלגים...), תודה לכל מי שיכול לעזור.

davidmzr
08-02-11, 17:58
דבר ראשון לא להניע את הרכב יותר.
האם אתה בטוח ששמעת נקישות ולא "פוט פוט". ?.
דוד.

gadi1234
08-02-11, 18:13
נקישות נקישות, כאילו הבוכנה דופקת במנוע.
לא היתה לי הרבה ברירה אבל זה קרה 500 מטר מהבית , אש המשכתי לנסוע על התורים.
יש לך מושג מה הבעיה?

davidmzr
08-02-11, 18:33
קיימת אפשרות שקפצה שן בטיימינג, הבוכנה דופקת בשסתום, או שהטיימינג בסדר ונשאב עצם זר ממתכת לבוכנה. בשני המצבים הנזק רציני, בגלל שהאצת את המנוע מעל 2,000 סל"ד, ולא כיבת מיד.
האם הרכב עישן בזמן שהאצת ?.
איזה טיפול עשית לאחרונה ?.
דוד.

gadi1234
08-02-11, 19:06
לא הצלחתי להבחין בעשן אבל סמתי לב לריח שמן שרוף - לאותו הרגע חשבתי שזה מרכב ליד.
חוץ מטיפול שמנים פילטרים לא משהו מיוחד.

מה עושים? ומהי עלות הנזק המצב כזה?

yair068
08-02-11, 19:11
האם המנוע 8 שסתומים אם כן לא יקרה נזק אם ברחה שן בטיימינג
אופציות נוספות אחד מהכוהלים תקול.
שלב ראשון בדוק טימינג

mgoldst
08-02-11, 19:17
אם יש לך בביטוח גרירה תגרור את האוטו למוסך

gadi1234
08-02-11, 19:26
רכב 8 שסתומים - במקרה של בריחת שן בטיימינג (כי אולי באמת לא החליפו טיימינג בזמן כמו שסיפרו לי) מה הסיפור!? החלפת טיימינג פשוטה במוסך או מעבר לזה?
במקרה שני שאחד הכוהלים דפוק - מה העלות כאן?

מישהו יכול להעריך - זה מאוד חשוב לי בתקופה לחוצה זו.

yair068
08-02-11, 19:32
העלויות לא יהיו רציניות ביחס לנזק יותר מורכבות.
לכן כמו שאמרו כאן ובלי להשתולל גרור את הרכב למוסך ואל תתניע.
טיימינג עד 800 ש"ח
כוהל עולה 80 ש"ח חלופי.
בדוק אם תוכל אם צינורית הוואקום לא יצאה או נסדקה

gadi1234
08-02-11, 19:53
צינורית הוואקום זו זאת שמחוברת מהראש מנע לבית פילטר אויר?

yair068
08-02-11, 19:55
לא הצינורית שמחוברת מחיישן לסעפת יניקה

gadi1234
08-02-11, 20:01
אוקי - מכיר מוסך טוב בחולון שאפשר לסמוך עליו שלא יקרע לי את הצורה?

yair068
08-02-11, 20:04
גש למוסך אדמונד ברחוב הסתת 10 באיזור התעשיה בחולון

davidmzr
08-02-11, 20:15
האם המנוע 8 שסתומים אם כן לא יקרה נזק אם ברחה שן בטיימינג
אופציות נוספות אחד מהכוהלים תקול.
שלב ראשון בדוק טימינג
היצרן לא כותב שלא יקרה נזק, אלא שהסבירות נמוכה שיקרה.
עובדה שהוא ממליץ גם במנוע 8 שסתומים לבדוק קומפרסיה, לאחר הרכבת הרצועה.
קשה לי להאמין שהבעיה מאחד הקויילים, אם כן אז מאיין הנקישות ?.
מוקדם עדיין להיכנס לעלויות לפני הבדיקה.
דוד.

yair068
08-02-11, 20:17
זאת אומרת השסתומים יתעקמו

davidmzr
08-02-11, 20:31
זאת אומרת שהסבירות לנזק הוא מזערי.
מה זה בעצם חשוב מזערי או כבד, בשני המקרים צריך להוריד ראש.
אבל בגלל העשן שהוא הריח כנראה מתא המנוע, נראה שנשברה בוכנה.
גדי אני מצטער לצער אותך, תבין שדרך המסך קשה לאתר תקלה בטרם בדיקה.
דוד.

yair068
08-02-11, 20:39
לא חושב שצריך להוריד ראש קודם כל יבדוק אם הטיימינג מכוון .
אם הטיימינג לא מכוון אז לא יהיה נזק חד וחלק.
שלב הבא אם זה לא טיימינג צריך לבדוק כוהלים ולמה אני אומר כוהלים כי מי שלא מנוסה חושב שהמנוע מתפרק בגלל שהוא רועד .
שלב אחרון פותחים ראש מנוע.
הערכתי אם לא התחמם הרכב ולא חסר שמן והק"מ נכון לא צריך להיות נזק למנוע.

gadi1234
08-02-11, 21:00
הרכב לא התחמם כמו-כן להערכתי הק"מ נכון (145K) ובמחשבה שניה (ניזכרתי שהייתי באיזה מוסך והוא התפעל מהטיימינג החדש, מייד אחרי שרכשתי) אז כן הוחלף טיימינג בסביבות 100K - אולם יכול להיות שקפץ כך סתם?! אל נשכח שרוב הנסיעות הם מחוץ לעיר על 100-120 קמ"ש, אם בכלל יש קשר.

