התחבר

View Full Version : פונטו ספייס אוט' מגמגמת


avil84
27-01-11, 03:22
אז ככה האוטו ספייס 01 אוט' ELX
מאז שקניתי את האוטו לפני שנה הייתה בעייה של משחק בטורים הוא היה משחק בין 800 900 סל"ד רעידה קטנה ניסיתי ניקוי בית מצערת פתר קצת אבל עדיין המשיך לשחק. זה לא הפריע לי כל כך עד שהשבוע התחילה בעיה חדשה כשאני עומד או בהתחלת נסיעה אני מרגיש נפילה של הטורים עד 600 סל"ד ואז הוא חוזר מהר ל800.
רציתי לדעת ממה יכול לנבוע?
גם הסחיבה ירדה וגם הצריכת דלק דיי גבוהה 1ל 10 מחוץ לעיר
גם יש בעייה עם הברקסים שאני מרגיש הרבה פעמים כאילו הABS מתחיל לפעול בלי קשר האוטו לא מחליק והוא מתחיל לעבוד ..
ברור שמחר אני יכנס למוסך לבדיקה של הכל אבל רציתי קצת מידע כדי לבוא מוכן ושלא ידחפו לי סתם דברים.

davidmzr
28-01-11, 12:43
הבעיה יכולה לנבוע ממס' רב של חלקים.
יש להתחבר לאגזימר במוסך. אבל אם אתה יודע לבדוק לבד.
בדוק תחילה את חיישני החמצן (HO2S) והקניסטר.
בחיישן הקרוב לסעפת פליטה:
בין חוט בצבע צהוב לבן, לבין ירוק צהוב 0-1v מתח מתנדנד (סיגנל). מנוע עובד בטורים סרק.
בין חוט בצבע חום לבן למינוס, כ-12v. מנוע כבוי סוויצ' דלוק.
בין חוט בצבע אדום לחום לבן 4-11 אום. מנוע וסוויצ' כבויים.
בחיישן מתחת לאוטו קרוב לממיר (אם מותקן):
בין חוט בצבע צהוב כחול לבין צהוב ירוק, 0.4-0.6v מתח מתנדנד(סיגנל). טורים בסרק.
בין חוט בצבע חום לבן למינוס, כ- 12v. מנוע כבוי סוויצ' דלוק.
בין חוט בצבע אדום לבין חום לבן 4-11 אום. מנוע וסוויצ' כבויים.
בדיקת הקניסטר:
בין חוט בצבע חום לבן למינוס, כ-12v. סוויצ' דלוק. לבדוק על קונקטור מנותק.
בין שני הפינים על השסתום התנגדות 24 אום. מנוע וסוויצ' כבויים, קונקטור מנותק.
כמו כן יש לבדוק את הקניסטר אינו סתום.
דוד.

ארילו
28-01-11, 13:03
יכול להיות ניקוי בית מצערת כמו שצריך, חוטי הצתה פגומים, חיישן למבדה מזייף, חיישן חום מנוע מזייף ועוד גורמים שונים ומשונים

davidmzr
28-01-11, 13:14
צודק.
לכן כתבתי "הבעיה יכולה לנבוע ממס' רב של חלקים". ובמילים אחרות "גורמים שונים ומשונים."
דוד.

רפי לין
28-01-11, 14:14
ברוב המקרים, מע' ABS שנכנסת לפעולה בבלימה רגילה זה בגלל שבבי מתכת על חיישן מהירות באחד מגלגלי הרכב שגורם לשידור נתון מהירות שונה באותו הגלגל מיתר הגלגלים, מה שגורם למחשב המע' לבצע הפעלת המע'.
הפתרון הנו בהוצאת חיישני הגלגלים ונקוים היטב משבבי מתכת (שהם קטנים מאוד).
במקרה כזה, לא נדלקת נורת הבקרה כי מחשב ה ABS אינו מזהה תקלה אלא רק נתון מהירות שונה בגלגל כלשהוא שאליו הוא אמור להתייחס בהפעלת המע'.
בברכה - רפי לין

