התחבר

View Full Version : רעש מהגיר בזמן נסיעה, פונטו דור1


r.a20
29-01-11, 11:36
שלום,
(הפעם לא מדובר ברכב שלי, אלא ברכב אחר) :)

בזמן נסיעה שהילוך משולב וקלאץ' לא לחוץ יש רעש שמתגבר בזמן לחיצה על הגז, לפי דעתי הרעש מגיע מכיוון הגיר כי ברגע שלוחצים קלאץ' הרעש נעלם.
הרעש הוא מעין: "גררררר" כזה.
לרכב 285 אלף ק"מ.
קלאץ' הוחלף לפני שנה וחצי, הוא רך ומפריד טוב.

מה יכולה להיות הבעיה?

שבת שלום :)

davidmzr
29-01-11, 11:44
רעש "גררררר" מהגיר נובע מהמייסבים בקונטרה גיר.
בדוק דחוף שמן גיר.
דוד.

ליאור23
29-01-11, 11:54
יכול להיות ששמו שמן גיר לא מתאים, גם לי היה את הרעש הזה אחרי שהחליפו לי לשמן גיר חצי סינטטי.
אחרי שהחזרתי לסינטטי מלא, הרעש נעלם!

r.a20
29-01-11, 12:01
מה כרוך טיפול כזה מבחינת שעות עבודה ומחיר פחות או יותר?
הרכב עם כ"כ הרבה ק"מ ואינו מעוניין להיכנס לחברה.
לפי דבריו, שמן הגיר הוחלף לפני שנה וחצי עם הקלאץ' ורק לאחרונה הרעש התחיל.

yair068
29-01-11, 12:20
רעש מוכר כמו שדוד מזר כותב מיסב הילוך ישיר מסיים את חיו אם ימשיך לנסוע הגיר ילך
דוד מה זה קונטרה גיר

ליאור23
29-01-11, 12:21
שיקנה שמן גיר שמומלץ לרכב שלו בכמות הנכונה.
יילך למוסך שיעשה לו את העבודה תמורת כמה זוזים.
יש גם סיכוי שחסר לו שמן, זה גם יגרום לרעשים.
כל מוסך יידע לעשות את העבודה, לא חייב מורשה!

r.a20
29-01-11, 12:22
יאיר, האם החלפת שמן גיר תעזור?
לאיזה מוסך יש להיכנס עם הרכב?

yair068
29-01-11, 12:31
בהנחה שמדובר על מיסב הילוך ישיר שמסיים את חיו אז לא יעזור כלום
אם חסר שמן יעזור
לאחר טיפול עדיף שיחליף שמן חצי סינטטי זה יהיה אכי טוב
בכדי לדעת אם חסר שמן יש בורג משושה כמו הבורג שפותח את שמן מנוע צריך לפתוח אותו ולראות אם נוזל שמן מהמקום אז לא חסר.
אם לא נוזל להוסיף שמן מנקודת המילוי ולראות מתי שיוצא שמן מבורג המשושה זוהיא המידה המדוייקת.
אם לא הבנתה אצלם לך את בורג המידה

ארילו
29-01-11, 13:27
אחד המיסבים מתפגר.

תיקון של הבעיה יעלה כ-2000 ש"ח.

אני חושב שעדיף לחפש גיר מפירוק.

r.a20
29-01-11, 13:40
אביעד, אפשר להמשיך לנסוע ככה או שיש צורך בתיקון מהיר?

yair068
29-01-11, 13:55
אביעד לא מדויק והסיכוי כמעט אפסי
בו ניקח לדוגמה שאתה קונה גיר מפירוק יעלה בסביבות 500 ש"ח
עבודה של הרכבה תעלה בסביבות 800 ש"ח.
מה קיבלנו גיר אחר עם סיכויים טובים למיסב עייף
ומנסיון עדיף לשפץ שהרי פירוק והרכבה והחלפת מיסב עד 1000 -1500 ש"ח

r.a20
29-01-11, 14:01
האם אפשר לנסוע עם הרכב או שיש צורך בתיקון דחוף/מהיר של הבעיה?
ואיזה נזק יכול להיגרם בעקבות זה?? (יכול לעצור באמצע כביש?)