בכול אופן אני חושב שבסופו של דבר מי שיקבע יהיה המוסך אליו אליך (שאין לי מוסג עדיין מי זה יהיה) עלפי מה שימכור לי, אני מאוד רוצה ליפול על מוסך אמין ולא אחד שרק רוצה לעשות עלי כסף.
כל מי שמכיר מוסכניק אמין באזור חולון/בת-ים/ראשון ומבין בפיאט אשמח לשמוע.

davidmzr
08-02-11, 21:38
לא אמרתי שברכב הנ"ל צריך מיד להוריד ראש. כתבתי "מה חשוב נזק מזערי או כבד, בשני המקרים צריך להוריד ראש." הכוונה כאשר השסתומים פגועים או יש בעיה בקומפרסיה. התייחסתי באופן כללי.
לא סתם שאלתי אותו בהתחלה, האם הוא בטוח ששמע נקישות.
נראה שהוא מבדיל בין נקישות לרעידות, ואפילו הדגיש "נקישות נקישות חזקות, כאילו הבוכנה דופקת במנוע". לכן לדעתי אין מצב שהבעיה בקויילים ולא בצינורות ווקום.
נחכה לבדיקה ולעידכון.
אני מכיר כ-5 שנים את מוסך "אורן שרותי רכב" ברחוב המרכבה 15 א.ת חולון.
שלחתי לו לקוחות מחולון, הם היו מרוצים. הוא לא נחשב לזול, אבל מקצוען.
אם תרצה אני יכול להגיד לו שיעשה לך בדיקה חינם, ואז אתה לא חייב לתקן אצלו.
אם כן צור קשר ותקבל את מס' הטל' שלו.
דוד.

gadi1234
08-02-11, 22:28
תודה דוד - אבל זו בדיוק הבעיה שלי "הוא לא נחשב לזול" - נכון לימים אלו כל אגורה נחשבת.
בכול אופן תודה.
כנראה שאני אקפוץ למוסך של אבא של חבר שלי מכיר אותו אישית - בראשון, נראה לי שנוכל להסתתדר על המחיר.

מבטיח לעדכן, ביי

gadi1234
09-02-11, 18:32
טוב אז כך - קויילים זה לא, טיימינג זה גם לא מה שנשאר שיפוץ ראש מנוע. מלבד זה המנוע עצמו נראה במצב טוב - אין חופש בבוכנות....
הראש פורק ונשלח היום לשיפוץ, עם השיפוץ תוחלף רצועת טיימניג מותחנים, רצועת אלטרנטור/מזגן אטמים חדשים, מקווה לסגור את זה בכמה שפחות.

תחזיקו אצבעות מקווה שזה הכול :)

davidmzr
09-02-11, 19:15
ראשית כל הכבוד לך על העידכון המהיר.
האם אתה יכול לפרט לנו מעט יותר. איך המוסך הגיע למסקנה הזאת.
מה בעצם גרם לקריסת הראש ?.
ממה היו הנקישות ?.
דוד.

gadi1234
14-02-11, 08:57
הי דוד,
מהרגע הראשון שהמכונאי שמע את המנוע הוא אמר שיש לעשות ראש! כנראה בגלל שגם לו יש פיאט פונטו או בגלל שהוא מכונאי טוב! כאשר הראש פורק ניתן היה לראות בירור אטם ראש קרועה ושסתומים תקועים.
בפועל מה שגרם לקריסת הראש החל כבר מלפני 10 חודשים לערך, אז ביום בהיר אחד התחמם לי הרכב והגיע לקו האדום - כתוצאה מחור בראדיאטור, לפי דעתי ולדעת המכונאי זה התחיל להתבשל כבר אז.
מקווה לראש שקט לשנתיים הקרובות - לא נשאר לי הרבה כסף להשקיע....

davidmzr
14-02-11, 10:44
נראה שבאמת "נפלת" על מכונאי מקצוען.
יחד עם זה רציתי לציין, שאין בעיה למכונאי מיומן לקבוע מיד, שצריך להוריד ראש.
לא לשווא שאלתי אותך, אם אתה בטוח ששמעת נקישות.
שסתומים נתפסים כאשר הם מתעקמים כתוצאה ממפגש בין בוכנה לשסתום, ולא מאטם ראש קרוע.
בטח לא לאחר 10 חודשים שהרכב התחמם.
בכל מנוע עם 145K ק"מ, אם תוריד ראש תגלה שהאטם כביכול היה קרוע, משום שהוא דבוק לבלוק ולראש, בגלל הגריז הדק שהתייבש.
אני סבור שבכול זאת היתה בעיה בטיימינג, אלא מיי, אם ממילא צריך להוריד ראש, לא רלוונטי לבדוק אם הטיימינג היה במקום.
העיקר שהכל נגמר על הצד הטוב, ואתה מרוצה.
דוד.