Xebu
28-01-11, 18:23
גם לי הופיעה תקלה דומה.. ספייס ELX 03 תיבה רציפה
בנסיעות כשהחום מנוע מגיע ל1/2 אז לפעמים (אבל יחסית ממש לעיתים רחוקות) האוטו כאילו קצת "נחנק" (טורים יורדים מבערך 700-800 לבערך 500 לשנייה ועולים חזרה (ממש כמו פעימה - רק לשנייה) והאוטו קצת "קופץ" (מקווה שהסברתי את זה טוב)

צריך רק לציין ששמתי לב שזה קורה רק בזמן שאני עד D בעצירה (בדר"כ ברמזור) עם רגל על הברקס - בהתחלה הייתי בטוח שהרכב קופץ כי הרגל קצת השתחררה מדוושת הברקס, אבל אחרי זה ראיתי שזה קורה לעיתים גם כשהדוושה לחוצה.

ראוי לציין שזה לא קורה תמיד ואפילו התדירות של זה יחסית נדירה - יכול להיות שאני אסע באיזה 15 רמזורים וזה יקרה רק פעם אחת (אם בכלל...)

עכשיו שאני רואה שזה באמת תקלה אז אני כנראה בראשון אכנס למוסך שיבררו את זה... אבל מה להגיד להם? כי יכול להיות שיבדקו ויסעו ברכב וזה לא יופיע...

מצטער על החפירה וש"נדחפתי" לאשכול הזה... לא ראיתי טעם לפתוח אשכול חדש (בתקווה שיענו לי פה) :)

davidmzr
28-01-11, 18:51
להגיד להם את מה שאמרת לנו. :mad:

Xebu
28-01-11, 19:31
טוב זאת באמת היתה קצת שאלה דפוקה :)
אבל הכוונה היתה של כאילו "איך אפשר לנסח את הבעיה בצורה יותר טובה..." - אולי להגיד להם "תבדקו את הX/Y/Z" - תמיד כדאי לבוא מוכן.

davidmzr
29-01-11, 12:22
"אולי להגיד להם "תבדקו את הX/Y/Z". במוסך לא אוהבים שאומרים להם מה לבדוק.
ספר להם מה הבעיה, הם כבר ידעו מה לבדוק.
דוד.

Xebu
30-01-11, 22:07
עדכון -> הייתי במוסך, הוחלפו פלאגים וחוטי הצתה ועד כה התקלה נעלמה... (מוזר אבל הוחלפו פלאגים גם לפי 20אלף ק"מ (גם המוסכניק אמר שזה מוזר שהם כבר הלכו) =\\

ליאור23
30-01-11, 22:30
התופעה שאתה מתארת דומה לבית מצערת מלוכלך.
לפני החלפת החוטי הצתה בוצע חיבור למחשב הרכב לבדיקת תקלות?
אם כן, הופיעו תקלות כלשהן?

avil84
30-01-11, 23:07
אז ככה עדכון..
היום הייתי ב2 מוסכים
אחד אמר שחוטי הצתה כנראה פגומים ולכן הבעיה נובעת חיבר מחשב ולא מצא שום תקלה הוא בדק את הלמדה ונמצע תקין . אני גיליתי שכאשר אני מפעיל מוזיקה והסאב צורך כוח אז הטורים אחרי זה נופלים . וגם כאשר הוונטה נכנסת לפעולה . אז חשבתי אולי הבעייה היא בחשמל של האוטו. הוא הציע לי 3 סוגים של חוטי הצתה מקורי הוא אמר עולה 260 (צריך לקנות במורשה )ברו 300 (להזמין) והיה לו תחליפי אמריקאי ב180 שקל אני ויתרתי על התחליפי וגם ההצעה שלו הייתה לו לחסוך ולקנות או את הברו או לפחות מקורי.
לגבי הABS הוא אמר שאחד הבולמים נראה לו תפוס וזה כנראה גורם לבעיה. זוג בולמים של LIP הוצעו לי על ידו משהו ספרדי הוא אמר 670 לבולמים 200 עבודה .