yair068
29-01-11, 14:04
רק אל תיסע לאילת

davidmzr
29-01-11, 14:07
רעש מוכר כמו שדוד מזר כותב מיסב הילוך ישיר מסיים את חיו אם ימשיך לנסוע הגיר ילך
דוד מה זה קונטרה גיר
בשפה המקצועית, קונטרה גיר הוא הציר שעליו יש את הסינכרונים.
במצב ניוטרל כוח המנוע עובר דרך המצמד לציר הכניסה, . מציר הכניס הוא עובר לקונטרה גיר.
גלגלי השיניים על הקונטרה מסתובבים חופשי על הציר, (כלומר לא מסובבים אותו) עד שמשלבים מהלך.
שילוב ההילוך נועל את גלגל השיניים לגלגל מובנה על הציר, סיבוב הציר מוציא את הכוח לדיפרנציאל ומשם לציריות. זה על "קצה המזלג" עבודת הגיר.
התמונות המצורפת הם של גיר ששיפצתי.

yair068
29-01-11, 14:38
דוד האם יש קשר למשה זר.
האם אתה מוסכניק ואם כן היכן .
עסקינן גיר אז הייתי רוצה לחדד עוד נקודה אם מיסב הילוך חורק מה קורה כשלוחצים קלץ האם הרעש צריך להיפסק לפי דעתי נתנתה את התשובה מעל.
כשיש חופש במיסב האם יתכנו רעידות בנסיעה בסניבות 40 קמ"ש .
בבדיקה אתמול ראיתי שכל מערכת ההינע ז"א מהדריישפט עד לגלגלים זה לא עגול.
האם עיוות של גלגל תנופה יכול גם לגרום לרעידות
הקיצר בשניהם אני חושד
לדעתך אודה

davidmzr
29-01-11, 18:45
עקרונית כל חלק לא מאוזן שמסתובב ברכב יגרום לרעידות. כולל הצמיגים. שלא נדבר על תושבת גיר.
לא הבנתי מה זה "מערכת ההינע ז"א מהדריישפט". האם אתה מתכוון לצירייה ?.
הסיכויים קלושים שעיוות בגלגל התנופה, יגרום לרעידות בנסיעה.
אבל הוא יגרום לרעידות בזמן שיחרור הקלצ', ז.א התחלת נסיעה.
כשיש חופש במסב הדיפרנציאל, יהיו רעידות, ותהיה נזילת שמן גיר
אפילו אם תחליף את מחזירי השמן. אם יבש הבעיה לא שם.
אם יש חופש במסב הגלגל (הג'נט) תרגיש את זה בהגה.
נראה שהבעיה שלך בציריות.
דוד.

yair068
29-01-11, 18:57
מעניין מאוד
אז כך ציריות הוחלפו.
תושבת גיר עליונה הוחלפה.
מה שכן יש נזילה ממחזיר שמן וזאת עקב החלפת פעמון שדפק והנזילה התחילה לאחר ההחלפה.
דרייבשפט הכוונה מציר שיוצאות הציריות

davidmzr
29-01-11, 19:14
הרם מעט את הרכב שכב למטה, נענע את הציר(קרוב לגיר) למעלה למטה ובדוק חופש.
כאשר החלפת את הפעמון החלפת גם את מחזיר השמן ?. (אני מקווה שלא).
כי אם החלפת את המחזיר ועדיין הוא נוזל. המסב דפוק.
האם הציריות שהחלפת חדשות או מחודשות ?.
דוד.

yair068
29-01-11, 19:35
רק מתי שהחלפתי את הפעמון התחילה נזילה.
הציריות מחודשות אצל המדייק בחולון אין ציריות חדשות לקנייה.
אין חופש במיסב וקשה יהיה להרגיש אותו.
הבנתי אותך צריך לפתוח גיר ולהחליף את כל המיסבים רק יש לי בעייה איך אני מפרק את
2אומי הציר לדעתי כמו שפותחים את בורג של הצירייה ע"י לחיצה על הברקסים

davidmzr
30-01-11, 09:41
"הבנתי אותך צריך לפתוח גיר ולהחליף את כל המיסבים"
חלילה וחס. לא אמרתי דבר כזה.
מה שאמרתי הוא, "נראה שהבעיה שלך בציריות" . שהרי עסקינן ברעידות ולא ברעש מהגיר.
בהונדה אקורד 98 נפח 3100, בעל הרכב התלונן על רעידות במהירות של 40-60 ק"מ.
בסיבובים הציריות לא דפקו. לאחר בדיקה מסרתי את הציריות לשיפוץ אצל דיסקל בת"א.
לאחר שבוע חזרו הרעידות. שוב מסרתי אותם, רק לאחר השיפוץ השני
ועד היום פסו הרעידות. תקופה של כ-10 חודשים.
לא ענית, כאשר החלפת את הפעמון החלפת גם את מחזיר השמן ?.
דוד.
יאיר, מה קרה לאתר של רפי לין, או שזה רק אצלי ?.

