chesh
31-01-11, 18:05
מה הוא בעצם Oil Catch Tank?
מיכל האוסף את אדי הגזים מבית ארכובה ומונע מהם להישרף בבית המצערת.
זהו לא ממש שיפור המפיק יותר כוח מהרכב, הוא נועד רק לשם ניקיון ושמירה על סביבת בית המצערת נקיה. מה גם שבעת עבודת המנוע, אדי הגזים הם חמים וכאשר הרכב יונק אויר גם האויר החם הזה נכנס למצערת. יש אומרים שזה מוריד מעט מביצועי הרכב.
ישנם מספר דרכים לתת לאדי השמן להיפלט לאויר, כמו נשם שמן חיצוני או כאלה שמעבירים צינור נשם לרצפה ובכך מזהמים את האויר. מיכל כזה הוא הדרך הטובה ביותר.
מה בערכה?
http://img52.imageshack.us/img52/605/12818082.jpg
מיכל אוניברסלי שנקנה מ ebay (על האריזה רשום Simota), צינור, בנדים ובנדים ממתכת.
העבודה פשוטה מאוד ולא מסובכת. העבודה נעשתה על פונטו דור 1 אך קיט כזה הוא אוניברסלי ומתאים לכל רכב.
מפרקים את פילטר האויר (2 קליפסים) + החלק העליון (2 ברגי 10)
http://img338.imageshack.us/img338/4782/96648812.jpg
כעת יש לנו את צינור הנשם שיוצא מבית הארכובה ועוד צינור וואקום שבו לא נשתמש ונחזיר אותו להיכן שהיה.
http://img337.imageshack.us/img337/6633/38454153.jpg
נוציא את צינור הנשם ואת מלכודת האש הנמצאת בתוכו (ספירלה כזאת המונעת מהשמן לעבור בחופשיות):
http://img443.imageshack.us/img443/3583/38953933.jpg
אפשר לנקות טיפה את האזור. כעת נבחר מיקום למיכל:
אני בחרתי למקם אותו באזור האלטרנטור שמה. נראה לי הכי אידיאלי.
נעביר את 2 הבנדים:
http://img25.imageshack.us/img25/9823/96314690.jpg
נחזק, נגזור את הקצוות והמיכל יושב טוב:
http://img269.imageshack.us/img269/5755/54629249.jpg
הצינור המגיע בערכה הוא ארוך. יש לגזור אותו על מנת לקבל 2 צינורות שאותם נעביר אחד לכניסה ואחד ליציאה.
צינור מס' 1 - נעביר קצה אל הבלוק (יושב בול) ואת הקצה השני נחבר למיכל עם בנד מתכת:
http://img37.imageshack.us/img37/7190/55528812.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/2748/35464731.jpg
נחבר את בית פילטר האויר, נסגור את הברגים:
http://img709.imageshack.us/img709/5126/72825524.jpg
ונעביר את צינור מס' 2 מקצה פילטר האויר אל המיכל (גם כאן חיזוק עם בנד מתכת):
http://img715.imageshack.us/img715/9949/56374980.jpg
התוצאה הסופית:
http://img37.imageshack.us/img37/4246/19832985.jpg
הוספתי קצוות מצינור גומי כמו של הנשם בשביל לחזק והשצינורות ישבו יותר טוב:
http://img26.imageshack.us/img26/3789/12013927.jpg
על מנת לדעת מתי לרוקן את המיכל, יש צינורית בצידו וצריך להסתכל האם מלוכלכת.
ישנו בורג ריקון בתחתית המיכל ועם סיבוב ביד אפשר לרוקן את השמן.
אני יסע איתו איזה 1000 ק"מ ויעלה תמונה כמה שמן נאגר במיכל.
הנה תמונה של מיכל כזה על HGT לאחר 8 חודשים:
http://i173.photobucket.com/albums/w63/DJJonnio/Guide%20HGT%20-%20Fitting%20a%20Catch%20Tank/IMG_7876.jpg
תראו כמה זבל כזה נשרף בבית המצערת...
לא ידוע לי אם הדבר עובר טסט, ישנם כמה צבעים למיכל ואם רוצים שלא יראה בולט אפשר תמיד להזמין בשחור ולחבר צינורות שחורים. תמיד אפשר להחזיר את המצב לקדמותו לקראת הטסט ולהחליף.