אחרי כן הלכתי למוסך של פיאט
הבחור לא נראה כל כך פנוי ואני לא כל כך בטוח לגביי דעתו .
הוא אמר שהבולמים בסדר.
והמנוע צריך לרדת בטורים כשהוונטה מתחילה לפעול.
אז עכשיו קצת מבולבל לא רוצה להחליף סתם חלקים תקינים ברכב אין לי מזומן פנוי לזרוק סתם.ומעדיף להשקיע בפתירת התקלה.
את ההודעה של ניקוי חיישן המהירות ראיתי רק עכשיו אני יבדוק את זה איפה הם נמצאים והאם יהיה בעייתי לפרק אותם?
איך אפשר לבדוק חוטי הצתה שבאמת תקולים? ואם תקולים מה המחיר ועל מה ללכת?

Xebu
31-01-11, 01:16
התופעה שאתה מתארת דומה לבית מצערת מלוכלך.
לפני החלפת החוטי הצתה בוצע חיבור למחשב הרכב לבדיקת תקלות?
אם כן, הופיעו תקלות כלשהן?

ליאור, לא נראה לי שחובר - אם כן אז לא יידעו אותי על זה..
אבל הלכתי לזאביק בנושא והוא אמר שזאת תקלה דיי ידועה בELX ושאני לא הראשון שמגיע אליו עם תופעה שכזאת... ואני דיי סומך עליו בקטע הזה...

ליאור23
31-01-11, 07:56
אם זאביק אמר אז אל תדאג.

avil84
01-02-11, 16:21
אוקיי אז עדכון נוסף
היום הכנסתי את האוטו למורשה בחיפה אם תרצו את השם אומר בפרטי על מנת להמנע מתביעה .
אמרתי לו שהבעייה היא נפילת הטורים ואכילת דלק מוגזמת. אמרתי לו גם שעשיתי בדיקת מחשב לא במורשה ושם לא הראה שום תקלה.
אוקיי אמר שהוא חייב לבדוק הוא במחשב והבדיקה תעלה 100 שקלים.
בדק ואמר שהמחשב לא מראה שום תקלה והבעיה לא נובעת מחוטי הצתה אלא ניקוי בית מצערת.
הניקוי יעלה 250 כולל הבדיקת מחשב.
ביצע ניקוי. (לקח ספריי ניקויי פירק את הצינור גומי ואמר לי לשבת באוטו ולתת גז והשפריץ שמה) זה כל הניקוי .
האוטו סוחב יותר טוב אבל עדיין הטורים משחקים בין 800 ל900
כשאני משחק עם הגז ונותן מכות קטנות האוטו לא מעלה את הגז חלק אלא מגמגם .
כשאמרתי לו את זה הוא אמר לי שאסור לתת מכות של גז קטנות ובגלל שזו מצערת חשמלית האוטו מגמגם ובכלל לא בודקים בניוטרל את המנוע. לי זה נראה הזוי ולא תקין שהאוטו לא עובד חלק גם כשנותנים מכה של גז קטנה. ואמרתי לו שהבעיה שלשמה הגעתי לא תוקנה . אמר לי תסע כמה ימים ותראה שזה יעבור.
האם בכל הספייסים זה ככה? האם זה תקין ? שאלתי אותו אם ניקוי בית מצערת לא צריך לפרק אותה ולנקות נאמר לי שככה עושים בפונטו ניקוי..
מחר אני יחליף (לבד)את חוטי ההצתה גם ויעשה טיפול 10000 קניתי היום חלקים שמן פילטרים פלאגים . לגבי חוטי ההצתה הוצעו לי מקוריים ב220 שקל וברו ב300 העם ללכת על המקורי או שהברו יותר טובים?

עד היום חשבתי שהם מקצועיים ואפילו המלצתי לחברים אבל לא נראה לי שאני ימשיך בדרך זו.
ניקוי בית מצערת כבר עשיתי ב2 רכבים אחד מהם הוא הנוכחי, ובשנהם פירקתי את בית המצערת ונייקיתי.לכן נראה לי חובבני.