yair068
30-01-11, 11:51
האתר של רפי לא עלה אתמול .
יש גם רעש מהגיר בניוטרל וכשלוחצים על הקלץ הרעש נפסק
בהילוכים ובמיוחד 1-2 יש רעש של מיסב הילוך ישיר (ככה אני חושב) או של מיסב לחץ .
כשהחלפתי את הפעמון לא החלפתי את מחזיר השמן.
לא אתה אמרתה להחליף את כל המיסבים אני בדעה שאם פותחים גיר צריך לבדוק ועל הדרך להחליף ולא רק בכדי שלא אשמע שום רעש ואת זה לא עשיתי

davidmzr
30-01-11, 15:17
יאיר.
יש ברשותי שני גירים של פונטו דור 1 ודור 2. בדור ה- 1 הגיר הרעיש לכן החלפתי אותו.
את האוזינג שלו הרכבתי על גיר ספייס דור 2 לאחר שנשבר, הרכב הושבת עקב חילוקי דעות בין הנהג למעקה בטון. הגיר תקין ומוכן להרכבה. הוא אינו מתאים לדור 1.
אם תצתרך חלקים שבתוך הגיר שלך חינם, אתה מוזמן ליצור קשר.
דוד.

Amit
30-01-11, 16:26
האם ניתן לקבל יחס הילוכים טוב יותר בשילוב גיר מפונטו דור2 ודור ראשון ? אשמח להוריד 500 RPM מההילוך ה 5 .

עמית

yair068
30-01-11, 18:14
דוד תודה על העזרה כרגע אין לי בעייה בחלפים
מה שמעניין אותי האם אפשר לקחת גיר של ספייס ולהלביש עליו את ההוזינג של דור 1 ולהרכיב על הרכב
האם התושבות בעצם מתאימות.
גם חשבתי על הרכבת גיר אוטומטי רציף של ספייס ולשנות את ההוזינג על פונטו דור 1

yair068
30-01-11, 19:18
שלב ראשון חריטת גלגל תנופה .
הייתי היום אצל בראזני ואמר שאסור לחרוט הייתי בסלמה והם כן חורטים גלגלי תנופה

chesh
30-01-11, 19:26
כשהחלפתי מצמד ברכב ליטשו את גלגל התנופה
גם כשהייתה לי בעייה במחזיר שמן של הקאמשפט שהוחלף פעמיים, חיים שלח את הקאמשפט לליטוש
מה הוא אותו ליטוש ובאילו מקרים הוא נחוץ?

ויאיר האם יש גלגל תנופה חלופי/מקורי לדור 1? אם כן מה עלותו? כדאי להחליף אותו בפעם הבאה שמורידים לי גיר? כי הוא מקורי

yair068
30-01-11, 19:39
כמובן שחדש אכי טוב הבעייה אם יש כזה בחברה ועלותו הגבוהה.
הליטוש נועד בכמו בדיסק ברקס מגע אחיד על כל המשטח בעיות עיוות שהינם רעידות
כמו שדוד מציין לפני כן ברגע שיש עיוות על גלגל מסוים הנפגע הוא מחזיר שמן ולכן צריך לאזן אותו וע"י השחזה העיוות מתבטל

ברא
31-01-11, 00:55
דוד תודה על העזרה כרגע אין לי בעייה בחלפים
מה שמעניין אותי האם אפשר לקחת גיר של ספייס ולהלביש עליו את ההוזינג של דור 1 ולהרכיב על הרכב
האם התושבות בעצם מתאימות.
גם חשבתי על הרכבת גיר אוטומטי רציף של ספייס ולשנות את ההוזינג על פונטו דור 1

