PDA

View Full Version : ידית הילוכים נהייתה נוקשה


ליאור23
26-01-11, 17:31
בשבועיים האחרונים שמתי לב שהידית הילוכים נהפכה להיות נוקשה מאוד והיא לא חוזרת לניוטרל, קפצתי למוסך פיאט בעיר שלי וביקשתי מהם שיגרזו בנקודה העליונה שמתחת לכיסוי עור, זה לא עזר.
הם הציעו לי לפרק את הכבלים של ההילוכים ולראות אם הבעיה היא משם, העלות יכולה להגיע עד ל2000 ש''ח, אם הבעיה היא לא משם אז כנראה הגיר הוא הגורם( שלא נדע מצרות), שמן גיר נבדק ולא חסר בכלל, הוא עבר איטום מחדש לפני כמה חודשים.
יש למישהו כיוון?

Caveman
26-01-11, 17:53
כן בוודאי שיש פתרון אחר.
הגירוז צריך להתבצע בבורר שמעל הגיר, בנוסף לבורר שמתחת לידית עצמה

ליאור23
26-01-11, 18:04
איך אני מגיע אליו??
אפשרי לבד או שכרוך בפרוק גיר:eek:
הגריז הוא גריז רגיל או גריז מתוצרת פראפלו או עוד איזה הנפצה אחרת?

Caveman
26-01-11, 18:25
כדי להגיע אליו מסירים את המצבר והתושבת שלו.
מעבר לזה אני לא יודע. הרכב שלי (לשעבר :( )עבר את ההליך, אבל זה היה דיי מזמן ולא ראיתי בדיוק מה הם עשו.

ליאור23
26-01-11, 18:35
לא נורא, יבוא משהו אחר יותר טוב.

אתה זוכר אולי מה הייתה העלות??

אגב ואגב גדול מאוד.

שהייתי היום במוסך הייתה שם היום פונטו טורבו שחורה 2011 עם פחות מ10 אלף קילומטר על השעון ששפכה מנוע, כל הקרטר התפרק, בקיצור לא נעים.
הרכב שייך לבחור צעיר שהשתולל עם הרכב, אני חושב שהייתה מעורבת שם שלדה בעסק
אז להיזהר אם אתם רואים בקרוב ביד 2 פונטו טורבו בצבע שחור במחיר מציאה:lol:

yair068
26-01-11, 21:28
מאמין שהבורר דומה לפונטו דור 1
אז כמו שאמרו מצבר תושבת להסיר
ואז תראה שטנגה שמחוברת לבורג
מתחתיו נמצא הבורר ויש שם קפיצים כנראה שיצא מהמקום ואו קפיץ נשבר
האם ידית ההילוכים נמצאת בצד של הנוסע ולא חוזרת לקו של הילוך ראשון שני
או שרק אין קפיציות לידית ההילוכים.
אם תכוון אותי לבעייה אוכל לצלם לך בורר

ליאור23
27-01-11, 18:53
אהלן יאיר.

השטנגה המדוברת היא יוצאת מהגיר עצמו נכון?
הבעיה היא שאני לדוגמא רוצה להוציא מהילוך ראשון לניוטרל אז במצב נורמלי היא חוזרת לבד, במקרה שלי היא נשארת תקועה בשמאל ואותו דבר שאני רוצה להוציא מ5 ל4 או ניוטרל היא נשארת בימין.
גם הילוך רוורס לעיתים לא נכנס חלק וצריך לנסות כמה פעמים לפעמים.
הייתי מהמר על קלאצ' אבל היות והוא בן פחות מ30 אלף קילומטר לא נראה לי, בייחוד שאני נוהג בעדינות בהילוכים ולא מעביר הילוכים במהירות או שטויות אחרות.

danielkochin
27-01-11, 21:08
יש לי בדיוק אותה בעיהאחד לאחד, מיכאל אמר חי בזמנו לגרז אבל לא היה לי זמן אז אני חא יודע אם זה עוזר או לא. סקיצטר אשמח גם כן לתשובה ואם אפשר לסדר את זה לבד אז ליאור תתכונן לפנות יום ונעשה את זה ביחד.

amir684
27-01-11, 21:16
את האמת גם לי יש בדיוק את אותה בעיה בדיוק. אם יש לכם איזה רעיון משותף שתפו אותי גם .:-)

ליאור23
27-01-11, 21:29
אין בעיה דניאל, רק תצא לבית מתישהו יא צעיר מת.
גירזתי למעלה וזה לא עוזר.