Caveman
01-02-11, 16:35
כבר דובר על זה מספר פעמים, ניקוי בית מצערת לא עושים כך. זה חאפרי ורק גורם לכל הלכלוך שנמצא במצערת לעבור דרך המנוע.
ניקוי בית מצערת צריך לעשות כמו שצריך, לפרק, לנקות, ולהחזיר.

avil84
01-02-11, 17:39
אני יודע ולכן גם רשמתי שביצעתי בעבר באוטו ניקוי שכזה שבו פורקה הבית מצערת ונוקתה והוחזרה למקום על ידי.
אמרתי לו שבוצע לפני חצי שנה הניקוי אבל הוא בשלו אמר שזה לא אותו הדבר ופה מוזרק חומר מיוחד ויקר וזאת הדרך הנכונה לא כמו שאני ביצעתי.
אני חשבתי שהוא מפרק ושם את החומר המיוחד לא חשבתי שהוא יעבוד ככה כמו שהוא עבד .

אחרי שהוא סיים ועשה סיבוב עם האוטו אמרתי לו נכון הסחיבה יותר טובה אבל הבעיה של הטורים המקפצים עדיין קיימת והאוטו עדיין רועד בתחילת נסיעה ובעצירה. עשה סיבוב קרא לעוד מכונאי שעשה סיבוב. הם אומרים שהכל בסדר .
נסע כמה ימים ואם עדיין תהיה הבעיה נחזור אליו.
מחר אני רוצה לעשות החלפה בכל מקרה של החוטי הצתה בגלל שאחד החוטים שם לא יושב טוב על הפלאג ואני מקווה שאני יפתור את הבעיה .
כשאני נותן מכות קטנות של גז האוטו לא חוזר ישר לעבודה חלקה אפילו אם נגעתי טיפה בגז ועזבתי הוא משחק קצת על 900 ואז יורד ל800 ומשחק קצת. כשאני משחק עם הגז אז שומעים את האגזוז מפמפם ולא מוציע עשן בצורה חלקה.

swimmer1
01-02-11, 19:53
אולי ממיר קטליטי??

avil84
01-02-11, 21:47
המחשב לא היה עולה על זה?לא הייתה מופיעה תקלה?

Xebu
01-02-11, 21:50
אוקיי אז עדכון נוסף
היום הכנסתי את האוטו למורשה בחיפה אם תרצו את השם אומר בפרטי על מנת להמנע מתביעה .
אמרתי לו שהבעייה היא נפילת הטורים ואכילת דלק מוגזמת. אמרתי לו גם שעשיתי בדיקת מחשב לא במורשה ושם לא הראה שום תקלה.
אוקיי אמר שהוא חייב לבדוק הוא במחשב והבדיקה תעלה 100 שקלים.
בדק ואמר שהמחשב לא מראה שום תקלה והבעיה לא נובעת מחוטי הצתה אלא ניקוי בית מצערת.
הניקוי יעלה 250 כולל הבדיקת מחשב.
ביצע ניקוי. (לקח ספריי ניקויי פירק את הצינור גומי ואמר לי לשבת באוטו ולתת גז והשפריץ שמה) זה כל הניקוי .
האוטו סוחב יותר טוב אבל עדיין הטורים משחקים בין 800 ל900
כשאני משחק עם הגז ונותן מכות קטנות האוטו לא מעלה את הגז חלק אלא מגמגם .
כשאמרתי לו את זה הוא אמר לי שאסור לתת מכות של גז קטנות ובגלל שזו מצערת חשמלית האוטו מגמגם ובכלל לא בודקים בניוטרל את המנוע. לי זה נראה הזוי ולא תקין שהאוטו לא עובד חלק גם כשנותנים מכה של גז קטנה. ואמרתי לו שהבעיה שלשמה הגעתי לא תוקנה . אמר לי תסע כמה ימים ותראה שזה יעבור.
האם בכל הספייסים זה ככה? האם זה תקין ? שאלתי אותו אם ניקוי בית מצערת לא צריך לפרק אותה ולנקות נאמר לי שככה עושים בפונטו ניקוי..
מחר אני יחליף (לבד)את חוטי ההצתה גם ויעשה טיפול 10000 קניתי היום חלקים שמן פילטרים פלאגים . לגבי חוטי ההצתה הוצעו לי מקוריים ב220 שקל וברו ב300 העם ללכת על המקורי או שהברו יותר טובים?