אני חושב שלא כי פעם נסיתי להרכיב גיר של דור ראשון לספייס רק לא הצליח המוסכניק ואמר שיש שונה

davidmzr
31-01-11, 11:43
דוד תודה על העזרה כרגע אין לי בעייה בחלפים
מה שמעניין אותי האם אפשר לקחת גיר של ספייס ולהלביש עליו את ההוזינג של דור 1 ולהרכיב על הרכב
האם התושבות בעצם מתאימות.
גם חשבתי על הרכבת גיר אוטומטי רציף של ספייס ולשנות את ההוזינג על פונטו דור 1
הגיר של הספייס מתאים מכנית להרכבה על פונטו דור 1.
השוני ביניהם הוא, בספייס מד המהירות עובד דרך המחשב, והקלצ' ע"י משאבות.
עמית, ניתן לקבל יחס הילוכים טוב יותר להוריד 500 RPM מההילוך ה 5 .
עשיתי זאת בפג' 106 XSI, זה עובד מצויין.
בפונטו לא ניסתי. הבעיה היא אם תמצא גלגליי שיניים מתאימים.
העיקרון הוא, ככול שהגלגל המניע גדול (בקוטר) מהגלגל המונע. תקבל ביציאה יותר מהירות ופחות כוח וההיפך.
דוד.

yair068
31-01-11, 12:29
דוד שלחתי לך הודעה בעניין הגיר.
תמיד חשבתי איך אפשר להרכיב משאבת קלץ במקום הכבל הדפוק שיש בדור 1
לגבי התגובות שלך הם נכס לפורום תענוג לקרוא ולהשכיל

yair068
31-01-11, 14:56
מכיר את הנושא גם.
רק לפני שבוע מחקו לי הודעה שם ממש ליצנים ולגבי בעל המקצוע גם מוכר.
כי הרי בידע החלש שלי הייתי מתקן אותו והוא לעומת זה היה מוחק את תעויותיו.
תשאל את גיא STIO שהיה מגיב קבוע בפורום והפסיק להגיב מסיבותיו וביקשתי שיחזור לפורום.
ועוד חברים טובים ובמיוחד שיש להם נסיון בתחום כך מבורך יהיה.
יהיה מאוד נחמד אם איש מקצועי יתן פתרונות לחברים הן בפורום והן תמורת תשלום .
קח לדוגמה את רפי לין חבל"ז

ארילו
31-01-11, 21:17
יאיר, מנסיון רע מאוד כאשר מושכים את זה, בסופו של דבר נוצר עיוות במקום שבו המיסב אמור להיכנס.

בגלל זה אמרתי גיר מפירוק.

r.a20
31-01-11, 22:07
אביעד, באחד המפגשים אני זוכר שסיפרת לי שהחלפת גיר בפונטו שלך, למה החלפת גיר?, מה היתה הבעיה?

yair068
31-01-11, 23:32
אז קניתי גיר מפירוק מה יצא אותו הדבר מיסב שחוק.
האיטלקים האלה מאכילים אותנו חומוס ואני מבין את אלוויס התקלות לא נגמרות
המוסכים משתתפים בחגיגה
חלפים שעולים רצח
ונהגים שרוצים לשפר את הספק המנוע .
איפה כל זה נפגש: בסופרלנד ברשל"צ
אביעד יצא לי לראות מחירון של פיאט אתה יודע כמה עולה דש בורד של פונטו מעל 12000 ש"ח

davidmzr
01-02-11, 09:38
עמית, שלחתי לך כרגע שתי הודעות תשובה. האם קיבלת ?. כותב לי Invalid.
דוד.

Amit
01-02-11, 10:49
דוד לא קיבלתי . תנסה שוב . שם משתמש AMIT .

עמית

davidmzr
01-02-11, 11:01
לא משנה שם המשתמש, כי אני מצטט את הודעה שלך ושולח.
אני מנסה שוב.
דוד.

ארילו
02-02-11, 01:07
החלפתי גיר כי המקום של המיסב היה אכול ודפוק.
אז גיר תקין מפירוק, והרכבתי עליו את המיסבים שגם ככה קניתי בשביל הגיר הקודם ושלום על ישראל.

yair068
02-02-11, 19:00
אחרי שפירקתי את הגיר לגורמים אז אלו התוצאות.
תמונה 1 רואים איזה שיפשוף עם גלגל שיניים הילוך חמישי
תמונה 2 תחילה של שיפשוף בבית הגלגל ובהמשך רואים אם השיפשוף על גלגל שיניים פה בקטנה.
תמונה 4 הבעייתית שהתפוח העגול נכנס חלק עם מרווח מה שגרם לכירסום בהילוך 5

yair068
06-02-11, 21:19
לרגע הזה חיכיתי הרבה זמן אז בשקט בשקט שלא ישמעו השכנים נסגר מעגל.
עמית הבוחן נתן אישור .

stio
06-02-11, 23:01
הרעש מהגיר ברכב של רן שואף לאפס וכמעט לא שומעים אותו, אני לא הייתי נוגע.