התחבר

View Full Version : כח סוס\נפח מנוע


-אודי-
22-01-11, 22:20
לפי מה מוגדר בתכלס הכח של הרכב?
לדוגמא, רכב עם מנוע 2000 ו140 כ"ס לעומת רכב עם מנוע 1400 ו180 כ"ס
ואיך טורבו משפיע על הכח של הרכב? זה מעלה את הכ"ס?
ומה זאת אומרת מקסימום כח ב X סל"ד?

אפשר קצת הסברים בבקשה? (:
ויש לי עוד הרבה שאלות אבל פשוט זה לא עולה לי לראש עכשיו
בהמשך התפתחות הנושא אני אשאל עוד =]


תודה לעוזרים ולעונים! :)

ליאור23
22-01-11, 22:52
הכוח תכלס מוגדר לפי מה שיצרן מפרסם:), להספק הרכב יש המון מאפיינים.
כמובן שטורבו מעלה את ההספק.
מקסימום כוח בx סל''ד - משפט קצת לא ברור אבל נראה לי שהבנתי מה אתה שואל. לדוגמא אני ייתן את הרכב שלי, ב 6300 סל''ד יתקבלו 131 כוחות סוס וב4300 סל''ד יתקבלו 16 קגמ''ים. לאחר הנקודות סל''ד האלו ההספק והכוח נאבדים.
ואיזה הסבר אתה רוצה, אופן פעולת הטורבו?

-אודי-
22-01-11, 23:14
גם אופן פעולת הטורבו
וגם הסבר מפורט יותר על המשפט הזה
לדוגמא אני ייתן את הרכב שלי, ב 6300 סל''ד יתקבלו 131 כוחות סוס וב4300 סל''ד יתקבלו 16 קגמ''ים. לאחר הנקודות סל''ד האלו ההספק והכוח נאבדים.
סל"ד זה סיבובים לדקה (טורים כן?)
מזה קג"מ?
ומה זאת אומרת ב6300 סל"ד יתקבלו 131 כ"ס?

Caveman
23-01-11, 09:54
קג"מ = ק"ג למטר. זו יחידה למדידת מומנט. מומנט זה מה שמתקבל שמפעילים כוח מסוים על זרוע באורך מסוים, בצורה סיבובית.
ברכב זה מתורגם לזמינות כוח. למשל, רכב עם 20 קג"מ ב2500 סל"ד יתן זמינות כוח טובה יותר מאשר אחד עם 20 ב6000 סל"ד למשל.
20 קג"מ אומר שאם נחבר זרוע לגל הארכובה, המנוע יהיה מסוגל מסוגל להפעיל כוח של 200~ ניוטון על מסה של 1 ק"ג (שנמצאת בקצה הזרוע) ולהאיץ אותה למהירות של 200 מטר לשניה, בשניה אחת.
המומנט שמנוע מסוגל לספק תלוי בהרבה דברים. נפח המנוע, זוית הבוכנות, לחץ האוויר או הדלק שמוכנס אליהן, הדלק עצמו וכו'...

כוח סוס היא יחידה למדידת הספק בוואטים.
הספק מתאר את כמות העבודה שמתקבלת ביחידת זמן מסוימת. וואט מודד כמה ג'ולס מתקבל בשניה אחת. 1 כ"ס = 745~ וואט.

טורבו עובד בצורה דיי מגניבה האמת.
השבלול הזה שכולנו מכירים בנוי כך מפני שחלק מגזי הפליטה מועברים במרכז (דרך המניפה) ומסובבים אותה. היא גורמת לאוויר שנשאב דרך השבלול להאיץ ולהיכנס למנוע בלחץ גבוה יותר.
עכשיו גם אפשר להשליך את זה על דברים אחרים. למשל, טורבו גדול יצטרך סל"ד גבוה יותר כדי להיות אפקטיבי. אם הסל"ד נמוך מידי נוצרת התופעה של השהיית טורבו.

שיא ההספק ו/או המומנט של מנוע מתקבלים בסל"ד מסוים.
מומנט נרצה לקבל כמה שיותר מוקדם, הספק נרצה לקבל בטווח עבודה אידאלי.
למשל, לא תרצה מנוע ששיא ההספק שלו מתקבל בס"ד נמוך מאוד, מפני שכל האצה של המנוע מעבר לסל"ד הזה, תהיה לא אפקטיבית.