עד היום חשבתי שהם מקצועיים ואפילו המלצתי לחברים אבל לא נראה לי שאני ימשיך בדרך זו.
ניקוי בית מצערת כבר עשיתי ב2 רכבים אחד מהם הוא הנוכחי, ובשנהם פירקתי את בית המצערת ונייקיתי.לכן נראה לי חובבני.

לפני כמה תגובות רשמתי שגם לא היתה תקלה דומה (אני לא יודע אם זהה... אבל דומה) שהרכב קצת מגמגם ומקרטע.. נכנסתי למורשה בנתניה (שמכירים אותי ואני מכיר אותם כבר)
החליפו חוטי הצתה/פלאגים/וניקוי בית מצערת (כשכל הזמן אני ראיתי את התהליך דרך החדר המתנה ככה שלא אמרו לי לשחק עם הגז או משהו בסגנון בזמן הניקוי בית מצערת)
התקלה עד כה נפתרה והטורים עומדים יציב על 700+-

גיאצ'וק
01-02-11, 22:00
גם לי יש את הבעיה הזו של טורים שרועדים לקראת עצירה(ספייס 06). בנוסף לרעידות הללו של הטורים לקראת עצירה, יש לי תוספת רעידות בזמן שאני מדליק אורות או אורות חירום, כאילו כל מכשיר שצורך חשמל מכביד עוד על המערכת החשמלית של האוטו.

החלפתי לפני כשבועיים-שלושה את חוטי ההצתה, כי היה קרטוע בעת מתן הגז, היה מעין פספוס או השהייה של שנייה ותחושה של דוושת גז שלא מגיבה כראוי, שנפתרה עם החלפת החוטים. נעשה גם ניקוי בית מצערת על ידי ריסוס הספריי, ולא על ידי פירוק. לא ציפיתי שזה יעשה ניסים, אבל חשבתי שהחלפת החוטים תפתור את הבעיה. היא עזרה רק בתחום הגז וההאצה שעכשיו עובדים חלק.
לצערי, הרעידות ובעיות הטורים לא נפתרו עדיין. האוטו גם רועד לי כשאני מאט לקראת רמזורים.

מן הסתם אין לי כוח להתחיל להחליף חלקים עד שתימצא הבעיה בניסוי וטעייה, אלא למצוא את הבעיה ואז להחליף או לתקן את מה שצריך. בינתיים עוד לא חזרתי למוסך (מורשה מוכר מאוד), אשמח להצעות לבעיות אפשריות, כך שאדע לאן לכוון (מכון הזרקות, מורשה, איזה חלק להחליף/לתקן).

chesh
01-02-11, 23:05
יש לנקות את מנוע הצעדים. לפרק את בית המצערת מהרכב ולנקות אותו ואת מנוע הצעדים המתחבר אליו על השולחן מה שנקרא

ריסוס ספריי קרבורטורים לתוך הפרפר לא נקרא ניקוי בית מצערת ובטח שלא הייתי משלם 250 עבור "ניקוי" שכזה

גיאצ'וק
01-02-11, 23:37
א. לא שילמתי על ניקוי בית מצערת, רק על חוטי הצתה.
ב. ניקוי מנוע צעדים יפתור את הבעיה? מה עלות טיפול כזה? אני מניח שימליצו כאן על משה זר בתחום הזה, תקנו אותי אם אני טועה.

avil84
02-02-11, 00:23
שילמתי 150 על ה"ניקוי " הזה 100 הלך על בדיקת המחשב.
לגבי התשלום אני גם חושב שזאת גניבה והתעמתתי עם בעל המקום אבל העדפתי לתת לו את ה150 שקל מאשר לריב ולסבך את כל העניין. אבל אני ינצל את האחריות כביכול שהוא נתן ואם אחרי החלפת החוטי הצתה ופלאגים פילטר שמן ושמן ופילטר אוויר עדיין תהיה בעיה אני יחזור אליו.אה וגם קניתי תוסף K44 שאני אוסיף מחר.
אני בד"כ לא נכנס למורשה אבל ניסיתי כמה מקומות וכל אחד נתן חוות דעת אחרת לכן חשבתי ששם הוא המקום המקצועי ביותר שיתן לי את חוות הדעת הנכונה ביותר כנראה שטעיתי.
גם פה בפורום ממליצים על המוסך הזה לכן בטחתי בו. (המוסך נמצא בחיפה)

ארילו
02-02-11, 00:57
גיא, אצלך כדאי לבדוק את הכבל שהולך מהאלטרנטור למצבר, ואת כבל המינוס של הרכב.