Caveman
27-01-11, 21:51
כמו שרשמתי מקודם,
גירוז בורר ההילוכים מתחת לידית + בורר ההילוכים על הגיר עצמו.
זו תופעה מוכרת ברכבים האלה.

yair068
27-01-11, 23:58
צירפתי תמונות של בורר הילוכים לפונטו דור 1 ומאמין שכך נראה בכל המכוניות +-.
ברגח שמוט ההילוכים לא חוזר ואינו קפיצי בניוטרל אז האופציות נמצאות בקפיצים שכמו שאמרו על ידית ההילוכים או בתוך בורר ההילוכים שנמצא בגיר.
בתצלום ראשון רואים שהלשונית יצאה מהבורר ואז ידית ההילוכים תהיה בצד אחד תמיד ורק לשם תחזור
ללא קפיציות .
תמונה שניה הלשונית בתוך הבורר ואז זה תקין.
אומנם רואים גריז שאני שמתי אך מגיע גם שמן מהגיר כך שגריז בתוך הבורר הוא שולי

danielkochin
28-01-11, 11:50
טוב ליאור עוד שבוע רגילה אם אתה רוצה אתה יכול להצטרף אלי לפרויקט.

ליאור23
28-01-11, 16:01
סגור דניאל.
אני בכל אופן אקפוץ למוסך שרק ייתן לי אינדיקציה ברורה מה צריך לעשות, חשבתי לקפוץ לשמשון.
יצא לי לדבר עם בחור בשם אהרון שמסתבר שהוא עובד שם, הוא נשמע כאחד שמבין עניין, נראה מה הם שווים:)

שחרון
28-01-11, 20:04
אהרון שפיץ! מבין טוב ברכב זה. תמסור לו ד"ש ממני!

Bumblebee
15-02-11, 15:25
היה לי את אותה הבעיה.ניגשתי למוסך שחר שבנתניה ונהנתי מהשרות מהיר ומקצועי.פירוק ציר+שימון+גירוז ניקודות+החלפת גומיה קרועה על האגזוז+תוסף לדלק = 280ש"ח.
שווה כל שקל! מומלץ ביותר!

ליאור23
15-02-11, 19:14
איזה קטע, מתי שסידרו לי את הבעיה גם החלפתי גומיה באגזוז, רק שזה היה בשמשון:D

מאיר
16-02-11, 22:03
שלום לכולם,
לפני כחודש עשיתי ראש מנוע לפיאט פונטו S60 שנת 98' שלי, בדקתי כל יום במשך השבוע וחצי הראשונים אחרי הטיפול ולא היה חסר כלום, ואז נסעתי איזה יומיים בלי לבדוק (נסעתי די הרבה יחסית, עליות לירושלים פעמיים וקצת העמסתי על האוטו נראה לי) ואז כשבדקתי שוב לא היו מים בכלל ולא שמן, אני מתכוון שהמדיד היה יבש לגמרי ואת המים לא הצלחתי לראות אפילו, מילאתי שמן, מים (כמעט שני ליטר שמן וליטר וחצי מים) ומאז כאילו כלום, עבר שבוע, אני בודק כל יום ולא חסר כלום.
למישהו יש מושג מה התחולל לי באוטו??

Lexxxa
16-02-11, 23:32
מאיר, תפתח נושא, זה לא קשור שרשור זה.