בהצלחה!
מיכל האוסף את אדי הגזים מבית ארכובה ומונע מהם להישרף בבית המצערת.
זהו לא ממש שיפור המפיק יותר כוח מהרכב, הוא נועד רק לשם ניקיון ושמירה על סביבת בית המצערת נקיה. מה גם שבעת עבודת המנוע, אדי הגזים הם חמים וכאשר הרכב יונק אויר גם האויר החם הזה נכנס למצערת. יש אומרים שזה מוריד מעט מביצועי הרכב.
ישנם מספר דרכים לתת לאדי השמן להיפלט לאויר, כמו נשם שמן חיצוני או כאלה שמעבירים צינור נשם לרצפה ובכך מזהמים את האויר. מיכל כזה הוא הדרך הטובה ביותר.
מה בערכה?
http://img52.imageshack.us/img52/605/12818082.jpg
מיכל אוניברסלי שנקנה מ ebay (על האריזה רשום Simota), צינור, בנדים ובנדים ממתכת.
העבודה פשוטה מאוד ולא מסובכת. העבודה נעשתה על פונטו דור 1 אך קיט כזה הוא אוניברסלי ומתאים לכל רכב.
מפרקים את פילטר האויר (2 קליפסים) + החלק העליון (2 ברגי 10)
http://img338.imageshack.us/img338/4782/96648812.jpg
כעת יש לנו את צינור הנשם שיוצא מבית הארכובה ועוד צינור וואקום שבו לא נשתמש ונחזיר אותו להיכן שהיה.
http://img337.imageshack.us/img337/6633/38454153.jpg
נוציא את צינור הנשם ואת מלכודת האש הנמצאת בתוכו (ספירלה כזאת המונעת מהשמן לעבור בחופשיות):
http://img443.imageshack.us/img443/3583/38953933.jpg
אפשר לנקות טיפה את האזור. כעת נבחר מיקום למיכל:
אני בחרתי למקם אותו באזור האלטרנטור שמה. נראה לי הכי אידיאלי.
נעביר את 2 הבנדים:
http://img25.imageshack.us/img25/9823/96314690.jpg
נחזק, נגזור את הקצוות והמיכל יושב טוב:
http://img269.imageshack.us/img269/5755/54629249.jpg
הצינור המגיע בערכה הוא ארוך. יש לגזור אותו על מנת לקבל 2 צינורות שאותם נעביר אחד לכניסה ואחד ליציאה.
צינור מס' 1 - נעביר קצה אל הבלוק (יושב בול) ואת הקצה השני נחבר למיכל עם בנד מתכת:
http://img37.imageshack.us/img37/7190/55528812.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/2748/35464731.jpg
נחבר את בית פילטר האויר, נסגור את הברגים:
http://img709.imageshack.us/img709/5126/72825524.jpg
ונעביר את צינור מס' 2 מקצה פילטר האויר אל המיכל (גם כאן חיזוק עם בנד מתכת):
http://img715.imageshack.us/img715/9949/56374980.jpg
התוצאה הסופית:
http://img37.imageshack.us/img37/4246/19832985.jpg
הוספתי קצוות מצינור גומי כמו של הנשם בשביל לחזק והשצינורות ישבו יותר טוב:
http://img26.imageshack.us/img26/3789/12013927.jpg
על מנת לדעת מתי לרוקן את המיכל, יש צינורית בצידו וצריך להסתכל האם מלוכלכת.
ישנו בורג ריקון בתחתית המיכל ועם סיבוב ביד אפשר לרוקן את השמן.
אני יסע איתו איזה 1000 ק"מ ויעלה תמונה כמה שמן נאגר במיכל.
הנה תמונה של מיכל כזה על HGT לאחר 8 חודשים:
http://i173.photobucket.com/albums/w63/DJJonnio/Guide%20HGT%20-%20Fitting%20a%20Catch%20Tank/IMG_7876.jpg
תראו כמה זבל כזה נשרף בבית המצערת...
לא ידוע לי אם הדבר עובר טסט, ישנם כמה צבעים למיכל ואם רוצים שלא יראה בולט אפשר תמיד להזמין בשחור ולחבר צינורות שחורים. תמיד אפשר להחזיר את המצב לקדמותו לקראת הטסט ולהחליף.
בהצלחה!