גיאצ'וק
02-02-11, 11:58
תודה ארילו. יש אפשרות להעלות תמונה שמראה את הכבל שאתה מדבר עליו, וגם של האלטרנטור?
פשוט אני לא כל כך יודע איפה זה ממוקם ואיך זה נראה. השאלה אם אני צריך לבדוק את זה במוסך ואם זה דורש חיבור למחשב או רק להסתכל ולראות שהכל מחובר כמו שצריך?

avil84
02-02-11, 18:59
אני חושב גם שיש בעייה חשמלית אצלי של חיבור לא טוב.
לפעמים בהנעה הוא לא מניע ישר כאילו החיבור לא טוב כמו מכת סטרטר אני מכבה ומניע שוב והוא נדלק ישר המצבר חדש פחות משנה ובפעם השנייה הוא לא מראה כאילו למצבר אין כח הוא ישר מניע.
לכן חושב גם על חיבור מינוס לא טוב.

avil84
03-02-11, 15:54
עדכון..
עשיתי (לבד) טיפול 10000
החלפתי פלאגים שמן פילטר שמן מסנן אויר וחוטי הצתה.
ההרגשה עכשיו שהמנוע עובד הרבה יותר טוב.
אני חושב שהבעייה עדיין קיימת אבל הרבה פחות ממה שהיה קודם. רעידות אין אולי בין 800 ל850 אבל זה לא קריטי .
אבל עדיין כשנותנים מכת גז קטנה הבעייה קיימת.
אני רוצה לשים תוסף K44 איך מומלץ לשים אותו על פול טנק או על חצי ? איך ממלאים אותו לטנק הדלק יש מכסה בטחון לא?

ארילו
04-02-11, 01:09
גיא, אני מעדיף שאם אתה לא מכיר את הסיפור תתן קפיצה למוסך שיראו לך במה מדובר.

1 - אין לי ספייס
2 - אני לא מתכנן לעשות מדריך מצולם לזה כרגע.

Xebu
04-02-11, 12:52
עדכון..
עשיתי (לבד) טיפול 10000
החלפתי פלאגים שמן פילטר שמן מסנן אויר וחוטי הצתה.
ההרגשה עכשיו שהמנוע עובד הרבה יותר טוב.
אני חושב שהבעייה עדיין קיימת אבל הרבה פחות ממה שהיה קודם. רעידות אין אולי בין 800 ל850 אבל זה לא קריטי .
אבל עדיין כשנותנים מכת גז קטנה הבעייה קיימת.
אני רוצה לשים תוסף K44 איך מומלץ לשים אותו על פול טנק או על חצי ? איך ממלאים אותו לטנק הדלק יש מכסה בטחון לא?

תקשיב אני לא מכונאי ולא מבין בזה יותר מדיי אבל כשאני הייתי והחליפו לי את החוטי הצתה והפלאגים אז שאלתי כזה בצורה היפוטית מה היה קורה אם הייתי מתעלם מזה ולא מגיע להחליף - אז התשובה שקיבלתי זה בשלב כלשהו זה היה מחמיר וגורם לכיבויים של המנוע (ולא רק לגימגום) ואז בשלב הרבה יותר מאוחר יכול להרוס את המנוע...

אני לא יודע אם זה מדוייק או לא - אבל זה לא משהו שאני הייתי רוצה להיכנס אליו =\

גיאצ'וק
04-02-11, 16:22
עדכון - אתמול בצהריים הרכב לא התניע לי. היה סטרטר אבל לא הניע, גם לא בעזרת כבלים הבוקר. לאחר מכן הגיע מחלץ שהתניע לי את הרכב, פשוט עם עקשנות וסבלנות נתן סטרטר עד שהרכב הניע - בערך 7 ניסיונות.
נסעתי למוסך מורשה ושם בדקו ואמרו שלא ניתן לדעת מה הבעיה, כי הרכב מתניע עכשיו כרגיל, לחזור בפעם הבאה שזה קורה בלי להתניע את האוטו (גרר).

לגבי הרעידות - הרעידות מורגשות מאוד בזמן האטה, מעין תחושה שכאילו המנוע מנסה להמשיך לסחוב עם הגז קדימה. ההשערה של המוסך היא שאולי זה קשור לבית מצערת, סיפור לא זול בכלל אם צריך להחליף. בנוסף, יש את הבעיה של נפילת הטורים בזמן עצירה, וגם כשאני מתניע את הרכב, הטורים נעמדים קודם כל על 1100 לכמה שניות, ואז יורדים במכה ל-800.
בקיצור, טורים לא יציבים, רעידות של האוטו בזמן שאני עוזב את הגז ומאט.
האלטרנטור והמצבר יצאו בסדר בבדיקות ואין איתם בעיה כלשהי.

אשמח אם תוכלו לכוון אותי לבעיות אפשריות, כי אני כבר מתחרפן מזה. עדיין לא נהניתי כמו שצריך מנסיעה חלקה בלי שהאוטו קופץ לי. המנוע פצצה, הכל אחלה, רק הבעיה של הטורים ושל הרעידות משגעת אותי. אני רוצה לשים מערכת בקרוב באוטו, ולא בא לי שיתחילו לי בעיות חשמל.

mgoldst
04-02-11, 18:32
יכול להיות שהמחשב שלך גוסס
נדלקת לך נורית התראה כלשהי מידי פעם או בהתנעה?

גיאצ'וק
04-02-11, 18:34
לא נדלקה נורה שלא היתה צריכה להידלק, כמו התראה על נורה שנשרפה. מעבר לזה, נאדה.
הרכב שלי שנת 2006, טופל במורשה ובחיבור לאקזמינר לא עושה בעיות, נסע 52K. למה שמחשב ילך?

davidmzr
07-02-11, 12:55
נסעתי למוסך מורשה ושם בדקו ואמרו שלא ניתן לדעת מה הבעיה, כי הרכב מתניע עכשיו כרגיל, לחזור בפעם הבאה שזה קורה בלי להתניע את האוטו (גרר).

רעידות של האוטו בזמן שאני עוזב את הגז ומאט.
האלטרנטור והמצבר יצאו בסדר בבדיקות ואין איתם בעיה כלשהי.


הזוי.
לא הגיוני שהאגזימר לא הראה תקלה.במצב הנ"ל הוא כן יראה.
מחשב הרכב רושם תקלות לזיכרון, דרך קונקטור שנמצא בעמוד ההגה.
אם המגעים מלוכלכים או אין מגע טוב, לא תרשם תקלה.
האם בדקו את המגעים ?.
דוד.

גיאצ'וק
07-02-11, 13:33
הרכב לא חובר למחשב. נבדק המתח של המצבר, חיבורים לאלטרנטור ולחץ דלק. הרכב התניע כרגיל.
עשיתי טיפול בזמן האחרון וגם החלפת כבלי הצתה ובשניהם חובר מחשב לרכב - בזמן שהבעיה היתה קיימת - ולא נקראה שום תקלה במחשב.
ולא ידוע לי שבדקו את המגעים שדיברתם עליהם. אני אשמח אם תסביר לי מה הם ואיפה הם בדיוק כדי שאבקש שיבדקו אותם. זאת בדיוק המטרה של השאלות שלי - לנסות לבדוק איפה יכולה להיות הבעיה בקטנה, לפני שאני הולך לכיוונים היותר גדולים של מנוע צעדים ובית מצערת (ולא, לא מדובר על ניקוי, החשד הוא לתקלה בחלק פנימי של המצערת - מנוע כלשהו - מה שדורש החלפה).

davidmzr
07-02-11, 14:49
הכוונה לזה: "עשיתי טיפול בזמן האחרון וגם החלפת כבלי הצתה ובשניהם חובר מחשב לרכב - בזמן שהבעיה היתה קיימת - ולא נקראה שום תקלה במחשב.
מיקום הקונקטור בסרטוט המצורף.

גיאצ'וק
07-02-11, 15:29
עכשיו הבנתי אותך. בתמונה שהעלית הקונקטור זה המרובע הזה מצד ימין למטה שאמור להתחבר והוא הבעיה האפשרית שמונעת קריאת בעיות במחשב? צריך לבדוק גם את החלק שאליו הוא מתחבר אני מניח.
הבדיקה זה פשוט הוצאה שלו והסתכלות אם הוא מלוכלך? עד כמה שאני יודע, ואני מאלה שמסתכלים מה עושים להם באוטו, לא נבדק.

davidmzr
07-02-11, 18:23
כן זה הקונקטור.
הדגש הוא על "והוא הבעיה האפשרית" הנפוצה.
מעטים בעלי המקצוע שמודעים לבעיה הזאת, בד"כ כשלא מקבלים קוד תקלה במחשב, מניחים "לא נקראה שום תקלה במחשב" ובכל זאת רואים שהיא קיימת והאגזימר היה אמור לקרוא אותה. מתחילים ניחושים והחלפות חלקים בשיטת "מצליח".
הבעיה אינה מונעת קריאת בעיות במחשב, אלא איחסון בעיות בזיכרון.
דוד.

גיאצ'וק
07-02-11, 21:09
זה מה שהציעו לי בעצם. חשדו בחלק אחד (בית המצערת) והציעו לי להחליף לאחר, ולראות אם הבעיה נפתרת. אם כן, סימן שזו הבעיה וצריך להחליף מצערת. יש לציין שנאמר לי שלא תוחלף המצערת אלא רק יבדקו ע"י החלפה עם מצערת של רכב אחר. אני כמובן מתבעס שצריך להשאיר את האוטו כי זה לוקח יותר מיום, ושצריך להתחיל להחליף חלק חלק ולראות אם הוא תקול. חשבתי שעם כל הטכנולוגיה וכל המחשבים שיש ברכבים היום, כבר לא צריך את זה ומספיק לחבר אקזמינר.
א***... מיואש כבר. בעיה מציקה. האוטו נוסע והכל טוב, אבל אני לא נהנה מהנהיגה.
אני אבדוק את עניין הקונקטור ואעדכן.
תודה רבה על העזרה דוד.

אבל שאלה לי אליך - אם הקונקטור תקול/מלוכלך, כל תקלה לא תירשם, או רק חלק מהן? כי נדלקה לי נורה של מנורה שרופה, ואחרי שהחלפתי הנורה כבתה. כלומר, כן יש מעבר של נתונים/תקלות למחשב הרכב. תקן אותי אם אני טועה.

davidmzr
08-02-11, 10:39
שים לב שלקונקטור מחוברים כ-8 חוטים. אם בחלק מהפינים לא יהיה מגע טוב בין הזכר לנקבה, לא
יעברו נתונים באותו החוט.
רציתי להציע לך משהו שאולי ישמע טיפשי. :mad:
כשתגיע למוסך, לפני שתדבר על הקונקטור שאל אותם, "האם יש מצב שמחשב הרכב לא קורא תקלות ולמה ?" מעניין אם הם מודעים לבעיה האפשרית.
דוד.

גיאצ'וק
08-02-11, 11:55
אכן אשאל, תבורך.

chenrp
25-02-12, 11:55
איך הסתדר העניין?
האם יש נפילות מתח? האם יש תגובה איטית בעת לחיצה על דוושת הגז?
תודה

chenrp
16-03-13, 15:19
מקפיץ שוב על מנת לקבל תשובות לחבר עם אותה הבעיה!

yuri100
18-03-13, 21:20
היה לי את הבעיה גם כן ,אבל בהתחלה לא התייחסתי לזה .עד שבסוף בהורדה של הילוכים הרכב היה נכבה לפעמים .הזרקה רצופה של חומר כל הבקבוק במוסך לתוך המצערת ו +תוסף דלק לפני למיכל .ובנוסף ספריי מגעים על כל החיבורים שאפשר .פתר את הבעיה לחלוטין והחזיר אפילו כמה סוסים לאורווה .

chenrp
18-03-13, 22:48
איזה חומר? באיזה מגעים מדובר?